Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 45 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 44 gasten

povi1


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


3 plaatsers

    Warme lucht kanalisatie

    dxnature
    dxnature
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 305
    Registration date : 25-10-11

    Warme lucht kanalisatie Empty Warme lucht kanalisatie

    Bericht van dxnature do okt 25, 2012 10:44 am

    Heb op een benedenverdiep een hobbyruimte waar ik regelatig een aantal uurtjes per dag vertoef. Nu heb ik twee luchtkanalisatie uitgangen een mijn Space die in de living staat en waarvan er ééntje in gebruik is. Nu zou ik graag de ondergelegen hobbyruimte willen bijverwarmen en heb ondertussen een kanalisatie voorzien die tot op 1 meter ven de vloer reikt. Wetende dat warme lucht steeds naar boven wil en dit tegen de stuwrichting van de kachelventilator in gaat heb ik onderaan de kanalisatie een tweede, zij het voorlopige computerventilator geplaatst in de hoop dat dit een positief resultaat levert. Ik houd jullie op de hoogte van het resultaat als de kachel terug aan het branden gaat. Deze ventilator draait op lagers maar is te luidruchtig naar mijn zin en ga deze, indien het werkt, door een effiënter en stiller exemplaar worden vervangen.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31529
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Warme lucht kanalisatie Empty Re: Warme lucht kanalisatie

    Bericht van erwin do okt 25, 2012 1:39 pm

    zou het toch niet lukken met een korte kanalisatie tot aan het plafond eronder, minder weerstand en afkoeling in de buis?


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    dxnature
    dxnature
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 305
    Registration date : 25-10-11

    Warme lucht kanalisatie Empty Re: Warme lucht kanalisatie

    Bericht van dxnature do okt 25, 2012 6:06 pm

    Ja dat was ook mogelijk en kan die makkelijk inkorten maar ik dacht zo van die buis ( kunststof flexibel voor droogkast) compleet te laten en naar zo laag mogelijk in de kamer de warme lucht te geleiden omdat die anders gewoon bovenaan het plafond blijft hangen en het lang zal duren voor de warmte ook op zithoogte voelbaar zou zijn. Vandaar mijn theorie met de ventilator onderaan de buis.

    Ik start nu de kachel op en zie wat het geeft.
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Warme lucht kanalisatie Empty Re: Warme lucht kanalisatie

    Bericht van ss do okt 25, 2012 6:31 pm

    Ron, ik zou proberen om gladde buizen te nemen voor kanalisatie, in zo'n flexibel krijg je meer werveling (draaiwinden) en meer geluiden van de ventilator en luchtstroom!
    Groeten,
    ss

    Gesponsorde inhoud


    Warme lucht kanalisatie Empty Re: Warme lucht kanalisatie

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu di mei 07, 2024 6:55 pm