Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 9 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 9 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+3
Annejanne
bart b
erwin
7 plaatsers

    Hoe kan dat ?


    Gast
    Gast


    Hoe kan dat ? - Pagina 2 Empty Re: Hoe kan dat ?

    Bericht van Gast vr nov 18, 2011 8:14 pm

    Broucke Esen
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Hoe kan dat ? - Pagina 2 Empty Re: Hoe kan dat ?

    Bericht van steven vr nov 18, 2011 8:42 pm

    ik dacht dat die hun stiel kenden. blijkbaar niet


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Hoe kan dat ? - Pagina 2 Empty Re: Hoe kan dat ?

    Bericht van Gast vr nov 18, 2011 9:15 pm

    geen commentaar op medeverkopers!
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Hoe kan dat ? - Pagina 2 Empty Re: Hoe kan dat ?

    Bericht van Gast za nov 19, 2011 6:54 am

    Gezien je van ieper bent zou ik de vraag even voorleggen aan de roetvreter.
    Daar zijn ze ook heel gedienstig.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Hoe kan dat ? - Pagina 2 Empty Re: Hoe kan dat ?

    Bericht van Gast za nov 19, 2011 10:57 am

    Net teruggebeld, ze gaan iemand van de fabriek laten komen, ze heeft 4 winters perfect gebrand met vepa hogramix pellets, je gaat bijna denken dat een kachel in onze wegwerpmaatschappij ook maar een tijdje moet meedraaien en dan zet je gewoon een nieuwe Evil or Very Mad
    Uthrex
    Uthrex
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 904
    Leeftijd : 55
    Registration date : 29-10-08

    Hoe kan dat ? - Pagina 2 Empty Re: Hoe kan dat ?

    Bericht van Uthrex za nov 19, 2011 11:20 am

    Con,
    Lijkt echt op een schouw of ventilator probleem. Stekkertjes is nakijken en is zien of ge wel genoeg trek hebt ofzo?

    Uthrex


    _________________
    Remember time, when moto's were dangerous en sex was safe.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Hoe kan dat ? - Pagina 2 Empty Re: Hoe kan dat ?

    Bericht van Gast za nov 19, 2011 12:11 pm

    Dat is gisteren nogmaals nagekeken, de pellet toevoer is eerst normaal maar na een uurtje branden komen ze tot boven in het korfje, net nog eens aangestoken en had na de 3de poging vuur (na iedere poging het korfje geledigd) en ook rook uit de ventilatiegaten, heb ze dus terug uitgedaan.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Hoe kan dat ? - Pagina 2 Empty Re: Hoe kan dat ?

    Bericht van Gast za nov 19, 2011 1:40 pm

    hallo
    vind dat hier toch veel problemen opduiken , en dan zijn de kachels nog door erkende installateurs geplaatst , vind dat een beetje wraakroepend , het is toch een heel investering als je een kachel willen plaatsen ,en in het geval van con vindt ik dat toch erg ,om kachels te verkopen kan iedereen ,maar o wee als er problemen komen dan sturen ze je van het kastje naar de muur , zou zeggen con de moed niet opgeven al zijn dat maar troosteloze woorden
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Hoe kan dat ? - Pagina 2 Empty Re: Hoe kan dat ?

    Bericht van Gast za nov 19, 2011 2:05 pm

    gisteren zijn ze het groot onderhoud van mijn kachel komen doen , en moet zeggen die mensen kennen hunne stiel , een 2tal uren werk gehad ,buizen proper gemaakt ,de kachel heel gedemonteerd en zuiver gemaakt , de schroef gesmeerd, de instellingen nog is gecheckt , en als ik vragen had konden ze mij alles uitleggen , en dan komt mijn kachel van een doe het zelf zaak , de mensen die het onder houd van mijn kachel deden werkten in opdracht van de zaak , en was een beetje nieuwsgierig en vroeg of ze veel kachels onderhouden en problemen moesten oplossen gaan , elke dag 3a4 kachels onderhoud doen en dan was er nog een team die problemen moesten oplossen gaan , ze zeiden me ook dat zulke zaken het niet kunnen permiteren om slechte servic,te geven aan de klanten , ben tot nu toe heel tevreden van de service waar ik mijn kachel gekocht heb en kan weer een jaartje mijn huisje verwarmen
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Hoe kan dat ? - Pagina 2 Empty Re: Hoe kan dat ?

