Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 23 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 1 verborgen en 22 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


    Dirck2 Mijn praatstoel

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Dirck2 Mijn praatstoel Empty Dirck2 Mijn praatstoel

    Bericht van Gast za dec 29, 2012 1:25 am

    En bij 400 zak betaal je maar..€2,18 en dat is omgerekend naar 15 Kg maar....
    €3,27 per 15 kg...
    Maar de 10 Kg zijn makkelijker dan de zware 15.
    Maar hoe vervoer je 4 ton?

    Alleen als er meerdere forum leden in Nederland samen willen inkopen kan je die korting wel krijgen.

    Dus Steven, per zak heb je gelijk maar niet iedereen bied deze korting bij grote afname, het is en blijft een fabriek...

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Dirck2 Mijn praatstoel Empty Re: Dirck2 Mijn praatstoel

    Bericht van Gast di jan 01, 2013 1:57 pm

    Gelukkig groeien ze in Nederland nog maar daar zal over enkele jaren hetzelfde gebeuren.
    Ik zie het bij Zonnepanelen in Duitsland maar ook de Zonneboiler voor warme douche moet je promoten.
    En hetzelfde geld voor Pelletkachels, nu vele overstappen hoge verkoop cijfers maar als het een vervang markt word als ze versleten raken zullen er vele sneuvelen.

    Ook de woningbouw, ingestort en daarom dalen de prijzen van materialen, maar worden de vakmensen nu weer als zelfstandige die woningen herstellen in plaats van nieuw bouwen maar de overgang van de massa bouw naar herstel is traag en lastig.

    Ik weet dat hier in Nederland diverse C V monteurs die de ketels op Aardgas plaatsen in de zomermaanden Zonnepanelen doen, en na plaatsen met subsidie nu ook de Zonneboilers willen verkopen.
    Niet die panelen, zwaar en groot maar de Vacuüm buizen.
    In de Zomer meestal iets minder maar juist in de koude winter maanden hoger rendement als je het nodig hebt.

    En de Pelletkachel komt eraan, Aardgas word duurder en als je dagelijks wilt lopen best te doen.
    Naast de Huiskamer kachels verwacht ik dat de kleine ketels met zelf vullende buffers er ook meer gaan komen.

    Maar dit faillissement, het is de eerste en een vereniging van Zonnepaneel verkopers die garantiefonds vormen zou de oplossing zijn.
    Nu pakken ze alleen de grote maar wat als je plaatselijke installateur stopte?

    Daarom, een vereniging met garantie fonds is noodzakelijk.

    Zowel voor de Zonnepanelen als de Pelletkachel, maakt niet meer uit welk merk.

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Dirck2 Mijn praatstoel Empty Tijd voor een korte vakantie

    Bericht van Gast di jan 01, 2013 3:51 pm

    Ik bedoelde met mijn verhaal eigenlijk te zeggen;

    Het topic gaar over het failliet van SOLAR TOTAL /SOLAR LIVING, graag on topic blijven en voor eigen visionaire thema's een eigen topic starten in de Chit Chat.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Dirck2 Mijn praatstoel Empty Tijd voor een korte vakantie

    Bericht van Gast wo jan 02, 2013 11:25 am

    En wat als wij zoals de ...

    geen racistisch getinte posts hier, zie forumregels...
    3de verwittiging op 2 dagen dat is teveel, 1 week ban

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Dirck2 Mijn praatstoel Empty Re: Dirck2 Mijn praatstoel

    Bericht van Gast do jan 10, 2013 4:59 pm

    Ook ik zag bij andere mensen die gisteren haalde onder in de zak meer stof als ik slechte korte tijd geleden haalde.
    Dus ik vermoed een te sterk wisselende kwaliteit.

