Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 20 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 19 gasten

korando


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 am.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+2
francky
ss
6 plaatsers

    Is deze kachel goed?

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Is deze kachel goed? Empty Is deze kachel goed?

    Bericht van Gast zo okt 02, 2011 9:32 pm

    Hallo allemaal,

    Ik zou me een pelletkachel willen aanschaffen maar weet niet welke ik nu het beste koop.

    Een verkoper in de buurt verkoopt Ravelli en ik wou weten of dit een degelijk merk is?
    Ik heb de R70 (7kw) in gedachten voor een ruimte van 33 vierkante meter en een aanpalende keuken van 14 vierkante meter.
    Is dit een goede koop? Ik heb het zeer graag warm ben best wel een koukleun. Smile

    Van harte bedankt

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Is deze kachel goed? Empty Re: Is deze kachel goed?

    Bericht van Gast ma okt 03, 2011 1:40 am

    hey
    ik weet niet of je woning goed geisoleerd is ,maar ik denk dat je te weinig vermogen zal hebben met die 7 kw ,zeker als je zegd dat je het graag warm hebt ;-))
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Is deze kachel goed? Empty Re: Is deze kachel goed?

    Bericht van ss ma okt 03, 2011 2:48 am

    Kan genoeg zijn op voorwaarde dat;
    -een goed geïsoleerdeerde woning...
    -overal dubbel glas...
    Maar over hoeveel m3 spreken we? m.a.w. hoe hoog zijn de te verwarmen plaatsen? Nergens openingen naar bovenverdieping? Geeft de living uit op een verwarmde of onverwarmde kamer of Hal?
    Overbemeten is 7KW zeker niet...
    Vriendelijke groeten,
    ss
    francky
    francky
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 633
    Registration date : 29-10-10

    Is deze kachel goed? Empty Re: Is deze kachel goed?

    Bericht van francky ma okt 03, 2011 3:43 am

    Annie26 schreef:Hallo allemaal,

    Ik zou me een pelletkachel willen aanschaffen maar weet niet welke ik nu het beste koop.

    Een verkoper in de buurt verkoopt Ravelli en ik wou weten of dit een degelijk merk is?
    Ik heb de R70 (7kw) in gedachten voor een ruimte van 33 vierkante meter en een aanpalende keuken van 14 vierkante meter.
    Is dit een goede koop? Ik heb het zeer graag warm ben best wel een koukleun. Smile

    Van harte bedankt


    Er zijn nog veel andere kachels op de markt. Ik weet dat de R70 goed is van prijs ,maar als ik zou kiezen dan neem ik de R120 zoveel verschil zit er niet in prijs.beter teveel kw dan te weinig,Als ge echt warm wil hebben.


    _________________
    Edelkamin funny 11kw
    zibro carmen 11 kw
    lava
    Phono solar 30x195 5850 wp omvormer SMA 4600A
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Is deze kachel goed? Empty Re: Is deze kachel goed?

    Bericht van Gast ma okt 03, 2011 7:50 am

    Dag annie26
    hier is de berekening voor de ruimte die je hebt opgegeven , ben je zeker wat je best aankoopt. Hoogte plafond 2.6 m
    Dit is bij kachels met nominaal rendement van +84% kijk wel naar nominaal en niet maximaal.
    Als je het hier moest vragen , zou ik je een 9 Kw aanraden , dan kan de kachel rustiger werken en heb je minder geluidshinder , ook op koude dagen. Als je huis normaal is geïsoleerd .
    De uitkomst van de berekening per ruimte vermeerdert of vermindert u met onderstaande percentages;
    1) vrijstaand huis of hoekhuis; +10% 10 1
    6,5 KW
    2) ruimte op het noorden; +10% 10 1
    7,1KW
    3) slecht geïsoleerd; +15% 15 1
    8,2 KW
    4) goed geïsoleerd; -10% -10 1
    5,3 KW


    Laatst aangepast door cosdep-pelletkachels.be op ma okt 03, 2011 7:54 am; in totaal 2 keer bewerkt (Reden : formule kopiëren plakken was zeer slordig)
    Philip
    Philip
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 1426
    Leeftijd : 52
    Registration date : 15-03-09

    Is deze kachel goed? Empty Re: Is deze kachel goed?

    Bericht van Philip ma okt 03, 2011 8:00 am

    hoogte plafond 2.60 ?
    is het niet 2.50 bij nieuwere huizen ? althans hier bij mij maar 2.50 wat een hemels verschil in gevoel kan zijn en ook naar berekening van de benodigde kw :-P


    _________________
    Rika como vanaf 24/03/15  
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 28-10-08

    Is deze kachel goed? Empty Re: Is deze kachel goed?

    Bericht van steven ma okt 03, 2011 9:11 am

    richting aangevend is het niet slecht


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Is deze kachel goed? Empty Re: Is deze kachel goed?

    Bericht van Gast ma okt 03, 2011 5:42 pm

    [quote="Annie26"]Hallo allemaal,

    Ik zou me een pelletkachel willen aanschaffen maar weet niet welke ik nu het beste koop.

