Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 19 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 19 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


4 plaatsers

    Printplaat niet leverbaar!?

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Printplaat niet leverbaar!? Empty Printplaat niet leverbaar!?

    Bericht van Gast zo feb 06, 2011 1:16 pm

    Beste Forumleden,
    Wij hebben een paar jaar geleden een Edilkamin Pellbox SCF aangeschaft bij La Stufa in Nederland. Prima pelletkachel, alleen vreemd dat de afstelling alleen via de afstandsbediening werkt.
    En natuurlijk werkte na een maand de afstandsbediening niet meer... Toen er eindelijk naar gekeken werd was de conclusie dat de printplaat vervangen moest worden. (wat meestal betekent: we hebben geen idee waarom ie het niet doet).
    Toen begon een eindeloze rij pogingen om het ding gerepareerd te krijgen. Uiteindelijk bleek La Stufa vorig jaar failliet te zijn...
    Een ander bedrijf wilde het onderhoud wel overnemen, en heeft diverse pogingen gedaan om de printplaat te bestellen. Verschillende keren werd door de dealer in Belgie de verkeerde printplaat gestuurd. We hebben zelfs een foto van de printplaat die in de kachel zit opgestuurd (zoals ie ook in de handleiding getekend staat).
    Nu beweren ze doodleuk dat deze niet bestaat, en dat ze de juiste hebben gestuurd!
    Als we het nog n keer proberen, moet de verkeerd geleverde printplaat betaald worden, ondanks dat we een foto meesturen en alle gegevens (Pellbox SCF-COD. 291330 Software PXF/1.1 S/N:PXF03902 LOTTO:27/2008)!

    Heeft iemand anders misschien ervaring met het bestellen van zo'n printplaat?

    Voorlopig is mijn advies: KOOP NOOIT EEN EDILKAMIN... wat 'n ellende.....

    Sad

    Richard
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Printplaat niet leverbaar!? Empty Re: Printplaat niet leverbaar!?

    Bericht van steven zo feb 06, 2011 3:05 pm

    Richard,

    ik heb dezelfde kachel. De printplaat is bij mij ook vervangen omdat de afstandsbediening van mijn DVD speler alles in de war had gestuurd en de kachel blokkeerde.

    De invoerder van Edilkamin in België is Girretz Pierre. Het duurt soms even maar al bij al was bij mij alles nadien in orde.

    De officiële invoerder in Nederland moet jou toch kunnen helpen? Ik weet wel niet wie het is.

    Ik ben tevreden van mij Pellbox SCF van edilkamin, behalve dat de ruit altijd heel vuil wordt.


    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Printplaat niet leverbaar!? Empty Re: Printplaat niet leverbaar!?

    Bericht van Gast zo feb 06, 2011 3:13 pm

    Hoi Steven,

    Tnx voor je snelle reactie... goed om the horen dat het in ieder geval tenminste één keer gelukt is om de printplaat te vervangen... Ik ga nogmaals een mail naar de importeur sturen, met foto's (intussen zag ik ook nog een tekening van de printplaat in de handleiding). Ze kunen toch niet blijven volhouden dat die printplaat niet bestaat!
    Er is helaas geen (officiele) importeur in Nederland...
    Bij mij is het dan de afstandsbediening van de TV die stoort.. heb je daar meer info over? Is voor de kachel een andere frequentie ingesteld, of heb je de afstandbediening voor de dvd aangepast?

    Ik houd je op de hoogte Wink

    groeten

    Richard


    Laatst aangepast door Richard op zo feb 06, 2011 3:14 pm; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : spelfout)
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Printplaat niet leverbaar!? Empty Re: Printplaat niet leverbaar!?

    Bericht van steven zo feb 06, 2011 3:19 pm

    Richard,

    ik zorg er nu voor dat ik met de afstandbediening van de dvd niet meer op mijn pelletkachel richt.
    De storing is er enkel als ik op de knoppen van de afstandsbediening van de dvd speler druk.
    Het verstoorde de software van de printplaat.

    Na het vervangen van de printplaat werkte alles terug.

    Je kan in het slechtste geval een mail naar edilkamin in italië sturen. die mannen verstaan engels.

    Heb je al contact gehad met de invoerder in België? Misschien kan die helpen


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Printplaat niet leverbaar!? Empty Re: Printplaat niet leverbaar!?

