Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 34 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 33 gasten

Omerta


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


3 plaatsers

    Blue Fire Idea 12 kw

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Blue Fire Idea 12 kw Empty Blue Fire Idea 12 kw

    Bericht van Gast vr dec 30, 2011 4:10 pm

    In de 2e of 3e week januari 2012 wordt bij ons door de Groene Kachel een Blue Fire Idea 12kw geplaatst. Hij moet onze huiskamer en keuken en bijkeuken, dmv een kanalisatie, gaan verwarmen. We kijken er echt naar uit. Kan onze fonten houtkachel, waar we veel plezier van hebben gehad, eindelijk eruit. Zijn we meteen af van het zoeken naar geschikt hout, opslaan en drogen en het vele stof. Ik houd jullie op de hoogte van onze bevindingen.
    PS Omdat we tijdens de opendeurdagen in augustus j.l. onze interesse hebben getoond kregen we alsnog de gratis 1000 kg pellets van de opendeurdagen-aktie erbij. Helemaal geweldig
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Blue Fire Idea 12 kw Empty Re: Blue Fire Idea 12 kw

    Bericht van Gast za dec 31, 2011 3:40 pm

    Ben benieuwd naar Uw bevindingen met de kachel, zelf hebben we een 10Kw staan branden, en deze werkt als een tierelier.
    Zij verwarmd 55M2 spelend en met ruime overschot.
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Blue Fire Idea 12 kw Empty Re: Blue Fire Idea 12 kw

    Bericht van steven zo jan 01, 2012 8:58 am

    12kw is ook wel veel voor 50m²


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Blue Fire Idea 12 kw Empty Re: Blue Fire Idea 12 kw

    Bericht van Gast za feb 11, 2012 9:52 am

    Hallo ik heb een Songo 12KW en deze brand goed
    Ik vind het spijtig dat ik verdere mogelijkheden niet kan omdat de leveransier mij in de steek liet met handleiding
    Ik ben tevreden over de kachel
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Blue Fire Idea 12 kw Empty Re: Blue Fire Idea 12 kw

    Bericht van Gast za feb 11, 2012 10:07 am

    schijnt echt wel een probleem te zijn met blue fire, bij mijn laatste vraag om een handleiding van onze diamante, was er ons eentje beloofd half december, maar tot op heden geen ontvangen, de kachel zelf doet zijn werk goed, dat moet gezegd. Smile
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Blue Fire Idea 12 kw Empty Re: Blue Fire Idea 12 kw

    Bericht van Gast za feb 11, 2012 1:44 pm

    heb ook geen afstandsbediening gekregen alles is betaald en sta ik ermee
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Blue Fire Idea 12 kw Empty Re: Blue Fire Idea 12 kw

    Bericht van Gast do maa 08, 2012 10:03 pm

    Onze Blue Fire Idea brandt als een tierelier. we hebben wel het idee dat de 12kw wat aan de hoge kant is. Onze huiskamer is 40m2 en er is een kanalisatie naar onze keuken/bijkeuken goed voor 42 m2. Ik heb de toevoer van de pellets naar her minimale gebracht en dat scheelt wel in vermogen. We hebben vanaf 17 januari tot 8 maart 900 kg pellets verstookt. Hij brand regelmatig dag en nacht. we doen dan de deuren open naar hal en keuken en verwarmt dan ons hele huis. we hebben de laatste 3 weken onze centrale verwarming niet meer aangehad. Op 4 januari hadden wij 1800 liter in onze olietank zitten. Tot 17 januari heeft onze houtkachel nog gebrand. We hebben tot op heden maar 300 liter mazout verbruikt.Aan pellets ongeveer €190,-- uitgegeven. We hebben ook een energiemeter op de kachel aangesloten om te zien wat het verbruik aan stroom was.In 300 uur branden heeft de kachel 29 kw stroom verbruikt incl de opstart. Dat is een verbruik van 95 watt per uur. Bij levering zat er bij onze kachel een boekje met de gebruiksaanwijzing. Naar ons idee staat daar niet alles in maar we kunnen onze kachel toch goed regelen. De info voor de pellettoevoer hebben we aan de Instaleur gevraagd en meteen gekregen. Als de kachel dag en nact brand is het echt wenselijk de kachel om de 2 a 3 dagen een kleine schoonmaakbeurt te geven. De grote doen we na elke 400 kg aan pellets. Tot op heden zijn wij super tevreden over onze kachel en gaat veel schelen in onze beurs. Over de instaleur, De Groene kachel, hebben niets te klagen. Als ik nog meer ervaringen heb dan meld ik mij weer.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Blue Fire Idea 12 kw Empty Re: Blue Fire Idea 12 kw

    Bericht van Gast vr maa 09, 2012 12:02 am

    Na een winter gestookt te hebben met een blue fire diamanten, kunnen wij alleen zeggen dat het ons bevalt, het is een merk wat op dit forum zeer weinig vermeld word, maar de kachel doet het wel, tot onze tevredenheid, en ja natuurlijk om niet te vergeten, onze energie factuur vaart er wel mee.
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Blue Fire Idea 12 kw Empty Re: Blue Fire Idea 12 kw

    Bericht van steven vr maa 09, 2012 6:50 am

    super om te lezen dat jullie zo tevreden zijn van de pelletkachel!


