Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 13 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 13 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


4 plaatsers

    edilkamin Moon

    Anonymous
    Gast
    Gast


    edilkamin Moon Empty edilkamin Moon

    Bericht van Gast zo dec 02, 2012 11:43 pm

    Hallo,
    heeft er iemand ervaring met de Edilkamin Moon?
    Ben verleden vrijdag bij een verdeler geweest in Ravels en heb daar de Moon zien staan en dit type bevalt me wel
    ondanks dat hij waarschijnlijk te zwaar is (11kw) daar mijn huis heel goed geisoleerd is (opp 150m3 met een open traphal)
    Laat maar horen!!!
    Bedankt bom



    Mvg
    Luc
    goldwing
    goldwing
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 139
    Leeftijd : 63
    Registration date : 23-11-10

    edilkamin Moon Empty Re: edilkamin Moon

    Bericht van goldwing ma dec 03, 2012 11:04 am

    Ik heb ook een moon had ze gekocht om dat ik ze een mooie kachel vond maar helaas is ze bij mij ook te zwaar
    waardoor ik bijna altijd op stand 1 stook het is beter voor de kachel als je regelmatig ook eens stookt op stand 2 en 3
    nu vandaag brand ze voor de eerste keer dit jaar op stand 2
    Heb verleden jaar ook eens op stand 3 gestookt toen het heel hard vroor
    kachel staat in de living is 4x8 meter en keuken is 5x4 meter tussen keuken en living is een opening van 1mx2.5m
    als de kachel verleden maand op stand 1 stond was het bij ons 27 graden en in de keuken 24.5 graden wij zijn wel in den dag thuis zetten dan rond 5.30 een deur naar een ander kamer open zo dat het 25 graden in de living blijft
    ik vind als je kijkt naar het minimum verbruik in de gebruiksaanwijzing in België is 0.7kg of in Italia 1.2kg
    standdard verbruikte ik ook 1.1kg nu nog 0.82
    dxnature
    dxnature
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 305
    Registration date : 25-10-11

    edilkamin Moon Empty Re: edilkamin Moon

    Bericht van dxnature ma dec 03, 2012 11:34 am

    Heb een broertje van de Moon, de Space en we hebben die gekocht voor ongeveer dezelfde te verwarmen inhoud als bij jou, behalve dat het hier twee open trapzalen betreft, plus een extra ruimte van 85m³ die met kanalisatie word verwarmd.

    Het zou dus best kunnen dat de kachel te krachtig is voor je woning. Hier staat de kachel pas op P2 als het buiten om en bij het vriespunt is. Er zijn ook mooie modellen van Edilkamin met 8 à 9 kW zonder kanalisatie die misschien beter geschikt zijn voor uw woning en een stuk goedkoper uitvallen waardoor je investering sneller is terugverdiend. Ik denk hierbij aan de Logo, die qua model en design bijna vergelijkbaar is met de Moon en ook het Leonardo systeem heeft met ongeveer hetzelfde rendement en bouwkwaliteit, doch ook zuiniger door zijn kleinere capaciteit. Zelf ben ik tevreden van mijn aankoop.

    succes met je beslissing pelletforum


    Laatst aangepast door dxnature op ma dec 03, 2012 11:42 am; in totaal 1 keer bewerkt
    goldwing
    goldwing
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 139
    Leeftijd : 63
    Registration date : 23-11-10

    edilkamin Moon Empty Re: edilkamin Moon

    Bericht van goldwing ma dec 03, 2012 11:37 am

    nu is er ook een nieuw model uit de logo verbruikt 0.6kg minimum is wel zonder kanalisatie trekt hard op de moon van model maar er zit in het binnenwerk een buis minder daarmee bedoel ik er zitten vier luchtpijpen voor afkoeling in een moon en in de logo maar 3 daardoor kan ze stiller branden als ik bij mij mijn instellingen verander dat ze maar 0.7 kg verbruikt is mijn uitlaat rook wat naar de koude kant
    Anonymous
    Gast
    Gast


    edilkamin Moon Empty Re: edilkamin Moon

    Bericht van Gast ma dec 03, 2012 11:47 am

    wat houdt eigenlijk die kanalisatie in?Waarschijnlijk met een buis naar een andere kamer,bv slaapkamer om die warm te krijgen?En welke diameter heeft die?Zou misschien wel interessant zijn om de slaapkamer van mijn dochter mee te verwarmen .Die heeft wel cv op haar kamer maar de thermostaat staat beneden in de living dus als het daar warm genoeg is zit zij op de duur in een koude kamer.
    goldwing
    goldwing
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 139
    Leeftijd : 63
    Registration date : 23-11-10

    edilkamin Moon Empty Re: edilkamin Moon

    Bericht van goldwing ma dec 03, 2012 11:56 am

    je kan er twee aansluiten van 100mm
    Anonymous
    Gast
    Gast


    edilkamin Moon Empty Re: edilkamin Moon

    Bericht van Gast ma dec 03, 2012 12:00 pm

    Ik veronderstel dat dit enkelwandige buizen mogen zijn daar ze binnenshuis liggen? Of zijn dit speciale buizen?
    Sorry voor de vele vragen maar voor mij is dit volledig nieuw.
    dxnature
    dxnature
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 305
    Registration date : 25-10-11

    edilkamin Moon Empty Re: edilkamin Moon

    Bericht van dxnature ma dec 03, 2012 6:00 pm

    Hier is dat gewone enkelwandige aluminium flexibel. Een dubbelwandig exemplaar zal beter werken. Wij hadden ook eerst gedacht om enkele een kachel als bijverwarming te kopen maar na lezen op het forum en bijkomend beraad zijn we er voor gegaan om te pogen om met een pelletkachel de hele woning te verwarmen door middel van de kanalisatie en dat werkt naar tevredenheid. Ben nog vergeten te vermelden dat onze badkamer ook met kanalisatie is verwarmd, maar die staat maar eens af en toe open voor een uurtje 's morgens en 's avonds waarbij deze kamer de hele dag warm blijft. Ik vergeet dat soms mee in rekening te brengen.

