Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 12 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 12 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


2 plaatsers

    edilkamin junior ventilator minder zetten

    Anonymous
    Gast
    Gast


    edilkamin junior ventilator minder zetten Empty edilkamin junior ventilator minder zetten

    Bericht van Gast do feb 14, 2013 12:48 pm

    Hoi hoi . Ik ben Stefan heb pas een pelletkachel aangeschaft   Eens probeerden of het wat voor mij is. Forum  ben ik op internet tegen gekomen. Veel leuke dingen tegen gekomen en wel interessant.  Mijn pelletkachel is van edelkamin junior 10. 7 kw. Ik zou graag willen weten of ik de ventielator wat minder zou kunnen zetten in zijn laagste stand p1. En de rookafvoer moter zachter zetten zuigt teveel warmte weg naar buiten.  Oké ik hoor het graag van jullie.   Mvg.smitje.
    krusty
    krusty
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 4410
    Leeftijd : 74
    Registration date : 19-11-11

    edilkamin junior ventilator minder zetten Empty Re: edilkamin junior ventilator minder zetten

    Bericht van krusty do feb 14, 2013 12:55 pm

    Handleiding gekregen???

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31512
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    edilkamin junior ventilator minder zetten Empty Re: edilkamin junior ventilator minder zetten

    Bericht van erwin do feb 14, 2013 2:13 pm


    is de kachel afgesteld door de verkoper?

    ventilator lager zetten is met de draaiknop, air1 is de laagste stand.


    Laatst aangepast door erwin op do feb 14, 2013 3:58 pm; in totaal 1 keer bewerkt


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    edilkamin junior ventilator minder zetten Empty Re: edilkamin junior ventilator minder zetten

    Bericht van Gast do feb 14, 2013 3:23 pm

    Nee niet afgesteld. Heb hem zelf behaalt en geïnstalleerd. Maar ik vind dat tie veel warmte weg blaast door afvoer. Meschien is dat af toestellen ? Ben door het menu gelopen en dan kom ik. Ts - pa - cp tegen. Ts is van 0 tot 20 en pa ook. En cp op 3 - min 3. Weet niet wat ik daar mee kan doen. Meschien dat iemand dat weet. Ik hoor het graag van jullie. Mvg.smitje
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31512
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    edilkamin junior ventilator minder zetten Empty Re: edilkamin junior ventilator minder zetten

    Bericht van erwin do feb 14, 2013 3:51 pm

    hoelang heb je de kachel, ik zou eerst de handleiding goed doorlezen en grondig de kachel leren kennen vooraleer door de menus te gaan fietsen..

    je zegt veel warmte door de schouw, waaraan zie je dat?
    hoe ziet je schouw eruit?


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    edilkamin junior ventilator minder zetten Empty Re: edilkamin junior ventilator minder zetten

    Bericht van Gast do feb 14, 2013 4:43 pm

    heb hem sins een paar dagen ik vinhem nog all jagen en veel lucht door de uitlaat gooit en hoor hem ook goed wegblazen door uitlaat en de vonken vliegen door de kachel en heb externe lucht valt in garage. maar kachel pakt ook binnen lucht want er komt koude lucht onder de deur door.en als de uitblaas wat minder is .is dat ook minder en word de kachel ook wat heter...daarom wil ik de uitblaas minder hebben als dat kan..mvg.smitje
    Anonymous
    Gast
    Gast


    edilkamin junior ventilator minder zetten Empty Re: edilkamin junior ventilator minder zetten

    Bericht van Gast do feb 14, 2013 4:53 pm

    Het advies van Erwin opvolgen om de handleiding eens goed en begrijpend te lezen en de tijd nemen om de kachel te leren kennen. Ben je dan nog niet tevreden de verkoper vragen de kachel goed af te regelen op de bestaande situatie en vooral niet zonder kennis gaan zitten prutsen in de parameters.

