Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 43 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 43 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


3 plaatsers

    Niet naleven levertermijn kachel

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Niet naleven levertermijn kachel Empty Niet naleven levertermijn kachel

    Bericht van Gast ma jan 14, 2013 6:56 pm

    Beste allen,

    eind november heb ik een pelletkachel besteld waarbij een levertermijn van 2 a 3 weken vooropgesteld werd.
    Vandaag 8 weken verder nog geen spoor van de kachel.
    Wat hiervan te denken ?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Niet naleven levertermijn kachel Empty Re: Niet naleven levertermijn kachel

    Bericht van Gast ma jan 14, 2013 7:04 pm

    1 contact opnemen met de verkoper en om uitleg vragen
    2 eventueel voorschot terug vragen wegens uitblijven levering
    3 en nadien elders een kachel kopen
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Niet naleven levertermijn kachel Empty Re: Niet naleven levertermijn kachel

    Bericht van Gast ma jan 14, 2013 8:16 pm

    1. Excuus was moeilijke levering owv kerstperiode. 2 weken vertraging kan ik mee leven, geen 5.
    2. Ik heb geen voorschot moeten geven
    3. Zou het dan niet hetzelfde zijn ?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Niet naleven levertermijn kachel Empty Re: Niet naleven levertermijn kachel

    Bericht van Gast ma jan 14, 2013 8:23 pm

    welk merk heb je eigenlijk besteld?
    de kerstperiode is ondertussen al achter de rug,waarschijnlijk hebben ze nog kerstverlof genomen wat hun recht is,
    maar dan kunnen ze de mensen wel verwittigen vind ik.
    Is er een nieuwe datum van levering afgesproken?
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3082
    Registration date : 06-12-11

    Niet naleven levertermijn kachel Empty Re: Niet naleven levertermijn kachel

    Bericht van Fleur ma jan 14, 2013 8:37 pm

    en niets op papier gezet zeker over leveringstermijn en eventuele opzegging


    _________________
    _________________________________________
    HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
    HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
    HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    _________________________________________
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Niet naleven levertermijn kachel Empty Re: Niet naleven levertermijn kachel

    Bericht van Gast ma jan 14, 2013 8:59 pm

    Kachel is een Edilkamin Tiny, op het moment van bestelling nergens voorradig in Limburg. Een ander type moet ik niet hebben.
    "Verwachte" levering is deze week hebben ze vorige maandag gezegd aan de telefoon.
    En inderdaad niets op de bestelbon qua leveringstermijn, net zoals er geen verkoopswaarden opstaan.
    Toen ik de eerste maal informeerde 4 weken na bestelling duurde het een ganse dag vooraleer ze de bestelbon vonden. Het lijkt erop dat ze de bestelling zelf vergeten te plaatsen zijn, maar maak dat maar eens hard.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Niet naleven levertermijn kachel Empty Re: Niet naleven levertermijn kachel

    Bericht van Gast di jan 15, 2013 9:50 am

    Beste,

    Ik zie in Uw vorige mail dat U zelf zou gaan plaatsen...dan lijkt het me niet logisch dat Uw verkoop punt moeilijk zou gaan doen over het afhalen van een toestel waar zij zelf niet meer aan moeten doen. Dat is voor hen toch geen werk, toestel op een aanhanger en opgelost. Dus veronderstel ik dat ze het toestel ook wel echt nog niet hebben. Spijitg genoeg nemen de Italianen niet altijd te nauw met afgesproken data. Waardoor wij als verdeler soms onze afspraken niet kunnen nakomen, dat gebeurd hier ook wel eens. Spijitg genoeg is dat altijd een vicieuze cirkel, U belt de winkel waar U kocht, deze belt de invoerder, die belt de fabrikant,..... en zo maar verder. In welke kleur moet U hem hebben? Hier zijn er gisteren verschillende geleverd, dus zal dat bij Uw verkooppunt ook wel het geval zijn.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Niet naleven levertermijn kachel Empty Re: Niet naleven levertermijn kachel

    Bericht van Gast di jan 15, 2013 10:33 am

    @ Mozes Als er niets op de bestelbon staat over de leveringstermijn, is de bestaande wetgeving daarover van kracht. Dat betekent dat je geen reden hebt om je kachel op te zeggen, tenzij een redelijke termijn overschreden wordt. Wat redelijk is, is dus subjectief en voer voor discussie. Als je de aankoop annuleert, zeg je de verkoopovereenkomst eenzijdig op. Als de verkoper de zaak voor de rechtbank brengt, zal de rechter moeten oordelen of de redelijke termijn overschreden werd of niet. En dan weet je niet wat de uitkomst is ... Best dus nog even afwachten, zou ik zeggen.


