Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 26 gebruikers online :: 3 Geregistreerd, 1 verborgen en 22 gasten

eura, Ikzelf, mic


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma 21 nov 2011 - 20:52.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


3 plaatsers

    Lawaai MCZ Sagar

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Lawaai MCZ Sagar Empty Lawaai MCZ Sagar

    Bericht van Gast zo 30 okt 2011 - 20:32

    Wij overwegen de aankoop van een MCZ sagar maar ik stel me toch vragen bij het lawaai. Zijn er gebruikers die dit wat kunnen beschrijven. Wens niet gestoord te worden bij het TV kijken en al helemaal niet bij het lezen.
    Heb reeds enkele handelaars bezocht maar nog geen Sagar in werking gehoord. Woon rond het Brugse.
    boxke
    boxke
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Aantal berichten : 223
    Registration date : 18-10-10

    Lawaai MCZ Sagar Empty Re: Lawaai MCZ Sagar

    Bericht van boxke ma 31 okt 2011 - 19:54

    alainmen schreef:Wij overwegen de aankoop van een MCZ sagar maar ik stel me toch vragen bij het lawaai. Zijn er gebruikers die dit wat kunnen beschrijven. Wens niet gestoord te worden bij het TV kijken en al helemaal niet bij het lezen.
    Heb reeds enkele handelaars bezocht maar nog geen Sagar in werking gehoord. Woon rond het Brugse.
    Verschilt sterk van de omgeving waar hij opgesteld zal staan; Bij mijn weten is de SAGAR dezelfde als de TOBA (enkel omhulsel is lichtjes anders van vorm, maar binnenwerk gelijk). Geluid is zoals een PC-ventilator maar dan luider en naar je toegericht (PC-fan staat meestal aan de achterkant weg van je te blazen); Het is op de achtergrond altijd een geluid, van 's ochtends tot 's avonds.
    Je leert er mee leven in de lagere standen, maar het is echt hinderlijk in de hogere standen. Dit zal niet verschillend zijn met andere kachels, tenzij je een kachel neemt zonder ruimteventilator (Rika)- maar ook hier is het luisteren vóór de aankoop want ook de schouwventilator hoor je met het aanblazen van de pellets.

    Dat al dit lawaai storend is bij TV-kijken : nee, niet gemerkt (staat naast de TV bij ons). Maar de studerende kinderen hinderen zich aan het permanente geluid bij studeren.

    Gr,
    boxke
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Lawaai MCZ Sagar Empty Re: Lawaai MCZ Sagar

    Bericht van steven ma 31 okt 2011 - 19:57

    een pelletkachel hoor je altijd


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Lawaai MCZ Sagar Empty Re: Lawaai MCZ Sagar

    Bericht van Gast ma 31 okt 2011 - 21:45

    Net voor mijn aankoop heb ik een MCZ en een Superior op volle snelheid in de winkel horen (laten) branden (stand P5). Ik vond dat de MCZ duidelijk meer lawaai maakte.
    Een collega van mij heeft een MCZ gekocht, juist omdat hij vond dat ze veel minder lawaai maakte dan de Edilkamin die hij tot dan toe had.

    Pesno.
    pollydor
    pollydor
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 88
    Leeftijd : 60
    Registration date : 08-07-11

    Lawaai MCZ Sagar Empty Re: Lawaai MCZ Sagar

    Bericht van pollydor di 15 nov 2011 - 20:46

    ben vrij tevreden van mijn SAGAR qua lawaai van de ventilator Smile


    _________________
    MCZ Sagar - Aug 2011

    Gesponsorde inhoud


    Lawaai MCZ Sagar Empty Re: Lawaai MCZ Sagar

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu do 9 mei 2024 - 16:44