Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 41 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 1 verborgen en 39 gasten

dirk deboeuf


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


    verschil tussen kachel branden op set T° of P1,2,3,4,5

    Anonymous
    Gast
    Gast


    verschil tussen kachel branden op set T° of P1,2,3,4,5 Empty verschil tussen kachel branden op set T° of P1,2,3,4,5

    Bericht van Gast ma okt 29, 2012 12:27 pm

    HOi,

    Mijn kachel is een Rio 13.5KW
    Ik heb een vraagje, ben namelijk niet zo technisch aangelegd, en begrijp er niet veel van :-). mijn installateur zei mij dat ik best op set T° mijn kachel kon laten branden, dat de P1,2,3,4,5 eigenlijk een optie was, en dat dat vooral gebruikt werd om grote ruimtes snel te verwarmen. De P standen zijn vooraf ingestelde temperaturen zei hij.
    Tot nu toe heb ik altijd mijn temp. handmatig ingesteld, door aan het wieltje links boven te draaien, meestal zet ik ze op 22° en dan warmt ze goed, als ze een hele dag zo brand heb ik na enkele uren al snel 23 tot 24° in huis.
    Nu vraag ik me af of dat bij P1 anders is. Ik lees hier dat ze dan brand tot ze de gevraagde T° heeft en dan terugvalt in economie stand, wil dat dan zeggen dat het bij P1 altijd dezelfde T° in huis blijft ? En wat is die Temperatuur dan van P1,2,3,4,5 standen dat vind ik nergens terug ?
    En verbruikt de kachel dan ook meer op de P standen ?

    Groetjes, Veronique
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31525
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    verschil tussen kachel branden op set T° of P1,2,3,4,5 Empty Re: verschil tussen kachel branden op set T° of P1,2,3,4,5

    Bericht van erwin ma okt 29, 2012 12:39 pm

    P1-5 zijn geen temperatuurstanden maar vermogenstanden, de kachel blijft dan steeds dezelfde warmte afgeven.

    als je op temperatuur regelt dan schakelt de kachel zelf tussen die standen, eens de temperatuur die je instelt bereikt is dan gaat hij naar de laagste stand (ecostand)


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    verschil tussen kachel branden op set T° of P1,2,3,4,5 Empty Re: verschil tussen kachel branden op set T° of P1,2,3,4,5

    Bericht van Gast ma okt 29, 2012 12:50 pm

    Bedankt Erwin, das al duidelijker. Dus ik doe niets fout door op T° stand te werken, omdat ik hier lees dat héél veel forumleden hun kachel altijd in een P stand zetten ?
    En als ik het dus goed begrijp,zal de kachel als ik de T° instel op vb 29° automatisch in een P stand gaan draaien tot de gewenste T° bereikt is en daarna in eco gaan draaien ?

    Groetjes, Veronique
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31525
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    verschil tussen kachel branden op set T° of P1,2,3,4,5 Empty Re: verschil tussen kachel branden op set T° of P1,2,3,4,5

    Bericht van erwin ma okt 29, 2012 12:56 pm

    als je een temperatuur instelt en het is veel kouder, zal de kachel naar een hogere P gaan eerst en nadien verminderen tot de temp is bereikt en dan naar laagste ecostand gaan.
    Als alles prima warm word door op T te regelen zou ik het zo blijven doen.




    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    verschil tussen kachel branden op set T° of P1,2,3,4,5 Empty Re: verschil tussen kachel branden op set T° of P1,2,3,4,5

    Bericht van Gast ma okt 29, 2012 1:04 pm

    Ja dat heb ik al gemerkt, als ik s'morgens de kachel opstart en het is in huis vb 16°, en ik vraag 20°, dan gaat ze héél hard draaien en blazen en lawaai maken :-), als ik dan de temp op 17° zet stopt ze hiermee, een half uurtje later kan ik ze dan weer wat hoger draaien en zo kan ik ze na ongeveer 1 uur op de gevraagde 22° zetten zonder dat ze héél hard gaat werken. Ik heb dat tot nu toe altijd zo gedaan omdat als ik ze direct op 20 of 22° laat opstarten ze dus ten 1ste enorm hard gaat draaien en lawaai maken en ten 2de ze dan aangeeft dat ze nog maar 10u kan branden met de pellets in de tank, terwijl als ik ze dus langzaam op temperatuur laat komen ze braaf aangeeft nog 20uur of meer te kunnen branden.

    Alvast bedankt Erwin voor de verduidelijkingen, begrijp er nu al iets meer van :-)

    Gesponsorde inhoud


    verschil tussen kachel branden op set T° of P1,2,3,4,5 Empty Re: verschil tussen kachel branden op set T° of P1,2,3,4,5

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu ma mei 06, 2024 8:18 pm