Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 34 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 34 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+8
erwin
ss
Fleur
arjan.moes
kempenaar
jeanhup
pedro
steven
12 plaatsers

    eurostek


    Gast
    Gast


    eurostek - Pagina 4 Empty Re: eurostek

    Bericht van Gast vr maa 02, 2012 6:39 pm

    Ja het is op een schoorsteen aangesloten.. En het legt een vrij lange weg af.
    2m naar boven, 3m 45 graden en dan de schouw in.
    arjan.moes
    arjan.moes
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 64
    Registration date : 05-02-12

    eurostek - Pagina 4 Empty Re: eurostek

    Bericht van arjan.moes vr maa 02, 2012 6:41 pm

    Ik zou kontakt opnemen met de leverancier voor beide problemen. Een pelletkachelruitje wordt altijd wel smerig, maar misschien dat men wat met de parameters kan spelen. het geluid van de schroefmotor is gewoon storend.


    _________________
    Eurostek Stella 8 / 10 Kw (tevreden gebruiker)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    eurostek - Pagina 4 Empty Re: eurostek

    Bericht van Gast vr maa 02, 2012 6:45 pm

    Rechtstreeks in Italïe besteld, maar ik heb de vraag intussen ook gesteld aan de installateur.

    Nog een vraag. Nu staat ie ingesteld op P1.
    De schroefmotor laat telkens maar 3 sec pauze om de pellets op te halen. Is dat niet enorm snel?
    Ik moest na 12 uur gebruik al een nieuwe zak van 15kg inladen.
    krusty
    krusty
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 4411
    Leeftijd : 74
    Registration date : 19-11-11

    eurostek - Pagina 4 Empty Re: eurostek

    Bericht van krusty vr maa 02, 2012 6:47 pm

    Met het weer van vandaag is 1 zak per 24 u IDEAAL...........!!!
    jeanhup
    jeanhup
    verkoper


    Man Aantal berichten : 1556
    Registration date : 18-11-09

    eurostek - Pagina 4 Empty Re: eurostek

    Bericht van jeanhup vr maa 02, 2012 6:53 pm

    Dat geluid van de pelletschroefmotor duidt op een defect aan de gearmotor of het gebruik van een goedkope motor. Je kunt bij je verkoper in Italië eens proberen te informeren of ze je een goede wormmotor willen opsturen (merken: Mellor of Kenta).

    Vuil ruitje is inderdaad een afstellingskwestie. Probeer de kachel zo af te stellen dat ze bij stand 1 een kleine vlam heeft (gemiddelde vlamhoogte net boven bakje) en op stand 5 mag de vlam net zo hoog zijn als de branderruimte.


    _________________
    met vriendelijke groet,

    Jean - importeur/installateur/gebruiker van pelletkachels en pelletketels

    In eigen gebruik:
    Pasian Bijou pelletkachel
    Adler Firecube pelletkachel
    Ariterm Biomatic pelletketel
    Gebruikte pellets: momenteel zeer content met Piron belgische pellets
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    eurostek - Pagina 4 Empty Re: eurostek

    Bericht van steven vr maa 02, 2012 9:49 pm

    je gaat in belgie niet veel hulp krijgen van andere installateurs als de kachel uit italie komt


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    arjan.moes
    arjan.moes
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 64
    Registration date : 05-02-12

    eurostek - Pagina 4 Empty Re: eurostek

    Bericht van arjan.moes za maa 03, 2012 8:45 am

    Dat is wel heel 'kort door de bocht'
    Is het bij jullie niet zo dat een installateur gewoon voor een standaard uurtarief gewoon voor komt rijden?


    Laatst aangepast door arjan.moes op za maa 03, 2012 9:00 am; in totaal 1 keer bewerkt
    francky
    francky
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 633
    Registration date : 29-10-10

    eurostek - Pagina 4 Empty Re: eurostek

    Bericht van francky za maa 03, 2012 8:57 am

    Als je het mij vraagt is er daar toch iet,s niet in orde aan de kachel !
    Denk dat erdaar wat aan het kapot draaien is.
    Zo een lawaai zeg !het is voor zot te kommen in huis.


    _________________
    Edelkamin funny 11kw
    zibro carmen 11 kw
    lava
    Phono solar 30x195 5850 wp omvormer SMA 4600A
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    eurostek - Pagina 4 Empty Re: eurostek

    Bericht van steven za maa 03, 2012 10:09 am

    arjan

    het is spijtig genoeg zo. Mijn verkoper is failliet en bijna niemand wil mij helpen met mijn kachel


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3081
    Registration date : 06-12-11

    eurostek - Pagina 4 Empty Re: eurostek

    Bericht van Fleur za maa 03, 2012 11:52 am

    zelf aan de kachel werken ,zo leer je vlug iets onder de knie krijgen ,goed kijken bij het demonteren .


