Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 37 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 36 gasten

Flamingo


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


3 plaatsers

    Hij Staat er Onze Funny Edilkamin

    francky
    francky
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 633
    Registration date : 29-10-10

    Hij Staat er Onze Funny Edilkamin Empty Hij Staat er Onze Funny Edilkamin

    Bericht van francky do maa 24, 2011 8:01 pm

    Maandag waren ze daar met onze nieuwe kachel.Ze haalden hem uit de doos en alles leek perfect. Maar bij nader toezien was toch niet alles perfect. Bovenblad niet goed, vol krassen. Dit was echter geen probleem, we krijgen een nieuw. Aanpassing schouwaansluiting ook geen probleem, alles dubbelwandig.Bij de 1ste opstart vertelde de verkoper dat de afstandsbediening niet gebruikt kan worden. Je kan hem wel gebruiken, maar dan mag de afstand tot de kachel niet meer als 1 meter!!! zijn. Voor mij persoonlijk is dit nu niet erg, maar wat met oudere mensen die niet goed uit de voeten kunnen? De verkoper moest dit ook gemeld hebben bij aankoop, wat hij dus duidelijk niet gedaan heeft. Temp op afstandsbediening is niet gelijk aan de temp op een andere thermometer die betrouwbaar is, maar blijkbaar kan ook dit aangepast worden. Handleiding is zeer pover en de vertaling naar het nederlands is abominabel.De kachel werkt wel zeer stil in verhouding met onze zibrokamin die we nu reeds 1 jaar hebben. Programeren moet ik nog efkens onder de knie krijgen, dus daar kan ik nog niet over oordelen. De buitentemperatuur is nu ook zeer aangenaam.
    Zijn er nog mensen die dat probleem hebben met de afstandsbediening?
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31529
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Hij Staat er Onze Funny Edilkamin Empty Re: Hij Staat er Onze Funny Edilkamin

    Bericht van erwin do maa 24, 2011 9:36 pm

    de funny is een degelijke kachel francky, succes ermee.

    afstandsbediening voor mijn kachel werd me door de installateur zelf afgeraden wegens gering bereik, uw verkoper had dit moeten melden vind ik.

    ik denk dat de ruimteventilator magnetisch werkt bij deze kachel, dus veel stiller


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    francky
    francky
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 633
    Registration date : 29-10-10

    Hij Staat er Onze Funny Edilkamin Empty Re: Hij Staat er Onze Funny Edilkamin

    Bericht van francky do maa 24, 2011 9:54 pm

    erwin123 schreef:de funny is een degelijke kachel francky, succes ermee.

    afstandsbediening voor mijn kachel werd me door de installateur zelf afgeraden wegens gering bereik, uw verkoper had dit moeten melden vind ik.

    ik denk dat de ruimteventilator magnetisch werkt bij deze kachel, dus veel stiller
    Stil is hij maar ,als het s,morgen maar 15 gr is en je wil het tot 19 gr krijgen [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.] Dan ben je doof van het lawaai tot hij daar is aan 19 gr nadien geen probleem meer Razz maar moet nog veel testen om de kachel te leren kennen.
    Ik vind het wel jammer van die afstands bedienig(Wat bent ge daar mee dan)
    grt

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Hij Staat er Onze Funny Edilkamin Empty Re: Hij Staat er Onze Funny Edilkamin

    Bericht van Gast do maa 24, 2011 10:40 pm

    francky schreef:
    erwin123 schreef:de funny is een degelijke kachel francky, succes ermee.

    afstandsbediening voor mijn kachel werd me door de installateur zelf afgeraden wegens gering bereik, uw verkoper had dit moeten melden vind ik.

    ik denk dat de ruimteventilator magnetisch werkt bij deze kachel, dus veel stiller
    Stil is hij maar ,als het s,morgen maar 15 gr is en je wil het tot 19 gr krijgen [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.] Dan ben je doof van het lawaai tot hij daar is aan 19 gr nadien geen probleem meer Razz maar moet nog veel testen om de kachel te leren kennen.
    Ik vind het wel jammer van die afstands bedienig(Wat bent ge daar mee dan)
    grt


    doof van het lawaai maakt deze dan zoveel lawaai ???
    mijn afstandbedening werkt tot in de keuken dus geen probleem
    mvg jl
    francky
    francky
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 633
    Registration date : 29-10-10