    Als je deze manier van verwarmen wil toepassen is de Moon wel een juiste keuze.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    edilkamin Moon Empty Re: edilkamin Moon

    Bericht van Gast ma dec 03, 2012 10:50 pm

    die kanalisatie ga ik denk ik toch niet gebruiken wegens teveel breek en kapwerk binnen.
    Blijkbaar heeft de logo dit niet voorhande en is hij wat lichter qua vermogen maar toch nog zwaar genoeg denk ik.Zal wel verder uitzoeken worden want te licht of te zwaar is van geen beide goed.
    Toch bedankt voor de uitleg die jullie al gegeven hebben.
    grossard.rob
    grossard.rob
    Admin


    Man Aantal berichten : 899
    Leeftijd : 40
    Registration date : 18-04-12

    edilkamin Moon Empty Re: edilkamin Moon

    Bericht van grossard.rob ma dec 03, 2012 11:27 pm

    Kachel op lage stand gebruiken is nog altijd beter dan constant in hoge.
    Slijtage gaat harder optreden.

    Plus de vergelijking eens omkeren,
    altijd te laag is slecht, maat dan zet je hem hoger
    Gevolg, te warm? extra deuren openen naar bijruimtes en deels opgelost.
    Ruimtes ineens meeverwarmd

    Kachel die te hoog brand lager zetten:
    Gevolg: Kouder, deuren sluiten, bijruimtes niet verwarmd.

    Hangt af van wat je zelf wilt, val je op de look is dit het overwegen waard.
    Eventueel met kanalisatie achterna aansluiten is de investering kleiner en kan je de warmte afwegen.
    Toch een kanaal steken resulteert in 33% bijverwaming van de extra kamer en 66% ruimteverwarming bij de plaats van de kachel (8kw).
    Anonymous
    Gast
    Gast


    edilkamin Moon Empty Re: edilkamin Moon

    Bericht van Gast di dec 04, 2012 12:40 am

    Stook met Funny de ganse dag ( veranda 8x2,5 opening 1,5m - living 8x4,5 - keuken 2,5x2,5 - hal 2,5x2 )open bebouwing en vernieuwd dak en ze heeft toch geregeld gebrand vandaag op stand drie het was zo een dag van brrrrr we krijgen genen warm.
    Rond 19uur ongeveer gaat ook de slaapkamer open.
    Is het buiten 5à7 graden dan stoken we ook maar op stand en twee.
    'S nachts blijft ze branden op stand één.
    We hadden daarvoor een meer dan twintig jaar oude inbouw allesbrander staan in de veranda , de kachel was voorzien als bij verwarming maar doet nu dienst als hoofdverwarming , cv dient enkel nog om warm water te voorzien in badkamer.
    Ik ben erg tevreden en benieuwd of ik het stookseizoen doorkom met drie paletten pellets. kampvuur
    Anonymous
    Gast
    Gast


    edilkamin Moon Empty Re: edilkamin Moon

    Bericht van Gast vr dec 07, 2012 9:18 am

    als je nu een space,moon of funny hebt,blijven identiek dezelfde kachels alleen de buitenafwerking is anders denk ik toch.
    Toch heb ik nog altijd mijn twijfels biij de aankoop van een Logo of Moon.Denk dat de Logo nu wel continu op p3 zal moeten werken en de Moon op p1/p2 om het hier rond de 21 graden te houden.Ik stook enkel van 6 tot 8 's morgens en vanaf 16.00 tot 22.15 Door de dag wordt het bij ons echt niet kouder dan een 18.5 en dat komt dan nog doordat de honden dikwijls binnen en buiten moeten.Dus qua isolatie kan ik echt niet klagen hier.
    petrah
    petrah
    Pellet
    Pellet


    Aantal berichten : 154
    Registration date : 25-08-10

    edilkamin Moon Empty Re: edilkamin Moon

    Bericht van petrah vr dec 07, 2012 11:04 am

    wij hebben een iris , ik voor het zesde stookseizoen .
    de kachel hebben wij gekocht met het idee om die als extra verwarming naast de cv te gebruiken maar nu hebben wij in feite de kachel als hoofdverwarming .
    hij verwarmt alles prima alleen boven dat gaat niet lukken in de winter .
    mochten wij de aankoop opnieuw doen dan gaan we toch voor een zwaardere kachel mss niet eens om de kanalisatie te gebruiken idd geen zin in hakken en breken maar dan kan de haldeur open en de boven mee verwarmt worden door de kachel .
    en als hij het in het voor-en najaar te warm stookt is er een simpele oplossing , je zet hem dan uit .
    ik zou altijd kiezen voor wat teveel KWh om dan als het erg koud wordt de kachel nog prima in staat is om alles te verwarmen .

    Gesponsorde inhoud


    edilkamin Moon Empty Re: edilkamin Moon

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu di mei 07, 2024 12:12 am