    _________________
    _________________________________________
    HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
    HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
    HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    _________________________________________
    Anonymous
    Gast
    Gast


    eurostek - Pagina 4 Empty Re: eurostek

    Bericht van Gast za maa 03, 2012 1:39 pm

    Als het reservoir leeg is haal ik het eens uiteen. Ik denk dat de wormschroef ergens tegenaan schuurt.
    Wat dat zwart raampje betreft.. Er is me verteld dat dat ook aan de pellets kan liggen. Ik probeer nu Bioflam ipv Agricon van Colruyt.

    De installateur heeft 180Euro incl BTW gevraagd om 50km af te leggen en hier 2 uur te werken. Heel schappelijk vind ik. Ik ben er zeker van dat hij ons wil helpen. Als er een defect is wordt dat gratis vervangen, maar de werkuren zijn steeds betalend.
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4749
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    eurostek - Pagina 4 Empty Re: eurostek

    Bericht van pedro za maa 03, 2012 2:25 pm

    Kvn180,
    tuurlijk dat dien mens steeds zal willen helpen!180€ voor 2u Cool ,das weer zo een geval van garantie en geen garantie Question

    Grtz,
    Pedro


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    eurostek - Pagina 4 Empty Re: eurostek

    Bericht van Gast za maa 03, 2012 2:34 pm

    Ik weet één ding.. Als ik met mijn job ergens 2u ga werken zal dat 377 Euro kosten. Dus ja ik vind dit schappelijk Smile
    Ben al bezig met het demonteren van de kachel.. Lijkt niet de schroef te zijn. Ik denk eerder de motor zelf. Effe kijken
    arjan.moes
    arjan.moes
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 64
    Registration date : 05-02-12

    eurostek - Pagina 4 Empty Re: eurostek

    Bericht van arjan.moes za maa 03, 2012 5:35 pm

    kvn180: Al iets wijzer geworden?


    _________________
    Eurostek Stella 8 / 10 Kw (tevreden gebruiker)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    eurostek - Pagina 4 Empty Re: eurostek

    Bericht van Gast za maa 03, 2012 6:53 pm

    Het is de motor dat dit tikken veroorzaakt. Opengehaald en gezocht naar het schuldige tandwiel, maar niet kunnen vinden.

    In afwachting van nieuwe motor in garantie heb ik de metalen rondellen vervangen door rubberen en zoals je voorstelde: vijzen niet zo vast aangedraaid. Ook heb ik de tandwielen in de motor nog eens goed ingevet.
    Nu hoor je het getik nog heel zacht op de achtergrond.. Ik kan er mee leven Smile

    Ik vraag me nu af of ik een defecte motor heb of het gewoon eentje van slechte kwaliteit is.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    eurostek - Pagina 4 Empty Re: eurostek

    Bericht van Gast za maa 03, 2012 7:13 pm

    180€ voor 2u Cool ,das weer zo een geval van garantie en geen garantie

    Geen garantie volgens de Europese wetgeving, die bepaalt dat de herstellingen voor de klant kosteloos zijn, zie de tekst:

    Rechten van de consument

    * 1. De verkoper is jegens de consument aansprakelijk voor elk gebrek aan overeenstemming dat bestaat bij de aflevering van de goederen.
    * 2. In geval van gebrek aan overeenstemming, heeft de consument het recht dat de goederen kosteloos door herstelling of vervanging in overeenstemming worden gebracht, of dat de prijs op passende wijze wordt verminderd of dat de koopovereenkomst met betrekking tot deze goederen wordt ontbonden, overeenkomstig de leden 5 en 6.
    * 3. In eerste instantie heeft de consument het recht om van de verkoper het kosteloze herstel of de kosteloze vervanging van de goederen te verlangen behalve als dat onmogelijk of buiten verhouding zou zijn.
    Een vorm van genoegdoening wordt geacht buiten verhouding te zijn indien zij voor de verkoper kosten meebrengt die, vergeleken met de alternatieve vorm van genoegdoening onredelijk zijn, gelet op: de waarde die de goederen zonder het gebrek aan overeenstemming zouden hebben; de ernst van het gebrek aan overeenstemming en de vraag, of de alternatieve vorm van genoegdoening concreet mogelijk is zonder ernstig overlast voor de consument. Herstelling of vervanging moet, rekening houdend met de aard van de goederen en het gebruik van de goederen dat de consument wenste, binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast voor de consument plaatsvinden.
    * 4. De term "kosteloos" in de leden 2 en 3 heeft betrekking op de kosten die gemaakt moeten worden om de goederen in overeenstemming te brengen, met name de kosten van verzending, loon en materiaal.
    * 5. De consument kan een passende prijsvermindering of de ontbinding van de koopovereenkomst verlangen: - indien hij geen aanspraak kan maken op herstelling of vervanging, of - indien de verkoper niet binnen een redelijke termijn tot genoegdoening is overgegaan, of - indien de verkoper niet zonder ernstige overlast voor de consument tot genoegdoening is overgegaan.
    * 6. Ontbinding van de overeenkomst kan niet worden verlangd indien het gebrek aan overeenstemming van geringe betekenis is.

