Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 11 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 11 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


2 plaatsers

    Combi CV + pelletkachel

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Combi CV + pelletkachel Empty Combi CV + pelletkachel

    Bericht van Gast di nov 01, 2011 3:33 pm

    Hallo allemaal,

    we zijn momenteel een oud huis aan het renoveren en ik zou graag mijn CV op pellets hebben MAAR daarnaast zou ik ook in de living een kachel willen. Aangezien er geen schouw aanwezig is, veronderstel ik dat een pelletkachel het interessantst is, want daar heb je geen stenen schouw voor nodig (hebben ze mij toch wijsgemaakt, spreek mij gerust tegen als dit fout is). En tot slot wil ik ook een combinatie maken met een zonneboiler.

    Nu is mijn vraag: a) is dit alles mogelijk? b) zijn er andere opties die misschien beter zijn want EN een CV op pellets EN een pelletkachel, is misschien een rare/overbodige/dure ... combinatie? Maar we zijn echt wel kachelmensen ... dus willen we zeker een kachel in de living. Dan zouden we de living/keuken die 1 ruimte vormt voornamelijk verwarmen met de kachel en de bovenverdieping (slaapkamers, badkamer, bureau) verwarmen met CV. Waar ik momenteel nogal sceptisch tegenover sta is de grote plaats die zo een opbergruimte voor pellets in beslag neemt ... is daar ook geen andere optie voor?

    Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met bovenstaande dilemma's ;-)

    Groetjes en alvast bedankt!

    theelion
    theelion
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 25
    Registration date : 16-10-11

    Combi CV + pelletkachel Empty Re: Combi CV + pelletkachel

    Bericht van theelion di nov 01, 2011 3:45 pm

    hallo,

    Ik heb hier een thermopelletkachel, dus een pelletkachel die in de living staat en ook op de CV is aangesloten om de rest van het huis te verwarmen.


    _________________
    Karmek KK Idro
    Thermokachel (op CV)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Combi CV + pelletkachel Empty Re: Combi CV + pelletkachel

    Bericht van Gast di nov 01, 2011 3:54 pm

    Hey Theelion,

    en zo een thermopelletkachel ... daar is het reservoir in die kachel aanwezig veronderstel ik? En kan zo een kachel even grote ruimtes verwarmen als een pelletketel? Wat is eigenlijk dan het verschil tussen zo een thermokachel en een pelletketel? En kan ik nog altijd combineren met een zonneboiler dan?

    Ik weet het :-) heel veel vragen ...

    Alvast bedankt voor je antwoord Theelion!

    Groetjes
    Block
    Block
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Aantal berichten : 407
    Registration date : 01-01-09

    Combi CV + pelletkachel Empty Re: Combi CV + pelletkachel

    Bericht van Block di nov 01, 2011 4:21 pm

    Een thermokachel wordt gewoon bij in het circuit van uw verwarming gezet.

    Een ketel zal meestal ook instaan voor het verwarmen van sanitair warm water. Een ketel zal zijn stookgedrag ook aanpassen aan de buitentemperatuur. Meeste ketels reinigen hun eigen ook en moeten niet iedere dag worden proper gemaakt. Een ketel kan ook meestal pellets in bulk aanzuigen.

    Zoek je echt een zonneboiler te zetten voor sanitair warm water, of voor verwarming cv.?

    Mocht je een cv zonneboiler zetten, dan is uw buffervat de regelende factor.


    _________________
    Premium pellets
    26x180 Watt
    theelion
    theelion
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 25
    Registration date : 16-10-11

    Combi CV + pelletkachel Empty Re: Combi CV + pelletkachel

    Bericht van theelion di nov 01, 2011 4:47 pm

    Een thermokachel ziet eruit als een gewone pellekachel, alleen wat groter cheers (zie mn avatar)
    Er kan een 55 kg pellets in en je dient ze wel zelf in te gieten. (dit in tegenstelling tot een pelletketel).
    We hebben voor dit systeem gekozen omdat je dan in de living toch nog een kampvuur hebt en toch het hele huis kan verwarmen.
    Voor de te verwarmen ruimte dien je te kijken naar het vermogen dat je nodig hebt.Je hebt beiden in verschillende vermogens.
    Ik veronderstel dat je dit kan kombineren met een zonneboiler. maakt geen verschil of je een pelletketel of thermokachel neemt.
    Het heeft veel te maken wat je juist wenst; ieder systeem heeft zn voor-en nadelen.
    pelletketel :staat ergens apart-geen dagelijks kuisen nodig -reservoir vereist- neemt meer plaats in- hogere aanschafprijs- automatish vulsysteem - mogelijk belastingsvoordeel - ...
    Thermokachel :staat in de living- dagelijks reinigen- aangename warmte in de ruimte waar de kachel staat - manueel vullen met pellets - lagere aanschafprijs - geen belastingsvoordeel - ...


    _________________
    Karmek KK Idro
    Thermokachel (op CV)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Combi CV + pelletkachel Empty Re: Combi CV + pelletkachel

    Bericht van Gast wo nov 02, 2011 12:12 am

    Beste,

    Ik zou gaan voor een ketel. Dan heb je de vlam en ook een groot reservoir.

    Je kan dan inderdaad pellets aanzuigen vanuit een pellettank (kelder, achterbouw) of je vult deze, er zijn er met een grote voorraadbak.

    Van mijn ketel zijn er ook gemaakt voor de woonkamer, deze prijzen liggen tussen de 5000 en 6000€ dacht ik. Voordeel is 40% belastingsaftrek. dus na aftrek een prijs van 3000€ tot 3400€.

    Maar hoelang nog belastingsvoordeel????...

    zie linkje...

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

    Je hebt ook ondergrondse pellettanks maar de prijs hiervan weet ik niet.

    mvg,

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Combi CV + pelletkachel Empty Re: Combi CV + pelletkachel

    Bericht van Gast wo nov 02, 2011 12:24 am

    Pellet tanks, textielsilo, aanzuigsysteen (mol)

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

    Gesponsorde inhoud


    Combi CV + pelletkachel Empty Re: Combi CV + pelletkachel

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu do mei 02, 2024 4:32 am