Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 15 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 15 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


3 plaatsers

    ruimte zijkant

    Anonymous
    Gast
    Gast


    ruimte zijkant Empty ruimte zijkant

    Bericht van Gast ma apr 09, 2012 9:56 pm

    ik ben mij aan het orienteren om een pelletkachel te kopen
    in eerste instataie dacht ik aan een inzethaard om mijn bestaande open haard te vervangen
    echter heb ik nu begrepen dat dan de houten mantel die op de schouw gemonteerd zit brandveilig gemaakt dient te worden.
    en omdat de schouw dan toch opnieuw gestuct dient te worden ben ik van plan om de bodem uit de open haard te slijpen,(de ruimte onder de open haard komt dan ook beschikbaar) zodat een standaard pelletkachel geplaatst kan worden,
    echter de pellet kachel komt in dat geval in een nis onder de schoorsteen te staan
    de nisbreedte is maar 50 cm kan dat geen kwaad?
    kan de kachel haar warmte wel kwijt?

    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3082
    Registration date : 06-12-11

    ruimte zijkant Empty Re: ruimte zijkant

    Bericht van Fleur ma apr 09, 2012 11:07 pm

    @ cowboy02

    een pelletkachel is qua brandveiligheid veiliger dan een open haard of houtkachel,ik heb hier ook gewoon een inzethaard ingebouwd.
    wel rekening houden met de nodige ruimte rond de kachel om de luchtaanvoer te laten circuleren.
    zet je een voorzetkachel hou dan rekening met het vuldeksel en het vullen van de pellets.(als die onder een nis geplaatst wordt)


    _________________
    _________________________________________
    HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
    HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
    HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    _________________________________________
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ruimte zijkant Empty Re: ruimte zijkant

    Bericht van Gast ma apr 09, 2012 11:29 pm

    de reden dat ik niet voor de inzethaard ga is de prijs/kosten, daar ik de schoorsteen toch opnieuw moet stucen wil ik kijken of een normale pelletkachel
    ook in een nis te plaatsen is
    de smalste pelletkachel die ik gevonden heb is 43 cm dwz dat de kachel behoorlijk ingesloten staat in de nis ik weet dus niet of dat een kwalijke zaak is
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31512
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    ruimte zijkant Empty Re: ruimte zijkant

    Bericht van erwin ma apr 09, 2012 11:44 pm

    is de rookgasafvoer wel bereikbaar om die aan te sluiten op de schouwbuis als je maar 3.5cm weerszijden vrij hebt. kun je de schouw niet volledig dichtmaken en de kachel mooi ervoor wat?


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ruimte zijkant Empty Re: ruimte zijkant

    Bericht van Gast di apr 10, 2012 12:06 am

    ik dacht het laatste stukje met een uitschuifbare paspijp te maken (na het trekken van een nieuwe flexibele buis door de schoorsteen en een stukje buis op de kachel te hebben geplaatst)daar heb ik niet veel ruimte voor nodig
    de schouw volledig dichtmaken koste me wel erg veel ruimte in mijn kamer
    boxke
    boxke
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Aantal berichten : 223
    Registration date : 18-10-10

    ruimte zijkant Empty Re: ruimte zijkant

    Bericht van boxke di apr 10, 2012 11:56 pm

    Warmte geeft een pelletkachel langszij of bovenaan niet af: warmte komt enkel uit de ventilatie kanalen vooraan en via stralingswarmte door het glas.
    Maaar je moet wel langs boven het deksel kunnen opendoen en een zak pellets er kunnen inkappen.

    Voor de installateur: bij reparaties moet hij wel de zijpanelen er kunnen afnemen met de schouw nog aangesloten.

    Groeten,
    Boxke

    Gesponsorde inhoud


    ruimte zijkant Empty Re: ruimte zijkant

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu do mei 02, 2024 8:02 pm