Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 10 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 10 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


    aanpassen parameters

    Anonymous
    Gast
    Gast


    aanpassen parameters Empty aanpassen parameters

    Bericht van Gast zo feb 05, 2012 11:46 am

    heb de parameters aangepasst en is nu afwachten
    maar ik weet niet hoe ik op manueel moet zetten want als temperatuur bereikt is springt hij op modulation
    en met verder te lezen hier kom ik dan mensen tegen die geholpen zijn door mijn verkoper en geen kachel hebben van bij hem en ik zit nog steeds op uitleg te wachten
    maar toch bedankt aan iedereen hier heb al veel nuttige dingen gelezen
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    aanpassen parameters Empty Re: aanpassen parameters

    Bericht van steven zo feb 05, 2012 12:33 pm

    wat wil je eigenlijk dat er gebeurt?


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    aanpassen parameters Empty Re: aanpassen parameters

    Bericht van Gast zo feb 05, 2012 1:01 pm

    de kachel werkt nu een paar uur met aangepaste parameters en is duidelijk verschil nu zien hoe het is als ze hele dag heeft gewerkt
    wil eigenlijk kachel op manuele stand zetten maar dat lukt me niet een temperatuur er is dan komt er modulation op scherm
    zoals hier gelezen denk ik dat dit makelijkste manier is voor mij
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    aanpassen parameters Empty Re: aanpassen parameters

    Bericht van steven zo feb 05, 2012 2:12 pm

    over welke edilkamin gaat het?


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    aanpassen parameters Empty Re: aanpassen parameters

    Bericht van Gast zo feb 05, 2012 6:51 pm

    flexa sinds september in gebruik en eerst pellets gebruikt die meegeleverd waren en nu green wood daar ik voorheen tevreden was van deze pellets groene kachel
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    aanpassen parameters Empty Re: aanpassen parameters

    Bericht van steven zo feb 05, 2012 7:57 pm

    DE WERKING
    De thermohaard heeft twee werkingsmodaliteiten:
    - HANDMATIG :
    In de HANDMATIGE werkingsmodaliteit werkt de thermohaard op basis van de watertemperatuur die gelezen wordt vanaf de sonde binnenin.
    In functie van de watertemperatuur moduleert de thermohaard op autonome wijze het werkvermogen om de ingestelde watertemperatuur te bereiken of te behouden.
    Om de HANDMATIGE werkingsmodaliteit te selecteren het handvat sx indrukken en de gewenste omgevingstemperatuur instellen (Set Temperatuur -Omgeving ) boven 40°C, bij middel van het draaien aan het handvat zelf of aan de hand van de +/- toetsen. Bevestigen met de ON/OFF toetsen.
    Om de gewenste watertemperatuur in te stellen het handvat dx indrukken en op het display zal het opschrift “Set Tempera tuur -Omgeving ” worden afgebeeld.
    Om deze waarde te wijzigen het rechtse handvat indrukken en draaien ofwel de +/- toetsen gebruiken.
    Bevestigen met de ON/OFF toets.

    - AUTOMATISCH :
    In de AUTOMATISCHE werkingsmodaliteit werkt de thermohaard op basis van de temperatuur van het lokaal die gelezen wordt op de sonde, geplaatst op de rechtse achterzijkant.
    In functie van het lokaal moduleert de thermohaard op autonome wijze het werkvermogen om de ingestelde temperatuur van het lokaal te bereiken of te behouden.
    Om de AUTOMATISCHE werkingsmodaliteit te kiezen het handvat sx indrukken en de gewenste omgevingstemperatuur instellen (Set Temperatuur -Omgeving ) onder 40°C, bij middel van het draaien aan het handvat zelf of bij middel van de +/- toetsen. Bevestigen met de ON/OFF toetsen.
    Boven 40°C zal de haard in de HANDMATIGE werkingsmodaliteit gaan en werken op basis van de watertemperatuur.
    Om de gewenste temperatuur van het lokaal in te stellen het handvat sx indrukken en op het display zal het opschrift “SET TEMPERATUUR LOKAAL” afgebeeld worden.
    Om deze waarde te wijzigen het rechtse handvat indrukken en draaien ofwel de +/- toetsen gebruiken

    OPMERKING :
    In default voorzien de HANDMATIGE/AUTOMATISCHE modaliteiten niet dat de thermohaard uitdooft bij het bereiken van de ingestelde temperatuur.
    Het is mogelijk de STAND-BY functie te laten activeren door de technische bijstandsdienst die de eerste aansteking uitvoerde en die de installatie van de thermohaard in het hydraulisch systeem beoordeelt.
    Als de STAND-BY functie actief is voert de thermohaard een fase van uitdoven uit bij het bereiken van de ingestelde temperatuur om daarna de fase van aansteken uit te voeren (deze functie kan voortijdig de elektrische weerstand doen verslijten).


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF

    Gesponsorde inhoud


    aanpassen parameters Empty Re: aanpassen parameters

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr mei 17, 2024 6:52 am