    Een verkoper in de buurt verkoopt Ravelli en ik wou weten of dit een degelijk merk is?
    Ik heb de R70 (7kw) in gedachten voor een ruimte van 33 vierkante meter en een aanpalende keuken van 14 vierkante meter.
    Is dit een goede koop? Ik heb het zeer graag warm ben best wel een koukleun. Smile

    Van harte bedankt

    [/q

    uote]


    hallo,


    7kw is volgens mij te weinig mijn living is 38 vierkante meter en mijn keuken is 14 vierkante meter en ik had een kachel van 9,7 KW en in de winter was het voor mij te min de kachel draaide dan dikwijls op hoog vermogen wat ik ook te lawaaierig vond ik moet er wel bij vertellen dat wij ook graag heel warm zitten zo een 24 a 25 graden . ik hEb mij dan een kachel aangeschaft van 11 KW en dat is veel beter, je kan beter teveel KW hebben dan te weinig want dan krijgt ge hetzelfde probleem als ik en als je dan de kachelmoet verkopen doe je toch weer verlies en moet dan nog eens een duurder kachel kopendus kan je beter direkt iets meer betalen en ben je zeker dat je een warme winter tegemoet gaat.

    mvg;
    peter van den Branden
    peter van den Branden
    verkoper


    Man Aantal berichten : 158
    Leeftijd : 65
    Registration date : 28-01-10

    Is deze kachel goed? Empty Re: Is deze kachel goed?

    Bericht van peter van den Branden ma okt 03, 2011 7:46 pm

    Inderdaad, waarom niet een 11 kw ?

    Indien het echt te warm wordt en alle binnendeuren staan open kan je de kachel gewoon afzetten

    Het verschil in prijs is niet zo groot tussen een 8 en een 11kw

    De meeste van ons betalen gemakkelijk en zonder nadenken +-800 euro meer om een auto in metalic te hebben

    dus waarom geen +-300 euro meer om wat meer KW te hebben ??????

    Peter
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Is deze kachel goed? Empty Re: Is deze kachel goed?

    Bericht van Gast ma okt 03, 2011 8:12 pm

    "De meeste van ons betalen gemakkelijk en zonder nadenken +-800 euro meer om een auto in metalic te hebben
    dus waarom geen +-300 euro meer om wat meer KW te hebben ??????""

    Met auto kom je buiten , met een pelletkachel niet !
    peter van den Branden
    peter van den Branden
    verkoper


    Man Aantal berichten : 158
    Leeftijd : 65
    Registration date : 28-01-10

    Is deze kachel goed? Empty Re: Is deze kachel goed?

    Bericht van peter van den Branden di okt 04, 2011 3:17 am

    Dus het zicht voor een ander is belangrijker dan

    het goed warm hebben in huis ???????,
    francky
    francky
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 633
    Registration date : 29-10-10

    Is deze kachel goed? Empty Re: Is deze kachel goed?

    Bericht van francky di okt 04, 2011 3:47 am

    Lolita schreef:"De meeste van ons betalen gemakkelijk en zonder nadenken +-800 euro meer om een auto in metalic te hebben
    dus waarom geen +-300 euro meer om wat meer KW te hebben ??????""

    Met auto kom je buiten , met een pelletkachel niet !

    Ik versta hem ook niet ? Ik rij wel met geen pruts autotje. Maar ik zit toch meer in huis dat in die auto...en rij al niet graag in auto (file)heef mij maar een warm kacheltje


    _________________
    Edelkamin funny 11kw
    zibro carmen 11 kw
    lava
    Phono solar 30x195 5850 wp omvormer SMA 4600A
    peter van den Branden
    peter van den Branden
    verkoper


    Man Aantal berichten : 158
    Leeftijd : 65
    Registration date : 28-01-10

    Is deze kachel goed? Empty Re: Is deze kachel goed?

    Bericht van peter van den Branden di okt 04, 2011 3:55 am

    Ik heb ook liever iets te warm dan nen auto die gewoon in de file staat

    in de file met alu velgen, metalise, lederen zetels,enz..

    er zijn veel mensen die daar hun geld aan geven

    maar een paar KW meer ..................

    versta me nie verkeerd: niet iedereen doet dat he!!!!!!

    alleen zij die nu aandelen hebben van Dexia Sad Sad Sad
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Is deze kachel goed? Empty Re: Is deze kachel goed?

    Bericht van Gast di okt 04, 2011 4:34 am

    Dan ben ik geloof ik wel een bofkont. Ik kocht mijn 8 Kw Foco (Sideros) bij de bouwmarkt voor € 1000,00 en heb het er lekker warm mee. Had het met de formule op het forum berekend en dat klopt perfect, huis is wel goed geisoleerd (Duitse bouw).

    Qua auto; Skoda Octavia Elegance Business Edition Combi TDI met alle opties en ik voel me lekker met 175 KmH op de cruisecontrol op de Autobahn, wat zijn trouwens files? Rolling Eyes

    Toch maar weer on topic?

    Formule van Steven werkt goed, iets naar boven afronden en je zit goed.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Is deze kachel goed? Empty Re: Is deze kachel goed?

