Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 18 gebruikers online :: 2 Geregistreerd, 0 verborgen en 16 gasten

povi1, SICCO


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+2
jorist
steven
6 plaatsers

    mcz boxtherm

    Anonymous
    Gast
    Gast


    mcz boxtherm  Empty mcz boxtherm

    Bericht van Gast za okt 27, 2012 11:13 am

    hey iedereen. ik wil me eventjes voorstellen want ik ben nieuw op dit forum. we waren al eventjes aan het uitkijken naar een pellet inbouwkachel. na lang twijfelen hebben we gekozen voor een boxtherm 70 van mcz. volgende week komt de firma heestermans uit weelde de kachel plaatsen en de omkasting maken. hopelijk verloopt alles naar wens. groetjes wim Smile
    Anonymous
    Gast
    Gast


    mcz boxtherm  Empty Re: mcz boxtherm

    Bericht van Gast za okt 27, 2012 11:56 am

    hallo,ik heb een boxtherm 70 geplaatst sedert 3 weken,onze bevindingen zijn voorlopig goed,1 minpunt de ventilator voor warme lucht is wel redelijk luid,reeds contact opgenomen met de verkoper om te vragen of het mogelijk is om deze iets wat te minderen,zijn eerste antwoord was dat ze op de hoogte zijn dat de ventilator nogal luid is maar de ventilator wordt ook gebruikt om de silo van de pellets te koelen,het is niet zo verstandig deze te minderen aangezien ze al een voorval hebben meegemaakt dat de silo in brand vloog,toch ging hij mij op de hoogte houden,graag ook u bevindingen na de plaatsing.
    grts
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    mcz boxtherm  Empty Re: mcz boxtherm

    Bericht van steven za okt 27, 2012 12:04 pm

    Boxtherm,

    als de kachel correct is geïnstalleerd is de kans heel klein dat de silo overhit.



    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    mcz boxtherm  Empty Re: mcz boxtherm

    Bericht van Gast za okt 27, 2012 2:54 pm

    de reden dat de silo oververhit was,was omdat de persoon in kwestie zelf parameters had veranderd,namelijk de ventilator trager doen draaien,blijkbaar van de nieuwe boxtherm kan de verkoper en wijzelf de parameters niet meer veranderen,alleen kan men nog softwarematig de dingen veranderen en dit moet gebeuren via invoerder,dus met andere woorden niet te veranderen omdat de nieuwe boxtherm zichzelf aanpast via allerlei sensoren,ik kan zeggen dat mijn boxtherm dit wel degelijk doet,redement heb ik zeker genoeg(de ventilator werkt op automatisch en draait op stand 1),verbruik zit ik tegen de halve kilo momenteel,dus content van mijn aankoop en gedaan met sjouwen van hout,ik giet er met plezier mijn pellets in,je wordt er zowaar rustig van.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    mcz boxtherm  Empty Re: mcz boxtherm

    Bericht van Gast zo nov 04, 2012 11:15 am

    hey de kachel is geplaats. Hij doet het heel goed alleen is de ventilator op stand 1 redelijk luid te horen. Dit verbaasd ons eigenlijk want bij andere mcz toestellen die we in de winkel werkend hebben gehoor was dit preciesz veel stiller. Komt dit meschien omdat dit een inbouw toestel is? Het geluid is wel doenbaar maar als het stiller gemaakt kan worden mag dit zeker van ons. iemand een sugestie?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    mcz boxtherm  Empty opstarten boxtherm 70

    Bericht van Gast za jan 26, 2013 5:38 pm

    instaleren en opstarten boxterm installeren en opstarten in een 2 tal uren
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    mcz boxtherm  Empty Re: mcz boxtherm

    Bericht van steven za jan 26, 2013 9:26 pm

    en afstellen van de kachel?


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    mcz boxtherm  Empty Re: mcz boxtherm

    Bericht van Gast di jan 29, 2013 1:02 pm

    Alles bij elkaar een 2 tal uren heel gemakkelijke bediening
    heel tevreden van warmte
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    mcz boxtherm  Empty Re: mcz boxtherm

    Bericht van steven di jan 29, 2013 1:28 pm

    met uitleg over de parameters? in het stopcontact steken lukt mij ook nog


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    mcz boxtherm  Empty Re: mcz boxtherm

    Bericht van Gast di jan 29, 2013 1:56 pm

    in het stopcontact steken lukt mij ook nog

    Bij een MCZ met het Active System is dat zo ongeveer de hele installatieprocedure, vooropgesteld dat de schouw aan de eisen voldoet.
    jorist
    jorist
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 94
    Leeftijd : 82
    Registration date : 12-02-13

    mcz boxtherm  Empty Re: mcz boxtherm

    Bericht van jorist za jun 15, 2013 8:17 am

    Je hoeft inderdaad niets te regelen of in- af te stellen. Een prima resultaat maar misschien ben ik wel een beetje te vroeg aan het juichen , want ik brand enkel Purepower pellets. Met andere pellets is het misschien iets anders??? Dat zie ik dan wel.
    jorist
    jorist
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 94
    Leeftijd : 82
    Registration date : 12-02-13

