Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 8 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 8 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


4 plaatsers

    Opening maken voor schouw in buitenmuur

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Opening maken voor schouw in buitenmuur Empty Opening maken voor schouw in buitenmuur

    Bericht van Gast di maa 06, 2012 5:36 pm

    Hallo,

    Wij doen een totaalverbouwing van onze woning, en mijn pelletkachel doet nu al enkele jaren dienst als enige verwarming.

    Om praktische redenen is de kachel al een aantal keer van plaats gewisseld.

    Tot op heden was er nooit echt een probleem om een nieuwe opening te maken voor de schouw door een buitenmuur, aangezien dit ook niet echt nauw stak: grof breekwerk in de baksteen, opening maken en brandveilige isolatie errond om af te dichten.

    Nu zijn we op het punt gekomen dat de kachelschouw door een muur moet waar ik graag toch een propere opening in wil, zowel aan binnen- als buitenkant.

    Ik heb indertijd gezien dat een installateur hier een soort speciale klokboor (diepte was 30 cm !) voor gebruikte. Iemand enig idee of je die dingen kan huren?

    Andere opties?

    Ik moet een zuivere opening kunnen maken in een bakstenen buitenmuur (gemetst met cement) van 3 stenen dik, spouw van enkel cm en dan een snelbouwsteen type stabobric.

    Gezien het uitkomt op een zichtbare plaats heb ik graag een mooi rond gat. :-)

    confused
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Opening maken voor schouw in buitenmuur Empty Re: Opening maken voor schouw in buitenmuur

    Bericht van Gast di maa 06, 2012 5:49 pm

    Laurent,

    in Nederland zijn dergelijke boren te huur bij bijv. Boels en Bo-Rent, hier in Duitsland liggen dergelijke boren in een kortere uitvoering bij de diverse bouwmarkten en ik heb daarmee de gaten voor mijn rookgasafvoer en externe lucht zelf geboord. Boren tot maximale diepte, steen weg beitelen en opnieuw boren en dat gaat perfect.

    M.v.g.,
    Dick
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Opening maken voor schouw in buitenmuur Empty Re: Opening maken voor schouw in buitenmuur

    Bericht van Gast di maa 06, 2012 6:24 pm

    hoi,
    bij eurorent kan je dat huren ik denk dat in sint-truiden daar wel een vestiging van is.

    mvg ief
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Opening maken voor schouw in buitenmuur Empty Re: Opening maken voor schouw in buitenmuur

    Bericht van Gast di maa 06, 2012 6:58 pm

    Ik heb Eurorent inderdaad al gecontacteerd, maar nog geen respons gehad.

    Stukje bij beetje wegbeitelen en opnieuw boren kan ook natuurlijk.

    Bedankt voor de tips bounce

    Annejanne
    Annejanne
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Vrouw Aantal berichten : 1387
    Registration date : 05-07-09

    Opening maken voor schouw in buitenmuur Empty Re: Opening maken voor schouw in buitenmuur

    Bericht van Annejanne di maa 06, 2012 7:43 pm

    Boels heeft ook een vestiging in Hasselt.


    _________________
    Edilkamin Iris Plus speksteen
    Green Energy, Badger, Mandi, Plospan, Bioflam, Jekro, GK, Basic Plus, Perfect Flame
    gertdc
    gertdc
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 145
    Registration date : 22-08-10

    Opening maken voor schouw in buitenmuur Empty Re: Opening maken voor schouw in buitenmuur

    Bericht van gertdc di maa 06, 2012 10:20 pm

    diamant-kernboor. Idd te huur bij Boels en anderen...
    Ik heb destijds wel eens een gat laten boren door de sanitair-man...
    Als je toch hebt verbouwd, dan moet je waarschijnlijk wel een sanitair installateur hebben (of doe je alles zelf...?)
    Vraag het aan hem...
    succes!


    _________________
    Ungaro bi-fuel style
    CV pellet/houtkachel


    Blueburn ketel 20kW

    bomenzorg Gert
    nick1
    nick1
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 835
    Leeftijd : 62
    Registration date : 22-11-11

    Opening maken voor schouw in buitenmuur Empty Re: Opening maken voor schouw in buitenmuur

    Bericht van nick1 wo maa 07, 2012 8:15 am

    Zeker te huur bij Boels. Ik heb vorig jaar nog zo'n boormachine met diamant-kernboor diameter 100mm en 60cm lang gehuurd bij Boels te Tienen voor het boren van gaten in de fundering.


    _________________
    Piazzetta P955 (11/01/2012)
    MCZ Cute (2014)
    Maggy
    Maggy
    Pellet
    Pellet


    Vrouw Aantal berichten : 134
    Registration date : 19-05-10

    Opening maken voor schouw in buitenmuur Empty Re: Opening maken voor schouw in buitenmuur

    Bericht van Maggy wo maa 14, 2012 2:35 pm

    Er zijn ook betonboorbedrijven die de hele dag niet anders doen. Voor 75 tot 150 euro krijg je prachtige professionele gaten. Vertel ze wel exact wat de bedoeling is, zorg dat je de maatvoering van de kachel tot op de mm nauwkeurig bij de hand hebt en leg ook een pijp die er door moet steken klaar.
    Betaal pas als die pijp er ook echt door past.
    Wij waren zo slim net niet. Onze boorder gebruikte een zo ver versleten boor dat het gat net een fractie te klein was. Daar kwamen we pas achter toen we al betaald hadden en hij weg was. Hij kwam wel terug om het gat ruimer te maken maar met vervelende smoesjes hoe hij had gemeten en hoe het onze schuld was etc... Dus kregen we een extra rekening.

    De genoemde snelbouwsteen ken ik niet. Waarschijnlijk is het goed te boren met deze dozenboorset, mits u beschikt over een SDS boormachine:
    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
    Inderdaad tussendoor steeds iets weghakken. Zo snel de centerboor door de muur is, vanaf de andere zijde doorwerken (binnen begonnen, dan buiten het laatste stuk boren) om een rafelig eindgat te voorkomen. Met gewone baksteen is dit een fluitje van een cent. Goedkoper dan gereedschap huren, goedkoper dan laten doen.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Opening maken voor schouw in buitenmuur Empty Re: Opening maken voor schouw in buitenmuur

    Bericht van Gast vr apr 06, 2012 1:56 pm

    Ga mijn schouw laten plaatsen door ECO-HEATING Eksel. 846€ samen mat aankoop MCZ SUITE AIR 9.5KW
    In de living door buitenmuur aan zijkant huis(voor het zicht)
    Schouw uit inox dubbelwandig 80/125 van 4m met trekkende kap anti-valwind.Onder t-stuk om er goed aan te kunnen voor te kuisen.

    Gesponsorde inhoud


    Opening maken voor schouw in buitenmuur Empty Re: Opening maken voor schouw in buitenmuur

    Bericht van Gesponsorde inhoud

      Soortgelijke onderwerpen

      -

      Het is nu di maa 19, 2024 5:59 am