Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 13 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 12 gasten

Flamingo


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+3
Block
knoepken
erwin
7 plaatsers

    Dit kan toch niet ?

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Dit kan toch niet  ?  Empty Dit kan toch niet ?

    Bericht van Gast vr maa 18, 2011 1:49 pm

    Er is vandaag een verkoper geweest en die zegde me het volgende dat ik 2 kachels moest kopen om mijn living en keuken te verwarmen .

    Het zit nl zo mijn living is 110m3 en de deur naar de keuken staat altijd open de keuken is 37m3 , dus zegde die verkoper je kan dat nooit met een kachel verwarmen want in de keuken gaat het niet warm genoeg zijn ! Dus volgens hem zou ik een kachel in de living moeten zetten en een in de keuken , dit lijkt me toch een beetje overdreven ?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Dit kan toch niet  ?  Empty Re: Dit kan toch niet ?

    Bericht van Gast vr maa 18, 2011 1:57 pm

    Hallo,

    voor de totale oppervlakte heb je een vermogen nodig van 8,5 Kw in een matig geisoleerde woning.

    Wel rekening houden wanneer de keuken en living verbonden zijn met enkel een deuropening zal je steeds in het winterseizoen een temperatuursverschil hebben van 2a 3 graden.

    De vraag is welke temperatuur wens je in de keuken.

    Zelfs met een supergrote pelletkachel ga je een verschil in temperatuur hebben.

    Er zijn oplossingen

    verjanseddy
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31491
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Dit kan toch niet  ?  Empty Re: Dit kan toch niet ?

    Bericht van erwin vr maa 18, 2011 1:59 pm

    lieve223 schreef:Er is vandaag een verkoper geweest en die zegde me het volgende dat ik 2 kachels moest kopen om mijn living en keuken te verwarmen .

    Het zit nl zo mijn living is 110m3 en de deur naar de keuken staat altijd open de keuken is 37m3 , dus zegde die verkoper je kan dat nooit met een kachel verwarmen want in de keuken gaat het niet warm genoeg zijn ! Dus volgens hem zou ik een kachel in de living moeten zetten en een in de keuken , dit lijkt me toch een beetje overdreven ?

    ga bij een deftige verkoper die weet waarover hij spreekt,
    ik verwarm op zelfde manier 140m3 living en keuken met 1 kachel van 8kw, en ben zeker niet de enige
    er is wel klein verschil van een paar graden, maar ik ervaar dit niet als te koud

    waarom ga je niet eens langs bij an in lokeren zoals ze eerder voorstelde, dan hoor je de kachels echt en krijg je objectieve info


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Dit kan toch niet  ?  Empty Re: Dit kan toch niet ?

    Bericht van Gast vr maa 18, 2011 2:11 pm

    Erwin,

    ik ben het volkomen met je eens.

    Maar opgelet.

    Er moet ook rekening gehouden worden met hoe de woning geisoleerd is.

    Is het goed, matig of een niet geisoleerde woning.
    Open, gesloten of halfopen bebouwing.

    Speelt allemaal mee.

    verjanseddy,
    avatar
    knoepken
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 206
    Leeftijd : 73
    Registration date : 14-12-08

    Dit kan toch niet  ?  Empty Re: Dit kan toch niet ?

    Bericht van knoepken vr maa 18, 2011 2:21 pm

    Verwarm keuken en living 140 kub met Pyros 8,5 kw . Woning goed geisoleerd .Geen probleem om de boel hier te verwarmen.Ik denk dat die verkoper je onnodig op kosten jaagt?
    Probeer eerst met kachel te plaatsen ....en indien onvoldoende verwarming eventueel n' 2é kachel in de keuken??? Mad
    Block
    Block
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Aantal berichten : 407
    Registration date : 01-01-09

    Dit kan toch niet  ?  Empty Re: Dit kan toch niet ?

    Bericht van Block vr maa 18, 2011 3:18 pm

    Bedoelt hij dat de kachel het rendement niet haalt, of komt het omdat het geen open keuken is. De deuropening geeft wel een beetje verwarming af, maar zeker niet genoeg om de keuken gezellig te verwarmen. Want echt warm zal het in de keuken misschien niet worden, dus dat klopt ergens wel.


    _________________
    Premium pellets
    26x180 Watt
    jeanhup
    jeanhup
    verkoper


    Man Aantal berichten : 1556
    Registration date : 18-11-09

    Dit kan toch niet  ?  Empty Re: Dit kan toch niet ?

    Bericht van jeanhup vr maa 18, 2011 3:29 pm

    De warmte zal zich ophopen tegen je plafond in de living, het duurt inderdaad een tijdje voordat die warmte door een deuropening zal verdelen naar de keuken.
    Monteer een buisventilator bovenin de muur tussen living en de keuken: dan gaat de opwarming van de keuken een stuk sneller.
    Bij een goed geisoleerd huis voorzie ik echter geen problemen: de living zal snel genoeg opwarmen om ook warmte aan de keuken te kunnen afstaan en de keuken zal niet zo snel afkoelen dat het echt heel koud wordt.

    groet,

    Jean
    HK Pelletkachels.
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Dit kan toch niet  ?  Empty Re: Dit kan toch niet ?

    Bericht van ss vr maa 18, 2011 3:59 pm

    Gooi gewoon de deur eruit en maak de opening tot tegen het plafond en het gradenverschil is grotendeels opgelost! Indien het een open keuken betreft is er geen enkel probleem, zelfs in een minder goed geïsoleerde woning.
    Jean, ik ben tegen het plaatsen van ventilatoren, je maakt geforceerde luchtstromen die onaangenaam kunnen zijn voor de meeste mensen en ze zorgen voor meer lawaai!
    Of koop een kachel met kanalisatie!?
    Groeten,
    ss
    jeanhup
    jeanhup
    verkoper


    Man Aantal berichten : 1556
    Registration date : 18-11-09

    Dit kan toch niet  ?  Empty Re: Dit kan toch niet ?