    Laatst aangepast door bever op di jan 15, 2013 10:34 am; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : taalfoutje)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Niet naleven levertermijn kachel Empty Re: Niet naleven levertermijn kachel

    Bericht van Gast di jan 15, 2013 10:45 am

    @Vandebosch, wie zegt er dat Mozes zelf zijn kachel wil plaatsen?Ik vind er nergens iets van terug in zijn posts of het moet via pm gegaan zijn wat natuurlijk ook kan.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Niet naleven levertermijn kachel Empty Re: Niet naleven levertermijn kachel

    Bericht van Gast di jan 15, 2013 10:52 am

    Bericht 18 in dit topic: [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Niet naleven levertermijn kachel Empty Re: Niet naleven levertermijn kachel

    Bericht van Gast di jan 15, 2013 10:57 am

    ok dan is dit raadsel ook weer opgelost Smile
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Niet naleven levertermijn kachel Empty Re: Niet naleven levertermijn kachel

    Bericht van Gast di jan 15, 2013 1:08 pm

    @ikkethuis: natuurlijk was het niet zijn mails maar posts. Embarassed
    Als je op zijn naam klikt komt daaronder te staan: bekijk alle berichten. Zo heb ik dat dus gedaan, daar staat ook in dat hij hem zelf gaat afhalen.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Niet naleven levertermijn kachel Empty Re: Niet naleven levertermijn kachel

    Bericht van Gast di jan 15, 2013 1:16 pm

    @Vandebosch,
    bedankt voor de tip,wist niet dat dit kon,excuseer me hiervoor
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Niet naleven levertermijn kachel Empty Re: Niet naleven levertermijn kachel

    Bericht van Gast di jan 15, 2013 3:17 pm

    @mozes. Het is heel vervelend dat een kachel niet binnen een redelijke termijn geplaatst kan worden, voor zowel de koper als ook de verkoper.
    De verkoper zit niet op negatieve reacties te wachten, tenzij het een onverschillige is.
    Ik vermoed dat je verkoper dus gewoon de waarheid spreekt. Waarschijnlijk behoort de Tiny ook bij de te veel verkochte (of beter gezegd; te weinig gemaakte) kachels zoals de Logo's, waar ik ook al heel lang op zit te wachten.

    Ergens anders bestellen heeft geen zin omdat het dan weer later wordt met je bestelling! Nog even afwachten dus.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Niet naleven levertermijn kachel Empty Re: Niet naleven levertermijn kachel

    Bericht van Gast di jan 15, 2013 3:30 pm

    Het probleem is hier duidelijk communicatie of beter: gebrek aan communicatie vanwege de verkoper of zo je wilt: beloftes die hij niet kan waarmaken. Als het zo is dat die Tiny een veel verkochte kachel is, dat net de kerstperiode eraan komt, dat het de invoerder is, de fabriek enz. die niet leveren zoals ze beloofd hebben (paraplusysteem), ... dan weet je dat als verkoper en doe je ook geen mondelinge beloften over een leveringstermijn waarvan je zeer goed weet dat die niet gehaald zal worden. Ik heb op dit forum wel meer reacties gelezen van kopers die (veel) langer moesten wachten dan beloofd. Zijn dat verkoopstechnieken misschien? Een koper die weet dat het wellicht acht weken kan duren en die zijn kachel toch al na zes weken geleverd ziet, is meestal een tevreden mens. Een koper die te horen krijgt dat hij zijn kachel zal hebben binnen drie weken en het duurt drie weken langer, die heeft ook in totaal zes weken gewacht, maar die is wellicht meer tevreden. Zo correct mogelijke informatie strekt een verkoper tot eer.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Niet naleven levertermijn kachel Empty Re: Niet naleven levertermijn kachel

    Bericht van Gast di jan 15, 2013 3:38 pm

    @Bever: dat ben ik 100% met je eens, maar je mag hier de mails altijd eens komen inkijken als je dat wenst. Dat zijn dan mails als volgt:
    Beste dealer,

    Wegens het gigantische succes van kachel X zien wij ons genoodzaakt de leveringsdatum te verplaatsen naar week X, sorry voor eventuele ongemakken dat dit met zich mee brengt, maar we zijn er zeker van dat deze kachels dus ook niet mogen ontbreken in Uw showroom en nog veel door U verkocht zullen worden. Wij wensen U hiermee alvast veel succes.

    Groeten,

    firma xxx.