    Het zal per kachel merk verschillend zijn, maar de mijne kan zelf pitten aan.
    Wel jammer dat deze voordelige firma nu zo gaat rommelen.
    Eerst kijken, dan betalen en inladen want als je goed kijkt zie je meestal het stof door
    de zakken heen.
    Een Big Bag of Bulk dus voorlopig maar even niet.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Dirck2 Mijn praatstoel Empty Re: Dirck2 Mijn praatstoel

    Bericht van Gast zo jan 13, 2013 12:05 pm

    Ik zag deze link:

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

    En €180,- voor Bigbag van 1000 Kg is niet duur.
    Ik vermoed alleen nog statiegeld maar weet het niet zeker.
    Bij mijn in Nederland zijn ze wel duurder.

    Alleen weet ik niet of het In of Ex BTW is.
    En hoe haal je 1000 Kg als je geen zware aanhanger hebt?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Dirck2 Mijn praatstoel Empty Tuf tuf toet toet

    Bericht van Gast zo jan 13, 2013 5:38 pm

    Ik beschik over een Vrachtwagen uit 1971, en die moet ook rijden.
    Dus een beetje diesel en ik kan met de laadklep moeiteloos 8 Big bags vervoeren.
    Helemaal vanuit Nederland, maar ik vind deze Zakken maar niets.
    Bij vele word het te vochtig en ik kies liever voor Bulk in Watertanks.
    Daar gaat ruim 1100 liter in en ongeveer 750 Kg.
    Deze worden gebruikt aangeboden voor €25,- en zijn met pallet wagen te vervoeren.
    Alleen is 2e pallet eronder nodig omdat anders de kraan te laag zit.

    Als je ruimte hebt, het mag in de tuin staan in de regen want deze tanks zijn waterdicht...
    Vallen nooit om en je bent niet met statiegeld aan de pellet en Big Bag eigenaar gebonden om volgend jaar weer bij hem te kopen.

    Ik wacht even jou test af en waren het 6mm pellets met weinig stof?
    Bedankt voor jou reactie.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Dirck2 Mijn praatstoel Empty Re: Dirck2 Mijn praatstoel

    Bericht van Gast zo jan 13, 2013 5:45 pm

    Zagen hoeft niet!

    Ik heb de watertank van 1000 liter waar 1100 liter in kan gevuld met 757 kg pellets.
    Deze bulk gekocht en via gat in bovenzijde.
    Wel een kopen met groot gat voor bezem of zo, dus niet die kleinere van 12 cm maar die 30 cm gaten.

    De kraan onder gebruik ik ook.
    Ze komen er niet uit tenzij je een accuboormachine met steenboor erin zette.
    Dan schroef je ze eruit.
    Wel is de punt eraf geslepen om stof en breuk te voorkomen.

    Als hij bijna leeg is even de achterkant met auto krik omhoog tillen achter.
    Verder zit er wegens de emmer dus een extra PALLET onder.
    Dan past mijn emmertje van 10 liters eronder.

    Alleen de laatste hoeken zal vegen worden maar dat is geen probleem.
    Ik kan nu mijn pellets buiten in de regen laten staan.

    Wel moet je een pompwagen en vrachtwagen met laadklep hebben, of hij blijft altijd op aanhanger.
    De lege tank weegt maar 69Kg dus dat valt wel mee.

    Het kan dus zonder zagen ook maar je moet wel een accuboormachine met stompe steenboor hebben.
    En laat ik die juist erg veel hebben, ongeveer 60 cm lang dus ik trek het goed leeg.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Dirck2 Mijn praatstoel Empty Re: Dirck2 Mijn praatstoel

    Bericht van Gast zo jan 13, 2013 6:05 pm

    Mits droog gevuld zou het in theorie kunnen.
    Er zit normaal een vloeistof in die er niet uit mag en nu even andersom.
    Als de deksel goed dicht gedraaid is kan alleen de kraan lekken.

    Wel is het soms lastig die dicht te draaien als er 1 korrel tussen bleef dus daar zit het gevaar dan.
    Tot nu toe goed en ik test deze tank sinds deze maand voor 2 kachels.
    Zodra hij leeg is zal ik eerlijk zeggen of de emmers tappen goed ging of dat zakken hoewel iets duurder toch makkelijker zijn.