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Blue Fire Idea 12 kw Empty Re: Blue Fire Idea 12 kw

    Bericht van Gast wo okt 17, 2012 7:38 pm

    hoi allemaal, ik heb een bleu fire idea 12kw ,als ik deze in automatische bediening zet en vraag 20graden dan gaat hij tot 25 graden ,al die tijd blijft hij warme lucht blazen en valt niet uit of stopt niet met blazen .Zet ik de graden minder dan reageert hij niet op ,weet niet of het normaal is, omdat er nergens iets van in de handleiding van terug te vinden is, deze handleiding is vrij beknopt .Heb ook geen ervaring in pelletkachel ,is er iemand die me kan helpen .vriendelijke groeten jani
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Blue Fire Idea 12 kw Empty Re: Blue Fire Idea 12 kw

    Bericht van Gast do nov 01, 2012 1:16 pm

    Jani ik denk dat je de kachel beter van de automaat kunt halen en op manueel zetten. Misschien dat je de pellettoevoer op -3 kunt zetten. en alle meters op 1 nl.P1,A1 en C1 De kachel heeft een minimaal vermogen en dat blijft hij altijd geven. s'Morgens start hij autom. op en als we beneden komen zetten wij de kachel op manueel. Wij zetten altijd de deur naar hal/bovenverdieping open zodat er een warme lucht circulatie op gang komt. Onze kachel geeft ook 25 graden aan maar dat is niet altijd juist omdat ik denk dat het bij mij te maken heeft dat de warme buis van de canalisator net onder de temperatuurvoeler zit. Onze losse termometer geeft dan altijd 22 graden aan. Anders aan de Groene Kachel een uitgebreide handleiding vragen want daar was hij volgens mij mee bezig.
    Verder brand de kachel bij mij prima. Dus Jani zet de deuren open en verwarm heel je huis
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Blue Fire Idea 12 kw Empty Re: Blue Fire Idea 12 kw

    Bericht van Gast zo nov 04, 2012 3:15 pm

    hoi jan , merciekes voor te reageren , wij hebben wel een p1 en a1, maar geen c1 op staan .
    ik wil hem ook graag laten branden als ik even van huis moet , dus rade de groene kachel aan om de kachel op auto te zetten , als ik hem in manueel laat staan, de kachel geen graden kent , dus niet reageert op de temperatuur die men wenst , hij zal steeds blijven verhogen .
    Ik merk wel een verschil van branden op manueel blijft de ruit proper en bruine aanslag aan de wanden van binnen ,bij auto heb ik een lichte bruine waas op de ruit na ongv 4hr branden , maar zwarte aanslag op de wanden .Het geluid hoor ik amper valt goed mee ,ook de volledige reiniging gaat goed .Een vraagje gebruik jij wel eens je stand by en wanneer vooral . groetjes en tot weldra xx
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Blue Fire Idea 12 kw Empty Re: Blue Fire Idea 12 kw

    Bericht van Gast zo nov 04, 2012 3:23 pm

    Jani,

    de kachel is 12 Kw en geeft op zijn laagste stand meer warmte af dan de woning verliest. Als het kouder wordt zal de kachel de temperatuur beter reageren.

    M.v.g.,
    Dick
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Blue Fire Idea 12 kw Empty Re: Blue Fire Idea 12 kw

    Bericht van Gast zo nov 04, 2012 5:11 pm

    Ook wij stoken met de tussen deuren open, om de temperatuur onder controle te houden, pas wanneer het buiten kouder word normaliseert de binnenhuis temp. zich. het lijkt ons makkelijkst om manueel te stoken. wanneer er automatisch gestookt word, met de deuren open , zal de kachel trachten geheel de ruimte naar ingestelde temp. te brengen, met als gevolg een veel groter verbruik. slot som, het is hier altijd lekker warm binnen, en dan bedoel ik tussen 23 en 25°. Smile
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Blue Fire Idea 12 kw Empty Re: Blue Fire Idea 12 kw

    Bericht van Gast ma nov 05, 2012 9:45 am

    hoi allemaal , bedankt om te antwoorden , ik ga al de goede raad die ik hier al gekregen heb zeker uit proberen , zelf weet ik weinig of bijna niets van een pelletkachel af .Zal jullie van mijn bevindingen op de hoogte houden .tot weldra jani
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Blue Fire Idea 12 kw Empty Re: Blue Fire Idea 12 kw