    Bericht van Gast zo feb 06, 2011 3:59 pm

    Hoi Steven,

    De importeur in Belgie, Girretz Pierre, stuurde steeds de verkeerde printplaat en beweert tegenover het bedrijf dat onze kachel in onderhoud heeft dat er geen andere bestaan.. Ik heb Girretz Pierre zojuist zelf rechtsreeks een mail gestuurd met een foto van de printplaat en de tekening uit de originele handleiding en gevraagd wat ik moet doen om die plaat te bestellen...
    Ik hoop dat dit nu snel opgelost wordt; ik zit al sinds 2008 met een kachel die we niet kunnen afstellen :/ En anders idd de fabriek proberen..

    Richard

    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Printplaat niet leverbaar!? Empty Re: Printplaat niet leverbaar!?

    Bericht van steven zo feb 06, 2011 4:07 pm

    Richard,

    het is wel zo dat er reeksen zijn in die printplaten. Bij mij zit er ook een andere reeks in dan de originele die ik had.

    kan die nieuwe er niet ingestoken worden?


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Printplaat niet leverbaar!? Empty Re: Printplaat niet leverbaar!?

    Bericht van Gast zo feb 06, 2011 4:59 pm

    Hmm... volgens de monteur waren de aansluitingen allemaal anders..ik heb de verkeerde printplaat niet zelf gezien.
    Heb je misschien een typenummer of verdere info van jouw printplaat?
    (een foto zal wel niet Wink )

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Printplaat niet leverbaar!? Empty Re: Printplaat niet leverbaar!?

    Bericht van Gast ma feb 07, 2011 1:03 am

    Richard schreef:Beste Forumleden,
    Wij hebben een paar jaar geleden een Edilkamin Pellbox SCF aangeschaft bij La Stufa in Nederland. Prima pelletkachel, alleen vreemd dat de afstelling alleen via de afstandsbediening werkt.
    En natuurlijk werkte na een maand de afstandsbediening niet meer... Toen er eindelijk naar gekeken werd was de conclusie dat de printplaat vervangen moest worden. (wat meestal betekent: we hebben geen idee waarom ie het niet doet).
    Toen begon een eindeloze rij pogingen om het ding gerepareerd te krijgen. Uiteindelijk bleek La Stufa vorig jaar failliet te zijn...
    Een ander bedrijf wilde het onderhoud wel overnemen, en heeft diverse pogingen gedaan om de printplaat te bestellen. Verschillende keren werd door de dealer in Belgie de verkeerde printplaat gestuurd. We hebben zelfs een foto van de printplaat die in de kachel zit opgestuurd (zoals ie ook in de handleiding getekend staat).
    Nu beweren ze doodleuk dat deze niet bestaat, en dat ze de juiste hebben gestuurd!
    Als we het nog n keer proberen, moet de verkeerd geleverde printplaat betaald worden, ondanks dat we een foto meesturen en alle gegevens (Pellbox SCF-COD. 291330 Software PXF/1.1 S/N:PXF03902 LOTTO:27/2008)!

    Heeft iemand anders misschien ervaring met het bestellen van zo'n printplaat?

    Voorlopig is mijn advies: KOOP NOOIT EEN EDILKAMIN... wat 'n ellende.....

    Sad

    Richard

    Richard

    ik vind het niet zo'n goed idee om aan iedereen te vertellen dat ze geen EDILKAMIN moeten kopen
    jij hebt nu pech gehad met de dealer die failliet ging
    MAAR weet wel dat er in vlaanderen wel dealers zijn die alle edilkamin kachels kunnen repareren
    dus EDILKAMIN koop je bij een betrouwbare dealer DIE WEET WAT EN HOE HET MERK WERKT !!

    DUS niet bij een dealertje in de beurt die hoopt dat Girretz alles zal oplossen en zeker niet bij een keten als Molecule

    koop in vetrouwen bij een echte betrouwbare EDILDEALER !!!

    grts Frank
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Printplaat niet leverbaar!? Empty Re: Printplaat niet leverbaar!?

    Bericht van steven ma feb 07, 2011 8:20 am

    Richard,

    ik heb geen type nummer van mijn printplaat.


    @Frank,

    kan jij helpen met die printplaat of weet je hoe het kan opgelost worden. Jij verkoopt ook edilkamin en levert goede service


    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Printplaat niet leverbaar!? Empty Re: Printplaat niet leverbaar!?

