Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 24 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 24 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


2 plaatsers

    edilkamin tiny keramiek breekt af

    Anonymous
    Gast
    Gast


    edilkamin tiny keramiek breekt af Empty edilkamin tiny keramiek breekt af

    Bericht van Gast di jun 12, 2012 4:30 pm

    wij hebben in december 2011 een pelletkachel tiny gekocht.
    tot nu toe heel tevreden, maar tot we vorige week tot onze grote verbazing een stuk keramiek op de grond zagen liggen.en blijkbaar staat er nog een stuk klaar om af te vallen. Wij zijn naar onze verdeler geweest en hij meldt ons dat we maar een nieuw onderdeel moeten kopen. Dit is toch niet normaal. Een gloednieuwe pelletkachel van 3000 € die na een half jaar al barsten vertoond. wie kan mij verder helpen waar ik mij toe moet wenden of wie heeft er nog zo problemen
    Anonymous
    Gast
    Gast


    edilkamin tiny keramiek breekt af Empty Re: edilkamin tiny keramiek breekt af

    Bericht van Gast di jun 12, 2012 4:46 pm

    Aline,

    er staan zo langzamerhand boeken vol over klachten en de manier van afhandelen daarvan door de verkopers op het forum. Hierbij een link van wat je als consument mag verwachten en eisen: [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

    M.v.g.,
    Dick
    Anonymous
    Gast
    Gast


    edilkamin tiny keramiek breekt af Empty Re: edilkamin tiny keramiek breekt af

    Bericht van Gast di jun 12, 2012 5:05 pm

    beste dick,
    ben je raad al gaan opzoeken.
    en inderdaad ik denk dan dat het zijn woord tegen het mijne is. Kreeg vorige keer al de uitleg dat zij alleen maar garantie geven op vuurpot en niet de omkadering
    Anonymous
    Gast
    Gast


    edilkamin tiny keramiek breekt af Empty Re: edilkamin tiny keramiek breekt af

    Bericht van Gast di jun 12, 2012 5:21 pm

    Aline,

    daarom mijn link! De verkoper is verplicht die wet te volgen en dat gaat over het totale product en niet om wat hij er van denkt te kunnen maken.

    Als je, zoals ik begrijp, er mondeling niet uitkomt gewoon schriftelijk in gebreke stellen en gratis vervanging eisen volgens de Europese wet. Indien hij daaraan binnen veertien dagen geen gevolg geeft is hij in gebreke en kun je een stap hoger.

    Welke instantie je daarvoor in België moet hebben weet ik niet, ik ben meer los op Nederlands en Duits recht, maar dat weet een ander op het forum wel. Wat ook een optie is om bij weigering van de verkoper om de zaak op te lossen de importeur te benaderen als minnelijke weg.

    Blijft voorop staan dat de verkoper, en niemand anders, verantwoordelijk is voor de afhandeling van garantieclaims.

    Suc7 en m.v.g.,
    Dick
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31528
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    edilkamin tiny keramiek breekt af Empty Re: edilkamin tiny keramiek breekt af

    Bericht van erwin di jun 12, 2012 9:08 pm

    bij ECC kun je alleen maar terecht voor klachten tegen buitenlandse verkopers, althans zo begrijp ik de uitleg op de site ECC Belgie, en voor ECC Nederland zal het wel hetzelfde zijn.

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

    Welkom bij het Europees Centrum voor de Consument België
    Het ECC België informeert je over je rechten als consument wanneer je goederen of diensten koopt in een andere EU-lidstaat, Noorwegen en IJsland en verleent je bijstand bij de behandeling van je grensoverschrijdende klacht.

    Deze dienstverlening is gratis.

    Het ECC België is niet bevoegd voor klachten van Belgische consumenten tegen Belgische ondernemers.




    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    mikelbikel
    mikelbikel
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 120
    Leeftijd : 61
    Registration date : 26-06-14

    edilkamin tiny keramiek breekt af Empty Re: edilkamin tiny keramiek breekt af

    Bericht van mikelbikel di apr 28, 2015 2:52 pm

    Mijn ervaring is dat de keramieke omhuizing vd EK Tiny zeer broos en kwetsbaar is; een kleine stoot met een scherp of hard voorwerp en de brokken vliegen er zo af! Tot nu heb ik enkele kleinere beschadigingen kunnen camoufleren met nagellak met bijna zelfde kleur.
    Doch enkele dagen geleden bij het dweilen, even tegen de onderste sierstukjes gestamp en krak, nu heb ik drie stuks ipv twee, benieuwd of ik dit nog kan lijmen (wellicht met metalen plaatje erachter) zonder dat dit direct zichtbaar zal zijn...
    Dus toch voorzichtig wezen met de keramiek vd ED Tiny


    _________________
    Groeten,
    Michel

    Edilkamin Tiny sept. 2013
    Bijgeleverde pellets: Wonterpellet: 800kg winter 13-14
    Wonterpellet: 200kg + Elite 750kg winter 14-15
    Elite 250kg + Wonterpellet 700kg winter 15-16
    Combulux (groepsaankoop) 1000kg winter 16-17
    Comfo-pellets 900kg winter 17-18
    Comfo-pellets winter 18-19 1200kg
    Comfo-pellets winter 19-20 1250kg
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31528
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    edilkamin tiny keramiek breekt af Empty Re: edilkamin tiny keramiek breekt af

    Bericht van erwin di apr 28, 2015 3:38 pm

    volgens mij staat er in de toonzaal van de meeste EK dealers een bordje op de tiny: kijken mag maar aankomen niet...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009

    Gesponsorde inhoud


    edilkamin tiny keramiek breekt af Empty Re: edilkamin tiny keramiek breekt af

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu wo mei 08, 2024 4:13 pm