Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 17 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 1 verborgen en 16 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma 21 nov 2011 - 20:52.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+2
ss
dxnature
6 plaatsers

    Garantiebepaling

    dxnature
    dxnature
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 305
    Registration date : 25-10-11

    Garantiebepaling Empty Garantiebepaling

    Bericht van dxnature zo 30 okt 2011 - 21:15

    Heb van Stroomop een Nederlandstalige handleiding van de Rika Revo per e-mail gekregen en daar staat in vermeld dat er een 5 jarige garantie is voor de branderkamer en een 2 jarige garantie voor het overige mits een aantal uitzonderingen. Eén van de uitzonderingen is het eventuele barsten van de speksteen.

    Stel dat na een aantal opstart beurten blijkt dat de steen spontaan barst lijkt me dit toch een fout waar de klant geen schuld aan heeft. Als dit maanden of jaren later gebeurd kan ik er in komen dat dit niet door de behandeling van het installeren of transporteren zal zijn en de fabrikant hier niet aansprakelijk kan worden voor gesteld. Ga de vraag alleszins aan de verkoper voorleggen en kijken hoe ze daar tegenover staan. Misschien is dit ook een punt om op de verkoopsfactuur te laten vermelden.

    Verder in de garantiebepaling staat ook dat alleen de onderdelen onder de garantie vallen maar niet de uurlonen en de verplaatsing. Heb dat nog ergens op het forum in een discussie gelezen maar weet niet meer waar. Is dit conform de Europese wetgeving? Ik dacht te weten dat werkuren en verplaatsing binnen de garantie vallen of ben ik verkeerd ingelicht? Wie weet hier meer over?

    mvg, Ron
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Garantiebepaling Empty Re: Garantiebepaling

    Bericht van ss zo 30 okt 2011 - 23:49

    Speksteen is een natuursteen en kan door omstandigheden dus altijd barsten, net zoals een houten balk kan barsten, maar of ze dat voor een rechtbank gaan kunnen standhouden, dat lijkt me hoogst twijfelachtig. Persoonlijk denk ik dat hun beschrijf niet deugt en je wel zeker garantie op de speksteen en op de werkuren kunt eisen.

    Grtz,
    ss
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31493
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Garantiebepaling Empty Re: Garantiebepaling

    Bericht van erwin ma 31 okt 2011 - 0:11

    garantie betekend de gebreken gratis in orde stellen, dus zowel materiaal als uurloon


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    dxnature
    dxnature
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 305
    Registration date : 25-10-11

    Garantiebepaling Empty Re: Garantiebepaling

    Bericht van dxnature ma 31 okt 2011 - 9:50

    Eindconclusie... Schriftelijk de onderhandelde garantie voorwaarden op factuur laten beschrijven om later eventueel juridisch getouwtrek te vermijden. Indien men geen voldoening krijgt over de voorwaarden is men dan ook bijna verplicht om een ander merk aan te kopen, iets wat ik zeer spijtig zou vinden. Of er moest een andere verdeler zijn die deze extra voorwaarden op zich wil nemen, wat ik me bijna niet kan voorstellen, maar het zou kunnen.

    mvg, Ron
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Garantiebepaling Empty Re: Garantiebepaling

    Bericht van steven ma 31 okt 2011 - 9:55

    als ik mij niet vergis, dan is de garantie inclusief alles het eerste jaar. ook de uren en verplaatsing. 1 of andere wettelijke bepaling


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4749
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Garantiebepaling Empty Re: Garantiebepaling

    Bericht van pedro ma 31 okt 2011 - 12:09

    dxnature schreef:Heb van Stroomop een Nederlandstalige handleiding van de Rika Revo per e-mail gekregen en daar staat in vermeld dat er een 5 jarige garantie is voor de branderkamer en een 2 jarige garantie voor het overige mits een aantal uitzonderingen. Eén van de uitzonderingen is het eventuele barsten van de speksteen.