    Nadere info: Richtlijn 1999/44/EG van het Europees Parlement en de Raad van 25 mei 1999 betreffende bepaalde aspecten van de verkoop van en de garanties voor consumptiegoederen. Publikatieblad nr. L 171 van 07/07/1999 BLZ. 0012 - 0016


    Dus een "slimme" manier van garantie verlenen waar de verkoper niet slechter van wordt, hij kan de gemaakte kosten gewoon bij de importeur declareren en zal dat mogelijk ook gedaan hebben, c.q. doen.
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3081
    Registration date : 06-12-11

    eurostek - Pagina 4 Empty Re: eurostek

    Bericht van Fleur za maa 03, 2012 7:22 pm

    dick ,t is hier de belgische wetgeving die van toepassing is hè ,merkel ga nog efkens moeten wachten hoor!!


    _________________
    _________________________________________
    HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
    HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
    HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    _________________________________________
    Anonymous
    Gast
    Gast


    eurostek - Pagina 4 Empty Re: eurostek

    Bericht van Gast za maa 03, 2012 7:35 pm

    Europese wetgeving
    staat bovenaan, niets Duits of Nederlands, en daar zullen de Vlamingen en Wallonen ook aan moeten.
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    eurostek - Pagina 4 Empty Re: eurostek

    Bericht van ss zo maa 04, 2012 11:12 am

    Akkoord met Dick, het is nu echt tijd om heel die Belgische bullshit achter ons te laten en de Europese wet toe te passen zoals het hoort! Ook in onze sector heb ik er dagelijks mee te maken, verscheidene producenten, importeurs, groot- en kleinhandelaars interpreteren de wet naar eigen inzicht! Er moet zo vlug mogelijk duidelijkheid geschapen worden, je ziet het ook hier op het forum; onduidelijkheid troef!
    Groeten,
    ss
    Anonymous
    Gast
    Gast


    eurostek - Pagina 4 Empty Re: eurostek

    Bericht van Gast zo maa 04, 2012 11:59 am

    De hierarchie in de wetgeving is zeer duidelijk, Europees boven landelijk, landelijk boven gewestelijk/provinciaal en dan gemeentelijk. Bij dit alles mag een lagere wetgeving niet strijdig zijn met een hogere.

    Dat e.e.a. nog niet overal doorgedruppeld is helder hoewel deze Europese wet ter bescherming van de consument al wat jaren bestaat, ik meen vanaf 2005. Bij een geschil is de gang naar een geschillencommissie de eerste en dan de rechter om het gelijk te halen en dat krijg je. Overigens komt mijn MCZ Musa via een NL handelaar van Fero met keurig 2 jaar garantie.

    M.v.g.,
    Dick
    arjan.moes
    arjan.moes
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 64
    Registration date : 05-02-12

    eurostek - Pagina 4 Empty Re: eurostek

    Bericht van arjan.moes di apr 10, 2012 3:34 pm

    Afgelopen week kreeg mijn Eurostek last van een "tikkende" motor. Gelijk een afspraak met mijn leverancier gemaakt en binnen 2 dagen werd er een nieuwe motor geplaatst. Ik mag dus wel spreken van een super service van firma Bijkerk new Energy.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31490
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    eurostek - Pagina 4 Empty Re: eurostek

    Bericht van erwin za nov 16, 2019 4:33 pm

    eurostek schijnt failliet: http://www.eurostek.it/index.php
    hopelijk blijft de service van de dealers die in dit topic reageerden even goed als er onderdelen nodig zijn...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009

    Gesponsorde inhoud


    eurostek - Pagina 4 Empty Re: eurostek

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu za apr 27, 2024 3:23 am