    Hij Staat er Onze Funny Edilkamin Empty Re: Hij Staat er Onze Funny Edilkamin

    Bericht van francky vr maa 25, 2011 3:07 pm

    jl schreef:
    francky schreef:

    doof van het lawaai maakt deze dan zoveel lawaai ???
    mijn afstandbedening werkt tot in de keuken dus geen probleem
    mvg jl
    Enkel bij het opstarten maak hij lawaai tot hij op de graden is dat ik vraag; dan hoor je hem niet meer.Heb jij ook een Funny ?zoja dan versta ik dat niet van die afstand bedienig.
    Bij mij gaat gij niet of ik moet er 1 meter vanstaan en richten op het oog van de kachel ?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Hij Staat er Onze Funny Edilkamin Empty Re: Hij Staat er Onze Funny Edilkamin

    Bericht van Gast vr maa 25, 2011 4:24 pm

    francky schreef:
    jl schreef:

    doof van het lawaai maakt deze dan zoveel lawaai ???
    mijn afstandbedening werkt tot in de keuken dus geen probleem
    mvg jl
    Enkel bij het opstarten maak hij lawaai tot hij op de graden is dat ik vraag; dan hoor je hem niet meer.Heb jij ook een Funny ?zoja dan versta ik dat niet van die afstand bedienig.
    Bij mij gaat gij niet of ik moet er 1 meter vanstaan en richten op het oog van de kachel ?

    hoi nee ik heb een mcz
    onze afstandbediening werk tot in de keuken wat toch een meter of 6 is
    maar meestal ligt hij in de living op de kast zo,n twee meter van de links van de kachel vandaan
    anders eens vragen of dit normaal is van die afstandbediening als deze maar tot een meter werkt van de kachel zie ik het nut er niet van in
    mvg jl
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31529
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Hij Staat er Onze Funny Edilkamin Empty Re: Hij Staat er Onze Funny Edilkamin

    Bericht van erwin vr maa 25, 2011 7:35 pm

    bij mij was dat ook maar 1 meter, daarom raadde de verkoper de afstandsbediening niet aan
    francky
    francky
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 633
    Registration date : 29-10-10

    Hij Staat er Onze Funny Edilkamin Empty Re: Hij Staat er Onze Funny Edilkamin

    Bericht van francky vr maa 25, 2011 8:40 pm

    erwin123 schreef:bij mij was dat ook maar 1 meter, daarom raadde de verkoper de afstandsbediening niet aan
    Hij zat gewoon bij de kachel Erwin [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.] en werken ??? dat gaat niet.Het zal wel overal zo zijn zeker, Ja en een msz is geen edellkamin dus dat is geen vergelijking voor de afstandsbedienig sorry....
    Zijn er nog meer ....met het zelfde probleem,Bij de funny
    theco
    theco
    Pellet
    Pellet


    Vrouw Aantal berichten : 94
    Registration date : 31-07-10

    Hij Staat er Onze Funny Edilkamin Empty Re: Hij Staat er Onze Funny Edilkamin

    Bericht van theco za maa 26, 2011 7:56 pm

    Ik heb ook de funny en gebruik de afstandbediening alleen om de opstarttijd in te stellen.

    Als ik wil dat hij, zeg om 5.oo s'morgens aangaat, dan stel ik dit in via de afstandsbediening en breng dit via een druk op de knop over naar de kachel. Daarna heeft hij de afstandsbediening niet meer nodig want de kachel telt zelf af tot aan die tijd. Kan echter alleen met volle uren ingesteld worden.
    Dus over 4 uur of 5 uur, maar geen 4,5 uur starten.

    Voor het instellen moet ik echter zo goed als bij de kachel staan.

    groet claudia


    _________________
    Edilkamin Funny -met kanalisatie-
    Thermorossi Slim

    Gesponsorde inhoud


    Hij Staat er Onze Funny Edilkamin Empty Re: Hij Staat er Onze Funny Edilkamin

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu di mei 07, 2024 7:41 pm