Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 31 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 31 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


4 plaatsers

    Gezocht: onderhoudstechnieker edil kamin regio Londerzeel

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Gezocht: onderhoudstechnieker edil kamin regio Londerzeel Empty Gezocht: onderhoudstechnieker edil kamin regio Londerzeel

    Bericht van Gast ma sep 03, 2012 8:51 pm

    Hey,

    Ik ben op zoek naar een installateur van Edil kamin voor een jaarlijks onderhoud van men pelinsert54.
    De kachel staat er nu bijna een jaar en het is misschien eens nodig om een onderhoudje uit te voeren. Ik ben echter men oorspronkelijke installateur kwijt. (veel blabla bij verkoop, geen service als er iets niet blijkt te werken)

    mvg
    Donder
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    Gezocht: onderhoudstechnieker edil kamin regio Londerzeel Empty Re: Gezocht: onderhoudstechnieker edil kamin regio Londerzeel

    Bericht van steven ma sep 03, 2012 10:02 pm

    veel geluk met het vinden van iemand. zal niet evident zijn.



    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Gezocht: onderhoudstechnieker edil kamin regio Londerzeel Empty onderhoud pellinsert

    Bericht van Gast ma sep 03, 2012 10:31 pm

    hey Donder

    indien je niemand in de buurt vind voor een dergelijk onderhoud kan je ook steeds terecht bij de
    invoerder Girretz Pierre in Dison , daar hebben ze ook een technische dienst die onderhoud doet bij de eindklant. En leg uw situatie uit !!
    En als zij u niet kunnen helpen zullen ze u waarschijnlijk door verwijzen naar hun nederlandse vestiging in Eindhoven .

    mischien daar eens proberen

    grts Frank
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31512
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Gezocht: onderhoudstechnieker edil kamin regio Londerzeel Empty Re: Gezocht: onderhoudstechnieker edil kamin regio Londerzeel

    Bericht van erwin di sep 04, 2012 12:44 am

    Zoals Frank zegt de invoerder kontakteren en de hele zaak eens grondig uitleggen.

    Als ik al uw berichten teruglees heb jij zelf de problemen opgelost en de kachel op punt gesteld, ( te lange flexibel in 26 bochten in de schouw gepropt, geen siliconenring in de buis, rook die vooraan uit de kachel komt ....) Die verkoper gaat intussen flierefluitend verder met plaatsen van nieuwe kachels alsof er niets aan de hand is. feest


    slecht


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    peter van den Branden
    peter van den Branden
    verkoper


    Man Aantal berichten : 158
    Leeftijd : 65
    Registration date : 29-01-10

    Gezocht: onderhoudstechnieker edil kamin regio Londerzeel Empty Re: Gezocht: onderhoudstechnieker edil kamin regio Londerzeel

    Bericht van peter van den Branden di sep 04, 2012 8:47 am

    Hallo Donder,

    Maratra in Buggenhout doet ook edilkamin

    Misschien kan je daar terecht
    Peter
    ecotronic
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31512
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Gezocht: onderhoudstechnieker edil kamin regio Londerzeel Empty Re: Gezocht: onderhoudstechnieker edil kamin regio Londerzeel

    Bericht van erwin di sep 04, 2012 10:50 am

    peter maratra plaatst inderdaad edelkamin


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    grossard.rob
    grossard.rob
    Admin


    Man Aantal berichten : 898
    Leeftijd : 40
    Registration date : 18-04-12

    Gezocht: onderhoudstechnieker edil kamin regio Londerzeel Empty Re: Gezocht: onderhoudstechnieker edil kamin regio Londerzeel

    Bericht van grossard.rob di sep 04, 2012 5:34 pm

    @ Erwin en stevin...

    Deja Vu?


    _________________
    Mcz Aki Hydromatic 18m2
    Edilkamin Moon 11KW Te Koop
    Pellets: Verschillend onder 4€

    12 Sunpower X20 355WP Panelen & 9 Longi 375WP Panelen
    Goodwe 6.5KW Hybride + BYD HVS Thuisbatterij 10.8KW + 3Fase
    Vaillant Aurostep 300L Zonneboiler + Hr++ VCW 206 Condensatieketel.
    Duco C+ Tronic Ventilatiesysteem

    Dj-Sets (House)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Gezocht: onderhoudstechnieker edil kamin regio Londerzeel Empty Re: Gezocht: onderhoudstechnieker edil kamin regio Londerzeel

    Bericht van Gast di sep 04, 2012 8:53 pm

    Heb destijds tientallen mails gestuurd met giretz en zelfs contact opgenomen met hun salesmanager. Ze moeten nog steeds langskomen om alle mankementen te komen oplossen. Ze hebben me verschillende keren beloofd een technicus te sturen maar nooit iemand gezien.Ben eigenlijk een beetje ontgoocheld in Giretz. Voor een firma met - dacht ik - toch een professioneel overkomen.

