Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 17 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 17 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


4 plaatsers

    Karmek One

    opajust
    opajust
    Pellet
    Pellet


    Aantal berichten : 62
    Leeftijd : 77
    Registration date : 07-04-12

    Karmek One  Empty KARMEK ALIce 10Kw.

    Bericht van opajust wo dec 19, 2012 8:10 pm

    hallo allemaal,Wie is er in het bezit van een KARMEK ALICE 10Kw.?
    Graag Uw bevindingen over deze kachel zowel de plus en min punten
    Bedankt voor de info
    Groetjes OPAJUST
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Karmek One  Empty Re: Karmek One

    Bericht van Gast do dec 20, 2012 4:56 pm

    ik heb er 1 die nu na wat aanpassingen en afregelingen nu perfect werkt ~
    + punten heel zuinig , heel stil,heel makkelijk af te regelen,programmeerbaar ,mooi desing, Laughing
    - punten geen problemen meer om op te lossen  Crying or Very sad
    opgeloste problemen zijn afstelling,schouwaansluiting,gleufje geslepen in brandpotje zodat opstarten nu 100% lukt
    remember wat je zelf doet.......in mijn geval moest ik wel want mijn verkoper stuurt zijn kat
    opajust is de gloeikaars al toegekomen????
    grts eric
    laika
    laika
    Pelletje
    Pelletje


    Vrouw Aantal berichten : 24
    Registration date : 01-11-12

    Karmek One  Empty Re: Karmek One

    Bericht van laika do dec 20, 2012 7:23 pm

    Hallo,
    Ook die van ons staat nu bijna op punt - na bezoek van de technieker. Wij gaan nog een schouwtrekkap zetten. Voort van de rest weinig geluid en zuinig...
    opajust
    opajust
    Pellet
    Pellet


    Aantal berichten : 62
    Leeftijd : 77
    Registration date : 07-04-12

    Karmek One  Empty Gloeikaars KARMEK opajust

    Bericht van opajust do dec 20, 2012 8:47 pm

    over de gloeikaars;is in orde maar kachel start nog niet op,technieker gaat praten met zijn baas aangaande opstartprobleem,ik ben in blijde verwachting,ik heb nog wat geduld!
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Karmek One  Empty Re: Karmek One

    Bericht van Gast vr dec 21, 2012 6:36 am

    @opajust het opstart probleem kan hij oplossen door ofwel een halve mm van de brandkorf houder te vijlen of wel wat ik gedaan heb een gleuf van een halve mm diep en 2mm breed in de brandkorf slijpen juist onder de dikke rand boven het gat van de kaars zodat de korf meer naar achter kan,en de gloeikaars er ideaal inpast de gloeikaars kan niet verschoven worden zoals bij sommige kachels,nu staat bij u de gloeikaars een halve mm buiten de korf zodat er te veel hitte verloren gaat naast de brandpot!na die kleine operatie start ze telkens goed op (en heb ik de ontstekings tijd met de helft verlaagd =langere levensduur bougie)ongeacht welk soort pellets (den wat vlugger dan hardhouten pellets) wat ik eerst deed was bij het opstarten eens met de deuropener in de brandkorf de pellets wat naar beneden duwen (roeren in het potje)dat werkte ook meestal @laika de trekpotten zal uw prob ook wel oplossen ,anders buis in de schouw zoals bij opajust
    grts eric (de gelukkige)en voor allen prettige feestdagen


    Laatst aangepast door ericgtc op vr dec 21, 2012 3:27 pm; in totaal 2 keer bewerkt (Reden : aanpassingen)
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3081
    Registration date : 06-12-11

    Karmek One  Empty Re: Karmek One

    Bericht van Fleur vr dec 21, 2012 12:59 pm

    een keer een stok in het hoenderhok gooien.....ter herinnering...

    bij het opstarten is er een groot verschil bij het aanzuigen van vrieslucht of warme interne lucht van binnenshuis .
    gloeikaars moet die lucht opwarmen om de pellts te kunnen ontbranden.


    _________________
    _________________________________________
    HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
    HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
    HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    _________________________________________
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Karmek One  Empty Re: Karmek One

    Bericht van Gast vr dec 21, 2012 2:06 pm

    aiai als vrouwen beginnen te gooien ga ik meestal lopen Laughing maar volgens mij maakt dat niet veel uit een gloeikaars is +- 300watt en geeft +- 1000graden zwaar genoeg dus om dat beetje vries lucht dat wij hier kennen aan te kunnen volgens mij
    grts eric
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31485
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Karmek One  Empty Re: Karmek One

    Bericht van erwin vr dec 21, 2012 2:22 pm

    vrouwen? rollen


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Karmek One  Empty Re: Karmek One

    Bericht van Gast vr dec 21, 2012 2:30 pm

    ik nam gewoon aan dat fleur een dame was oeps verkeerd? mijn excuses dan feest
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31485
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Karmek One  Empty Re: Karmek One

    Bericht van erwin vr dec 21, 2012 3:13 pm

    dan noemde hij waarschijnlijk fleure Smile


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Karmek One  Empty Re: Karmek One

