Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 53 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 53 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


3 plaatsers

    Piazzetta - access key

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Piazzetta - access key Empty Piazzetta - access key

    Bericht van Gast za aug 13, 2011 9:23 pm

    Kan er iemand mij verder helpen met de access key voor het instellingsmenu voor de Piazzetta P963?

    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Piazzetta - access key Empty Re: Piazzetta - access key

    Bericht van steven zo aug 14, 2011 4:18 pm

    Menu-menu parameters-2x set drukken-key acces-scrollen met +/- naar E9-set indrukken.
    Dan set voor verder te scrollen ,klokje voor terug te gaan naar vorige meter.
    Veranderen met + of –
    Eindigen met esc


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Piazzetta - access key Empty Re: Piazzetta - access key

    Bericht van Gast di aug 23, 2011 11:03 am

    @steven : Thanks

    Dus eerst

    1.MENU PARAMETRI
    1.1 TARATURE DI FABBRICA
    1.2 MEMORIE CONTATORE
    1.3 AZZERA ALLARMI
    1.4 AZZERA ORA PARZ
    1.5 MULTI FUOCO V1
    1.6 TARATURE ASP FUMI
    1.7 TARATURE CARICO
    1.8 BANCA DATI

    Daarna bijvoorbeeld

    1. MENU;
    2. MENU PARAMETRI;
    3. TARATURE FABBRICA;
    4. CHIAVE ACCESSO: E9 (of iets anders)

    Daarna ingeval van TARATURE DI FABBRICA

    P01 Minuti Time-Out : Tempo di funzionamento all'inizio dell'avccenzione, se supera il tempo impostato di qualche minuto e la stufa non procede ad avviare la fiamma, la stessa và in allarme.
    P02 Minuti Avvio : Tempo di funzionamento all'inizio dell'accenzione , se supera il tempo impostato di qualche minuto, e la stufa non procede nell'avvio della fiamma regolare, la stessa và in allarme)
    P03 Pulizia Braciere: tempo che intercorre frà una pulizia e l'altra del braciere Mette la coclea pellet al minimo
    P04 Coclea Accende Tempo di motore ON della coclea pellet in accensione
    P05 Coclea Avvio : Tempo di motore ON della coclea pellet quando è partita la fiamma
    P06 Coclea Potenza 1 Tempo ON della coclea pellet a potenza 1
    P07 Coclea Potenza 2 segue fino a pot. 5
    P08 Coclea Potenza 3
    P09 Coclea Potenza 4
    P10 Coclea Potenza 5
    P11 Ritardo Allarmi
    P12 Pulizia Braciere: tempo che intercorre frà una pulizia e l'altra del braciere Mette la coclea pellet al minimo
    P13 Soglia Minima
    P14 Soglia Massima
    P15 Soglia Ventola
    P16 Velocità Fumi Acc: Velocità aspiraz. fumi per far partire la fiamma all'inizio dell'accenzione
    P17 Velocità Fumi Avv: Velocità aspirazione fumi nella funzione AVVIO, ossia quando è partita la fiamma.
    P18 Velocità Fumi P1: Velocità di aspirazione fumi a pot. 1
    P19 Velocità Fumi P2 :Segue fino a pot. 5
    P20 Velocità Fumi P3
    P21 Velocità Fumi P4
    P22 Velocità Fumi P5
    P23 Velocità Aria 1 :Velocità aria scambiatore ( aria calda che esce dentro casa dalla stufa) a pot. 1
    P24 Velocità Aria 2 :Segue fino a velocità 5
    P25 Velocità Aria 3
    P26 Velocità Aria 4
    P27 Velocità Aria 5
    P28 Soglia Hot Temp soglia di temperatura max impostata dalla fabrica di temp. uscita fumi ( ATTENZIONE A MODIF. QUESTO VALORE)

    Wie heeft er meer uitleg over bovenstaande parameters. Wie heeft hier ervaring mee Wink