    En ik zeg hier in de winkel al altijd dat de termijn tussen de 4 & 8 weken bedraagt... maar dan beginnen de telefoons even zeer na 4 weken al te komen. Tja, dat is nu eenmaal zo. Ik begrijp die heisa daar rond ook niet zo goed. De kachel is 2 weken later, is dat zo een ramp...je kan er nog 20 jaar mee stoken. Als ze eerder besteld was geweest was ze er ook sneller geweest vind ik dan, maar dat is natuurlijk mijn mening.
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4758
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Niet naleven levertermijn kachel Empty Re: Niet naleven levertermijn kachel

    Bericht van pedro di jan 15, 2013 3:51 pm

    Voila Duidelijk antwoord door Vandebosch! tof


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Niet naleven levertermijn kachel Empty Re: Niet naleven levertermijn kachel

    Bericht van Gast di jan 15, 2013 4:01 pm

    @ Vandebosch Met je voorbeeld geef je duidelijk aan dat je weet hebt van laattijdige levering door firma's, waar je als verkoper inderdaad weinig aan kunt doen. Maar ik begrijp niet dat je dat niet duidelijk communiceert aan een koper. Waarom zeg je gewoon niet dat de koper moet rekenen op acht weken in plaats van tussen de vier en acht weken? Zo voorkom je problemen. En als je dan toch zegt tussen de vier en acht weken, vertel er dan bij dat het dus effectief acht weken kan zijn, omdat firma's vaak niet tijdig leveren. Dan hebben de meeste kopers daar dan wél begrip voor, denk ik. En ja, er zijn er wellicht ook die al bellen na één week als de leveringstermijn minstens drie weken is. Vervelend, maar duidelijke communicatie kan veel miserie voorkomen, voor verkoper én voor koper.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Niet naleven levertermijn kachel Empty Re: Niet naleven levertermijn kachel

    Bericht van Gast di jan 15, 2013 4:21 pm

    Communicatie ontbreekt inderdaad, en dat is jammer.
    Vandebosch, het is een zwarte Tiny.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Niet naleven levertermijn kachel Empty Re: Niet naleven levertermijn kachel

    Bericht van Gast di jan 15, 2013 4:43 pm

    Beste: Bij mij zijn gisteren 3 zwarte Tiny's geleverd. Bij degene waar U gekocht heeft zouden deze dus ook moeten gearriveerd zijn denk ik, of toch in ieder geval deze week. Waar heeft U het toestel gekocht?

    Groeten.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Niet naleven levertermijn kachel Empty Re: Niet naleven levertermijn kachel

    Bericht van Gast di jan 15, 2013 6:44 pm

    Vandebosch, ik heb u net een PB gestuurd, alvast bedankt.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Niet naleven levertermijn kachel Empty Re: Niet naleven levertermijn kachel

    Bericht van Gast di jan 15, 2013 7:58 pm

    Een verkoper is ook maar een tussenstation die afhankelijk is van de fabrikant .als er veel vraag is kan de termijn wel eens afwijken .
    Begrip is hier voor beide op zijn plaats .
    Ik kan mij niet voorstellen dat er onwil is bij de dealer ,het is per slot van rekening zijn brood en wil nooit een klant benadelen nog ff geduld en als hij er dan is is het dubbel feest ,!
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Niet naleven levertermijn kachel Empty Re: Niet naleven levertermijn kachel

    Bericht van Gast di jan 15, 2013 11:38 pm

    Inderdaad dimoss.
    Als verkoper wil je zo snel mogelijk leveren, zeker voor gezellige kerstfeestdagen, waar een kachel gewenst is. Maar dat wil iedereen natuurlijk en zo wordt er ook meer besteld.
    Als je normale levertijd een X-aantal weken is maar de fabrikant heeft een bepaald model te weinig gemaakt dan is zo'n langere levertijd een uitzondering waar je als verkoper weinig invloed op kan uitoefenen helaas.

    Maar hopelijk krijgt de topicstarter zijn kachel spoedig.
    stef123
    stef123
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 323
    Registration date : 22-09-12

    Niet naleven levertermijn kachel Empty Re: Niet naleven levertermijn kachel

    Bericht van stef123 wo jan 16, 2013 1:12 pm

    Ik heb ook langer moeten wachten op mijn kachel, 2 weken langer dan wat beloofd werd, wat op zich toch niet lang is. Maar men moet ook begrijpen dat de verkoper er soms niets kan aan doen, als men in Italie een datum beloofd maar deze niet nakomt, tja daar wat doe je daar aan als verkoper, hij kan er moeilijk zelf achter rijden met zijn remorque. Maar als je achter je kachel wacht kan wachten lang duren, dat is begrijpbaar.
    mvg
    Stef
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Niet naleven levertermijn kachel Empty Re: Niet naleven levertermijn kachel

    Bericht van Gast vr jan 18, 2013 5:20 pm

    Wel, na de wachttijd waar de verkoper niets aan kon doen is de kachel beschikbaar en heb ik de afvoergasbuizen al kunnen ophalen en verwerken, en kan ik morgen de kachel halen met transport dat de verkoper ter beschikking stelt. Super service, en dat met behulp van goede info over de verkoper dat ik van dit forum heb mogen oppikken. Vandebosch, dankuwel, cheers

    Gesponsorde inhoud


    Niet naleven levertermijn kachel Empty Re: Niet naleven levertermijn kachel

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr mei 17, 2024 5:58 am