    Bericht van Gast ma nov 05, 2012 9:14 pm

    Hoi Jani, je zegt dat je geen C1 hebt. Dan zal je waarschijnlijk geen canalisatie hebben. Bij mij staat de kachel dus op manueel maar heb de temperatuur zo laag mogelijk gezet. Ook bij mij wordt het raam in deze stand wat bruinig maar als ik na 5 zakken de kachel weer schoon maak is dit er vlot af te halen. Het ziet er tenminste allemaal beter uit als destijds de ramen van mijn houkachel. Ik heb tot op heden nog steeds geen spat mazout verbruikt. Heel de beneden is behaaglijk warm en boven is het ook goed van temperatuur. Grt Jan
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Blue Fire Idea 12 kw Empty Re: Blue Fire Idea 12 kw

    Bericht van Gast ma nov 05, 2012 9:36 pm

    hoi jan , nee heb geen canalisatie ,je zegt dat je de temperatuur lager zet in manueel , de groene kachel zei tegen ons dat wij daar niet moesten naar kijken , want dat het geen nut heeft in manueel een temperatuur in te stellen omdat de kachel daar niet op reageert , hij zei je start hem op en hij blijft gewoon warmte blazen , het enige wat je in manueel welk kunt gebruiken om meer warmte te verkrijgen de p1 en a1 hoger zetten .Daarom stelde groene kachel voor om in auto te werken dan kon ik een temperatuur instellen en daar ging het dan maar een 2 graden over en niet verder.zo kon ik het laten branden als ik het huis verlaat .Reageert uw kachel dan wel op de temperatuur die je instelt in manueel wel te verstaan .
    Heu nog een vraagje , aangezien jij veel van de kachel weet , als ik de pelletvoer lager of hoger procent invoer geldt dit dan ook voor alle twee , bedoel manueel en auto.bedankt alvast om me zo goed te helpen en te reageren op al mijn vragen .xxxjani
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31486
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Blue Fire Idea 12 kw Empty Re: Blue Fire Idea 12 kw

    Bericht van erwin ma nov 05, 2012 10:06 pm

    jani waarschijnlijk is de kachel te zwaar voor uw ruimte en gaat daardoor de temperatuur te hoog, in de winter zal je dat probleem niet hebben.

    in auto zou hij toch wel moeten reageren op de graden die je instelt, heb je geen handleiding erbij gekregen


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Blue Fire Idea 12 kw Empty Re: Blue Fire Idea 12 kw

    Bericht van Gast ma nov 05, 2012 11:28 pm

    Jani, Kristof heeft mij destijds aangegeven dat ik de kachel het best op manueel kon zetten. De pelletaanvoer heb ik op maximaal - gezet nl. -3. Bij mij werd het ook erg warm maar mijn oplossing was alle deuren open zetten en zo ging de warmte ook naar de bovenverdieping.
    Misschien ook eens een raam op een kiertje zetten. 2 effecten frisse lucht en meer zuurstof. Ik denk ook dat 's winters als het kouder is je minder problemen hebt dan met dit weer 8 a 9 graden boven 0. Hoe groot is de ruimte die je moet verwarmen? Heb je een deur naar hal/bovenverdieping? Zo ja alles open zetten ook de deuren van de bovenverdieping. Zo doe ik het tenminste. Momenteel verwarm ik met deze temperaturen eigenlijk mijn hele huis. Ik denk dat je een beetje moet experimenteren met je kachel wat het beste is. Ik hoor je nog wel als er vragen zijn. Grt. Jan
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Blue Fire Idea 12 kw Empty Re: Blue Fire Idea 12 kw

    Bericht van Gast di nov 06, 2012 3:23 pm

    hoi jan ,we verwarmen 64 vierkante meter , living , keuken en varanda .
    de pellettoevoer stond op 0%
    Heb ook een energiemeter tussen gehangen gewoon om te kijken wat het geeft en enkele dagen de verschillende verbruiken bijgehouden , en dat is als volgt:
    op manueel p1 tussen de 65en 70 watt -p2 102 en 105 watt -p3 105 en 125watt -p4 122 en 135 watt .
    op auto p1 70 en 85 watt - p2 90 en 102 watt -p3 105 en 120 watt .
    Weet niet of dat bij u het zelfde ongeveer is .
    We hebben wel donker bruine as , maar dat zal wel aan de pellets zelf liggen , gebruik de pellets van de verdeler zelf .
    Heb nog enkele instellingen gevonden :load pellet unit 0.0s"off" , cronothermostaat on ,buzzer on , remote controle off ,max pouwer 3 , pellet charge 0%.
    Zo stond het van in het beging weet niet wat laod pellet unit wil zeggen , buzzer ook niet .
    Sorry voor al de vragen , het is niet dat ik niet tevreden ben , maar kan daar nergens een uitleg over vinden . Embarassed
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Blue Fire Idea 12 kw Empty Re: Blue Fire Idea 12 kw