    @Peter en Erwin: Bedankt voor het voorstel van de installateur maar, deze moet nog steeds zen installatie komen nakijken. Hij is mijn oorspronkelijke installateur. Maar ik hoor of zie hem niet meer.
    Heb ook gezien dat hij een ban heeft op het forum.

    Uiteindelijk wordt je van dergelijke situaties vrij moedeloos en stop je met mails sturen en bellen e.d.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31512
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Gezocht: onderhoudstechnieker edil kamin regio Londerzeel Empty Re: Gezocht: onderhoudstechnieker edil kamin regio Londerzeel

    Bericht van erwin di sep 04, 2012 8:57 pm

    donder daarom legde ik de nadruk op plaatsen

    die ban was al de tweede wegens reclame en schreeuwen


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Gezocht: onderhoudstechnieker edil kamin regio Londerzeel Empty Re: Gezocht: onderhoudstechnieker edil kamin regio Londerzeel

    Bericht van Gast di sep 04, 2012 9:06 pm

    Erwin,
    was niet goed doorgedrongen. Smile

    We zullen nog maar wat verder zoeken zeker?
    Heeft er ook iemand een idee wat zo'n onderhoud ongeveer kost?
    grossard.rob
    grossard.rob
    Admin


    Man Aantal berichten : 898
    Leeftijd : 40
    Registration date : 18-04-12

    Gezocht: onderhoudstechnieker edil kamin regio Londerzeel Empty Re: Gezocht: onderhoudstechnieker edil kamin regio Londerzeel

    Bericht van grossard.rob di sep 04, 2012 9:10 pm

    100 a 150 euro, afhankelijk van de wil van diegene die het wel wil doen.
    Sommige vragen een pallet pellets bij ter aankoop, bij de antwoorden die ik kreeg.
    Er was er zelfs ene die een berekening deed van >400euro


    _________________
    Mcz Aki Hydromatic 18m2
    Edilkamin Moon 11KW Te Koop
    Pellets: Verschillend onder 4€

    12 Sunpower X20 355WP Panelen & 9 Longi 375WP Panelen
    Goodwe 6.5KW Hybride + BYD HVS Thuisbatterij 10.8KW + 3Fase
    Vaillant Aurostep 300L Zonneboiler + Hr++ VCW 206 Condensatieketel.
    Duco C+ Tronic Ventilatiesysteem

    Dj-Sets (House)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Gezocht: onderhoudstechnieker edil kamin regio Londerzeel Empty Re: Gezocht: onderhoudstechnieker edil kamin regio Londerzeel

    Bericht van Gast wo sep 05, 2012 1:03 pm

    geachte Heer Donder,

    Als u nog opzoek bent naar een Edilkamin monteur dan kunt u dat regelen bij een van onze dealers in uw regio.
    mocht het zo zijn dat u er geen terug kunt vinden, zullen wij u alsnog doorverwijzen naar een van onze dealers.

    u kunt natuurlijk ook altijd contact opnemen met ons kantoor in valkenswaard.

    met vriendelijke groet,

    Ricardo van de donk
    Girretz Eindhoven
    Dragonder 30A
    5555 XZ Valkenswaard
    tel: 040-7850612
    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
    grossard.rob
    grossard.rob
    Admin


    Man Aantal berichten : 898
    Leeftijd : 40
    Registration date : 18-04-12

    Gezocht: onderhoudstechnieker edil kamin regio Londerzeel Empty Re: Gezocht: onderhoudstechnieker edil kamin regio Londerzeel

    Bericht van grossard.rob wo sep 05, 2012 1:19 pm

    Dat is nu voor mij eens een deftige reactie vanwege Edilkamin (Eindhoven!,
    enkel spijtig dat het via deze weg moet lopen voor ze wakker worden.

    @ Girretz Pierre: Lees de kritieken op verscheidene topics maar eens na en houdt eens grote kuis bij diegenen die
    meermaals negatief ter sprake komen. Want zij zijn (een smet op) Uw gezicht, Uw naam en tenslotte Uw kostwinning.

