Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 18 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 1 verborgen en 17 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


3 plaatsers

    TOPO - opnieuw aan springen in AUTO mode

    Anonymous
    Gast
    Gast


    TOPO - opnieuw aan springen in AUTO mode Empty TOPO - opnieuw aan springen in AUTO mode

    Bericht van Gast wo okt 31, 2012 7:59 am

    Hallo allemaal,

    Nog maar eens een vraagje over de AUTO mode van de TOPO.
    Heb hem sinds vorig jaar april (en heb me sindsdien afgevraagd waarom ik hem niet al langer heb Cool )
    Ik heb hem dus in AUTO mode staan, week-programma (6.30 - 9.00, 16.30 - 23.00)
    Ingestelde temperatuur: 22gr ('piek') en 18gr (tussenin).

    De kachel springt steeds aan nu maar het probleem nu is dat ie omstreeks 16.30 aanspringt tot pakweg 18.00 (temperatuur bereikt). ... ... ...En dan springt hij niet meer aan (ook als de thermometer naast de ruimtevoeler maar 19gr meer aangeeft).
    -> vandaar de vraag: kan je ergens die marge instellen wanneer hij moet aanspringen?

    Op mijn vorige kachel (Ecoteck) had ik die mogelijkheid maar heb dit bij de Topo nog nergens gezien.

    Alvast bedankt voor de reacties,

    Jan
    Greenhorn
    Greenhorn
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 133
    Leeftijd : 70
    Registration date : 07-08-12

    TOPO - opnieuw aan springen in AUTO mode Empty Re: TOPO - opnieuw aan springen in AUTO mode

    Bericht van Greenhorn wo okt 31, 2012 8:10 am

    herjones,

    Kijk even als de temperatuurafwijking van je ruimtevoeler op de kachel goed ingesteld staat.
    uw temperatuurafwijking van de ruimtevoeler stel je zo af: meet je kamertemperatuur; ga naar hoofdmenu setup-bijkomende functies dus: setup drukken/ startknop drukken/ menu knop drukken tot je op room set komt/start knop drukken/met + - knop de huidige kamertemperatuur instellen/menu drukken meerdere malen om terug naar het hoofdmenu te gaan.

    Succes, Patrick
    Anonymous
    Gast
    Gast


    TOPO - opnieuw aan springen in AUTO mode Empty Re: TOPO - opnieuw aan springen in AUTO mode

    Bericht van Gast wo okt 31, 2012 8:15 am

    Hmm,

    Snel nog effe nagekeken voor ik vertrek: de temperatuur blijkt juist te zijn. (23 aanvoeler en 23 op kachel).

    Bedankt voor de suggestie,

    Jan
    ben-revo
    ben-revo
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 257
    Leeftijd : 61
    Registration date : 09-12-11

    TOPO - opnieuw aan springen in AUTO mode Empty Re: TOPO - opnieuw aan springen in AUTO mode

    Bericht van ben-revo wo okt 31, 2012 9:42 am

    graag meer info over welke ruimtevoeler het gaat en de plaatsing ervan Question


    _________________
    Rika Revo 9kw
    Rika Topo II 10kw
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    TOPO - opnieuw aan springen in AUTO mode Empty Re: TOPO - opnieuw aan springen in AUTO mode

    Bericht van steven wo okt 31, 2012 10:26 am

    er is een afwijking tussen wat jij meet en wat de kachel meet. er is ook een marge voorzien. waarschijnlijk is dat 2 graden


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    ben-revo
    ben-revo
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 257
    Leeftijd : 61
    Registration date : 09-12-11

    TOPO - opnieuw aan springen in AUTO mode Empty Re: TOPO - opnieuw aan springen in AUTO mode

    Bericht van ben-revo wo okt 31, 2012 11:28 am

    bedraade ruimtevoeler heeft een marge van 2 graden , de draadloze ruimtevoeler heeft een marge van 1,5 graden , de draadloze ruimtevoeler is wel onderhevig aan sommige wifi netwerken , maar deze kan je in signaal sterkte en communicatie adres instellen met de dipschakelaars op de ruimtevoeler zelf , ;-)


    _________________
    Rika Revo 9kw
    Rika Topo II 10kw
    Anonymous
    Gast
    Gast


    TOPO - opnieuw aan springen in AUTO mode Empty Re: TOPO - opnieuw aan springen in AUTO mode

    Bericht van Gast wo okt 31, 2012 5:55 pm

    Hallo,

    Het gaat hier om een draadloze ruimtevoeler.
    Hij ligt momenteel nog op de kast naast de zetel, op nauwelijks 4m afstand van de kachel, op ong. 1.5m hoogte.

    Wat bedoel je met die marge waarin hij dan opnieuw zou moeten aanspringen?
    -> ergens tussen 20 en 22? (doet ie dus niet)
    -> ergens tussen 18 en 22? (oke indien ik er niet ben maar anders... santa )

    Moest ik ergens in een of ander menu de 'aanspringmarge' kunnen instellen, dat zou bijzonder handig zijn.

    Groeten,

    Jan
    ben-revo
    ben-revo
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 257
    Leeftijd : 61
    Registration date : 09-12-11

    TOPO - opnieuw aan springen in AUTO mode Empty Re: TOPO - opnieuw aan springen in AUTO mode

    Bericht van ben-revo wo okt 31, 2012 6:22 pm

    insgestelde temp;21 graden , start met branden op 20 graden en stopt bij 22 graden , plaats een gewone termometer bij je ruimtevoeler en controleer je temperatuur , in het menu van je kachel , anders dien je deze te ijken , controleer de dipschakelaar als je voeler op de juiste poort werkt , staat in het menu de ruimtevoeler op on ? anders deze even aanzetten


    _________________
    Rika Revo 9kw
    Rika Topo II 10kw
    Anonymous
    Gast
    Gast


    TOPO - opnieuw aan springen in AUTO mode Empty Re: TOPO - opnieuw aan springen in AUTO mode

    Bericht van Gast wo okt 31, 2012 9:12 pm

    Hmm,
    Bij het doorzoeken van de setup bleek de mode FROST aan te staan.
    EXT stond op ON -> ruimtevoeler ingeschakeld.
    Vermits hij wel degelijk op tijd uitschakelt, ga ik er van uit dat alle communicatie goed gebeurt!

    Gesponsorde inhoud


    TOPO - opnieuw aan springen in AUTO mode Empty Re: TOPO - opnieuw aan springen in AUTO mode

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu zo apr 28, 2024 12:26 am