    Bericht van Gast di nov 06, 2012 5:27 pm

    Hoi Jani, ik denk dat je Kristof van de Groene Kachel deze vragen even moet voorleggen in een mail en hem dan meteen de diverse bedieningsinstructies moet vragen. Ik weet zeker dat hij dat doet.Ik heb hem deze vraag gisteren ook gesteld en zei dat hij het wist maar het verschrikkelijk druk had. Als jij bericht hebt van Kristof dan zou je er hier misschien melding van kunnen maken zodat je zijn mail met info naar ons zou kunnen door sturen.
    Ik heb mijn pellettoevoer wel op -3 staan maar dat had ik hiervoor al eens vermeld. Je moet wel zorgen dat er genoeg pellets in je bakje blijven vallen want anders gaat hij uit.
    Wat de energiemeter betreft dat heb ik ook gedaan. Ik heb daar ergens in deze topic melding van gemaakt. Ik had in 300 uur branden een stroomverbruik van 29 kw en dat is dan 95 watt per brand uur. Dus dat valt goed mee en komt wel overeen met wat jij hebt. Misschien dat iemand anders nog iets op jouw laatste berichtje kan toevoegen. Grtjs Jan
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Blue Fire Idea 12 kw Empty Re: Blue Fire Idea 12 kw

    Bericht van Gast di nov 06, 2012 8:15 pm

    oké jan , zal het zeker doen en als ik de nodige uitleg heb , speel ik deze wel even door .
    merciekes voor al de hulp en tot weldra grtjs jani
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Blue Fire Idea 12 kw Empty idea bleu fire

    Bericht van Gast wo nov 14, 2012 3:25 pm

    hoi, heb een paar dagen mijn pelletkacheltje zitten uit te proberen , hoe ik het best kan stoken en het aangenaam warm kan houden .
    voor mij is dit het beste , start of laat hem opspringen in auto , p3 en a2 tot hij de gewenste graden heeft en dan naar manu op p1 en a1 , als het na enige tijd te warm wordt gaat er een deur naar boven open ,ook af en toe een venster of buitendeur .
    heb mijn ruitje op vuil ook eens getest , normaal poets ik elke dag het venster en stofzuig hem even .na 35 branduren valt het goed mee alé het heeft een halve maan vorm op't glas en deze is nu wel tegen het donker bruin aan ,de as valt ook mee bakje bijna half vol , gebruik pellets van green energy woodpellet .andere pellets heb ik nog nie gebruikt , aangezien ik 900kilo gratis heb gekregen en heb er nog eens 1800kg bijgekocht ,dan waren de pellets iets goedkoper .
    om de week wordt de grote onderhoud gedaan die normaal moet gebeuren om de 300kg en dat gaat ook goed .het begint te wennen .heu als niet meer gaat horen jullie mij ook .salukes
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Blue Fire Idea 12 kw Empty Re: Blue Fire Idea 12 kw

    Bericht van Gast wo nov 14, 2012 11:19 pm

    Dit is vergelijkbaar met onze situatie, het is eigenlijk een plezier om te zien, en je weet wat je verbruikt en bent niet afhankelijk van een gasleverancier. Wij hebben dagelijks, over 12 uur stoken op p1-a1 twee emmers pellets nodig, max. En alle dagen sluiten wij de kachel af met 25°, moesten we hetzelfde stookgedrag aanhouden met onze gas cv-ketel, zouden we nogal euro's nodig hebben schat ik.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Blue Fire Idea 12 kw Empty Re: Blue Fire Idea 12 kw

    Bericht van Gast do nov 15, 2012 10:52 am

    Hoi Jani, goed dat je aan het experimenteren bent. Dat moet volgens mij ook met een pelletkachel. We hebben van de week een nieuwe lading pellets laten komen van Green Enery en wat mij opviel is dat ze wat donkerder van kleur zijn en harder dan de vorige zending. Op het raampje komt minder snel bruine aanslag. Ook is er nu een lichte aanslag in de kachel terwijl deze anders donker was. Normaal stook ik een zak van 15 kg in 17 uur tijd op en met de nieuwe kan ik nu ruim 18 uur stoken. Ook mijn Idea start autom. op in P1,A2 en C1 (canalisatie) Daarna gaat alles op 1 in de manuele stand. Dat blijkt voor mij ook het beste te werken. Wij hebben de CV verwarming nog steeds niet aan gehad en we zitten hier echt niet met dikke truien.

    Gesponsorde inhoud


    Blue Fire Idea 12 kw Empty Re: Blue Fire Idea 12 kw

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr apr 26, 2024 8:29 pm