Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 35 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 35 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+3
marver
flair
theco
7 plaatsers

    edilkamin funny - foutmelding stop fire


    erwin
    Admin


    Aantal berichten : 31490
    Registration date : 15-02-10

    edilkamin funny - foutmelding stop fire - Pagina 2 Empty Re: edilkamin funny - foutmelding stop fire

    Bericht van erwin wo okt 22, 2014 10:47 pm

    stop fire komt meestal door een te lage rookgastemp (te weinig pellets, vlam verstikt door te veel pellets/te weinig lucht).
    het kan ook zijn dat de kachel "denkt" dat de pellets op zijn via de voorraadaanduiding.
    probeer eens in de brandpot te kijken op het moment dat de foutmelding komt, dan is de juiste oorzaak meestal snel gevonden.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    edilkamin funny - foutmelding stop fire - Pagina 2 Empty stop fire

    Bericht van Gast vr okt 24, 2014 10:51 pm

    Kachel gaat nog steeds in stop fire. Heb nu de voorraadbak gekuisd zoals jullie in belgie zeggen. Stof was beperkt aanwezig. Ik experimenteer ook met verse pellets. Tot nu toe gestookt met pellets van bijna een jaar oud ( german). Zou kunnen dat ze wat vochtig zijn. Zijn echter niet gezwollen en ik voel geen verschil wanneer ik ze breek. Zijn wel iets donkerder gekleurd . Bewaar de pellets onder een afdak die aan drie kanten afgesloten is. Pellets staan van de grond en afgedekt met een zeil. Zitten in plasticzakken.
    Het is uitproberen.
    Mijn breeze staat op 15 seconden. Zou dat een oorzaak kunnen zijn ? Of is vocht een ooraak

    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31490
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    edilkamin funny - foutmelding stop fire - Pagina 2 Empty Re: edilkamin funny - foutmelding stop fire

    Bericht van erwin za okt 25, 2014 12:15 am

    probeer eens regelmatig in de brandpot te kijken als de kachel brand:
    merk je vaak te weinig pellets of eerder een hoop pellets die niet snel genoeg verbranden.
    komt de vlam altijd terug na het schoonblazen van de brandpot.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    francky
    francky
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 633
    Registration date : 29-10-10

    edilkamin funny - foutmelding stop fire - Pagina 2 Empty Re: edilkamin funny - foutmelding stop fire

    Bericht van francky za okt 25, 2014 10:08 am

    De Breeze naar 5 sec zeten in alle standen is meer dan genoeg. Dan pellet P1 naar 21 of iets meer zelf eens kijken.
    Normaal moet het zo lukken op die wijze. Laughing hopelijk heb je er want aan.
    Grt Francky


    _________________
    Edelkamin funny 11kw
    zibro carmen 11 kw
    lava
    Phono solar 30x195 5850 wp omvormer SMA 4600A
    Anonymous
    Gast
    Gast


    edilkamin funny - foutmelding stop fire - Pagina 2 Empty Re: edilkamin funny - foutmelding stop fire

    Bericht van Gast za okt 25, 2014 3:59 pm

    bedankt voor de info, parameters wijzigen doe ik wegens garantie steeds in samenspraak met de verkoper.  
    Mijn huidige stap is bekijken of het aan vochtige pellets ligt. Dit omdat de huidig pellets vorig jaar deze problemen niet gaven.

    Peter

    Gesponsorde inhoud


    edilkamin funny - foutmelding stop fire - Pagina 2 Empty Re: edilkamin funny - foutmelding stop fire

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu za apr 27, 2024 3:46 am