Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 17 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 2 verborgen en 14 gasten

povi1


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma 21 nov 2011 - 20:52.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+3
Péétje Brik
theco
zoom
7 plaatsers

    positie rookkanaal edelkamin funny

    zoom
    zoom
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 109
    Registration date : 21-10-12

    positie rookkanaal edelkamin funny Empty positie rookkanaal edelkamin funny

    Bericht van zoom zo 30 dec 2012 - 15:23

    binnenkanaal zit met uiteinde tegen buitenkanaal. is al van bij de installatie.hendel om deze kanalen te zuiveren gaat zeer stroef en de veer in de kanalen gaat niet op en neer. kan dit warmteverlies tot gevolg hebben? als het onder niet recht zit zou het boven normaal dan toch ook niet goed aansluiten? heb ze zuivergemaakt door lichtjes tegen de buis te tikken.


    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]
    theco
    theco
    Pellet
    Pellet


    Vrouw Aantal berichten : 94
    Registration date : 31-07-10

    positie rookkanaal edelkamin funny Empty Re: positie rookkanaal edelkamin funny

    Bericht van theco zo 30 dec 2012 - 16:20

    *
    ik heb ook een funny, waar de 2 "hendels" om de rookkanalen schoon te maken ook zeer stroef gaan.
    Moet ze allebei met 2 handen bedienen, anders krijg ik er geen beweging in.

    Ik denk dat het inderdaad problemen gaat opleveren als jij de jouwe totaal niet kan bewegen. Dit zou inhouden dat de wanden van de pijpen zich gaan volzitten met een soort, vaste, roet. (dit komt er bij mee tenslotte uit.)

    Ook krijg ik de afdekking onder slecht los omdat de bovenste ceramische afwerking, niet goed ingeboord was en daardoor niet goed vastzit op het rooster.

    *
    Wat bedoel je met binnenkanaal zit tegen buitenkanaal.? Kun je hier een foto van laten zien?


    *
    Tevens had ik vandaag plotsklaps het probleem, dat de kachel --stop fire-- aangaf.
    Nadat hij zijn afsluitciclus van 10 minuten afgesloten had, kon ik zien dat de de pelletvoorraad volgens hem RESERVE was. Ik heb hem gisteren echter bijgevuld EN hem op 30 kg ingestelt. (doe ik altijd zo om, dit op reserve gaan te voorkomen als ik een keer vergeet op het knopje te duwen.) gisteren heb ik het echter 100% zeker gedaan.

    Vorig stookseizoen is me dit ook een keer of 3 gebeurd, terwijl ik zeker was, de pelletvoorraad knop ingedrukt te hebben.

    Herkent iemand dit probleem misschien ook?

    Verder ben ik heel blij met mijn kachel (en het zachte winterweer tot nu toe)







    _________________
    Edilkamin Funny -met kanalisatie-
    Thermorossi Slim
    Anonymous
    Gast
    Gast


    positie rookkanaal edelkamin funny Empty Re: positie rookkanaal edelkamin funny

    Bericht van Gast zo 30 dec 2012 - 16:42


    theco, regelmatig de pelletreserve resetten zorgt ervoor dat de pelletaanduiding goed werkt. Dit doe je door lang op de knop laden te drukken totdat reserve verschijnt en vervolgens kort op dezelfde knop om aan te geven dat je 15 kg geladen hebt.
    zoom
    zoom
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 109
    Registration date : 21-10-12

    positie rookkanaal edelkamin funny Empty Re: positie rookkanaal edelkamin funny

    Bericht van zoom zo 30 dec 2012 - 19:30

    @theco.op de foto zie je dat de buis links niet recht naar voor loopt maar schuin naar voor tot tegen de rechtse buis.
    theco
    theco
    Pellet
    Pellet


    Vrouw Aantal berichten : 94
    Registration date : 31-07-10

    positie rookkanaal edelkamin funny Empty Re: positie rookkanaal edelkamin funny

    Bericht van theco ma 31 dec 2012 - 11:50

    beste zoom,

    Nu zie ik inderdaad wat je bedoelt.
    Bj mij zitten ze alle 4 gewoon recht, en toch kan de hendel voor het reinigen van de buizen enkel zeer moeilijk op een neer bewogen worden.

    Ik denk dat jouw kachel een transport schade heeft opgelopen.
    Verder denk ik niet dat dit op zich veel uitmaakt.
    Waarschijnlijk zal hier op het forum, wel een edilkamin handelaar kunnen zeggen of dit verder een probleem kan veroorzaken. Even afwachten op verdere reacties dus.

    gr. van theco


    _________________
    Edilkamin Funny -met kanalisatie-
    Thermorossi Slim
    Péétje Brik
    Péétje Brik
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 175
    Leeftijd : 62
    Registration date : 19-01-11

    positie rookkanaal edelkamin funny Empty Re: positie rookkanaal edelkamin funny

    Bericht van Péétje Brik ma 31 dec 2012 - 13:45

    Het probleem dat de buizen zullen aankoeken zal later wel voor problemen zorgen.
    francky
    francky
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 633
    Registration date : 29-10-10

    positie rookkanaal edelkamin funny Empty Re: positie rookkanaal edelkamin funny

    Bericht van francky ma 31 dec 2012 - 16:30

    Ge moet die schrapers wel weg en weer kunnen doen.anders krijg je vervuiling van aankoeken van roet erin.Oplossing in plaats van aan de hendel te trekken duw eens waar die twee bouwten zitten op en neer na twitig keer zal alles weer gaan als voordien.
    dit komt omdat die te weinig gebruikt worden.
    Heb dit ook al voorhad.
    Theco
    Stop fire heeft niks te maken omdat die reserve aan heeft.
    Schakel dit maar uit in de menu moet ge nooit meer op dat knopke duwen.


