Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 12 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 11 gasten

martindesplenter


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 am.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


3 plaatsers

    slakvorming

    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 28-10-08

    slakvorming Empty slakvorming

    Bericht van steven do jan 08, 2009 1:46 am

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

    link aangeleverd door Krusty


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    pellbox
    pellbox
    Admin


    Man Aantal berichten : 785
    Leeftijd : 48
    Registration date : 27-10-08

    slakvorming Empty Re: slakvorming

    Bericht van pellbox do jan 08, 2009 3:08 am

    Dus, als ik het goed lees, dan krijg je asklonten van ofwel te hoge temperaturen, ofwel van slechte kwaliteit pellets.

    Ben van plan dit weekend bij deze temperaturen eens uit te testen met een ander merk. Zien of ik het dan nog heb.

    Bedankt voor de link !
    Anonymous
    Gast
    Gast


    slakvorming Empty Re: slakvorming

    Bericht van Gast vr jan 09, 2009 10:10 pm

    Dus Hilde, hieruit begrijp ik dat gij daar ook last van hebt? Bij mij is het tot nu toe enkel met de Mandi pellets het geval. De Bioflam pellets gaven dan weer problemen met overvloedig stof: o.a. verstroppen van de aanvoerschroef, maar geen sintelvorming.

    Groetjes,
    Frank
    pellbox
    pellbox
    Admin


    Man Aantal berichten : 785
    Leeftijd : 48
    Registration date : 27-10-08

    slakvorming Empty Re: slakvorming

    Bericht van pellbox za jan 10, 2009 11:23 pm

    Ja Frank, ik heb ook last van samenklonterend as waardoor de kachel uitgaat als ik het niet in de gaten hou.

    Vandaag brand ik een ander merk. Ik ga vanavond eens kijken hoe het zit met de brandkorf en de assen daarin.
    Jef
    Jef
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 618
    Leeftijd : 66
    Registration date : 30-10-08

    slakvorming Empty Re: slakvorming

    Bericht van Jef zo jan 11, 2009 5:23 am

    Ik ga zo elke 14 dagen is door het brandkorfje met de bijgeleverde spatel om zo'n klein beetje witte aanslag te verwijderen,maar slakvorming is nog niet voorgekomen.


    _________________
    Iris plus Speksteen


    26 zonnepanelen Suntech 205Wp = 5330Wp
    1 Omvormer SMA 5000TL-20
    pellbox
    pellbox
    Admin


    Man Aantal berichten : 785
    Leeftijd : 48
    Registration date : 27-10-08

    slakvorming Empty Re: slakvorming

    Bericht van pellbox ma jan 12, 2009 10:12 pm

    Ok, hier even mijn bevindingen.

    Als ik hogramix brand, dan krijg ik veel warmte en fijn grijs as. Ruit van de kachel blijft relatief proper. Wel krijg ik bij goed doorstoken (dag en nacht branden bij vriestemp) een asklomp in het vuurkorfje, maar dat is gemakkelijk te verwijderen.

    Als ik Badger brand, dan krijg ik veel zwarte, dikke korrelige as. Ook de ruit is sneller vuil. Ik krijg echter geen asklomp, maar daartegenover staat wel dat de kachel vrij vaak na een dag branden uitgaat en ik dus al heel vaak had dat ik opstond in een koud huis met een brandkorfje vol pellets.

    Eerlijk gezegd heb ik dan nog liever de asklomp dan een kachel die vaak uitgaat.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    slakvorming Empty Re: slakvorming

    Bericht van Gast di jan 13, 2009 4:17 am

    Nu brand ik met german pellets waarbij mijn ruit vol met roet ging en zelfs had ik veel stof in huis ervan , ben naar de verdeler gestapt met de vraag hoe dat kwam .

    Ik kreeg er als antwoord dat het aan de instelling lag ( achteraan mijn pelletkachel is er en klein knopje om aan te draaien waarmee de hoeveelheid pellets kan regelen die door de worm wordt naar de brandkorf verplaatst )

    Tot mijn verbazing lag inderdaad al die problemen aan de hoeveelheid pellets die hij te verwerken kreeg en erbij heeft de kachel veel meer warmte en verbruikt zeer veel minder .

    En kreeg ook als raad dat je moet bijregelen tot en gele vlam hebt want en orange vlam betekend slechte verbranding en roetvorming met als gevolg vuile ruiten .

    Dus als besluit kan het zijn als je veranderd merk van pellets dat er moet bijgeregeld worden om de juiste verbranding te hebben .

    Mijn pelletkachel is KMP mysinge .

    Hierbij plaats ik en link met de foto ervan :
    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

    Is er nog iemand die de zelfde kachel geeft als de mijne en wat zijn uw bevindingen ervan .

    winny
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 28-10-08

    slakvorming Empty Re: slakvorming

    Bericht van steven di jan 13, 2009 5:14 am

    Winny,

    KMP is een merk dat nog niet zoveel voorkomt.

    Ben jij er tevreden van?


    MVg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    slakvorming Empty Re: slakvorming

    Bericht van Gast di jan 13, 2009 5:38 am

    @ Steven

    Ik ben er zeker tevreden over .( in april heb ik die kachel 2 jaar )
    De mantel is in gietijzer zodat die na het uitgaan nog lang verder zijn restwarmte afgeeft .

    Er zijn zeer weinig tralalatjes aan , juist en termostaat die je permanent je kachel kan laten branden of de stand dat je de nodige graden kan instellen en zoals ik vertelde in mijn vorig bericht en knopje om de snelheid van de pellets te regelen .

    Van de ventilator is er maar 1 snelheid .( zonder veel lawaai )

    Er moeten geen parameters of niets ingesteld worden zoals ik hier op het forum her en der lees , alles kan je zelf instellen zonder er en technieker bij te halen en ook zeer eenvoudig om volledig uit te kuisen en te stofzuigen .

    Indien nog vragen hoor ik het wel .

    P.S :in mijn profiel heb ik iets geplaatst bij onderschrift maar het komt er niet bij bij het plaatsen van en bericht ik weet niet of hier iemand van de mods wat kan aan doen .

    Mvg ,

    winny
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 28-10-08

    slakvorming Empty Re: slakvorming

    Bericht van steven di jan 13, 2009 8:10 am

    Winny,

    Ik denk dat het probleem met het onderschrift nu opgelost is.


    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    slakvorming Empty Re: slakvorming

    Bericht van Gast wo jan 14, 2009 5:31 am

    Bedankt steven ,het onderschrift staat er nu bij .

    winny
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 28-10-08

    slakvorming Empty Re: slakvorming

    Bericht van steven za maa 21, 2009 10:26 pm

    Tijdens de eerste opleidingsavond over pellets zijn we te weten gekomen waar slakvorming van pellets vandaan komt.

    Het heeft blijkbaar te maken met kalk. Indien er minder kalk in het hout zit dan normaal, stijgt de smelttemperatuur van het hout. De afwijking van het percentage kalk is minimaal maar heeft wel zijn duidelijk effect.

    De pelletkachels die je het fijnst dient af te stellen, zijn het gevoeligst voor dit probleem. Als je kachel die hogere smelttemperatuur niet haalt, verbranden de pelles niet.

    Dit is wat wij gehoord hebben.

    Vraag mij nu niet hoe of wat, ik weet er niet meer van.

    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF

    Gesponsorde inhoud


    slakvorming Empty Re: slakvorming

    Bericht van Gesponsorde inhoud

      Soortgelijke onderwerpen

      -

      Het is nu zo mei 19, 2024 7:51 pm