    Bericht van Gast ma feb 07, 2011 6:02 pm

    Frank is hier een beetje kort door de bocht aan het gaan met te stellen dat de kachel gekocht werd bij Molecule terwijl Richard duidelijk aangaf dat het "La Stufa" was.
    Is er dan ook iets mis met EDILDEALERS ?
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4752
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Printplaat niet leverbaar!? Empty Re: Printplaat niet leverbaar!?

    Bericht van pedro ma feb 07, 2011 7:09 pm

    DUS niet bij een dealertje in de beurt die hoopt dat Girretz alles zal oplossen en zeker niet bij een keten als Molecule


    Als je de zin es goed leest,dan zie je dat Frank niet hetgene bedoeld wat jij hier neerschrijft Hobbymachine

    Grtz,
    Pedro


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Printplaat niet leverbaar!? Empty Re: Printplaat niet leverbaar!?

    Bericht van Gast ma feb 07, 2011 7:20 pm

    Steven schreef:Richard,

    ik heb geen type nummer van mijn printplaat.


    @Frank,

    kan jij helpen met die printplaat of weet je hoe het kan opgelost worden. Jij verkoopt ook edilkamin en levert goede service


    Mvg,


    Steven


    ik zal dit doorgeven aan Girretz Pierre en horen wat zij hier aan kunnen doen
    alleen denk ik dat Richard het ook officieel aan de Girretz pierre zal moet aanvragen ,zij zijn ook de invoerder voor Nederland

    grts Frank


    Anonymous
    Gast
    Gast


    Printplaat niet leverbaar!? Empty Re: Printplaat niet leverbaar!?

    Bericht van Gast ma feb 07, 2011 8:24 pm

    Hoi,

    Tja..."koop nooit een Edilkamin" is idd een beetje flauw .. frustratie zal ik maar zeggen... Sorry Frank - ik kan me voorstellen dat ik hiermee een goeie dealer op z'n tenen trap; was niet de bedoeling Embarassed .
    Wel blijf ik erbij dat de aansturing van dit type pelletkachel van Edilkamin een technische misser is - het feit dat het ding alleen via een afstandsbediening te regelen is, en niet met aansturing direct op het paneel is een slecht doordacht ontwerp. Een simpele interface voor een laptop was ook nog mogelijk geweest. Maar dat is mijn mening Wink

    De feiten nog eens op een rijtje:

    De leverancier die failliet is gegaan was La Stufa uit Nederland. Dat leek een betrouwbare dealer te zijn, maar daar kom je in de praktijk helaas pas achter als er problemen zijn, nietwaar? Het feit dat ze failliet gingen betekent ook niet meteen dat ze geen verstand van zaken hadden. Nou ja... van pelletkachels dan haha

    Het bedrijf dat het onderhoud wilde overnemen is Scheepstra Duurzame Energie, ook in Nederland, en zij hebben zich al behoorlijk ingezet om het probleem op te lossen.
    Het is wel een feit dat Girretz Pierre verschillende keren een printplaat heeft geleverd die volgens de monteur van Scheepstra niet de juiste aansluitingen heeft.
    Ze beweren dat er geen andere bestaat...
    Scheepstra heeft foto's van de bestaande én de geleverde printplaten naar Girrets Pierre gestuurd, maar ondanks dat hebben ze blijkbaar nog steeds niet kunnen uitleggen hoe dit probleem dan opgelost dient te worden.

    Intussen had ik zelf al een mail naar Girretz Pierre gestuurd met de vraag hoe dit op te lossen, met alle gegevens van de kachel en een foto van de printplaat + tekening uit de handleiding)

    Nogmaals, ik ben erg blij met de reacties en jullie hulp, en zal verdere posts zakelijk houden zonder overhaaste adviezen Smile

    groeten

    Richard


    Laatst aangepast door Richard op ma feb 07, 2011 8:26 pm; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : spelfout)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Printplaat niet leverbaar!? Empty Re: Printplaat niet leverbaar!?

