Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 38 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 38 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


    inbouw pelletkachel aansluiten op flexibel, hoe kuis ik de schouw?

    Anonymous
    Gast
    Gast


    inbouw pelletkachel aansluiten op flexibel, hoe kuis ik de schouw? Empty inbouw pelletkachel aansluiten op flexibel, hoe kuis ik de schouw?

    Bericht van Gast do mei 10, 2012 1:12 pm

    In de loop van deze zomer wil ik graag een inbouw-pelletkachel installeren waar nu mijn gaskachel staat.
    Omdat er reeds een flexibel voorzien is wil ik hem graag daar op aansluiten.
    Ik heb vernomen dat de schouw jaarlijks moet worden gekuist maar ik zie het praktisch niet mogelijk om telkens de flexibel schouw van mijn kachel af te koppelen om deze van het roet te ontdoen.
    Ik wil graag een inbouw omdat de huidige gashaard ook inbouw is en ik met plaatsgebrek kamp indien ik een vrijstaande kachel zou plaatsen.
    Graag jullie advies of ervaringen.
    Alvast bedankt!
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4752
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    inbouw pelletkachel aansluiten op flexibel, hoe kuis ik de schouw? Empty Re: inbouw pelletkachel aansluiten op flexibel, hoe kuis ik de schouw?

    Bericht van pedro do mei 10, 2012 1:38 pm

    Bij mij wordt de kachel gewoon(dmv de rails) uitgeschoven en zo kunnen ze de flexibel reinigen.Als je de kachel uitschuift dan blijft de flexibel op zn plaats dus kan je er 'makkelijk' aan


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    inbouw pelletkachel aansluiten op flexibel, hoe kuis ik de schouw? Empty Re: inbouw pelletkachel aansluiten op flexibel, hoe kuis ik de schouw?

    Bericht van Gast do mei 10, 2012 2:08 pm

    Dan moet ik nazien of mijn flexibel lang genoeg is.
    Moet hij dan telkens losgemaakt worden, en brengt dat na verloop van tijd geen problemen mee?
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4752
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    inbouw pelletkachel aansluiten op flexibel, hoe kuis ik de schouw? Empty Re: inbouw pelletkachel aansluiten op flexibel, hoe kuis ik de schouw?

    Bericht van pedro do mei 10, 2012 5:07 pm

    Nee,de flexibel wordt op een stuk aangesloten waar de uitgang van de kachel inpast...


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    inbouw pelletkachel aansluiten op flexibel, hoe kuis ik de schouw? Empty Re: inbouw pelletkachel aansluiten op flexibel, hoe kuis ik de schouw?

    Bericht van Gast vr mei 11, 2012 2:57 pm

    Bedankt Pedro voor de uitleg, heb echter nog één vraagje...
    Enig idee of die flexibel te verlengen is? de mijne komt bovenaan de gaskachel uit en indien de aansluiting van een pelletkachel enkele cm lager is kom ik er niet
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4752
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    inbouw pelletkachel aansluiten op flexibel, hoe kuis ik de schouw? Empty Re: inbouw pelletkachel aansluiten op flexibel, hoe kuis ik de schouw?

    Bericht van pedro vr mei 11, 2012 4:46 pm

    Mijn situatie was idem!Flexibel was ook aangesloten OP de gaskachel,maar dr is wel altijd een beetje speling erop door te trekken aan de flexibel,anders kunnen ze in het slechtste geval nog een stuk vaste buis aan de flexibel bevestigen...

    Grtzzzzzzzzzzzzzz


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    inbouw pelletkachel aansluiten op flexibel, hoe kuis ik de schouw? Empty Re: inbouw pelletkachel aansluiten op flexibel, hoe kuis ik de schouw?

    Bericht van Gast vr mei 11, 2012 4:48 pm

    hé, bedankt!
    Nu kan ik tenminste een beslissing nemen of ik een inbouw pelletkachel ga installeren of niet.
    Wel dus! wordt vervolgd!
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4752
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    inbouw pelletkachel aansluiten op flexibel, hoe kuis ik de schouw? Empty Re: inbouw pelletkachel aansluiten op flexibel, hoe kuis ik de schouw?

    Bericht van pedro vr mei 11, 2012 8:44 pm

    Succes met je keuzen,en laat weten wat het geworden is!

    Grtzzzzzz


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena

    Gesponsorde inhoud


    inbouw pelletkachel aansluiten op flexibel, hoe kuis ik de schouw? Empty Re: inbouw pelletkachel aansluiten op flexibel, hoe kuis ik de schouw?

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu zo apr 28, 2024 7:39 pm