Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 18 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 18 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


2 plaatsers

    Abnormaal lawaai nieuwe snella ravelli ?

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Abnormaal lawaai nieuwe snella ravelli ? Empty Abnormaal lawaai nieuwe snella ravelli ?

    Bericht van Gast di jan 22, 2013 5:39 pm

    Hallo iedereen,

    Wij zijn nieuw hier op het forum. In december werd er bij ons een Snella van Ravelli geïnstalleerd.
    Op het gebied van verwarming zijn we zeer tevreden in vergelijking met de cv die we voordien hadden. Alleen heeft onze kachel wel een zeer vervelend "getik" dat nagenoeg constant te horen is. Bij opstart kan dit zeer snel zijn maar ook wanneer de kachel continu brandt is dit getik steeds te horen.
    Vooraleer we onze installateur er bij roepen zou ik jullie advies al eens willen vragen. is er iemand die dit herkend? Mogelijks een defect? Dat een kachel een beetje "werkt" bij opstart door de warmte is normaal maar dit is volgens ons toch niet meer normaal. We kunnen ons ook niet herinneren dat de kachel dit in het begin al deed.

    Op de filmpjes hoor je enerzijds de pellets vallen maar daarnaast ook een veel luider en cyclisch "getik".

    Alle ideeën zijn welkom!

    Heel erg bedankt!
    Sabrina

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Abnormaal lawaai nieuwe snella ravelli ? Empty Re: Abnormaal lawaai nieuwe snella ravelli ?

    Bericht van Gast di jan 22, 2013 6:16 pm

    Als je mijn gedacht vraagt, dan zeg ik een pelletkorrel of schoefje dat op de schoepen van de ventilator ligt en telkens terug eraf vliegt of zoiets, het lijkt er toch sterk op??? Heb je soms pellets ooit eens met pellets geknoeid bv tijdens het vullen van de kachel? Heeft ze dit altijd gedaan of is dit onlangs pas begonnen?

    Als het een pellet is gaat het vanzelf voorbij (als de pellet volledig vergaan is) als het een schroefje is, tja....

    groetjes


    Laatst aangepast door Verkske op di jan 22, 2013 6:59 pm; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : beetje tekst bijgezet...)
    jeanhup
    jeanhup
    verkoper


    Man Aantal berichten : 1556
    Registration date : 18-11-09

    Abnormaal lawaai nieuwe snella ravelli ? Empty Re: Abnormaal lawaai nieuwe snella ravelli ?

    Bericht van jeanhup di jan 22, 2013 7:03 pm

    Dat lijkt nog het meest op getik van ijzeren onderdelen die door warmteuitzetting zich tegen elkaar afzetten. Dat komt op zich wel vaker voor maar zou moeten stoppen als de kachel eenmaal een vrij constante interne temperatuur heeft.


    _________________
    met vriendelijke groet,

    Jean - importeur/installateur/gebruiker van pelletkachels en pelletketels

    In eigen gebruik:
    Pasian Bijou pelletkachel
    Adler Firecube pelletkachel
    Ariterm Biomatic pelletketel
    Gebruikte pellets: momenteel zeer content met Piron belgische pellets
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Abnormaal lawaai nieuwe snella ravelli ? Empty Re: Abnormaal lawaai nieuwe snella ravelli ?

    Bericht van Gast di jan 22, 2013 7:12 pm

    @ Jean: dat getik blijft constant doorgaan ook wanneer de kachel een ganse dag door brandt. Is dit dan een technisch defect dat onze installateur kan oplossen? Een slecht toestel? Of moeten we daar leren mee leven want dit is echt storend.

    Sabrina
    jeanhup
    jeanhup
    verkoper


    Man Aantal berichten : 1556
    Registration date : 18-11-09

    Abnormaal lawaai nieuwe snella ravelli ? Empty Re: Abnormaal lawaai nieuwe snella ravelli ?

    Bericht van jeanhup di jan 22, 2013 7:16 pm

    Het is geen echt defect of slecht toestel, maar ik kan me voorstellen dat het irritant is als het de hele dag doorgaat.
    Ik zou de leverancier zeker even uitnodigen om te kijken of hij het kan oplossen. Mogelijke oplossingen zijn:
    - interne kacheltemperatuur verlagen
    - ijzeren onderdelen van de branderkern iets anders proberen te monteren of een tik geven met rubber hamer


    _________________
    met vriendelijke groet,

    Jean - importeur/installateur/gebruiker van pelletkachels en pelletketels

    In eigen gebruik:
    Pasian Bijou pelletkachel
    Adler Firecube pelletkachel
    Ariterm Biomatic pelletketel
    Gebruikte pellets: momenteel zeer content met Piron belgische pellets
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Abnormaal lawaai nieuwe snella ravelli ? Empty Re: Abnormaal lawaai nieuwe snella ravelli ?

    Bericht van Gast di jan 22, 2013 7:51 pm

    Jean, bedankt voor je advies. We gaan onze installateur opbellen en hopelijk kan hij het probleem verhelpen.
    Ik hou je op de hoogte.

    Sabrina
    jc
    jc
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 213
    Leeftijd : 55
    Registration date : 05-10-10

    Abnormaal lawaai nieuwe snella ravelli ? Empty Re: Abnormaal lawaai nieuwe snella ravelli ?

    Bericht van jc di jan 22, 2013 8:59 pm

    de kachel is nog onder garantie je moet installateur bellen
    en dan word dit zeker opgelost


    _________________
    <br>
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Abnormaal lawaai nieuwe snella ravelli ? Empty Re: Abnormaal lawaai nieuwe snella ravelli ?

    Bericht van Gast di jan 22, 2013 9:17 pm

    mischien de kachel omdraaien ,of het filpmje! lol! grapje lijkt hard op een piezo ontsteking van een gasvuur ! of een electrische vonk overslag ,zoals een bougie kabel van een auto om te zien of die kabel wel ontsteking geeft (overslaan van vonken)het is zeker geen warmte tik van de kachel dat klinkt heel anders ,zijwand en achterwand demonteren en kijken naar vonken zou ik denken
    grts eric
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Abnormaal lawaai nieuwe snella ravelli ? Empty Re: Abnormaal lawaai nieuwe snella ravelli ?

    Bericht van Gast wo jan 23, 2013 10:10 am

    Ach, moest de kachel in de andere richting staan? rollen

    We bellen vandaag naar onze installateur en dan maar afwachten.
    sabrina

    Gesponsorde inhoud


    Abnormaal lawaai nieuwe snella ravelli ? Empty Re: Abnormaal lawaai nieuwe snella ravelli ?

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr apr 26, 2024 2:37 pm