    Anonymous
    Gast
    Gast


    Piazzetta - access key Empty Parameters

    Bericht van Gast di aug 23, 2011 9:43 pm

    @Steven In alle respect, maar onder naam van vele kachelhandelaars, denken we niet dat je eigenlijk het recht om zomaar de parameters door te geven van pelletkachels. Dit is eigen bedoeld alleen voor de verkoper zelf die hiervan iets af weten. Tot hoever kunnen wij nog garantie geven aan de koper zelf. En in verband met de Piazzetta parameters... hier zijn de mensen niet meegediend... is maar minder dan een halve informatie. Is deze forum eigenlijk om interessante gegevens door te geven of mensen zomaar foute informatie door te geven. Mensen die problemen en/of vragen hebben dienen zich eigenlijk zich te melden bij hun handelaar zelf, normaal gezien staan die bereid om te helpen. De naservice is nog steeds van alle belang. Ter informatief : **** de P963 heeft 31 parameters **** vb. Parameter 18 : hij gaat van 2 tot 38 : wat denk je hier de juiste te zijn. **** vb. parameter 13 : hoeveel graden wordt hier op gezet???? en zo nog meer..... Want tevens bij het ingeven van sommige parameters, heeft men zelfs een apparaat nodig... dit hebben de klanten niet... Is het niet belangrijk dat de klanten tevreden blijven en dat hun kachels in veiligheid blijven branden, wat toch zeer belangrijk is... tot hoever gaat het vertrouwen nog. Met vriendelijke groeten Silvia
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Piazzetta - access key Empty Re: Piazzetta - access key

    Bericht van Gast di aug 23, 2011 9:54 pm

    Beste mijnheer x
    Indien ALLE VERKOPERS eerlijk en ten dienste van de klant zouden staan zou er geen forum moeten bestaan.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Piazzetta - access key Empty Re: Piazzetta - access key

    Bericht van Gast di aug 23, 2011 10:29 pm

    Heren ik wil hier geen parameter oorlog veroorzaken. En ja als je niet weet waar je mee bezig bent kan je best deze parameter instellingen overlaten aan iemand die hiervoor de juiste training heeft gehad. Betreffende het wijzigen van parameters is het voor mij de bedoeling dat de parameters eerst worden genoteerd op die manier kan je steeds terugvallen op de originele configuratie.

    @marc lx : De bedoeling is het begrijpen van de instellingen van de kachel. Zoals je waarschijnlijk wel weet heeft elke verbrandingsstof een andere energieinhoud die tesamen gaat met een hoeveelheid lucht die ervoor zorgt dat de verbranding optimaal verloopt. De bedoeling van de meeste mensen die een pelletkachel kopen is om een optimaal rendement te halen van hun pellets. Van waar denk je dat de onzin komt dat de ene pellet beter presteert in kachel A dan in kachel B (los van de kwaliteit van de pellets). Ik denk dat de instellingen van de parameters hier een enorme rol in spelen. Mochten jullie verkopers (die hun markt proberen af te schermen voor begrijpbare redenen) zouden meewerken aan het fijntunen van deze parameters dan had jullie verkopers ook de ervaring van de zovelen gebruikers die hun kachel proberen optimaal af te stellen en kunnen jullie van de gebruikers leren en zodoende jullie nieuwe klanten een veel betere afstelling geven in functie van de zovele gebruikers die hier op dit forum hun ervaringen (zowel positief als negatief delen) => Hiervoor bestaat een WIKI.

    Betreffende meetapparatuur : een toestel om de onderdruk in de schouw te meten kost nu ook geen fortuin. Voor zij die serieus hun systeem in de mot proberen te houden kunnen hiermee de zaak controleren. Neem daarbij een lambdameter en je weet daarboven ook nog hoe het zit met de lucht brandstofverhouding van de verbrandingsgassen. Temperatuur van de verbrandingsgassen is natuurlijk ook een indicatie van lucht/brandstofverhouding maar dit is een afgeleide, lambda is hiervoor veel beter. Dit terzijde.

    @krusty : Een forum is naar mijn inziens om elkaar te helpen de oorzaken en gevolgen te begrijpen om met zen allen tevreden te zijn van onze kachels. Niet om handel te drijven. Ik steun je hierin volledig.

    Er bestaan genoeg forums over pellets, duitse, italiaanse......die informatie ligt er min of meer voor het grijpen. Maar aangezien we hier toch een nederlandstaligforum hebben waarom elkaar niet helpen.
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Piazzetta - access key Empty Re: Piazzetta - access key

    Bericht van ss wo aug 24, 2011 10:30 am

    krusty schreef:Beste mijnheer x
    Indien ALLE VERKOPERS eerlijk en ten dienste van de klant zouden staan zou er geen forum moeten bestaan.

    Een waarheid als een koe!
    Goed gezegd Krusty!
    Groeten,
    ss
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Piazzetta - access key Empty Re: Piazzetta - access key

    Bericht van Gast wo aug 24, 2011 5:14 pm

    krusty schreef:Beste mijnheer x
    Indien ALLE VERKOPERS eerlijk en ten dienste van de klant zouden staan zou er geen forum moeten bestaan.

    Ik kom ook nog eens piepen.
    Krusty, het is geen mijnheer x, de dame in kwestie noemt Silvia. Wink
    Zie einde van het bericht.

