Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 17 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 16 gasten

Antonius


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+4
ss
Uthrex
nick1
steven
8 plaatsers

    Piazzetta afstandbedieningsproblemen

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Piazzetta afstandbedieningsproblemen Empty Re: Piazzetta afstandbedieningsproblemen

    Bericht van Gast zo jan 22, 2012 8:14 am

    wij hebben een piazetta 957 staan met afstandsbediening.
    De afstandsbediening heeft al van in het begin moeilijk gedaan.
    Nadat de batterijen van de afstandsbediening eens plat waren,en we plaatsten nieuwe batterijen, kregen we geen kontakt meer met de kachel.
    De verkoper is langs geweest, en vindt het niet.
    Conclusie : trek uwe plan (is nochtans in garantie)
    reden : hij krijgt geen hulp van de invoerder (kan de invoerder niet kontakteren , want hij neemt nooit op)

    mijn vraag : wat moet je daarmee doen ? (heb hem al aangetekend in gebreke gesteld, maar reageert niet)

    mvg

    Karel
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Piazzetta afstandbedieningsproblemen Empty Re: Piazzetta afstandbedieningsproblemen

    Bericht van steven zo jan 22, 2012 10:07 am

    de invoerder is toch per sempre?


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Piazzetta afstandbedieningsproblemen Empty afstandsbediening

    Bericht van Gast zo jan 22, 2012 6:26 pm

    Beste,

    Betreft de afstandsbediening.

    Trek de elektrische kabel uit de kachel.
    Neem de oude batterijen uit de afstandsbediening
    Steek de stekker van de kachel terug in het stopkontakt
    Plaats dan de nieuwe batterijen in de afstandsbediening.
    Dan verschijnt er een tekst op de display even later is er verbinding.
    Zoniet zijn er op dit kanaal storingen en moet men een ander kanaal nemen. Er zijn er 6.
    Dit kan men in de handleiding terug vinden , anders mail me maar.

    FiammaDC cheers
    nick1
    nick1
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 835
    Leeftijd : 62
    Registration date : 22-11-11

    Piazzetta afstandbedieningsproblemen Empty Re: Piazzetta afstandbedieningsproblemen

    Bericht van nick1 zo jan 22, 2012 6:36 pm

    FiammaDC schreef:
    Neem de oude batterijen uit de afstandsbediening
    Steek de stekker van de kachel terug in het stopkontakt
    Plaats dan de nieuwe batterijen in de afstandsbediening.

    In mijn handleiding staat het anders:

    7.10 Vervangen van de batterij van de afstandsbediening


    1.Trek de stekker van de kachel ut het stopcontact om de stroom te onderbreken.
    2.Vervang de batterijen. Let er op dat u de (+)en de (-) in de juiste richting plaatst.
    De batterijen moeten van het type AAA (LR03) 1,5V zijn.
    3.Steek de stekker van de kachel terug in het stopcontact.
    4.Er start automatisch een feedback procedure op tussen de afstandsbediening en de ontvanger.
    U dient enkele ogenblikken te wachten tot het beginscherm verschijnt en u de afstandsbediening kan
    gebruiken.


    _________________
    Piazzetta P955 (11/01/2012)
    MCZ Cute (2014)
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Piazzetta afstandbedieningsproblemen Empty Re: Piazzetta afstandbedieningsproblemen

    Bericht van steven zo jan 22, 2012 6:59 pm

    volgorde is iets verschillend, maar het is in alle geval goed bedoeld!


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Piazzetta afstandbedieningsproblemen Empty Re: Piazzetta afstandbedieningsproblemen

    Bericht van Gast zo jan 22, 2012 8:28 pm

    idd, de invoerder is per sempre.

    Maar volgens de verkoper (iemand van West-Vlaanderen) is er in het verleden een dispuut geweest tussen hen, en boycot per sempre de verkoper nu.
    Maar ik ben het slachtoffer.
    Ik heb hen al een andere kachel gevraagd, of dat ze die eens komen halen om te testen (want volgens de verkoper zou er een magnetisch veld de oorzaak kunnen zijn dat de afstandsbediening niet werkt), maar ze willen niets doen want ze zeggen dat per sempre de vervangstukken moet leveren. (maar ze krijgen die niet)

    Ik ben ook al naar hun winkel geweest met de afstandbediening mee, maar zij willen niet, en ik mag in de winkel er geen batterijen in steken omdat er dar nog zukle kachels staan, en dat die niet ontregeld zouden zijn.

    mvg

    Karel
    nick1
    nick1
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 835
    Leeftijd : 62
    Registration date : 22-11-11

    Piazzetta afstandbedieningsproblemen Empty Re: Piazzetta afstandbedieningsproblemen

    Bericht van nick1 zo jan 22, 2012 8:35 pm

    Pfff...toch maar een triestig verhaal van je verkoper! Als je ziet hoe snel een afstandsbediening geprogrammeerd is op de kachel dan begrijp ik toch niet dat hij schrik heeft dat zijn winkelkachels ontregeld raken. Heb je geen rechtsbijstand in je gezinspolis?