    Bericht van Gast wo dec 14, 2011 1:19 pm

    Even melden dat ze gekomen zijn van Pierre Girretz, 2 1/2 rijden tot bij ons, hij heeft de kachel aangestoken, ze vulde zich opnieuw met rook, parameters nagekeken, toestel verplaatst, schouw bekeken en daar lag veel roet in, hij heeft ze uitgekuist, wat al gebeurd was deze zomer,en een half uurtje later stond hij terug buiten, ik een stuk lichter in de geldbeugel maar blij dat de kachel terug werkt, en verwonderd dat de technieker van de andere firma daar na 3 keer ook niet opgekomen is, na nieuwjaar komen ze van de schouwvegers de flexibel deftig uitkuisen en een T-buis insteken zodat we ze zelf regelmatig kunnen uitkuisen,onze kachel heeft net als die van Joske hierboven deze zomer zo'n onderhoud gekregen, nu nog de facturen van de leverancier betalen, we zijn blij dat we de elektrische verwarming terug kunnen afleggen en ons warmen aan onze pellets
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Hoe kan dat ? - Pagina 2 Empty Re: Hoe kan dat ?

    Bericht van ss wo dec 14, 2011 2:15 pm

    Hallo Con, blij dat je probleem opgelost is, maar hoe kan je dat nu tegenkomen??? Ik zou toch denken dat, als je regelmatig dit forum bezoekt, je zou moeten weten dat je je schouw regelmatig moet reinigen!!!??? Dat je installateur daar ook geen kijk op had is te gek voor woorden...
    Groeten,
    ss
    gertdc
    gertdc
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 146
    Registration date : 22-08-10

    Hoe kan dat ? - Pagina 2 Empty Re: Hoe kan dat ?

    Bericht van gertdc wo dec 14, 2011 3:36 pm

    @ss, in bericht #22 geeft con aan dat de schouw gekuist was.
    Ik zou er dan ook van uit gaan dat daar het probleem niet zou liggen...
    Jammer dat er bij de installatie geen t-stuk geplaatst is, en dat dit maar pas kan/moet gebeuren na problemen...
    We kennen echter ook niet de juiste opstelling van de kachel niet, en dus blijft het moeilijk om een oordeel daar over te vellen...
    Ben blij dat het probleem voor con is opgelost...


    _________________
    Ungaro bi-fuel style
    CV pellet/houtkachel


    Blueburn ketel 20kW

    bomenzorg Gert
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Hoe kan dat ? - Pagina 2 Empty Re: Hoe kan dat ?

    Bericht van ss wo dec 14, 2011 4:40 pm

    De schouw kan dus niet gekuist zijn, anders had de technicus van Girretz er geen hoop roet in gevonden, als ik in Con zijn plaats was dan stond ik nu bij die fantastische leugenaar van een installateur om mijn geld terug te vragen voor die "gekuiste" schouw en het vergeten monteren van een T-stuk!
    Amaai!
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Hoe kan dat ? - Pagina 2 Empty Re: Hoe kan dat ?

    Bericht van Gast wo dec 14, 2011 5:29 pm

    SS volgens de instalateur is de schouw niet gekuist daar er enkel met een borstel van onder naar boven is gegaan en niet van op het dak naar beneden, dus is de schouw niet gekuist geweest Evil or Very Mad wat het t-stuk betreft plaatsen ze dat bij iedere pelletkachel, helaas bij de mijne niet,is geplaatst geweest eind 2006.
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Hoe kan dat ? - Pagina 2 Empty Re: Hoe kan dat ?

    Bericht van ss wo dec 14, 2011 5:39 pm

    Oei 2006, al een vroege gebruiker dus! Ik zou toch eventjes met de installateur gaan praten die je onderhoud uitvoerde en zogezegd de schouw gereinigd heeft!Maar soit, dat nieuw T-stuk regelmatig eens uitkuisen en stofzuigen en alles komt in orde...
    Groeten en succes met de kachel...

    Gesponsorde inhoud


    Hoe kan dat ? - Pagina 2 Empty Re: Hoe kan dat ?

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu ma mei 20, 2024 2:22 am