Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 12 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 12 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+3
pedro
erwin
Philip
7 plaatsers

    As gebruiken als meststof voor de tuin

    Anonymous
    Gast
    Gast


    As gebruiken als meststof voor de tuin Empty As gebruiken als meststof voor de tuin

    Bericht van Gast ma feb 14, 2011 8:34 pm

    Ik lees af en toe dat de as van de palletkachel gebruikt wordt als meststof voor de tuin.
    Heeft iemand hier ervaring mee.Hoe gebruik je het, strooi je het zo over de tuin of gooi je het op de composthoop.

    Jurjen.
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    As gebruiken als meststof voor de tuin Empty Re: As gebruiken als meststof voor de tuin

    Bericht van Philip ma feb 14, 2011 8:38 pm

    bericht verplaatst had niks met gpp pellets te maken



    ik doe de as in mijn gft zak (groente fruit en tuinafval zak)


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31526
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    As gebruiken als meststof voor de tuin Empty Re: As gebruiken als meststof voor de tuin

    Bericht van erwin ma feb 14, 2011 8:43 pm

    brobbel schreef:Ik lees af en toe dat de as van de palletkachel gebruikt wordt als meststof voor de tuin.
    Heeft iemand hier ervaring mee.Hoe gebruik je het, strooi je het zo over de tuin of gooi je het op de composthoop.
    Jurjen.

    De assen bevatten nog veel mineralen,vooral kalium en magnesium, plus tevens kalk.

    Kan dus in lichte dosis gestrooit worden tussen groenten met een uitgesproken kaliumbehoefte zoals wortelen, uien, andere wortelgewassen en aardappelen.

    En tussen kalkminnende sierplanten bvb buxus.

    Maar op de composthoop mag natuurlijk ook Smile


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    As gebruiken als meststof voor de tuin Empty Re: As gebruiken als meststof voor de tuin

    Bericht van Philip ma feb 14, 2011 8:55 pm

    dus kalkhoudend zou dus eigenlijk in me gras ook kunnen tegen de groei van mossen ?


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    Anonymous
    Gast
    Gast


    As gebruiken als meststof voor de tuin Empty Re: As gebruiken als meststof voor de tuin

    Bericht van Gast ma feb 14, 2011 8:56 pm

    Ik strooi al jaren mijn assen uit in de tuin.
    Gaat het best als er een beetje wind is, dan licht niet alles op 1 plaats en heb je een zwarte plek.
    Na de eerste regen is die weg. En daarop moeten we hier in België nooit lang wachten. (jammer genoeg)
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4752
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    As gebruiken als meststof voor de tuin Empty Re: As gebruiken als meststof voor de tuin

    Bericht van pedro di feb 15, 2011 7:10 am

    ik had hier es ergens gelezen dat het wel heel bevorderlijk is voor het onkrijd en dergelijke in het gras Rolling Eyes


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    As gebruiken als meststof voor de tuin Empty Re: As gebruiken als meststof voor de tuin

    Bericht van Gast di feb 15, 2011 7:22 am

    Ik kweek bamboes (ingekapseld) en die lusten er wel pap van ! tof
    player
    player
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 359
    Leeftijd : 42
    Registration date : 04-02-09

    As gebruiken als meststof voor de tuin Empty Re: As gebruiken als meststof voor de tuin

    Bericht van player di feb 15, 2011 9:36 am

    Voor de buxus is ook interessant!


    _________________
    Edilkamin pellbox | Piveteau pellets
    Anonymous
    Gast
    Gast


    As gebruiken als meststof voor de tuin Empty Re: As gebruiken als meststof voor de tuin

    Bericht van Gast di feb 15, 2011 10:10 am

    Ik strooi het op mijn gras met een strooiwagentje voor mestkorrels. Werkt perfect en je kan doseren. Wel niet teveel op een plaats strooien want daar gaat het gras kapot.
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    As gebruiken als meststof voor de tuin Empty Re: As gebruiken als meststof voor de tuin

    Bericht van ss di feb 15, 2011 1:13 pm

    Overal bruikbaar, tussen rozen, hydrangea, grasperk, enz...
    Groeten,
    ss
    theco
    theco
    Pellet
    Pellet


    Vrouw Aantal berichten : 94
    Registration date : 31-07-10

    As gebruiken als meststof voor de tuin Empty Re: As gebruiken als meststof voor de tuin

    Bericht van theco di feb 15, 2011 5:51 pm

    Ik kweek bamboes (ingekapseld) en die lusten er wel pap van !

