Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 59 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 59 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


    voorstellen

    Anonymous
    Gast
    Gast


    voorstellen Empty voorstellen

    Bericht van Gast wo okt 17, 2012 11:23 am

    hallo allemaal,

    ik wil me natuurlijk kort vorstellen.

    Al van kindsaf aan probeer ik me zo milieuvriendelijk te gedragen, maar ik moet toegeven dat economische belangen tot nu toe de bovenhand hebben gekregen. Zo rij ik al jarenlang op LPG omdat dat goedkoper is en met een juiste installatie minder milieubelastend is. Zo heb ik PV-panelen omdat dat rendabeler is dan een spaarrekening en ook omdat het milieuvriendelijker is. Zo heb ik als woning een staalbouw gezet omdat dat sneller en goedkoper was dan traditioneel, maar ook omdat het eenvoudige te isoleren is en nagenoeg volledig recycleerbaar is.

    Ik probeer op dit forum mij zelf te overtuigen om een pelletkachel aan te schaffen.
    Ik ben nog steeds niet overtuigd van pellets omdat ik er van overtuigd ben dat je het well-to-wheel principe moet toepassen. Waarom pellets invoeren uit Canada om hier CO²neutraal te verbranden?

    Toen ik vorige week een bericht van ecopower las dat ze zelf hun eigen pelletfabriek opgericht hadden waar enkel europees houtstof gebruikt zou worden heb ik de draad terug opgepakt.

    Ik wil ook af van mijn fossiele brandstof in huis ( stookolie )maar toen ik 12 jaar geleden bouwde waren er maar twee mogelijkheden ofwel stookolie ofwel elektriciteit.
    In al die jaren is de tijd stil blijven staan bij ons in de straat, maar ben ik stilaan aan het denken om mijn verbruik aan stookolie ( 2000l per jaar ) af te bouwen.

    Nu mijn drie kinderen groter zijn ( 9, 7 en 5 ) is het tijd voor een kachel in huis. Waarom geen pellets? ik weet het niet. ik kan over enkele jaren beschikken over een populierenbos van een halve hectare waarna ik over zou gaan op takhout of snelgroeiend hout voor een houtkachel. Maar ik zie me later op mijn 65ste nog niet veel tijd doorbrengen met houtzagen, klieven en stapelen. En dan komt een combiketel van pellets en hout wel in de buurt; Maar het moet dan weer economisch zijn....

    ik volg het forum en ben gewoon nieuwsgierig wat jullie meningen zijn.

    groeten
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31534
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    voorstellen Empty Re: voorstellen

    Bericht van erwin wo okt 17, 2012 12:13 pm

    tuurvanloo welkom op ons forum en veel leesgenot.
    kleine opmerking, ben je bereid een euro meer te betalen voor een zakje pellets gemaakt uit europese grondstof Smile


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    voorstellen Empty Re: voorstellen

    Bericht van Gast wo okt 17, 2012 1:32 pm

    Ja eigenlijk wel, maar eigenlijk zou het zo moeten zijn dat de rekening van het transport bij de prijs moet geteld worden samen met de CO² prijs.
    op die manier zullen lokaal geproduceerde pellets goedkoper zijn dan ingevoerde.

    Vandaar dat ik ook zoveel mogelijk mijn fruit bij de lokale boer koop, samen met vlees bij een lokale bioboer.

    Anonymous
    Gast
    Gast


    voorstellen Empty Re: voorstellen

    Bericht van Gast ma okt 22, 2012 7:05 pm

    awel Tuur, ik vind het super om te lezen dat je zo ecologisch bent ingestelt. Ik probeer dit ook te doen maar nog steeds te weinig.

    Als iedereen maar een beetje moeite deed dan zou het allemaal al veel beter gaan met die klimaatrotzooi en vuiligheid in de lucht.

    Doe zo voort!

    Gesponsorde inhoud


    voorstellen Empty Re: voorstellen

    Bericht van Gesponsorde inhoud

      Soortgelijke onderwerpen

      -

      Het is nu do mei 09, 2024 12:03 am