    Maar eh...ik denk dat we hier wel erg offtopic aan het raken zijn.


    _________________
    Piazzetta P955 (11/01/2012)
    MCZ Cute (2014)
    Uthrex
    Uthrex
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 904
    Leeftijd : 55
    Registration date : 29-10-08

    Piazzetta afstandbedieningsproblemen Empty Re: Piazzetta afstandbedieningsproblemen

    Bericht van Uthrex zo jan 22, 2012 9:41 pm

    Dan neem je toch gewoon contact met per sempre. In de veronderstelling dat het schappelijke mensen zijn zal er wel één of andere oplossing uit de bus komen. Die garantie is toch afhankelijk van de verkoper. Elke Piazzetta dude zou u moeten kunnen helpen.

    Uthrex


    _________________
    Remember time, when moto's were dangerous en sex was safe.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Piazzetta afstandbedieningsproblemen Empty Re: Piazzetta afstandbedieningsproblemen

    Bericht van Gast zo jan 22, 2012 10:15 pm

    Per Sempre contacteren dat is bijna onmogelijk.

    Telefonisch / SMS / Mail

    geen resultaat
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Piazzetta afstandbedieningsproblemen Empty Re: Piazzetta afstandbedieningsproblemen

    Bericht van Gast ma jan 23, 2012 8:15 am

    heb al kontakt opgenomen met test-aankoop.
    Na het einde van de maand (de verkoper heeft tijd tot eind januari om het euvel te verhelpen) zullen zij er zich mee bemoeien.

    De wet zegt dat de eindverkoper verantwoordelijk is : dus Desmet - Dessender uit aartrijke.
    Zij willen die kosten niet op zich nemen.
    Normaal kunnen ze die kosten dan verhalen op de invoerder, maar zoals Sewi hier zegt is per sempre niet te bereiken.

    mvg

    Karel
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Piazzetta afstandbedieningsproblemen Empty Re: Piazzetta afstandbedieningsproblemen

    Bericht van ss ma jan 23, 2012 11:15 am

    Raar verhaal toch!? Ze nemen daar in ieder geval de telefoon op!

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

    Tel: 0475 980 327
    Fax: 03 296 55 50


    Groeten,
    ss
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Piazzetta afstandbedieningsproblemen Empty Re: Piazzetta afstandbedieningsproblemen

    Bericht van Gast ma jan 23, 2012 11:43 am

    @SS

    Wacht maar tot je iets aan de hand hebt !
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Piazzetta afstandbedieningsproblemen Empty Re: Piazzetta afstandbedieningsproblemen

    Bericht van ss ma jan 23, 2012 1:13 pm

    Ik zie hier in al die tijd nogal weinig klachten over de service van dit merk!?
    Maar soit, i.p.v. met Tesaankoop te dreigen zou ik toch efkens een gesprekje proberen voeren met mijn installateur, ik kan me niet van de indruk ontdoen dat er meer aan de hand is? Over Desmet-Dessender kan ik mij niet uitspreken, maar hier is amper kritiek op Piazzeta en zijn verdelers...
    Groeten,
    ss
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Piazzetta afstandbedieningsproblemen Empty Re: Piazzetta afstandbedieningsproblemen

    Bericht van Gast ma jan 23, 2012 4:21 pm

    Ik heb al 10 keer gebeld, en al verschillende keren langs geweest.
    Als je belt, is de verantwoordelijke er niet en die keren dat ik er geweest ben staan ze te zwaaien met faxen die ze doorgefaxt hebben, maar waarvan ze nooit geen antwoord krijgen.
    Als Dessender Desmet belt, nemen ze nooit op.
    Dus een gesprek helpt niet.
    Dit sleept al aan van augustus 2011 en de afstandsbediening heeft nog nooit goed gewerkt. (plaatsing mei 2011)

    Als een gesprek niet helpt, dan moet ik het anders proberen.

    Mijn geld was toch ook niet slecht.

    mvg

    Karel
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Piazzetta afstandbedieningsproblemen Empty Re: Piazzetta afstandbedieningsproblemen

    Bericht van steven ma jan 23, 2012 4:55 pm

    Lodekarel,

    Dat Desmet - Dessender problemen heeft met Per Sempre, dat is uw probleem niet en je moet geholpen worden. Waarschijnlijk verkopen ze wel nog Piazzetta bij Desender, maar aan een vervangstuk geraken ze niet? Klopt niet hé!