    Bericht van jeanhup vr maa 18, 2011 4:16 pm

    ss schreef:Gooi gewoon de deur eruit en maak de opening tot tegen het plafond en het gradenverschil is grotendeels opgelost! Indien het een open keuken betreft is er geen enkel probleem, zelfs in een minder goed geïsoleerde woning.
    Jean, ik ben tegen het plaatsen van ventilatoren, je maakt geforceerde luchtstromen die onaangenaam kunnen zijn voor de meeste mensen en ze zorgen voor meer lawaai!
    Of koop een kachel met kanalisatie!?
    Groeten,
    ss
    Dat van die geforceerde luchtstromen lijkt me niet echt een probleem als je al een pelletkachel hebt staan. Overigens heb je maar een laagtoerige buis/boxventilator nodig. Het is niet de bedoeling om echt te blazen, alleen de warmste lucht (bovenin) even helpen.
    De deur tot boven uitbreken helpt ook (en doet eigenlijk hetzelfde: de warmste lucht doorlaten naar de keuken) maar is misschien iets te rigoureus.
    Een kanaliatiekachel heeft volgens mij alleen in heel specifieke situaties echt zin en levert vaak meer overlast dan genot op.

    groet,

    Jean
    HK Pelletkachels
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Dit kan toch niet  ?  Empty Re: Dit kan toch niet ?

    Bericht van Gast vr maa 18, 2011 6:45 pm

    @lieve223
    Is die verkoper ook installateur of technieker ?
    Hoelang al ervaring met verwarming ?
    Ik zou toch nog iemand anders raad plegen bv An of Jean !
    Mvg Dries81
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Dit kan toch niet  ?  Empty Re: Dit kan toch niet ?

    Bericht van Gast vr maa 18, 2011 8:01 pm

    Ik verwarm hier de living, keuken, hal en de wc samen ongeveer 168 m³
    met 7,8KW en de kachel brandt hooguit 2 uur op maximum na het opstarten en gaat dan in eco stand.

    Tussen de living en de keuken is er een opening ter grootte van een deur,
    die niet doorloopt tot tegen het plafond.

    Tussen de keuken en het halleke is een deur die altijd open staat,
    de wc deur die staat op een kiertje van ongeveer 20cm en is ook dikwijls dicht.

    In de living is het 21°, in de keuken 19.6° en in het halleke en de wc is het aangenaam zeker niet koud.
    povi1
    povi1
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 110
    Leeftijd : 66
    Registration date : 29-12-09

    Dit kan toch niet  ?  Empty Re: Dit kan toch niet ?

    Bericht van povi1 vr maa 18, 2011 10:08 pm

    Ik heb een kacheltje van een 7.5 kw (ecoteck fransesca)en heb een oppervlakte van +/- 190 m3 (alleenstaande woning) en kan deze gerust verwarmen tot een 22 graden bij 0 graden buiten temp op stand P1 of P2 . Word het kouder steek ik een tandje bij naar P4 of P5 (max) maar dan moet het al vriezen dag en nacht . Als ik van u was zou ik ook eens naar een andere verkoper uitkijken en zien wat hij zegt want 2 kachels lijkt me wel een beetje absurd . veel succes .
    jeanhup
    jeanhup
    verkoper


    Man Aantal berichten : 1556
    Registration date : 18-11-09

    Dit kan toch niet  ?  Empty Re: Dit kan toch niet ?

    Bericht van jeanhup vr maa 18, 2011 10:13 pm

    Het is wel handig als iedereen er eens bij zou zetten wat de isolatiegraad van de woning is, want op deze manier is het appels met peren vergelijken.
    Jef
    Jef
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 618
    Leeftijd : 66
    Registration date : 31-10-08

    Dit kan toch niet  ?  Empty Re: Dit kan toch niet ?

    Bericht van Jef za maa 19, 2011 12:44 am

    jeanhup schreef:De warmte zal zich ophopen tegen je plafond in de living, het duurt inderdaad een tijdje voordat die warmte door een deuropening zal verdelen naar de keuken.
    Monteer een buisventilator bovenin de muur tussen living en de keuken: dan gaat de opwarming van de keuken een stuk sneller.
    Bij een goed geisoleerd huis voorzie ik echter geen problemen: de living zal snel genoeg opwarmen om ook warmte aan de keuken te kunnen afstaan en de keuken zal niet zo snel afkoelen dat het echt heel koud wordt.Overigens heb je maar een laagtoerige buis/boxventilator nodig.

    groet,

    Jean
    HK Pelletkachels.

    Deze uitleg is volgens mij voor jou de beste oplossing.Het is iid zo dat een deur maar een geringe warmte doorlaat en als je keuken dan redelijk groot is kan dit zeker prob geven.
    Maar om nu 2 kachels gaan te plaatsen wat? volgens mij verkoopt deze installateur(of wie het ook was)een beetje te graag 1kachel is al duur genoeg laat staan 2 klop
    Steek je licht ook is elders op er zijn ook betere en betrouwbare installateurs tof
    pelletforum


    _________________
    Iris plus Speksteen


    26 zonnepanelen Suntech 205Wp = 5330Wp
    1 Omvormer SMA 5000TL-20

    Gesponsorde inhoud


    Dit kan toch niet  ?  Empty Re: Dit kan toch niet ?

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu za apr 27, 2024 4:24 pm