    Los daarvan geef ik je 100% gelijk.
    Zonder mensen zoals Steven zat ik nog in de ellende met mijn kachel.
    Of lag hij al op het containerpark.
    Ik ben hier heel goed geholpen geweest met het verkrijgen van de parameters.
    Ik ken mijn kachel intussen vanbinnen en vanbuiten. En ben er nu heel content van.
    De verkoper van mijn kachel trok er zich niks van aan. Hij kon het misschien zelf niet.
    Het afregelen dus.
    Wat je doet met de hier verkregen parameters moet je zelf beslissen.
    Je kan niemand het recht ontzeggen van die hier op het forum te plaatsen.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Piazzetta - access key Empty Re: Piazzetta - access key

    Bericht van Gast wo aug 24, 2011 11:36 pm

    ik vraag me alleen af waarom de menu niet in het engels staat, leest toch al veel gemakkelijker dan het italiaans scratch
    grtz
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Piazzetta - access key Empty Re: Piazzetta - access key

    Bericht van Gast do aug 25, 2011 11:24 am

    clubberb schreef:ik vraag me alleen af waarom de menu niet in het engels staat, leest toch al veel gemakkelijker dan het italiaans scratch
    grtz

    De info komt van een italiaanse site daarom is het italiaans. Op de afstandbediening kies je de taal die jezelf het beste begrijpt. Wink
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Piazzetta - access key Empty Re: Piazzetta - access key

    Bericht van Gast do aug 25, 2011 8:49 pm

    Progger schreef:
    clubberb schreef:ik vraag me alleen af waarom de menu niet in het engels staat, leest toch al veel gemakkelijker dan het italiaans scratch grtz
    De info komt van een italiaanse site daarom is het italiaans. Op de afstandbediening kies je de taal die jezelf het beste begrijpt. Wink

    Op de nieuwe Piazzetta kachels zelfs nederlands.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Piazzetta - access key Empty Re: Piazzetta - access key

    Bericht van Gast vr okt 07, 2011 4:00 pm

    Ik heb deze week mijn kacheltje eens afgeregeld zoals het hoort en dat neemt toch wat tijd in beslag. Instelling van onderdruk = f(power level), instelling power levels=f(kwaliteit pellets),...etc

    Die parameters zijn dus wel degelijk een must als je je kachel goed wil tunen op de gebruikte pellets en de schouwtrek van je installatie.

    Kortom de power levels bepalen hoeveel pellets er per tijdseenheid in je korf belanden. Slecht afgestelde kachel zorgt dus voor een overmatig gebruik van pellets maw een niet zo goed rendement.

    Dus afregelen parameters is nodig. Door wie dat laat ik het midden.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Piazzetta - access key Empty Re: Piazzetta - access key

    Bericht van Gast vr okt 07, 2011 7:33 pm

    Progger schreef:Ik heb deze week mijn kacheltje eens afgeregeld zoals het hoort en dat neemt toch wat tijd in beslag. Instelling van onderdruk = f(power level), instelling power levels=f(kwaliteit pellets),...etc

    Die parameters zijn dus wel degelijk een must als je je kachel goed wil tunen op de gebruikte pellets en de schouwtrek van je installatie.

    Kortom de power levels bepalen hoeveel pellets er per tijdseenheid in je korf belanden. Slecht afgestelde kachel zorgt dus voor een overmatig gebruik van pellets maw een niet zo goed rendement.

    Dus afregelen parameters is nodig. Door wie dat laat ik het midden.

    dan ben ik blij dat mijn kacheltje dit allemaal uit zichzelf zelf doet ,ongeacht de pellets die je erin kieperd :-))
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31526
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Piazzetta - access key Empty Re: Piazzetta - access key

    Bericht van erwin vr okt 07, 2011 9:22 pm

    Progger schreef:

    Die parameters zijn dus wel degelijk een must als je je kachel goed wil tunen op de gebruikte pellets en de schouwtrek van je installatie.

    Kortom de power levels bepalen hoeveel pellets er per tijdseenheid in je korf belanden. Slecht afgestelde kachel zorgt dus voor een overmatig gebruik van pellets maw een niet zo goed rendement.

    Dus afregelen parameters is nodig. Door wie dat laat ik het midden.

    afregelen moet eerst en vooral gedaan worden door installateur bij plaatsing,


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009

    Gesponsorde inhoud


    Piazzetta - access key Empty Re: Piazzetta - access key

    Bericht van Gesponsorde inhoud

      Soortgelijke onderwerpen

      -

      Het is nu di mei 07, 2024 1:01 am