    Je hebt groot gelijk dat je naar testaankoop stapt. Je kan ook een klacht neerleggen bij FOD Economie. Dan gaan ze jou niet meer wandelen sturen.

    @Nick1:

    eenn gezinspolis kan dan wel een rechtsbijstand hebben, dat is hier niet van toepassing.
    Enkel als jij schade hebt toegericht aan iemand komt een gezinspolis (een familiale
    voor de meesten onder ons) tussen in de schade van een derde. Lodekarel heeft geen
    schade toegericht aan anderen dus de verzekering is niet van toepassing


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    nick1
    nick1
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 835
    Leeftijd : 62
    Registration date : 22-11-11

    Piazzetta afstandbedieningsproblemen Empty Re: Piazzetta afstandbedieningsproblemen

    Bericht van nick1 ma jan 23, 2012 5:12 pm

    Noppe Steven, Ik heb de rechtsbijstandclausule speciaal laten opnemen in mijn gezinspolis om me te beschermen tegen derden die werken/reparaties uitvoeren toen ik zware verbouwingen liet uitvoeren en nadien niet geschrapt toen de verbouwingen afgelopen waren. Heb deze al éénmaal gebruikt tegen een hersteller van mijn wasmachine die de herstelling slecht uitvoerde en zijn fout niet wou toegeven tot....ie kennis maakte met de rechtsbijstand.


    _________________
    Piazzetta P955 (11/01/2012)
    MCZ Cute (2014)
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Piazzetta afstandbedieningsproblemen Empty Re: Piazzetta afstandbedieningsproblemen

    Bericht van ss ma jan 23, 2012 5:20 pm

    Wat ik hier nu niet zie; Desmet - Dessender is volgens mij zelfs geen dealer (meer?) van Piazzetta??? Als je verhaal klopt Karel, dan begrijp ik niet waarom je geen hulp krijgt van Per Sempre, maar in ieder geval, als je toch direct met de harde middels wilt doorgaan dan zul je Desmet - Dessender in gebreke moeten stellen. Dat doe je eerst met een aangetekend schrijven, indien geen reactie dan kun je doorgaan met Testaankoop, economische zaken en rechtbank... Maar geen van allen is leuk...
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Piazzetta afstandbedieningsproblemen Empty Re: Piazzetta afstandbedieningsproblemen

    Bericht van Gast ma jan 23, 2012 6:06 pm

    ss,

    ik heb hem al in gebreke gesteld en tijd gegeven tot eind januari (meer dan 1 maand)

    Maar geen reactie.

    mvg

    Karel

    ps : waar vindt je de info dat hij geen dealer meer zou kunnen zijn ?
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Piazzetta afstandbedieningsproblemen Empty Re: Piazzetta afstandbedieningsproblemen

    Bericht van ss ma jan 23, 2012 6:13 pm

    Ik keek hier op het forum en vond hem niet bij de dealers welke Steven opgegeven had, of vergis ik mij? En op hun site staat Aartrijke er niet bij!?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Piazzetta afstandbedieningsproblemen Empty Re: Piazzetta afstandbedieningsproblemen

    Bericht van Gast ma jan 23, 2012 6:16 pm

    Steven,

    Dat Dessender problemen heeft met Per Sempre is idd mijn probleem niet, maar ik zit er wel mee.
    Hij wil me niet helpen omdat hij PerSempre niet kan bereiken, en als hij een fax stuurt, reageert Per Sempre niet.
    Hij roept overmacht in als excuus.

    Hij stuurt me wandelen met de boodschap dat de kachel ook werkt zonder afstandsbediening.
    Klopt gedeeltelijk, maar je kan hem niet bijregelen want je kan de temperatuur niet verhogen of verlagen, niet meer of minder doen ventileren.
    Je kan er niks mee, enkel de standaard waarden werken (max 20 graden haal je ermee)

    mvg

    Karel
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Piazzetta afstandbedieningsproblemen Empty Re: Piazzetta afstandbedieningsproblemen

    Bericht van Gast ma jan 23, 2012 6:20 pm

    SS,

    kijk eens op desender desmet hun site, piazetta staat er nog bij.

    mvg

    Karel
    Kris 42
    Kris 42
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 28
    Registration date : 21-01-12

    Piazzetta afstandbedieningsproblemen Empty Re: Piazzetta afstandbedieningsproblemen

    Bericht van Kris 42 ma jan 23, 2012 8:59 pm

    Hoi,

    al is een mail gestuurd naar Piazzetta en hen uitgelegd dat hun hoofddealer je in de kou laat staan?

