Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 14 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 14 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


    mcz nova hydro

    avatar
    pascal.smeets
    Pellet
    Pellet


    Aantal berichten : 75
    Registration date : 28-02-09

    mcz nova hydro Empty mcz nova hydro

    Bericht van pascal.smeets ma dec 05, 2011 9:45 pm

    Hoi allemaal,
    ik heb deze week een nieuwe mcz nova hydro gekregen via vandeBosch in Hoeselt. Hiervan wil ik echt een keer opmerken dat service en kwaliteit en prijs echt wel in 1 pakket kunnen vallen. Nicky en familie dank hiervoor!( mag ook wel eens gezegd worden, en ik ben echt niet de makkelijkste in deze bestelling geweest!).

    Nu heb ik volgende vraag. Mijn vorige mcz nova hydro had een druktoetst waardoor je de druk in de kachel kon controleren( toets 3 ingedrukt houden). Op deze staat er press off en nu weet ik niet meer hoe ik deze kan instellen. Kan iemand me zeggen waar ik dit even kan oplossen? ( kan ook wel bellen met vandeBosch, maar via het forum is ook wel eens leuk)

    Kan iemand mij vertellen of er ook een parameter is om de branduren van een kachel af te lezen?

    Andere parameters zijn inmiddels ingesteld en de kachel loopt inmiddels perfect. Wat is de ideale rooktemp. uit volgens jullie?

    Ik heb eigenwijs als ik ben de vorige Nova hydro gewoon als radiator in mijn systeem ( met cv-ketel zie een ander topic van mij) ingepast en dat werkte altijd perfect. Zijn er mensen die daar wellicht een andere mening over hebben. Ik heb een discussie met iemand die beweert dat er bijvoorbeeld enkel op de aanvoerleiding cv de kachel ingepast moet worden ( dus zowel aanvoer als retour, hierdoor zou de temperatour op retour altijd hoger zijn). Wie kan hier een nuttige aanvulling op geven of indien dit gewenst is ook ongezouten zijn tegenspraak op willen geven. Ik ben nl. van mening dat dit niet beter zal zijn voor d ekachel maar ook niet voor mijn cv-systeem en het reageren daarvan.Ik heb overigens geen tapwater via de nova hydro, ook geen warmwaterbuffer.

    Verder is en blijft het nog steeds een goed ekachel, geen active systeem als ik me niet vergis en dat geeft nog altijd vele mogelijkheden. Een echte aanrader mijn inziens. Ik verneem graag van jullie.

    Groet Pascal





















      Het is nu di mei 07, 2024 5:21 am