    Hoeveel en hoe vaak doe jij dit dan op de bamboe?
    Wat bedoel je met ingekapseld. Betekend dit in pot?

    groeten, claudia


    _________________
    Edilkamin Funny -met kanalisatie-
    Thermorossi Slim
    Anonymous
    Gast
    Gast


    As gebruiken als meststof voor de tuin Empty Re: As gebruiken als meststof voor de tuin

    Bericht van Gast di feb 15, 2011 6:01 pm

    Zeer goed voor hydrangea , dat zijn hortensias, voor mooie bloemen te krijgen is het ook goed een handvol ijzervijlsel te strooien om de 3 maand rond de struik.
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    As gebruiken als meststof voor de tuin Empty Re: As gebruiken als meststof voor de tuin

    Bericht van ss di feb 15, 2011 6:27 pm

    krusty schreef:Zeer goed voor hydrangea , dat zijn hortensias, voor mooie bloemen te krijgen is het ook goed een handvol ijzervijlsel te strooien om de 3 maand rond de struik.

    Enkel doen als je de kleur wilt verblauwen...
    Anonymous
    Gast
    Gast


    As gebruiken als meststof voor de tuin Empty Re: As gebruiken als meststof voor de tuin

    Bericht van Gast di feb 15, 2011 7:10 pm

    theco schreef:Ik kweek bamboes (ingekapseld) en die lusten er wel pap van !

    Hoeveel en hoe vaak doe jij dit dan op de bamboe?
    Wat bedoel je met ingekapseld. Betekend dit in pot?

    groeten, claudia

    Ik heb een hele grote haag met een 10-tal soorten die in een brede geul zitten met rhizoombegrenzer tegen het wandelen van de bamboes (anders is je tuin na een aantal jaren een oerwoud dat niet meer te kontroleren valt).
    Ik verdeel de as gewoon overal onder de struiken en geef ze dan een extra dosis water (ook in de winter !)
    Greetz
    ben-revo
    ben-revo
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 257
    Leeftijd : 61
    Registration date : 09-12-11

    As gebruiken als meststof voor de tuin Empty Re: As gebruiken als meststof voor de tuin

    Bericht van ben-revo za dec 10, 2011 8:44 pm

    Hoi
    Ik ga het in het voorjaar eens uittesten ik heb namelijk een kleine 50meter haagbeuk geplant van ongeveer 15cm ,
    Groetjez Ben


    _________________
    Rika Revo 9kw
    Rika Topo II 10kw
    Anonymous
    Gast
    Gast


    As gebruiken als meststof voor de tuin Empty Re: As gebruiken als meststof voor de tuin

    Bericht van Gast zo dec 11, 2011 5:12 pm

    Leuk om dit te lezen, ik heb nogal wat gras en tuin, en een strooikarretje voor graszaad/strooizout heb ik toevallig al liggen. Eindelijk een doel voor de as.....

    tof

    @ ss : Voor hortensia's gebruik ik altijd lucifers. Steek er een aantal in de grond rond de plant niet te ver van de stam en je krijgt werkelijk felblauwe bloemen. Dit seizoen geprobeerde en het werkt echt, lichtblauw werd echt knalblauw en blauw werd paars. ik geloof dat het met fosfor te maken heeft...
    Anonymous
    Gast
    Gast


    As gebruiken als meststof voor de tuin Empty Re: As gebruiken als meststof voor de tuin

    Bericht van Gast zo dec 11, 2011 8:14 pm

    bij mij gaan de assen gewoon op de composthoop
    (Nu wel flink wat minder as dan vroeger met de houtkachel.)

    Gesponsorde inhoud


    As gebruiken als meststof voor de tuin Empty Re: As gebruiken als meststof voor de tuin

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu di mei 07, 2024 6:12 am