    Wel moet ik toegeven dat ik altijd 1 emmer met droog weer op voor gevuld in huis heb want natte Pellets gaan roken.


    Verder zoek ik het op [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
    En in Den Bosch voor €15,- nog enkele die van boven wel dicht zijn.


    Laatst aangepast door Dirck2 op zo jan 13, 2013 6:20 pm; in totaal 1 keer bewerkt
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Dirck2 Mijn praatstoel Empty Re: Dirck2 Mijn praatstoel

    Bericht van Gast ma jan 14, 2013 10:51 am

    Waarschuwing:

    Na 2 weken makkelijk tappen is de kraan van de watertank vastgelopen.
    Door enkele keren heen en weer te boren kwam het los maar ik heb nu veel stof gekregen en kleine korrels.

    Ik heb nu de kraan vervangen door pijp.
    Niet meer afsluitbaar dus moet nu binnen staan.
    Van boven leeg maken is moeilijk dus binnenkort komt er een schuif in.
    Ook de pijp is te dun en met oude boor eruit trekken zoals de pellet kachel ook doet lijkt leuk maar ik krijg nu meer stof door kapot boren.

    Jammer dat het na 12 dagen fout is gegaan want het leek leuk maar nu weet ik helaas beter.
    Veel werk voor niets en nu eerst leegmaken voor ik de schuif kan plaatsen.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Dirck2 Mijn praatstoel Empty Re: Dirck2 Mijn praatstoel

    Bericht van Gast ma jan 14, 2013 9:38 pm



    Ik dacht een oplossing voor de snel nat wordende pellets in Big Bags te hebben,
    want deze ex water tanks zijn waterdicht......

    Maar ik heb er niet op gerekend dat na 2 weken perfect tappen het fout zou gaan.
    Wel gelijk een melding gemaakt, en zoek nu naar een oplossing.
    En 10 vaten..... ik probeerde er maar 1 en was voorzichtig.

    Wel was het de bedoeling om meerdere te kopen en dan samen met andere in mijn regio dan losse Bulk te kopen.
    Daarvoor moet je tenminste 3 ton afnemen of 6 ton voor nog meer korting.
    Maar voor ik iets voorstel moet het wel eerst enkele maanden getest zijn en werken.

    Ik wil goedkoper dan zakken maar dan moeten de emmers wel snel te vullen zijn zonder scheppen, en ook moeten de pellets droog blijven!
    Maar op vastlopen en dus kleine pellets en stof, daar rekende ik ook niet op.
    Dus met kraan kan niet, ik probeer nu met een slurf die ik kan draaien.

    Het lijkt goed maar dat dacht ik met de kraan ook ooit helaas.
    Ik zal pas over enkele maanden het werkelijke resultaat bekend maken tenzij het eerder fout gaat.

    Stofzuigen? ja maar dan kan ik zelfs vanuit de schuur met extra slang deze naast de kachel.... bedankt voor tip, ga morgen proberen.


    Laatst aangepast door Dirck2 op ma jan 14, 2013 9:52 pm; in totaal 1 keer bewerkt
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Dirck2 Mijn praatstoel Empty Re: Dirck2 Mijn praatstoel

    Bericht van Gast di jan 15, 2013 5:12 pm

    Beste Allen,

    Ik ontdekte dat een boor de kans veroorzaakt op breuk en/of stof.
    De oude beton boor was de kop glad gemaakt maar toch nog breuk.

    Ik kijk even naar de Tip van Fleur.
    Ik doe de stofzuiger op de ketel van 20 liter en die is gelijk aan emmer.
    Tot nu toe goed gegaan en overstorten in normale emmer kan.
    Wel kost dagelijks stofzuigen stroom dus extra geld.
    Ik ga nu even het aantal Watt even meten want de schroeven onderin de gekochte buffers geven nauwelijks breuk en minder lawaai.
    En een stofzuiger, dagelijks 20 kg zuigen in 2 ketels houd hij ook niet jarenlang vol dus ook daar houd ik rekening mee.