    Het forum kan met bepaalde dingen helpen maar kan geen installateur vervangen, zeker niet op afstand. Je kunt met verkeerd gebruik van parameters meer kwaad als goed doen en dan ben je verder van huis en als de kachel door ondeskundige verkeerde afstelling niet functioneert kun je ook nog problemen met de garantie verwachten.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    edilkamin junior ventilator minder zetten Empty Re: edilkamin junior ventilator minder zetten

    Bericht van Gast do feb 14, 2013 5:23 pm

    heb geen garantie heb hem zo van iemand gekocht maar is wel nieuw.en ik pruts graag en probeer het alleen maar beter te krijgen. dus ik zou graag die motor langzamer laten draaien.wie kan mij helpen.mvg.smitje
    Anonymous
    Gast
    Gast


    edilkamin junior ventilator minder zetten Empty Re: edilkamin junior ventilator minder zetten

    Bericht van Gast do feb 14, 2013 5:26 pm

    Als de kachel nieuw is zit er standaard twee jaar garantie op en zit er een NL-handleiding bij waarin alle gebruikersmogelijkheden uitvoerig staan beschreven alsmede de werking en dat zou normaal gesproken voldoende moeten zijn.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    edilkamin junior ventilator minder zetten Empty Re: edilkamin junior ventilator minder zetten

    Bericht van Gast do feb 14, 2013 5:40 pm

    er zit inderdaad een hand leiding bij daar staat niet in hoe ik die moter zachter kan laten draaien.alleen maar aan uit instel van aan uit dag tijden pff daar heb ik nix aan
    Anonymous
    Gast
    Gast


    edilkamin junior ventilator minder zetten Empty Re: edilkamin junior ventilator minder zetten

    Bericht van Gast do feb 14, 2013 5:51 pm

    De Junior heeft gewoon een minimum stand en daarbij draait de rookgasventilator dienovereenkomstig, daar valt niet veel aan te verminderen. Het is de vereenvoudigde versie van de Seven. De kachel moet zijn rookgassen wel kunnen afvoeren, ook op het laagste vermogen en een palletkachel blaast nu eenmaal altijd.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    edilkamin junior ventilator minder zetten Empty Re: edilkamin junior ventilator minder zetten

    Bericht van Gast do feb 14, 2013 6:42 pm

    ja dat klopt dat ie altijd blaast maar meschien kon dat wat minder maar als dat niet gaat met instellen dan houd dat op. moet ik iets anders gaan verzinnen om die ven wat langzamer te laten draaien. dank je wel maar wat ook niet in de beschrijving staat is TS 0 TOT 20---EN PA 0 TOT 20---EN WAT IK DAAR MEE KAN DOEN ??? cp weet ik nu dat is om de wormwortel intestellen----alvast bedankt. mvg.smitje
    Anonymous
    Gast
    Gast


    edilkamin junior ventilator minder zetten Empty Re: edilkamin junior ventilator minder zetten

    Bericht van Gast do feb 14, 2013 6:50 pm

    Voor zover bekend ben je de enige gebruiker van een Junior en daar zijn op het forum geen gegevens van bekend. Het klakkeloos overnemen van waarden van andere types is een onderneming die geheel voor eigen risico is zoals ook aangeven in het topic Parameters. Je kun beter 1 keer een ter zake kundige installateur laten komen die de kachel correct afstelt en waar je dan gelijk al je vragen kunt neerleggen.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    edilkamin junior ventilator minder zetten Empty Re: edilkamin junior ventilator minder zetten

    Bericht van Gast do feb 14, 2013 7:18 pm

    denk dat dat wel het beste is ja..toch bedankt voor de moeite..mvg.smitje
    Anonymous
    Gast
    Gast


    edilkamin junior ventilator minder zetten Empty Re: edilkamin junior ventilator minder zetten

    Bericht van Gast do feb 14, 2013 7:28 pm

    Als de kachel straks vakkundig is afgesteld en je kunt genieten van een goed werkende Junior lezen we graag je ervaringen.

    succes.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    edilkamin junior ventilator minder zetten Empty Edelkamin junior10

    Bericht van Gast ma feb 18, 2013 12:24 am

    Hoi hoi

    Ik wil even laten weten dat de junior nu perfect brand
    En zuinig is .

    Maar moed je wel de parameters veranderen anders blaast ie alle warme naar buiten.
    En teveel lawaai .

    Na veel testen kijken en luisteren de iediaale stand voor mij gevonden

    Na goed afstellen een zeer fijne pelletkachel

    Mvg.smitje

    Gesponsorde inhoud


    edilkamin junior ventilator minder zetten Empty Re: edilkamin junior ventilator minder zetten

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu do mei 02, 2024 5:19 am