    Stel dat na een aantal opstart beurten blijkt dat de steen spontaan barst lijkt me dit toch een fout waar de klant geen schuld aan heeft. Als dit maanden of jaren later gebeurd kan ik er in komen dat dit niet door de behandeling van het installeren of transporteren zal zijn en de fabrikant hier niet aansprakelijk kan worden voor gesteld. Ga de vraag alleszins aan de verkoper voorleggen en kijken hoe ze daar tegenover staan. Misschien is dit ook een punt om op de verkoopsfactuur te laten vermelden.

    Verder in de garantiebepaling staat ook dat alleen de onderdelen onder de garantie vallen maar niet de uurlonen en de verplaatsing. Heb dat nog ergens op het forum in een discussie gelezen maar weet niet meer waar. Is dit conform de Europese wetgeving? Ik dacht te weten dat werkuren en verplaatsing binnen de garantie vallen of ben ik verkeerd ingelicht? Wie weet hier meer over?

    mvg, Ron

    oa in dit topic:

    https://pellets.forummotion.com/t564p20-movetherm-projects-selexion-ieper-8900

    en hier:

    https://pellets.forummotion.com/t3367-worm-maakt-soms-irritant-geluidecoteck-sara


    veel leesplezier Laughing


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Garantiebepaling Empty Re: Garantiebepaling

    Bericht van ss ma 31 okt 2011 - 12:21

    Ik wil toch nogeens toevoegen dat Stroomop toch tot de betrouwbare importeurs van pelletkachel mag gerekend worden, zeker gezien de talrijke positieve reacties de voorbije jaren op het pelletforum
    Bij deze doe ik een oproep aan "Stroomop" om die garantiebepalingen eens te bekijken en ze misschien wat klantvriendelijker te maken?
    Groeten,
    ss duivel
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Garantiebepaling Empty Re: Garantiebepaling

    Bericht van Gast ma 31 okt 2011 - 13:48

    Steven en ss,

    de Belgische wet is daar helder over als ik de informatie in de link lees.

    Groet,

    Dick
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Garantiebepaling Empty Re: Garantiebepaling

    Bericht van ss ma 31 okt 2011 - 15:08

    Beste Dick, jij bent blijkbaar veel gewoon, ik ben handelaar en voor mij is die wet helemaal niet duidelijk, waar staat ergens dat de werkzaamheden ook tot de garantie behoren??? study Of ik ben ziende blind (goed mogelijk want ik draag al een bril) zot , of ik lees er ver over? Bewijs als klant maar even na ZES maanden dat het hier garantie betreft (lees letterlijk in die wet!), Neen die wet is voor interpretatie vatbaar... Er zijn massa's geschillen over deze wet!
    Groeten,
    ss duivel
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Garantiebepaling Empty Re: Garantiebepaling

    Bericht van Gast ma 31 okt 2011 - 15:22

    Beste ss,

    er staat
    Welke rechten geniet de consument?

    Men kan een hiërarchie opstellen van de middelen die ter beschikking van de consument worden gesteld:

    1. Hij heeft het recht de kosteloze reparatie of de vervanging van het goed te eisen (te kiezen door de consument, maar in functie van wat mogelijk en redelijk is).
    2. Enkel ingeval de reparatie of de vervanging buitensporig of onmogelijk is of niet binnen een redelijke termijn kan worden uitgevoerd, heeft de consument het recht om een prijsverlaging of de ontbinding van het verkoopcontract te eisen.

    Is overigens Europese wetgeving per september 2005.

    Ik ben waarschijnlijk verwend want hier in Duitsland houdt men er zich correct aan. Mijn eerste kachel; drie keer een nieuwe printplaat, een keer display, rookgasventilator, handje zekeringen en vijf keer de techniker over de vloer. Geen voorrijdkosten of uurloon betaald en toen de kachel na al deze inspanningen brandde of ik natte kranten stookte is hij kosteloos omgeruild. Uit coulance ging de garantietermijn opnieuw in, was tenslotte een nieuwe kachel.