    Bedankt en Tanks, ja 2ehands.be is meestal te ver weg, maar vrijwel gelijk als Marktplaats waar ook wel eens een gratis word aangeboden.
    Echter, als ik Diesel moet tanken om een gratis tank op te halen, die tellen ook mee.

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Dirck2 Mijn praatstoel Empty Over het weer en meer.

    Bericht van Gast di jan 15, 2013 7:50 pm

    Met de koude van vandaag, ik zie buiten -6 graden....
    Ja en maar een 6,9 Kw kacheltje, dus eigenlijk te klein.
    En nog lager gezet ook omdat ik de pijp Wit wil houden met de hittebestendige verf.
    Dus werkelijk maar een 5½ Kw over gehouden.

    Maar door de Zolder die maar 5 cm schuim had extra te isoleren is er nu aan de binnenkant 12½cm bijgekomen.
    Deze Knauf deken heeft R3,55 en ik heb hem wel de gehele dag aan maar minder als de helft brandend.
    Dus niet in de avond uitzetten maar gehele dag huis warm houden.
    De muren (matige isolatie) werken dan als Accu en die warm maken kost veel tijd.

    De vloer wil ik ook nog doen maar eerst het dak.
    Warmte stijgt omhoog dus daar valt in de meeste huizen nog het meeste te behalen.
    Ik draag liever 1x jeukende rollen glaswol dan jaarlijks de steeds duurder wordende pellets.
    Op [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.] kun je zien waar je hoeveel warmte verliest dus die info is ook voor Belgen beschikbaar.
    De muren isoleren, ik wil wel maar er is weinig ruimte voor.
    Verder erg duur dus ik doe nu de zolder de laatste Gipsplaten, en in het voorjaar de vloer wel want ik wil ook even van de sneeuw genieten en schaatsen...

    En dan weer doorwarmen voor die kachel die zo lekker je sokken kan laten stinken als je te dicht bij het deurtje was!


    Anonymous
    Gast
    Gast


    Dirck2 Mijn praatstoel Empty Gaat ook ergens over

    Bericht van Gast do jan 17, 2013 4:51 pm

    Ik vind het afhankelijk van welke pellets je gebruikt en welke kachel.
    De Alselmo Cola die ik heb staan is 1x per week voldoende.

    Maar de Chinees, leverbaar onder 8 verschillende namen.... die moet dagelijks en is ook gevoeliger voor stof en foute pellets.

    Dus niet de tijd maar de kachel en pellets bepalen hoe vaak je moet reinigen.
    Verders kan ik nog toevoegen dat de Anselmo Cola de hele dag brand en de Chinees,
    die brand alleen overdag in werkplaats, maar die is dus duidelijk slechter.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Dirck2 Mijn praatstoel Empty Maakt niet uit

    Bericht van Gast do jan 17, 2013 8:31 pm

    Jammer.....
    Als je een PB had gestuurd of een oproep hadden we samen kunnen kopen.
    Bij 400 zak / 4 ton of meer betaal je maar €2,18 per zak.

    Hoeveel je koopt maakt dan niet uit.
    Zijn er mensen die samen willen kopen op 1 dag en tijd?
    Dan bespaar je veel zie mijn eerdere bericht van 29 december...

    Nu reeds besteld en ook Dimoss had dus €60,- extra kunnen besparen!
    Wie woont nog meer in Noord Holland of is bereid extra te rijden voor samen inkopen?

    Stuur me dan maar een PM.


    Anonymous
    Gast
    Gast


    Dirck2 Mijn praatstoel Empty gieter

    Bericht van Gast zo jan 20, 2013 1:50 pm

    voor mijn geen emmer meer, die is te groot en gaat er wel eens wat naast.

    Verder doe ik er een plaatje hardboard op het rooster zodat er niets in kan vallen.
    Het eruit halen kost teveel tijd.
    Dus ook als de kachel koud is, veel werk.

    Zelf geen emmer meer en kolenkit was vrij duur.
    Daarom een Gieter van 10 liter, kan 6½kg Pellets in en die tapt erg mooi de kachel vol.
    Dit omdat ik een Watertank van 1000 liter heb en geen zakken.