    Bericht van Gast vr dec 21, 2012 3:22 pm

    mijnfrans is niet zo goed ik dacht fleur= bloem dus dame Razz
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3081
    Registration date : 06-12-11

    Karmek One  Empty Re: Karmek One

    Bericht van Fleur vr dec 21, 2012 6:22 pm

    @ericgtc
    overdag man
    vanaf 17.00h vrouw Embarassed Embarassed Embarassed


    _________________
    _________________________________________
    HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
    HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
    HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    _________________________________________
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Karmek One  Empty Re: Karmek One

    Bericht van Gast vr dec 21, 2012 8:43 pm

    ha een hermafrodiet dus cool ! santa
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Karmek One  Empty Karmek One (mwa69)

    Bericht van Gast di feb 12, 2013 7:27 pm

    Heb zelf een Karmek One in gebruik (nu voor de 2de winter)

    Minpunten:
    * opstartprobleem: we vullen met de hand de korf aan de linkerkant zodat er ontbranding gebeurd (ik zal binnenkort de bovenvermelde tip eens uitproberen)
    * Geluid: de standaard glijbaan voor de pellets (uitvoer) maakt een irritant pling geluid. Heb deze vervangen in een dikker metaal -> opgelost.
    * bij het uitzetten na ettelijke uren operationeel te zijn blijft er in de korf aan de rechterzijde een blok afval (halfopgebrande pellets) welke samenklitten

    Pluspunten:
    * mooi design
    * neemt niet veel plaats in
    * Levert de te verwachten warmte

    @ ERICGTC: zou ik uw instellingen eens mogen ontvangen ? Ik denk dat de mijne niet perfect staan.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31485
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Karmek One  Empty Re: Karmek One

    Bericht van erwin di feb 12, 2013 8:24 pm

    @ ERICGTC: zou ik uw instellingen eens mogen ontvangen ? Ik denk dat de mijne niet perfect staan.

    opletten parameters zijn richtwaarden, perfecte parameters voor iedereen dat bestaat niet, iedere schouw reageert anders


    Laatst aangepast door erwin op di feb 12, 2013 9:02 pm; in totaal 1 keer bewerkt


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Karmek One  Empty Re: Karmek One

    Bericht van Gast di feb 12, 2013 8:36 pm

    mwa69 is het de karmek one alice bwj 2012 of bwj 2011 er zit wel wat verschil in de parameters ,
    u zegt met de hand vullen aan de linkerkant? zit uw gloeikaars opening niet in het midden van de brandpot aan de achterzijde? foto,s? blok afval in de brandpot wijst op ,ofwel slechte verbranding(verstopte gaatjes in pot),of slechte pellets (welk merk gebruikt u?),wanneer was het laatste grote onderhoud? (kachel,schouw)ik wil u graag de parameters geven via pm maar u hebt nog maar 2 berichten geplaatst en pm werkt maar vanaf 5 berichten ,en zoals erwin aanhaalt..maar als u 5 berichten hebt geplaatst wil ik uw parameters ontvangen per pm dan kan ik ze eens bekijken en eventueel aanpassen daar waar nodig ,heeft de kachel een platte of een gebogen deuropener?
    grts eric


    Laatst aangepast door ericgtc op di feb 12, 2013 8:51 pm; in totaal 2 keer bewerkt (Reden : bijkomende tekst)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Karmek One  Empty Re: Karmek One

    Bericht van Gast di feb 12, 2013 8:51 pm

    Dank je voor de snelle reactie.
    Ik heb tijdens de zomer een groot onderhoud laten uitvoeren door mijn leverancier. Op dit ogenblik gebruik ik Plospan pellets. Neen mijn gloeikaars zit aan de linkerzijde (onder de pellet glijbaan, onderaan de pot uiteraard).
    Ik gebruik nog maar enkele maanden dit merk van pellets (heb helaas een hele pallet ervan aangekocht), maar ik heb snel zwarte ruiten (na 1 uur). Kwestie van verbruik heb ik ongegeveer 1 zak nodig voor 14 uur branden (met dit weer) (220m3)

    Alvast dank voor de assistentie.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Karmek One  Empty Re: Karmek One

    Bericht van Gast di feb 12, 2013 9:08 pm

    Misschien is het ook nuttig te vermelden dat de kachel aan een buitenmuur staat. De luchtuitgang is onderaan rechts geconnecteerd met een inox schouw van ongeveer 2.5 meter en heeft een horizontale mond (van de muur weg) op het uiteinde.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Karmek One  Empty Re: Karmek One

    Bericht van Gast di feb 12, 2013 9:21 pm

    Hallo,

    Ik heb ondertussen de gegevens van de kachel onder code A9 genoteerd:
    PR01:15
    PR02: 6
    PR03: 30
    PR04: 1.5
    PR05: 1.3
    PR06: 0.5
    PR07: 1.2
    PR08: 1.5
    PR09: 1.7
    PR10: 2.1
    PR11: 60
    PR12: 60
    PR13: 40
    PR14: 250
    PR15: 60
    PR16: 1600
    PR17: 2000
    PR18: 1490
    PR19: 1450
    PR20: 1500
    PR21: 1600
    PR22: 2000
    PR23: 15
    PR24: 20
    PR25: 25
    PR26: 30
    PR27: 35
    PR28: Off


