Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 10 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 9 gasten

Flamingo


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


3 plaatsers

    Gejaagd vuur bij Rika Revo

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Gejaagd vuur bij Rika Revo Empty Gejaagd vuur bij Rika Revo

    Bericht van Gast za mei 14, 2011 1:13 pm

    Hallo beste mensen
    toch even een vraagje,
    kachel Rika Revo laten installeren en ben er zeer tevreden over, stille werking van de onderdelen dat wel.
    Maar zelfs op 30% van de kachel zijn vermogen vind ik dat het vuur gejaagd is en goed hoorbaar, gebruik badger pellets 100% naaldhout. De lucht toevoer komt uit een andere ruimte en niet van buiten ook de vuurkorf geeft regelmatig gensteringen en opvliegend materiaal.
    Ken echter niets van instellingen en de installateur zegt dat dit een normaal geluid is en vuur beeld.
    Doch misschien zitten hier op het forum enkele mensen die er meer ervaring met hebben misschien, zeker kwa geluid van het vuur de rest werkt zeer stil.
    Wavado heeft zo een kachel en klaagt er niet over en terr ook niet dus vraag ik mij af of dat de lucht toevoer niet te regelen valt ergens in het menu.De kachel staat noch zoals ze van de fabriek is gekomen.
    mvg Dirk
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31542
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Gejaagd vuur bij Rika Revo Empty Re: Gejaagd vuur bij Rika Revo

    Bericht van erwin za mei 14, 2011 2:24 pm

    Dirk123 schreef:Hallo beste mensen
    toch even een vraagje,
    kachel Rika Revo laten installeren en ben er zeer tevreden over, stille werking van de onderdelen dat wel.
    Maar zelfs op 30% van de kachel zijn vermogen vind ik dat het vuur gejaagd is en goed hoorbaar, gebruik badger pellets 100% naaldhout. De lucht toevoer komt uit een andere ruimte en niet van buiten ook de vuurkorf geeft regelmatig gensteringen en opvliegend materiaal.
    Ken echter niets van instellingen en de installateur zegt dat dit een normaal geluid is en vuur beeld.
    Doch misschien zitten hier op het forum enkele mensen die er meer ervaring met hebben misschien, zeker kwa geluid van het vuur de rest werkt zeer stil.
    Wavado heeft zo een kachel en klaagt er niet over en terr ook niet dus vraag ik mij af of dat de lucht toevoer niet te regelen valt ergens in het menu.De kachel staat noch zoals ze van de fabriek is gekomen.
    mvg Dirk

    dirk uw extractie staat te hoog, de installateur MOET de kachel afstellen op uw schouw, dat hoort bij de installatie, blijven aandringen en niet zelf aan beginnen


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Gejaagd vuur bij Rika Revo Empty Re: Gejaagd vuur bij Rika Revo

    Bericht van ss za mei 14, 2011 2:46 pm

    erwin123 schreef:
    Dirk123 schreef:Hallo beste mensen
    toch even een vraagje,
    kachel Rika Revo laten installeren en ben er zeer tevreden over, stille werking van de onderdelen dat wel.
    Maar zelfs op 30% van de kachel zijn vermogen vind ik dat het vuur gejaagd is en goed hoorbaar, gebruik badger pellets 100% naaldhout. De lucht toevoer komt uit een andere ruimte en niet van buiten ook de vuurkorf geeft regelmatig gensteringen en opvliegend materiaal.
    Ken echter niets van instellingen en de installateur zegt dat dit een normaal geluid is en vuur beeld.
    Doch misschien zitten hier op het forum enkele mensen die er meer ervaring met hebben misschien, zeker kwa geluid van het vuur de rest werkt zeer stil.
    Wavado heeft zo een kachel en klaagt er niet over en terr ook niet dus vraag ik mij af of dat de lucht toevoer niet te regelen valt ergens in het menu.De kachel staat noch zoals ze van de fabriek is gekomen.
    mvg Dirk

    dirk uw extractie staat te hoog, de installateur MOET de kachel afstellen op uw schouw, dat hoort bij de installatie, blijven aandringen en niet zelf aan beginnen

    Ga toch best eens luisteren bij mensen die dezelfde kachel hebben en die niet klagen over "gejaagd" vuur!
    Groeten,
    ss
    cuypersmarc
    cuypersmarc
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 274
    Leeftijd : 60
    Registration date : 29-11-10

    Gejaagd vuur bij Rika Revo Empty Re: Gejaagd vuur bij Rika Revo

    Bericht van cuypersmarc zo mei 15, 2011 8:28 am

    ik heb dat hier ook soms voor, is totaal geen probleem .
    mijn houtkachel vroeger had dat ook, dat is nu eens een goed werkende schouw en indien je het echt niet kan horen zet je boven op de schouw gewoon iets op.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Gejaagd vuur bij Rika Revo Empty Re: Gejaagd vuur bij Rika Revo

    Bericht van Gast zo mei 15, 2011 9:20 am

    Beste
    de schouw is een bestaande dubbelwandige pottenschouw en nu zit er een inox buis in tot uit de schouw bovenaan met daar een inox kapje op. Ze is ongeveer 9 m lang tot aan de kachel, maar als je teveel schouwtrek hebt zou je dit toch moeten kunnen regelen met de instellingen van de kachel want dat jagen van het vuur in de vuurkorf is wel wat overdreven op de laagste stand en zorgt ervoor dat er veel gensters in het rond vliegen en een stevig doorbrandende vlam.
    mvg Dirk
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31542
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Gejaagd vuur bij Rika Revo Empty Re: Gejaagd vuur bij Rika Revo

    Bericht van erwin zo mei 15, 2011 2:47 pm

    cuypersmarc schreef:ik heb dat hier ook soms voor, is totaal geen probleem .
    mijn houtkachel vroeger had dat ook, dat is nu eens een goed werkende schouw en indien je het echt niet kan horen zet je boven op de schouw gewoon iets op.

    bij een pottenschouw is dit mogelijk iets erop te zetten,
    een buis van 8cm echter ga je toch niet nog eens gedeeltelijk afdichten, daarvoor bestaat de parameter van de extractiemotor


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009

    Gesponsorde inhoud


    Gejaagd vuur bij Rika Revo Empty Re: Gejaagd vuur bij Rika Revo

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu za mei 11, 2024 9:09 pm