    Of je nu emmers losse of zakken hebt, het afdekken van het rooster lijkt mij altijd beter.
    Hardboard kan best even tegen de hitte en binnen 1 minuut ben je toch klaar.


    Laatst aangepast door erwin op vr feb 08, 2013 2:29 pm; in totaal 3 keer bewerkt
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Dirck2 Mijn praatstoel Empty mijn vrouw

    Bericht van Gast do feb 07, 2013 9:20 pm

    Nederlands systeem;


    xxxxxxxxxxxxxxx



    zulke moppen horen hier niet !!
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Dirck2 Mijn praatstoel Empty Re: Dirck2 Mijn praatstoel

    Bericht van Gast do feb 07, 2013 9:30 pm

    ja, de worm moet kleiner zijn omdat het anders niet paste.
    Ik gebruik de kraan niet meer maar een pijp met dop.

    Ik heb er nu 4 wielen onder, 2 vaste met rem en 2 draaibare.
    De standaard schroeven passen niet en zelf maken, ja die is nu stuk dus te zwak.
    Maar het belangrijkste, de schroef die ik zelf maakte zorgde ook voor breuk en dus stof en dat wil ik niet.

    Ik puzzel nu voor een schuif, vol komt het wel vanzelf en als hij leeg raakt is schuin zetten door achterkant op krik te zetten vermoedelijk voldoende.

    Maar houd er ook rekening mee dat je 1100 liter hebt en de KG is afhankelijk van soortelijk gewicht.
    Ik kom afhankelijk van leverancier tussen de 600 en 750 Kg per tank.

    Zelf gebruikte ik een laadklep op vrachtwagen maar anders als je geen wielen hebt is een heftruck nodig en die had ik niet.
    Ik wacht nog even tot ik 100% zelf tevreden ben want ik wil het zelf testen en andere niet met waardeloze mislukte projecten laten zitten.

    Ook het vullen is lastig, rond gat in midden en hoe duw je de hoeken vol tijdens het storten bij de leverancier???
    Het lijkt leuk maar ik zie zeker ook nadelen.
    Komend weekend gaat er een schuif in, en probeer ik die wel uit.

    Een ander nadeel is de hoogte, er past alleen een kleine emmer onder dus bij deze, houd rekening mee dat het leuk lijkt maar er komt meer bij kijken voor het perfect is.

    Ik zit zelf op 17,8 Km van een Fabriek dus kan bulk kopen maar de meeste handelaren doen alleen zakken en Big Bags dus houd ook rekening met waar je bulk kunt kopen.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Dirck2 Mijn praatstoel Empty Duidelijk verhaal

    Bericht van Gast vr feb 08, 2013 10:18 am

    En deze open bakken worden eerder vochtig.
    Maar wel goede link naar de kraan die voor pellets te klein is.
    Ik heb een dichte met bovenkant en die mag zelfs buiten in de regen staan.

    Niet iedereen heeft voldoende ruimte binnen.
    Wel makkelijk scheppen maar hoe krijg je hem in of uit de auto voor velen.
    En er zijn meerdere die ze aanbieden, tussen de €10,- en €50,- gezien.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Dirck2 Mijn praatstoel Empty stof inzameling

    Bericht van Gast ma feb 11, 2013 11:12 am

    Ik heb nu ervaring met 3 totaal verschillende kachels.

    De Anselmo Cola Easy brand alles behalve stof.

    De Anselmo Cola Pellet Ketel stookt ook het stof, en blijft schoon.

    Een 2e hands Chinees met niet leesbaar merk heeft perfecte pellets nodig, niets was regelbaar en lichte gingen zweven, verkeerde vervuilen en die had het minste rendement en de meeste vervuiling.

    Ik heb het hier over 1 partij van De Lange uit Ursem, NL..
    Ik weet ook dat daar telkens iets andere samenstelling is, dus daarom gekeken met uitsluiten dezelfde partij losse bulk.