    Bericht van Gast di feb 08, 2011 11:08 am

    Richard schreef:Hoi,

    Tja..."koop nooit een Edilkamin" is idd een beetje flauw .. frustratie zal ik maar zeggen... Sorry Frank - ik kan me voorstellen dat ik hiermee een goeie dealer op z'n tenen trap; was niet de bedoeling Embarassed .
    Wel blijf ik erbij dat de aansturing van dit type pelletkachel van Edilkamin een technische misser is - het feit dat het ding alleen via een afstandsbediening te regelen is, en niet met aansturing direct op het paneel is een slecht doordacht ontwerp. Een simpele interface voor een laptop was ook nog mogelijk geweest. Maar dat is mijn mening Wink

    De feiten nog eens op een rijtje:

    De leverancier die failliet is gegaan was La Stufa uit Nederland. Dat leek een betrouwbare dealer te zijn, maar daar kom je in de praktijk helaas pas achter als er problemen zijn, nietwaar? Het feit dat ze failliet gingen betekent ook niet meteen dat ze geen verstand van zaken hadden. Nou ja... van pelletkachels dan haha

    Het bedrijf dat het onderhoud wilde overnemen is Scheepstra Duurzame Energie, ook in Nederland, en zij hebben zich al behoorlijk ingezet om het probleem op te lossen.
    Het is wel een feit dat Girretz Pierre verschillende keren een printplaat heeft geleverd die volgens de monteur van Scheepstra niet de juiste aansluitingen heeft.
    Ze beweren dat er geen andere bestaat...
    Scheepstra heeft foto's van de bestaande én de geleverde printplaten naar Girrets Pierre gestuurd, maar ondanks dat hebben ze blijkbaar nog steeds niet kunnen uitleggen hoe dit probleem dan opgelost dient te worden.

    Intussen had ik zelf al een mail naar Girretz Pierre gestuurd met de vraag hoe dit op te lossen, met alle gegevens van de kachel en een foto van de printplaat + tekening uit de handleiding)

    Nogmaals, ik ben erg blij met de reacties en jullie hulp, en zal verdere posts zakelijk houden zonder overhaaste adviezen Smile

    groeten

    Richard

    Hoi Richard

    mischien is dit adres wel iets voor jouw.
    girretz pierre heeft binnenkort een adres in Nederland waar je terecht kan voor onderdelen en techn. ondersteuning vd edilkamin pelletkachels
    de activiteit het bedrijf zal pas starten 13/02

    adres

    oude statiostraat 23 b
    5591 JH Heeze (buurt van Eindhoven)

    als je een nieuwe printplaat wil steken in de SCF zou ik niet te veel aandacht besteden aan de nummers op de printplaat
    of software type ( deze veranderen wel eens) maar wel of de print past en vooral of de aansluitingen van de bedrading overeenstemmen

    veel succes Frank

    ps; ik heb het nog eens doorgegeven in Dison !
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Printplaat niet leverbaar!? Empty Re: Printplaat niet leverbaar!?

    Bericht van Gast di feb 08, 2011 2:55 pm

    hoi

    Ik ben de vertegenwoordiger van Edilkamin en uw probleem ken ik want ik heb dat gekregen van scheepstra in Nederland

    Hoi Frank

    Probleem is dat op de pellbox scf ze hebben 2 versie van prinplaat gehad
    de eerste is de model dat u hebt en de aansluiting van de rooktventilator is niet dezelfde. U hebt een simpelaansluiting en op de 2de versie staat 2 apparte aansluiting

    om het probleem dus op te lossen moet u op de nieuwe printplaat de oude aansluiting adapteren

    Het is een beetje mooeilijk per telefoon en in het nederlands te verklaren maar de enige oplossing want de 1ste versie printplaat bestaat niet meer

    kunt u rechstreek mij bellen

    mvg

    Pierrick
    Péétje Brik
    Péétje Brik
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 175
    Leeftijd : 62
    Registration date : 19-01-11

    Printplaat niet leverbaar!? Empty Re: Printplaat niet leverbaar!?

    Bericht van Péétje Brik di feb 08, 2011 3:14 pm

    Voeck zeg de service is hier met de dag beter, ik blijf nog even hangen op dit forum. cheers
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Printplaat niet leverbaar!? Empty Re: Printplaat niet leverbaar!?

    Bericht van steven di feb 08, 2011 5:45 pm

    Pierrick,

    Bedankt voor de opheldering en het eerlijke antwoord. Het probleem kan dus opgelost worden door een handige installateur en dat is goed nieuws.

    @ Péétje Brik, niet altijd de negatieve dingen zien.


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Péétje Brik
    Péétje Brik
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 175
    Leeftijd : 62
    Registration date : 19-01-11

    Printplaat niet leverbaar!? Empty Re: Printplaat niet leverbaar!?

