Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 14 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 13 gasten

boke


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


3 plaatsers

    Slechte verbranding, ruit zwart gebrand, veel te hoge vlam

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Slechte  verbranding, ruit zwart gebrand, veel te hoge vlam Empty Slechte verbranding, ruit zwart gebrand, veel te hoge vlam

    Bericht van Gast di jan 22, 2013 8:57 pm

    Hallo,

    Kan iemand mij helpen aub,ik heb een probleem met de verbranding van mijn pelletkachel.
    Ik krijg die niet goed geregeld,heb een veel te hoge vlam,na een half uurtje is de ruit volledig zwart aan geslagen.
    Welke parameters moet ik regelen,om de verbranding,optimaal in orde te krijgen.
    Ik stook met Elite Fire 8kw.
    Alvast bedankt

    Groetjes

    Tsani
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31491
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Slechte  verbranding, ruit zwart gebrand, veel te hoge vlam Empty Re: Slechte verbranding, ruit zwart gebrand, veel te hoge vlam

    Bericht van erwin di jan 22, 2013 9:09 pm

    zeker dat het een parameter probleem is?

    een paar vragen: welke schouw heb je, hoe is de kleur van de vlam, welke pellets, is er koekvorming, is dat probleem er langer..


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    stef123
    stef123
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 323
    Registration date : 22-09-12

    Slechte  verbranding, ruit zwart gebrand, veel te hoge vlam Empty Re: Slechte verbranding, ruit zwart gebrand, veel te hoge vlam

    Bericht van stef123 di jan 22, 2013 9:50 pm

    Ik had dat probleem ook, pellets die zich ophopen, slechte verbranding, zwarte ruit enz..
    Na meting bleek dat er niet genoeg trek was in de schouw en nu zeker niet met deze koude periode. Pellettoevoer minderen, rookgasventilator hoger zetten hielp niet.
    Ik heb een gemetste schouw en nu blijkt dat er een flexibel moet geplaatst worden. Bijkomende kosten, maar niets aan te doen.
    mvg
    Stef
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Slechte  verbranding, ruit zwart gebrand, veel te hoge vlam Empty Re: Slechte verbranding, ruit zwart gebrand, veel te hoge vlam

    Bericht van Gast di jan 22, 2013 10:25 pm

    Grote schoonmaak misschien?
    harrielok
    harrielok
    verkoper


    Man Aantal berichten : 789
    Registration date : 08-11-12

    Slechte  verbranding, ruit zwart gebrand, veel te hoge vlam Empty Re: Slechte verbranding, ruit zwart gebrand, veel te hoge vlam

    Bericht van harrielok wo jan 23, 2013 2:36 pm

    Ik kan mij wel vinden in de reactie van Rob K
    Vaak is de kachel inwendig dwz het volledige ventilatiekanaal volgestroomd met as.
    Het ventilatie kanaal heeft een zeer grote overcapaciteit met 80mm, maar als deze onvoldoende ( elk jaar grote schoonmaak)
    schoon is dan kan de kachel niet functioneren.
    Kijk ook of de achter- en zijwanden in het inwendig van de kachel verwijderd kunnen worden.
    Veelal dient ook de rookgasventilator verwijderd te worden om de kachel volledig schoon te krijgen.


    _________________
    Vanaf september 2013 Saey Kali Mini CV.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Slechte  verbranding, ruit zwart gebrand, veel te hoge vlam Empty Re: Slechte verbranding, ruit zwart gebrand, veel te hoge vlam

    Bericht van Gast do jan 24, 2013 6:26 pm

    Best even doen wat Rob K zegt en indien dat zou helpen denk ik dat je idd je schouw eens moet nakijken.
    Op welke stand laat je hem verwarmen?

    Gesponsorde inhoud


    Slechte  verbranding, ruit zwart gebrand, veel te hoge vlam Empty Re: Slechte verbranding, ruit zwart gebrand, veel te hoge vlam

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu za apr 27, 2024 6:44 pm