    Anonymous
    Gast
    Gast


    Karmek One  Empty Re: Karmek One

    Bericht van Gast di feb 12, 2013 9:50 pm

    prog16 mag naar 1650
    17 2100
    18 1530
    19 1810
    20 1900
    21 1950
    22 is ok probeer deze instellingen eens ,maar noteer wel eerst uw originele! zodat je altijd terug kan gaan ,vraagje als je de kachel zelf laat opstarten(en niet met de hand) wat gebeurd er dan loopt uw brandpot over?

    komt de uitgang van de schouw boven de nok of muur uit? hoe een schouw zou moeten zijn staat hier https://pellets.forummotion.com/t5994-hoe-schouw-installeren-kijk-dan-zeker-hier

    grts eric
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Karmek One  Empty Re: Karmek One

    Bericht van Gast di feb 12, 2013 10:12 pm

    Als we bij de opstart niet 'helpen' krijgen we volgende te zien:

    Fase 1: de pot komt langs rechterkant vol te zitten, links (aan de gloeikaars) komt het niveau van de pellets niet hoog genoeg ... gloeikaars gaat aan maar zonder resultaat.
    Fase 2: het gewone programma werpt op regelmatige basis pellets in de pot, de helft 'loopt over' de andere helft vult de pot volledig op, deze gaan dan ontvlammen en het vuur start.

    Opmerking: ik vind wel dat ik in eco mode een redelijk grote vlam heb.

    mijn schouw komt niet boven mijn dak maar stop ongeveer 1 meter daaronder. We hadden hiervoor gekozen zodat er geen schaduw op de zonnepanelen zou vallen.

    Ik heb de waardes aangepast en zal dit een dag evalueren ... ik hou je op de hoogte.

    Alvast bedankt!

    BTW Ik denk dat ik een model 2011 heb.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Karmek One  Empty Re: Karmek One

    Bericht van Gast di feb 12, 2013 10:36 pm

    ja model 2011,uw schouw is al zeker niet goed! te weinig trek! om meer pellets bij opstart in de pot te krijgen(duw op de 2 pijltjes toetsen bovenaan de display tegelijk tot er voldoende pellets in de brandpot liggen zo hoef je niet met de hand te vullen) pas prog 4 aan naar 1,7 raakt potje nog niet vol genoeg 1,8 enzo verder,om uw vlam te minderen en het verbruik! pas prog 6 aan van 0,5 naar 0,4 probeer ook naar 0,3 maar dan kan kachel uitgaan (in het oog houden)als ze bijna uit gaat de 2 pijltjestoetsen weer te gelijk indrukken tot er weer vlam is en prog 6 terug op 0,4 zetten om het overlopen te vermijden in fase 2 prog 5 met stapjes van 0,2 naar beneden halen tot het ok is
    probeer zeker ook eens andere pellets!!en pas uw schouw aan = belangrijk voor de goede werking!!
    succes grts eric


    Laatst aangepast door ericgtc op di feb 12, 2013 11:05 pm; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : tekst aanpassing)
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31485
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Karmek One  Empty Re: Karmek One

    Bericht van erwin di feb 12, 2013 10:54 pm

    mijn schouw komt niet boven mijn dak maar stop ongeveer 1 meter daaronder. We hadden hiervoor gekozen zodat er geen schaduw op de zonnepanelen zou vallen.

    dat is geen goede keuze geweest.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Karmek One  Empty Re: Karmek One

    Bericht van Gast di feb 12, 2013 11:09 pm

    ok ... zal even de waarde aanpassen en in het oog houden.
    Heb het document van de schouw nagelezen ondertussen. Wil dit nu zeggen dat mijn glas altijd zwart zal blijven (na 1 uur branden) zolang ik geen optimale schouw heb ? Bestaat er dan geen parameter om bijvoorbeeld de luchtafvoer te verhogen (dit werkt toch met een ventilator dacht ik ?)
    Toch al bedankt voor de feedback hé !

    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31485
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Karmek One  Empty Re: Karmek One

    Bericht van erwin di feb 12, 2013 11:15 pm

    Bestaat er dan geen parameter om bijvoorbeeld de luchtafvoer te verhogen (dit werkt toch met een ventilator dacht ik ?)

    ja die bestaat, maar die ventilator dient voor de verbranding en werkt maar tot net buiten de kachel, daarna is het werk voor de schouw om de rook verder af te voeren, een rookgasventilator is geen compressor..

    wat betreft de zwarte ruit zou ik ook eens wat andere pellets testen, dit kan ook invloed hebben op de koekvorming.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009

    Gesponsorde inhoud


    Karmek One  Empty Re: Karmek One

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr apr 26, 2024 4:31 pm