    Met vriendelijke groeten,
    een contente Edilkamin pelletstoker maar tegelijk een in zijn oorspronkelijke installateur teleurgestelde klant.

    Rob Grossard


    _________________
    Mcz Aki Hydromatic 18m2
    Edilkamin Moon 11KW Te Koop
    Pellets: Verschillend onder 4€

    12 Sunpower X20 355WP Panelen & 9 Longi 375WP Panelen
    Goodwe 6.5KW Hybride + BYD HVS Thuisbatterij 10.8KW + 3Fase
    Vaillant Aurostep 300L Zonneboiler + Hr++ VCW 206 Condensatieketel.
    Duco C+ Tronic Ventilatiesysteem

    Dj-Sets (House)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Gezocht: onderhoudstechnieker edil kamin regio Londerzeel Empty gezocht onderhoudtechnieker edilkamin

    Bericht van Gast wo sep 05, 2012 2:35 pm

    Rob,

    dat is allemaal gemakkelijker gezegd dan gedaan hoor.
    Mijn reactie telt niet alleen voor pelletketels en kachels maar algemeen.

    Je kan en mag zomaar geen dealer buitengooien.

    Als zich iemand aanmeldt bij een invoerder mag hij geen enkele persoon weigeren die dealer wenst te worden. Dat is de wet. (Wet wel kan is natuurlijk VB zijn marge van 80 % naar 1 % brengen)


    gr

    spartherm,
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31512
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Gezocht: onderhoudstechnieker edil kamin regio Londerzeel Empty Re: Gezocht: onderhoudstechnieker edil kamin regio Londerzeel

    Bericht van erwin wo sep 05, 2012 4:14 pm

    probleem is dat velen zich geroepen voelen om dealer te worden, maar dat er weinigen de technische bekwaamheid hebben, een invoerder of fabrikant zou daar een grondige selektie van beginaf moeten in doorvoeren, het kan toch niet zijn dat je 2-3000 euro besteed aan iets en dat het stopt nadat de stekker ingestoken word.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Gezocht: onderhoudstechnieker edil kamin regio Londerzeel Empty Re: Gezocht: onderhoudstechnieker edil kamin regio Londerzeel

    Bericht van Gast wo sep 05, 2012 5:38 pm

    Voor een verkoper geldt een brutowinstpercentage van ongeveer 30%. Hiervan moet hij zijn zaak drijven, eten en service verlenen om het simpel te stellen. Daarbij kan hij de kosten die onder garantie vallen, zoals onderdelen en sommige redelijke arbeidskosten doorberekenen richting de importeur.

    Onder redelijke arbeidskosten wordt verstaan het vaststellen van het euvel en het vervangen van het defecte onderdeel, bijvoorbeeld de printplaat is defect want de kachel doet niets meer, geen licht en geen geluid, en dan is het vervangen een kwestie van demonteren, omstekkeren en de nieuwe printplaat monteren.

    Een vakbekwame technieker heeft daarvoor een kwartier nodig en de importeur zal dat dan ook op zich nemen. Een verkoper die zijn vak niet beheerst zal dat dus allemaal niet binnen die normtijd van een kwartier redden en dan moet er eigen geld bij.

    Dat er importeurs zijn die met onbekwame dealers werken zal zich wreken evenals de parallelle import, immers de after-sales kosten zijn niet meer in verhouding tot de prognoses en daar gaat je winst.

    Twee korte voorbeelden, ik had met mijn in Nederland belastingvrij gekochte auto toen ik een jaar in Duitsland woonde een probleem. Bij remmen trilde de auto en mijn Duitse garage stelde vast dat de remschijven voor krom waren en deze werden binnen een uur onder garantie vervangen.

    Tweede voorbeeld heb ik al eerder hier verteld, ik kocht bij een Nederlands bedrijf mijn MCZ Musa die na een aantal maanden vreemd begon te doen. De technieker van de verkoper kwam, zag en begreep er niets van en belde Fero. Die begreep het wel en drie dagen later had ik een nieuwe afstandsbediening vanuit België verstuurd thuis liggen.

    Kortom, een goed merk heeft een goede importeur die zorgt voor een goed dealer- verkopersnetwerk en dat laatste zorgt voor tevreden klanten waarbij iedereen in die keten op eerlijke wijze zijn/haar brood verdient.

    Het probleem van Donder wordt dus veroorzaakt door een verkoper die niet voldoet aan de voorwaarden zoals geschetst, wel plaatsen en zijn procentjes incasseren en verder niet thuis geven.