    Bericht van Gast di okt 04, 2011 7:40 am

    peter van den Branden schreef:Dus het zicht voor een ander is belangrijker dan

    het goed warm hebben in huis ???????,

    voor velen wel No
    francky
    francky
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 633
    Registration date : 29-10-10

    Is deze kachel goed? Empty Re: Is deze kachel goed?

    Bericht van francky di okt 04, 2011 8:16 am

    dicktwist schreef:Dan ben ik geloof ik wel een bofkont. Ik kocht mijn 8 Kw Foco (Sideros) bij de bouwmarkt voor € 1000,00 en heb het er lekker warm mee. Had het met de formule op het forum berekend en dat klopt perfect, huis is wel goed geisoleerd (Duitse bouw).

    Qua auto; Skoda Octavia Elegance Business Edition Combi TDI met alle opties en ik voel me lekker met 175 KmH op de cruisecontrol op de Autobahn, wat zijn trouwens files? Rolling Eyes

    Toch maar weer on topic?

    Formule van Steven werkt goed, iets naar boven afronden en je zit goed.

    Files ? in het roer gebied ook aan 175 kmh lacher nog nooit van gehoord zeker, heef mij maar de pellets aan 3.30 in Belgie rollen


    _________________
    Edelkamin funny 11kw
    zibro carmen 11 kw
    lava
    Phono solar 30x195 5850 wp omvormer SMA 4600A
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Is deze kachel goed? Empty Re: Is deze kachel goed?

    Bericht van Gast di okt 04, 2011 8:35 pm


    Hallo,

    Bedankt allemaal, na het lezen van al de reakties zal ik toch iets hoger gaan in vermogen inderdaad beter iets te veel dan te weinig.


    Anonymous
    Gast
    Gast


    Is deze kachel goed? Empty Re: Is deze kachel goed?

    Bericht van Gast wo okt 05, 2011 1:17 am

    Ik denk dat je met een 8 Kw met een rendement van > 90% goed bediend bent. Suc7.
    turkoois
    turkoois
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 297
    Leeftijd : 74
    Registration date : 23-10-10

    Is deze kachel goed? Empty Re: Is deze kachel goed?

    Bericht van turkoois do okt 06, 2011 12:04 am

    Annie26 schreef:Hallo allemaal,

    Ik zou me een pelletkachel willen aanschaffen maar weet niet welke ik nu het beste koop.

    Een verkoper in de buurt verkoopt Ravelli en ik wou weten of dit een degelijk merk is?
    Ik heb de R70 (7kw) in gedachten voor een ruimte van 33 vierkante meter en een aanpalende keuken van 14 vierkante meter.
    Is dit een goede koop? Ik heb het zeer graag warm ben best wel een koukleun. Smile

    Van harte bedankt


    Hallo Annie,

    Je hebt nog niet verteld of je huis wel of niet goed is geïsoleerd.
    Want als je huis wel goed geïsoleerd is, dan heb je volgens mijn bescheiden mening meer dan genoeg aan 7 kw.
    Zelf verwarm ik namelijk ook een living van 33 m2 en een aangrenzende open keuken van 15 m2. De hoogte bij mij is 2.45 m.
    mijn kachel kan van 3.9 kW tot 7.2 kw vermogen afgeven.Rendement bij mijn kachel is ongeveer 86 %.
    Mijn kachel staat altijd (98 % op vermogen P1)en gaat automatisch in ecopower uit als de temperatuur is bereikt.De temperatuur is bij mij gemiddeld 22 graden (als de kachel aan is.)
    De kachel gaat automatisch weer aan als de temperatuur is gezakt tot een bepaalde waarde.

    Wat ik wil zeggen: Is je ruimte goed geïsoleerd, dan heb je volgens mij meer dan genoeg aan die 7 kw.
    Koop je meer vermogen (kw) dan heb je kans dat in de tussenseizoenen de temperatuur veel te hoog wordt of dat je kachel uit moet schakelen, tenzij je natuurlijk de deuren open gaat zetten, en daardoor "heel je huis" onnodig wil verwarmen. Hierbij ga je ook onnodig veel pellets verstoken.
    Ik ga de ruimtes van mijn woning, waar ik bijna niet kom of alleen maar hoef te slapen niet onnodig verwarmen.
    Bij mij gaat alleen 's morgens een half uurtje de cv aan om de badkamer en woonkamer op temperatuur te brengen.
    Mijn verbruik is over het hele vorige winterseizoen maar 500 gram per uur geweest. In het voor en na seizoen heb ik een gebruik van ongeveer 375 gram per uur.
    als ik ga stoken met de deuren open, dan stook ik heel wat meer pellets.

    Als ik het volgens iemand verkeerd heb dan hoor ik het graag.

    Met vriendelijke groetjes,

    Chris (turkoois)


    _________________
    AMG Artel Norma met kanalisatie 10 kw.
    Elite pellets
    12 poly Zonnepanelen axitec 260 Wp.
    12 Solaredge embedded optimizers
    Solaredge 3000 omvormer.
    Totaal 3.12 kWp.

    Gesponsorde inhoud


    Is deze kachel goed? Empty Re: Is deze kachel goed?

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu zo mei 19, 2024 6:20 am