    Ter info: Op de website van Piazetta staan een link technical info, ik zou die op zijn minst al is gebruiken. Indien jhe engels niet goed is, stuur maar een PB dan vertaal ik het wel voor jouw.

    Ik verwacht van een hoofddealer dat hij de dingen organiseert voor de klant.
    Het is piazzetta dat verantwoordelijk is voor de garantie. De verkoper hersteld eventueel wel, maar uiteindelijk draait piazetta hier voor op.

    Dit kan toch niet dat een hoofddealer dergelijke houding aanneemt. Als er problemen zijn tussen die twee verwacht je dat ze dat professoneel oplmossen en de klant niet de dupe laten zijn.
    Mss is dreigen met met je verhaal en hun houding op elk mogelijk forum te gaan rondstrooien.

    Natuurlijk, dit doe je alleen als je geprobeerd hebt met per sempre te praten. Als die niet van hun laten horen, verder gaan, niet twijfelen?
    Zoals al aangehaald, FOD economie, die lachen daar zeker niet mee.

    PS; ik was van plan een Piazetta te kopen, als ik zie wat die per sempre allemaal uitsteekt (dit is niet het eerste bericht waarin deze gasten iet echt positief beschreven worden), dan begin ik er sterk aan te twijfelen.


    Kris
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Piazzetta afstandbedieningsproblemen Empty Re: Piazzetta afstandbedieningsproblemen

    Bericht van Gast ma jan 23, 2012 9:14 pm

    1e bericht kris? mmmmm
    Kris 42
    Kris 42
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 28
    Registration date : 21-01-12

    Piazzetta afstandbedieningsproblemen Empty Re: Piazzetta afstandbedieningsproblemen

    Bericht van Kris 42 ma jan 23, 2012 9:29 pm

    Hi Verkske,

    Klopt, eerste bericht, is dit een probleem?
    Ik ben op zoek naar een pelletkachel en had een piazzetta op het oog de inbouw MP973 .
    Ik heb ook duidelijk gesteld dat ik op zoek ben naar een pellet kachel, maw heb absoluut geen ervaring met piazetta of eender welke verkoper / merk.
    Maar eigenlijk doet dit er niet toe, als een hoofddealer je letterlijk in de kou laat staan, dat kan gewoon niet, als hij een probleem heeft met een van zijn verdelers, dat maakt jouw rekening niet.
    Stel je maar even voor dat je morgen een nieuwe wagen koopt, en na enkele weken is er een probleem, maar je garage verdeeld dat merk niet meer of is er niet meer of whatever.
    Dan is dat simpel, je stapt een andere garage binnen en doet beroep op je garantie, uiteindelijk draait de hoofdverdeler/merk zelf op voor de kosten.
    Ik heb dan zoiets, er bestaan bazen boven bazen en slechter af zijn dan de situatie waar je nu in zit , dat gaat moeilijk.
    Maw, op de website de link van technische details gebruiken en rechstreeks met piazetta kontakt op nemen, laten weten dat hun verdeler / vertegenwoordiger hun gewoon in de kou laat staan en zo het merk een slechte naam geeft.
    Als zij dan niet reageren, ja sorry maar dan denk ik dat je een verkeerde keuze van merk gemaakt hebt, een bedrijf dat zijn naam hoog in het vaandel draagt zal dit zeker oplossen, daar moet je niet aan twijfelen.
    Ik heb hetzelfde gehad met mijn cv, mijn verdeler liet het afweten, heb een andere installateur gebeld,die heeft dat komen herstellen in garantie, heb niks kosten gehad.
    Na 5 jaar opneiuw een technisch probleem gehad, viessman heeft die kosten volledig op hen genomen, dat is service en de naam die zij willen uitdragen waardig
    Zo moet dat zijn.

    Kris
    nick1
    nick1
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 835
    Leeftijd : 62
    Registration date : 22-11-11

    Piazzetta afstandbedieningsproblemen Empty Re: Piazzetta afstandbedieningsproblemen

    Bericht van nick1 ma jan 23, 2012 9:41 pm

    Al eens gedacht van de wagen in te stappen voor een persoonlijk gesprek bij Per Sempre?


    _________________
    Piazzetta P955 (11/01/2012)
    MCZ Cute (2014)

    Gesponsorde inhoud


    Piazzetta afstandbedieningsproblemen Empty Re: Piazzetta afstandbedieningsproblemen

    Bericht van Gesponsorde inhoud

      Soortgelijke onderwerpen

      -

      Het is nu di mei 07, 2024 3:17 pm