    Mijn ervaring is dat er alles branders zijn en die perfecte pellets nodig hebben en de makkelijker kachels zouden via dit forum de miskopen of stof van andere kunnen verwerken.
    Mijn Pellet Ketel krijgt dus alle stof, zowel die van mijzelf als enkele andere die bij mijn in de buurt wonen.
    Dit regelen we tijdens samen pellets kopen voor meer korting.
    Maar als U bij mijn in de buurt woont, graag via PM en niet via dit forum.


    Anonymous
    Gast
    Gast


    Dirck2 Mijn praatstoel Empty over houtkachels

    Bericht van Gast di feb 19, 2013 11:55 am

    Maar, wie wil er nu en oude houtkachel die minder als 40% rendement haalde....
    Ik zou liever een extra hout kachel voor snoeihout er bij hebben met 76% rendement en dus is het aangeboden oud ijzer een andere reden.

    De 76% rendement kachel is goedkoper, geen onderhoud of ventilatoren die stuk gaan maar dat zal ik hier op het pellet forum maar niet gaan promoten.
    Ik denk er wel over maar alleen bij stroom storingen als je Pellet Ketel niet werkte en de oude potkachel nog wel.

    Alleen ben ik eigenlijk weer tegen de houtkachel omdat geverfd hout met dun laagje verf.... ja, ik overtreed de wet ook wel eens en dat is het grote nadeel.
    En een beetje vochtig hout zie je pas achteraf in je schoorsteen.
    Daarom zal een pellet kachel schoner en zuiniger zijn, want bij houtkachels was ik zelf de zwakste schakel.

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Dirck2 Mijn praatstoel Empty Leeg van boven

    Bericht van Gast di feb 19, 2013 7:13 pm

    Brandstof zit boven in de kachel!

    En als ik in mijn kachel voel als het vrijwel leeg is, voel ik ook behoorlijk wat warmte.
    Dus na het vullen word het minder maar leeg is het toch een risico dus slim gedaan.

    Ik heb 3 andere kachels maar dit vind ik toch een goede oplossing.
    Beter extra veilig dan een nieuw huis kopen op kosten van je verzekeraar!

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Dirck2 Mijn praatstoel Empty Zuinig stoken

    Bericht van Gast vr feb 22, 2013 5:09 pm

    De isolatie van jou huis is bepalend of het rendabel is om de kachel uit te zetten of niet.
    Ik kan na 8 uren maar 2 graden lager meten de volgende ochtend dus een zuinige woning en kleine kachel.

    Maar de werkplaats, die is na 1½ uur al 7 graden gedaald.
    Ik bezit 3 kachels op 3 plaatsen en de isolatie bepaald of ik een kachel moet laten branden of beter kan uit doen.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Dirck2 Mijn praatstoel Empty Planten en piano's

    Bericht van Gast za maa 02, 2013 6:51 pm

    Een andere oplossing is om er iets tussen te zetten.

    Een plant die tegen de warmte kan is al voldoende, wel zal die meer water nodig hebben.
    Dan is de afstand niet meer een probleem en een Piano verkoper adviseerde het mijn ook omdat een Piano nog gevoeliger is dan een bank.
    De Tropische planten doen het goed en de Radiator van de (nu pellet gestookte)
    C V ketel werken perfect.

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Dirck2 Mijn praatstoel Empty En "verstand" van schouwen

    Bericht van Gast za maa 02, 2013 6:54 pm

    Kinderen die naast zo aan het zien een enkele hete pijp mogen spelen?

    En minder rendement door veel pijp buiten te plaatsen.
    En ook de muur, kan zwart worden op deze korte afstand.
    Ik vind dit leuk gemaakt maar niet bepaald wat de meeste willen.

    Gesponsorde inhoud


    Dirck2 Mijn praatstoel Empty Re: Dirck2 Mijn praatstoel

    Bericht van Gesponsorde inhoud

      Soortgelijke onderwerpen

      -

      Het is nu za apr 27, 2024 7:46 pm