Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 32 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 32 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


3 plaatsers

    Rika COMO

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Rika COMO Empty Rika COMO

    Bericht van Gast di feb 12, 2013 9:07 pm

    hallo,
    kampvuur

    ik heb my in september 2012 een rika como aangeschaf,de winterperiode is altyd iets kouder en wat ik doe is het volgende ,myn centrale verwarming
    geeft smorgens 16 ä 17 graden aan,nu dit voelt niet warm aan,deze start op om 7h en om 7.30h start ik myn kachel manueel op deze zet ik op 20 gr tenzy ik weg moet ,de CV slaat af by 18 gradens , het voelt al zeer snel lekker warm aan s"avonds by TV steek ik nog een tandje by ,de warmtevoeler by de kachel is draadloos.
    ik heb myn kachel in duffel gekocht,prima servis ,reeds 1x groot onderhoud gedaan ,de kachel brand zeer schoon en zuiver ,geen roetaanslag .
    tot op heden een tevreden man
    o,ja over de ganse dag 7.30h tot 22h een verbruik (macro pellets) ongeveer 15kg verbruik naargelang of het zonnetje het buiten doet of niet

    eddy
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Rika COMO Empty Re: Rika COMO

    Bericht van Gast di feb 12, 2013 11:58 pm

    hallo eddy waarom steek je de centrale verwarming nog aan ?is het niet beter om de pelletkachel aan te laten springen (automatisch)om 7u ipv de centrale verwarming? zo gebruik je uw kachel optimaal en spaar je (gas of stookolie uit!)
    grts eric
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4752
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Rika COMO Empty Re: Rika COMO

    Bericht van pedro wo feb 13, 2013 8:13 am

    Idd,zelfde mening als ericgtc hier,is het niet overbodig om de cv een uurtje te laten draaien?uw pelletkachel een uurtje vroeger (laten) opstarten en je zal wss het zelfde resultaat halen als nu,maar voordeliger werken!


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Rika COMO Empty rica como

    Bericht van Gast wo feb 13, 2013 3:17 pm

    hallo,

    het is juist ik kan de kachel vroeger starten,doch de radiators zyn afgekoeld en de eerste warmte van de pelletkachel die in aanraking komt koelt
    af ,ik bedoel als je het snel warm wil hebben kan je beter de CV opzetten ,nadeel zal wel zyn de meerprys die je betaald

    groetjes
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31494
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Rika COMO Empty Re: Rika COMO

    Bericht van erwin wo feb 13, 2013 3:21 pm

    deneddy,

    graag in deze topic blijven, niet voor elk antwoord een nieuwe topic starten,
    antwoorden kan via de knop reply, niet via new thread..

    graag ook geen overmatig gebruik van emoticons, dit word als storend ervaren...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Rika COMO Empty Re: Rika COMO

    Bericht van Gast wo feb 13, 2013 5:55 pm

    als je bv om 7u opstaat ,programmeer dan je kachel om op 6u op te springen ,hoeveel m³ moet je verwarmen?
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31494
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Rika COMO Empty Re: Rika COMO

    Bericht van erwin wo feb 13, 2013 7:10 pm

    eddy,

    volgende berekening geeft je misschien meer duidelijkheid:

    CV verbruik: 1 uur brander in werking kost momenteel 2.56 euro (verbruik +- 2.7L/h aan 0.95 euro/l)
    Daarvoor heb je 10kg pellets..

    zoals gezegd eens proberen zonder de CV, kachel 1 of 2 uurtjes vroeger opstarten,
    ofwel de kachel snachts op 18 laten branden (veel gaat die dan niet verbruiken als het zonder verwarming zakt tot 17gr snachts)


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    ben-revo
    ben-revo
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 257
    Leeftijd : 61
    Registration date : 09-12-11

    Rika COMO Empty Re: Rika COMO

    Bericht van ben-revo wo feb 13, 2013 9:38 pm

    Ik heb nog geen cv aan gehad , pelletkachel start wel 90minuten op voor ik opsta ,


    _________________
    Rika Revo 9kw
    Rika Topo II 10kw
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Rika COMO Empty Re: Rika COMO

    Bericht van Gast do feb 14, 2013 11:16 am

    Ik doe ook als deneddy maar dan vooral omdat de CV dan ook de badkamer boven verwarmt 's morgens.

    Dus 's morgens CV zodat het ook warm word in de badkamer, daarna pelletkachel voor de rest van de dag.

    Mvg,

    Filip

    Gesponsorde inhoud


    Rika COMO Empty Re: Rika COMO

    Bericht van Gesponsorde inhoud

      Soortgelijke onderwerpen

      -

      Het is nu zo apr 28, 2024 7:59 pm