    mcz boxtherm  Empty Re: mcz boxtherm

    Bericht van jorist vr sep 20, 2013 1:23 pm

    Mijn BOXTHERM70 doet het zoals het moet. Ik zou direct dezelfde aanschaffen. Maar er is toch iets dat voor verbetering vatbaar is. Bij het vullen met pellets moeten deze met een stoothaak(ik kan het niet beter omschrijven) achterin de voorraadkamer geschoven worden maar niet alle pellets gaan er in. Achtergebleven pellets raken geklemd tussen de schuif en de onderliggende plaat en komen op de duur vooraan de kachel naar buiten langs de bovenkant van het verwarmingsrooster. Ik ga eens op zoek om een dunne borstelachtige strip te vinden om onderaan de schuif te plakken.
    In elk geval een aanrader.Smile 
    Anonymous
    Gast
    Gast


    mcz boxtherm  Empty Boxtherm 70

    Bericht van Gast wo sep 25, 2013 11:24 am

    Hallo, afgelopen zondag Boxtherm 70 besteld, wordt op 5/11 geplaatst.
    Nu had ik graag eens wat reacties/ervaringen gehord van mensen die er eentje hebben, of van andere algemene dingen waar ik op moet letten als we gaan verwarmen met pellets...
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4752
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    mcz boxtherm  Empty Re: mcz boxtherm

    Bericht van pedro wo sep 25, 2013 4:51 pm

    paar weken terug zijn ze bij mijn schoonvader een Boxtherm 60 gaan plaatsen,zn eerste ervaringen zijn positief,kachel is makkelijk in te stellen. Heb de kachel wel nog zelf niet gezien,zal voor komende weken zijn...

    Grtz,
    Pedro


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    avatar
    atlasgust
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 100
    Leeftijd : 80
    Registration date : 01-01-09

    mcz boxtherm  Empty aankoop mcz boxtherm 70.

    Bericht van atlasgust wo sep 25, 2013 7:32 pm

    Goede keuze meen ik ,de onze na drie winters geen enkel probleem gehad ,ook niet met een of ander soort pellets.Als ik korrels moet kopen voor ons kat is dat veeeel meer een probleem.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    mcz boxtherm  Empty mcz inbouw

    Bericht van Gast wo sep 25, 2013 8:54 pm

    hoi, ik heb de mcz vivo 80 inbouw en lust elk soort pellets ben zeer tevreden over mijn kachel
    Anonymous
    Gast
    Gast


    mcz boxtherm  Empty Re: mcz boxtherm

    Bericht van Gast vr sep 27, 2013 12:46 pm

    Alvast bedankt voor de info.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    mcz boxtherm  Empty Re: mcz boxtherm

    Bericht van Gast vr sep 27, 2013 4:35 pm

    Filipao,

    Hierboven vanaf bericht 1 staan wat berichten van mensen die een Boxtherm hebben en zoals je kunt lezen zijn deze tevreden met hun kachel. Een MCZ met het Active System is een probleemloze kachel waarbij alleen de schouw belangrijk is.

    Als die voldoet aan de eisen die MCZ stelt kun je probleemloos stoken, de kachel regelt zichzelf en het enige wat je moet doen is er pellets ingooien en dan maakt het merk weinig uit. Verstandig gekozen dus voor een kachel van uitmuntende kwaliteit waar ook nog eens een zeer goede importeur achter staat.

    M.v.g.,
    Dick
    Anonymous
    Gast
    Gast


    mcz boxtherm  Empty Re: mcz boxtherm

    Bericht van Gast za nov 02, 2013 5:35 pm

    kan iemand mij vertellen welke eisen mcz aan de schouw stelt, gaat over inbouw
    Anonymous
    Gast
    Gast


    mcz boxtherm  Empty Re: mcz boxtherm

    Bericht van Gast za nov 02, 2013 5:40 pm

    Met de zoekknop linksboven had je de vier topics kunnen vinden in deze link.
    Meer kun je er ook over lezen in de handleiding: link
    Anonymous
    Gast
    Gast


    mcz boxtherm  Empty Re: mcz boxtherm

    Bericht van Gast wo nov 13, 2013 2:28 pm

    Voila, we hebben nu een weekje onze Boxtherm 70 in gebruik en ik moet zeggen dat ik een beetje verrast ben van het resultaat, echt wel schitterend resultaat...
    Nu nog een beetje goeie pellets zoeken...
    Anonymous
    Gast
    Gast


    mcz boxtherm  Empty Re: mcz boxtherm

    Bericht van Gast wo nov 13, 2013 3:30 pm

    Pellets voor een MCZ is niet moeilijk, gewoon kopen wat het voordeligst is en het Active System doet de rest.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    mcz boxtherm  Empty Re: mcz boxtherm

    Bericht van Gast di nov 26, 2013 11:13 pm

    Hallo ik heb een boxtherm 70 sinds 2 weken ben zeer tevreden van deze kachel het is iets anders dan eldekamin
    Anonymous
    Gast
    Gast


    mcz boxtherm  Empty Re: mcz boxtherm

    Bericht van Gast wo nov 27, 2013 10:08 am

    Beter of slechter? Wij hebben lang getwijfeld tussen de MCZ en Edelkamin...
    jorist
    jorist
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 94
    Leeftijd : 82
    Registration date : 12-02-13

    mcz boxtherm  Empty Re: mcz boxtherm

    Bericht van jorist za jan 04, 2014 9:33 am

    Het is nu toch al 3 à 4 maanden dat mijn boxtherm70 dagelijks brandt van de middag tot de avond.
    Het is zoals beschreven, bevoorraden met pellets en branden maar. Echt een aanrader voor diegenen die uitkijken naar een inschuif pelletskachel.

    Gesponsorde inhoud


    mcz boxtherm  Empty Re: mcz boxtherm

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu do mei 02, 2024 2:21 pm