    Ik wijs nogmaals op de Europese garantietermijn van twee jaar op onderdelen en gebreken die niet veroorzaakt worden door normaal gebruik en slijtage.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Gezocht: onderhoudstechnieker edil kamin regio Londerzeel Empty Re: Gezocht: onderhoudstechnieker edil kamin regio Londerzeel

    Bericht van Gast wo sep 05, 2012 10:20 pm

    @Giretz pierre

    Hebben jullie ergens een dealer lijst op de website staan? Ik heb al eens gekeken maar kan er niet meteen één vinden.

    Uit uw belgische vestiging krijg ik jammer genoeg zelden antwoord. (zie men andere berichten).Ik heb er zo vaak contact mee gehad met zo weinig resultaat dat ik "de strijd" opgegeven heb.
    Spijtig want Edilkamin is wel een degelijk merk vind ik.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31512
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Gezocht: onderhoudstechnieker edil kamin regio Londerzeel Empty Re: Gezocht: onderhoudstechnieker edil kamin regio Londerzeel

    Bericht van erwin wo sep 05, 2012 11:06 pm

    donder neem morgen gewoon telefonisch kontakt met valkenswaard, dat gaat sneller waarschijnlijk Smile


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Gezocht: onderhoudstechnieker edil kamin regio Londerzeel Empty Re: Gezocht: onderhoudstechnieker edil kamin regio Londerzeel

    Bericht van Gast do sep 06, 2012 11:02 am

    Geachte heer Donder,

    Onze dealerslijst is inderdaad niet openbaar, u kunt natuurlijk altijd via google zoeken of er een verkooppunt in uw regio is die met EdilKamin werkt.
    nogmaals, mocht u hier zelf niet uitkomen kunt u altijd contact met ons opnemen en zoeken wij direct een gepaste dealer uit uw regio.

    ik hoop u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd.
    Voor overige vragen aarzel niet om contact op te nemen.

    Met vriendelijke groet,

    Ricardo van de donk

    Girretz Eindhoven
    Dragonder 30A
    5555 XZ Valkenswaard
    tel: 040-7850612
    Email: [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Gezocht: onderhoudstechnieker edil kamin regio Londerzeel Empty Re: Gezocht: onderhoudstechnieker edil kamin regio Londerzeel

    Bericht van Gast vr sep 07, 2012 2:18 pm

    Lijkt mij een open en correct aanbod waardoor het probleem van Donder eenvoudig op te lossen is. Ik wacht op zijn verhaal en wat de uitkomst uiteindelijk is.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Gezocht: onderhoudstechnieker edil kamin regio Londerzeel Empty Re: Gezocht: onderhoudstechnieker edil kamin regio Londerzeel

    Bericht van Gast do sep 13, 2012 5:26 pm

    Ik wil toch even opmerken dat ik het jammer vind dat Donder hier niet even laat weten hoe het is afgelopen, was toch een nette handreiking van de importeur.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Gezocht: onderhoudstechnieker edil kamin regio Londerzeel Empty Re: Gezocht: onderhoudstechnieker edil kamin regio Londerzeel

    Bericht van Gast do sep 13, 2012 7:25 pm

    Sorry mensen,

    Maar ik heb het voor de moment nogal druk wegens opleiding en tijdens de kantooruren heb ik niet de mogelijkheid om naar Giretz pierre te bellen.

    Ik heb ondertussen wel iemand nieuw gevonden in de buurt die volgens zen folder edilkamin installeert. Maar deze moet ik dus ook nog contacteren.

    Ik hou jullie op de hoogte maar zal iets zijn voor volgende week vermoedelijk.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Gezocht: onderhoudstechnieker edil kamin regio Londerzeel Empty Re: Gezocht: onderhoudstechnieker edil kamin regio Londerzeel

    Bericht van Gast zo sep 23, 2012 5:48 pm

    ff een update van men zoektocht naar een onderhoudsmonteur.

    Ik heb ondertussen iemand gevonden via een kennis. Uit de buurt van kalfort dacht ik.
    Hij komt volgende maand langs.

    Allemaal bedankt voor de hulp en ook aan giretz pierre NL

    Ik hou jullie op de hoogte wat deze keer de uitkomst is. Smile

    Gesponsorde inhoud


    Gezocht: onderhoudstechnieker edil kamin regio Londerzeel Empty Re: Gezocht: onderhoudstechnieker edil kamin regio Londerzeel

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu do mei 02, 2024 1:25 am