    Groet,
    Dick
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Garantiebepaling Empty Re: Garantiebepaling

    Bericht van ss ma 31 okt 2011 - 17:16

    dicktwist schreef:Beste ss,

    er staat
    Welke rechten geniet de consument?

    Men kan een hiërarchie opstellen van de middelen die ter beschikking van de consument worden gesteld:

    1. Hij heeft het recht de kosteloze reparatie of de vervanging van het goed te eisen (te kiezen door de consument, maar in functie van wat mogelijk en redelijk is).
    2. Enkel ingeval de reparatie of de vervanging buitensporig of onmogelijk is of niet binnen een redelijke termijn kan worden uitgevoerd, heeft de consument het recht om een prijsverlaging of de ontbinding van het verkoopcontract te eisen.

    Is overigens Europese wetgeving per september 2005.

    Ik ben waarschijnlijk verwend want hier in Duitsland houdt men er zich correct aan. Mijn eerste kachel; drie keer een nieuwe printplaat, een keer display, rookgasventilator, handje zekeringen en vijf keer de techniker over de vloer. Geen voorrijdkosten of uurloon betaald en toen de kachel na al deze inspanningen brandde of ik natte kranten stookte is hij kosteloos omgeruild. Uit coulance ging de garantietermijn opnieuw in, was tenslotte een nieuwe kachel.

    Groet,
    Dick

    Dick, ik vermoed dat de serieuze verdelers er zich hier ook aan houden, ik twijfel er zelfs niet aan dat Stroomop ook het spel volgens de regels speelt! Maar er zijn er, zeker weten, ook anderen!
    groeten,
    ss




    Laatst aangepast door ss op ma 31 okt 2011 - 17:17; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : verplaatst)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Garantiebepaling Empty Re: Garantiebepaling

    Bericht van Gast ma 31 okt 2011 - 17:31

    ss,

    Maar er zijn er, zeker weten, ook anderen!

    Ongetwijfeld! Daarom staat onderaan de door mij geplaatste link ook een klachteninstantie voor Belgische consumenten maar ook internationaal. Lijkt allemaal wel goed geregeld te zijn maar nog niet echt ingeburgerd begrijp ik.

    Groet,

    Dick
    ZaurusUser
    ZaurusUser
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 141
    Leeftijd : 56
    Registration date : 28-12-09

    Garantiebepaling Empty Re: Garantiebepaling

    Bericht van ZaurusUser ma 31 okt 2011 - 17:36

    ss schreef:
    ... ik twijfel er zelfs niet aan dat Stroomop ook het spel volgens de regels speelt!

    Over de service van Stroomop of correcte behandeling door Stroomop zeker geen klachten !
    Ik heb de indruk dat Stroomop vooral wil dat de klanten tevreden zijn, wat er dan ook in die handleiding mag staan.
    Ik vermoed trouwens dat het gaat om een letterlijke vertaling van de handleiding van Rika, niet iets dat Stroomop opgesteld heeft. Ik kan me wel inbeelden dat er zoiets in staat omdat een steen nu eenmaal breekbaar is. Stel dat hij breekt omdat je er iets tegen laat vallen of omdat je hem laat vallen tijdens een onderhoud, is dat dan garantie ? Ik dacht het niet. Waarschijnlijk daarom dat die clausule erin staat. Moest hij echt gewoon zomaar barsten na een maand of zo (wat niet onmogelijk maar toch zeer onwaarschijnlijk is) dan zal er zeker over kunnen gepraat worden.
    (PS : ik heb geen banden met Stroomop, ik ben er enkel klant en dan nog niet rechtstreeks)

    Greetz,
    Werner.


    _________________
    Rika Topo

    Gesponsorde inhoud


    Garantiebepaling Empty Re: Garantiebepaling

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu za 27 apr 2024 - 23:15