    _________________
    Edelkamin funny 11kw
    zibro carmen 11 kw
    lava
    Phono solar 30x195 5850 wp omvormer SMA 4600A
    zoom
    zoom
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 109
    Registration date : 21-10-12

    positie rookkanaal edelkamin funny Empty Re: positie rookkanaal edelkamin funny

    Bericht van zoom ma 31 dec 2012 - 16:35

    bedankt voor de tip francky. zal het uitproberen zodra de kachel uit is. heb dit al eens gedaan maar misschien niet dikwijls genoeg achter elkaar.
    theco
    theco
    Pellet
    Pellet


    Vrouw Aantal berichten : 94
    Registration date : 31-07-10

    positie rookkanaal edelkamin funny Empty Re: positie rookkanaal edelkamin funny

    Bericht van theco ma 31 dec 2012 - 16:45

    @francky,

    ik kan dus de voorraad aftelling van de kachel uitzetten, zodat hij nooit meer reserve aangeeft?
    Weet je toevallig ook hoe.?

    alvast bedankt


    _________________
    Edilkamin Funny -met kanalisatie-
    Thermorossi Slim
    francky
    francky
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 633
    Registration date : 29-10-10

    positie rookkanaal edelkamin funny Empty Re: positie rookkanaal edelkamin funny

    Bericht van francky ma 31 dec 2012 - 16:47

    Het zal wel lukken. nadien gaat hij weer zoals vroeger.
    Tehco ja dat kan je ,kijk een goed in de handleiding van je parameter,s .
    Ik heb ze gehad van jou dus moet dit er ook in staan.
    Anders zeg ik wel hoe het moet.
    Blz 7 eerste regel
    Grt


    _________________
    Edelkamin funny 11kw
    zibro carmen 11 kw
    lava
    Phono solar 30x195 5850 wp omvormer SMA 4600A
    zoom
    zoom
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 109
    Registration date : 21-10-12

    positie rookkanaal edelkamin funny Empty Re: positie rookkanaal edelkamin funny

    Bericht van zoom wo 2 jan 2013 - 18:16

    zo, veren ziten in ieder geval weer los.toch met 2 vingers door het rookgat wat moeten frunniken.bleef blijkbaar ergens achter hangen.
    in ieder geval bedankt francky.zonder de tip had ik er waarschijnljk niets meer aan gedaan.
    francky
    francky
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 633
    Registration date : 29-10-10

    positie rookkanaal edelkamin funny Empty Re: positie rookkanaal edelkamin funny

    Bericht van francky wo 2 jan 2013 - 22:11

    Brute kracht zo moet een motor rijder zijn lol!
    Ben ook zo met de moto SM motar al moeten er 4 zonnen uit zitten voor hij buiten komt.
    grt


    _________________
    Edelkamin funny 11kw
    zibro carmen 11 kw
    lava
    Phono solar 30x195 5850 wp omvormer SMA 4600A
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    positie rookkanaal edelkamin funny Empty Re: positie rookkanaal edelkamin funny

    Bericht van steven do 3 jan 2013 - 8:56

    Theco,

    in de parameters kan je RESERVE zien staan. Dat staat nu op ON. Zet het of OFF en de kachel houdt niet meer bij hoeveel pellets je nog hebt in voorraad.

    Dat is een parameter op het einde van de parameters, dus je moet er bijna helemaal door scrollen.


    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    85herman
    85herman
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 37
    Registration date : 02-12-12

    positie rookkanaal edelkamin funny Empty Re: positie rookkanaal edelkamin funny

    Bericht van 85herman zo 15 dec 2013 - 10:21

    Hoi

    Ik heb ook een funny, nu zie ik hier op een foto dat aan elke kant van de moter 2 buizen onderin komen, bij mij is dat niet zo zie alleen de moter zitten zonder de 4 buizen. Wat is het verschil?
    marc
    marc
    Pellet
    Pellet


    Aantal berichten : 110
    Registration date : 21-05-10

    positie rookkanaal edelkamin funny Empty Re: positie rookkanaal edelkamin funny

    Bericht van marc zo 15 dec 2013 - 18:43

    Het verschil 85sherman is dat u funny een van de laatste generatie is daar zijn de buizen weg . En jij hebt ook die veren niet meer of die stangen onderaan aan de ruit om u rookkanaal te kuisen maar 1 stang die op en neer moet onder u bovenste ceramiek plaat .
    Is het nieuwste type .

    Gesponsorde inhoud


    positie rookkanaal edelkamin funny Empty Re: positie rookkanaal edelkamin funny

    Bericht van Gesponsorde inhoud

      Soortgelijke onderwerpen

      -

      Het is nu di 7 mei 2024 - 9:31