Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 16 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 15 gasten

Antonius


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


    solarfocus

    Anonymous
    Gast
    Gast


    solarfocus Empty solarfocus

    Bericht van Gast di nov 08, 2011 5:10 pm

    iemand ervaring met solarfocus?

    pellettop => pelletketel
    therminator II => pellet & stukhout
    Anonymous
    Gast
    Gast


    solarfocus Empty Re: solarfocus

    Bericht van Gast di nov 08, 2011 6:35 pm

    Nee, ik weet alleen dat er bij de Terminator II veel zijn die het feit dat je telkens het rooster moet wisselen als je van brandstof wisselt (pellets naar hout of omgekeerd) als een groot nadeel zien.
    Dit heeft er bij ook ook voor gezorgd dat ik naar andere systemen gezocht heb.

    Je moet dus eigenlijk echt kiezen voor welke brandstof je op dat moment wil kiezen.

    Een ETA of SHT hebben dat probleem bij hun combiketels niet.

    Voor het overige is dat eigenlijk een vergelijkbare ketel, met lambda sonde (dacht ik), maar ik vermoed ook nog zeer weinig geplaatst in België. Over de grens, in Duitsland, ga je daar veel meer ervaringen van vinden.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    solarfocus Empty Re: solarfocus

    Bericht van Gast do nov 10, 2011 9:16 am

    IK heb deze ketel in overweging genomen, verkoper had een zeer degelijke uitleg. De pellettop werkt volgens het hourvergassingsprincipe. uiteindelijk heb we hem niet gekozen vanwege de hoge meerkost tov van andere degelijke merken (Hargassner,Lindner|Sommerauer,Okofen, etc)

    Gesponsorde inhoud


    solarfocus Empty Re: solarfocus

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu di mei 07, 2024 3:17 pm