    Bericht van Péétje Brik di feb 08, 2011 6:12 pm

    Steven schreef:Pierrick,

    Bedankt voor de opheldering en het eerlijke antwoord. Het probleem kan dus opgelost worden door een handige installateur en dat is goed nieuws.

    @ Péétje Brik, niet altijd de negatieve dingen zien.

    Euuuuuuu, mijn post was zeker niet negatief bedoeld, integendeel, is zeker een misverstand.
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Printplaat niet leverbaar!? Empty Re: Printplaat niet leverbaar!?

    Bericht van steven di feb 08, 2011 6:52 pm

    verkeerd verstaan van mijn kant


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Printplaat niet leverbaar!? Empty Re: Printplaat niet leverbaar!?

    Bericht van Gast wo feb 09, 2011 7:35 pm

    Hoi,

    Pierrick, dat is goed nieuws Smile Ik heb jouw informatie doorgestuurd aan Scheepstra en gevraagd of ze nog eens contact kunnen opnemen. Bedankt!

    Frans, goeie tip - als Scheepstra er toch niet uitkomt kunnen zij (of ikzelf) volgende week contact opnemen met de nieuwe vertegenwoordiger in Heeze.

    Het moet zeker gaan lukken nu!!

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Printplaat niet leverbaar!? Empty Re: Printplaat niet leverbaar!?

    Bericht van Gast do feb 10, 2011 12:55 pm

    Toch om te antwoorden: officiele importeur voor Holland is ook ons bedrijf sinds 1.5 jaar

    beste

    Pierrick
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Printplaat niet leverbaar!? Empty probleem opgelost!

    Bericht van Gast wo maa 23, 2011 7:43 pm

    Hoi,

    Even geleden dat ik ingelogd was...
    Het probleem met de printplaat is helemaal opgelost door Girretz Pierre!!
    Er blijkt intussen inderdaad een andere printplaat te zijn waarvan de aansluitingen aangepast moeten worden. Scheepstra kon of wilde dit uiteindelijk liever niet doen. Het bleek niet mogelijk om de reparatie vanuit de nieuwe Nederlandse zaak in Heeze te laten doen. Een monteur van Girretz Pierre heeft de printplaat geinstalleerd en alles afgesteld... ons kacheltje brandt weer lekker Smile
    Het probleem met de oude printplaat was binnen de garantietijd ontstaan, en ondanks het feit dat we inmiddels een hele tijd verder zijn werd er absoluut niet moeilijk gedaan over vervangen onder garantie...

    Ik ben helemaal tevreden!! tof
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31526
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Printplaat niet leverbaar!? Empty Re: Printplaat niet leverbaar!?

    Bericht van erwin wo maa 23, 2011 7:51 pm

    Richard schreef:Hoi,

    Even geleden dat ik ingelogd was...
    Het probleem met de printplaat is helemaal opgelost door Girretz Pierre!!
    Er blijkt intussen inderdaad een andere printplaat te zijn waarvan de aansluitingen aangepast moeten worden. Scheepstra kon of wilde dit uiteindelijk liever niet doen. Het bleek niet mogelijk om de reparatie vanuit de nieuwe Nederlandse zaak in Heeze te laten doen. Een monteur van Girretz Pierre heeft de printplaat geinstalleerd en alles afgesteld... ons kacheltje brandt weer lekker Smile
    Het probleem met de oude printplaat was binnen de garantietijd ontstaan, en ondanks het feit dat we inmiddels een hele tijd verder zijn werd er absoluut niet moeilijk gedaan over vervangen onder garantie...

    Ik ben helemaal tevreden!! tof

    zo zie je maar, met een beetje geduld en de hulp van het forum mooi opgelost tof


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Printplaat niet leverbaar!? Empty Re: Printplaat niet leverbaar!?

    Bericht van Gast ma maa 28, 2011 9:43 am

    heel tevreden ook

    beste

    pierrick
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Printplaat niet leverbaar!? Empty Re: Printplaat niet leverbaar!?

    Bericht van Gast di maa 29, 2011 10:21 am

    beste richard ben blij voor jou dat het opgelost is Smile
    en dan nog een eerlijke garanty verkregen!!!
    groet jan

    Gesponsorde inhoud


    Printplaat niet leverbaar!? Empty Re: Printplaat niet leverbaar!?

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu di mei 07, 2024 8:40 am