Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 11 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 11 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


3 plaatsers

    ecoteck arriana - kode hotsmokes

    Anonymous
    Gast
    Gast


    ecoteck arriana - kode hotsmokes Empty ecoteck arianna - alarm hotsmokes

    Bericht van Gast za dec 01, 2012 8:31 am

    ik stel me even voor mijn naam mario ben een poos geleden al is actief op het forum geweest daar ik al 4 jaar een pelletkachel heb een ecoteck arianna 12.5 kw omdat ik een propleem heb met de code hotsmokes heb de kachel laten schoonmake de schouw ook kheb voor de eerste keer pellets merk woodpellets gekocht veel donkerder van kleur dan andere geven veel warmte maar kachel slaat telkens in alarm heb ze gemengd met agricon van de colryt maar probleem blijft zich voordoen eerste uren als ze aan is brand ze normaal maar na enkele uren telkens weer op stand p1 zelfs vlam volle bak resultaat alarm met vermelding hot smokes graag uw mening hierover
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31512
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    ecoteck arriana - kode hotsmokes Empty Re: ecoteck arriana - kode hotsmokes

    Bericht van erwin za dec 01, 2012 3:59 pm

    mario

    welkom alsnog op het forum,
    blijft de draaitijd van de worm konstant?


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ecoteck arriana - kode hotsmokes Empty code hotsmokes

    Bericht van Gast zo dec 02, 2012 12:06 pm

    dag ik heb de pelletkachel 4 jaar geleden gekocht en heb met het merk cleanfire geen probleem gehad met hot smokes nu met merk woodpellets en agricon wel. telkens gaat de kachel in alarm hot smokes ik denk dat deze te traag branden heb vandaag testje gedaan als de vlam te hoog blijft zels op p1 stand heb ik de deur open gedaan en het korfje wat leeggeschept en laten doorbranden toen vlam ok dan tijdje lager maar na verloop van tijd terug volle bak vlam en hotsmokes yerug wat kan ik er aan doen aub ?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ecoteck arriana - kode hotsmokes Empty ecoteck arriana - kode hotsmokes

    Bericht van Gast do dec 06, 2012 8:52 pm

    heb al een tijdje problemen met overhiting hotsmokes heb vandaag nog is andere pellets geprobeerd maar dat is geen verbetering probleem blijft bestaan uurtje of 4 branden en dan word de vlam alsmaar hoger tot het alarm in werking gaat hotsmokes komt er dan opstaan de kachel is nu 5 jaar oud merk ecoteck arriana is blijkbaar nu ravelli heb de kachel al is helemaal laten zuivermaken zonder resultaat ik ben van de kempen maar weet niet waar ik terecht kan voor een goed nazicht ik heb de kachel 2dehands gekocht in oost vlaanderen kan iemand mij helpen help groetjes mario
    framaro
    framaro
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 34
    Leeftijd : 60
    Registration date : 18-03-12

    ecoteck arriana - kode hotsmokes Empty Re: ecoteck arriana - kode hotsmokes

    Bericht van framaro do dec 06, 2012 8:57 pm

    heb je al de pellettoevoer zo laag mogelijk gezet.
    of misschien de lucht toevoer wat hoger


    _________________
    Rave 120 nordic fire
    olimp pellets  tof
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31512
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    ecoteck arriana - kode hotsmokes Empty Re: ecoteck arriana - kode hotsmokes

    Bericht van erwin do dec 06, 2012 9:13 pm

    mario

    voor een onderhoud anders eens proberen op de link in bericht1 van deze topic.

    https://pellets.forummotion.com/t6045-zou-dit-de-oplossing-zijn?highlight=oplossing


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4752
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    ecoteck arriana - kode hotsmokes Empty Re: ecoteck arriana - kode hotsmokes

    Bericht van pedro do dec 06, 2012 9:24 pm

    Mario,staat de toevoer van de pellets op-5 en de luchttoevoer op+5?

    Grtz


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ecoteck arriana - kode hotsmokes Empty ecoteck arriana alarm

    Bericht van Gast vr dec 07, 2012 6:03 am

    mijn kachel als ik ze opstart als ze koud is draait ze een 4a5 uur normaal zou je zeggen dan begint ze harder en harder te branden tot ze uiteindelijk in de code hotsmokes slaat en dan kan ik ze ofwel cleaning en restart doen maar dan is dat voor maximum 1.5 a 2 uurs omdat ze nog warm is waarschijnlijk en slaat ze alweer in hotsmokes als ik ze een uur volledig uitlaat en terug opstart duurt het wat langer ik heb al alles van de instellingen geprobberd parameters ni want daar heb ik geen verstand van dus daar heb ik nietaan geweest maarwel p1 tot p5 is geprobeerd temperatuur hoger en lager al is gezet geen resultaat moet wel zeggen de koord van het deurtje heeft al wat geleden en een klein ruitje een barstje erin kan dat een reden zijn? of de worm zal toch niet versleten zijn ze is nu 5 jaar oud de kachel ?????
    Anonymous
    Gast
    Gast


    ecoteck arriana - kode hotsmokes Empty probleem hopelijk gedaan

    Bericht van Gast wo dec 12, 2012 1:02 pm

    dag verlof en heb is extra tijd gespendeerd om mijn kachel terug te laten branden zoals het hoort heb heel de boel nog is zuiver gemaakt de schouw ook en vooral de verbinding vanaf de aansluiting van de kachel naar buiten is belangrijker dan de schouw zelf luchtkanalen ook gereinigd nergens nog stof en as te bespeuren en om te proberen heb ik, mijn schouw terug ingekort naar 4 meter hoog zoals het vroeger was weet niet of dat er wat mee te maken heeft ik ga nog niet te vroeg juichen maar in iedergeval blijft mijn temperatuur na een tijdje branden nu stabiel wat eerst niet was amai hoop dat het nu opgelost is dat is de eerste keer na 5 jaar een pelletkachel te hebben dat ik zoiets aan de hand heb is al 2 maanden een zoektocht geweest gepoetst door technieker? probleem bleef bestaan kweet nu zelf dat stofzuigen en vensterke proper maken zeker niet voldoende is om je pelletkachel optimaal te houden kweet wat ik moest doen na een tip als ze vandaag niet overhit meer geraakt bel ik effe straks naar die persoon om hem te bedanken echt waar .
    ben nu wel met cleanfire aan stoken hb men 2.5 ton energy pellets verkocht omda ik dacht dat da de reden was mer heb er nog wat van dus kan ik ze testen terug is om te zien wat de kachel dan doet we zullen zien pfff

    Gesponsorde inhoud


    ecoteck arriana - kode hotsmokes Empty Re: ecoteck arriana - kode hotsmokes

    Bericht van Gesponsorde inhoud

      Soortgelijke onderwerpen

      -

      Het is nu do mei 02, 2024 2:38 am