Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 34 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 34 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


2 plaatsers

    vraagje over pelletketel

    Anonymous
    Gast
    Gast


     vraagje over pelletketel Empty vraagje over pelletketel

    Bericht van Gast vr feb 22, 2013 11:14 am

    Hallo,
    Ik ben Kristof en ik kom uit het antwerpse.
    Wij zijn van zin van onze mazoutbrander te vervangen door een pelletketel.
    Nu zijn we aan het rondhoren en we komen veel merken tegen en uiteenlopende prijzen.

    Misschien kan iemand mij advies geven.
    situatie.
    huis van 1935, wordt geisoleerd (momenteel reeds gedaan, dakisolatie en nieuwe ramen/deuren, isolatie van rolluikkasten, muren worden nog nageisoleerd.)
    momenteel verstoken wij ongeveer 1500 liter mazout per jaar (enkel CV)
    thermostaat staat ingesteld op 19.8°
    gezien de ouderdom van de CV installatie wordt het water van de ketel gestookt in de winter tot 85 a 90° de ketel zelf is een 37kw, als het 17 graden is dan heeft de CV een half uur tot 45 min nodig om het huis op 20° te verwarmen.

    Nu, een eerste offerte die ons is voorgesteld is een ketel van Coster Energy, een 20kw versie. geinstalleerd zou deze op een 5800 euro uitkomen. ik weet niet of dit een goede prijs is?
    Ik vroeg me af of dit een goed merk is? Ik kan er bitter weinig van terugvinden (belgische fabrikant)

    kan een pelletketel makkelijk die watertemperatuur aan? ik weet dat dit nodig is voor de warmte afgifte van de radiatoren, lagere temperatuur van het water zou ervoor zorgen dat de warmteafgifte te laag is dus de woning niet op temperatuur zou komen..
    ter info, de woning is tussen de 150 en 180m2
    alvast bedankt voor de reactie's!
    Anonymous
    Gast
    Gast


     vraagje over pelletketel Empty Re: vraagje over pelletketel

    Bericht van Gast vr feb 22, 2013 1:43 pm

    Kristof,
    welkom op het forum en veel leesplezier. Met de zoekknop linksboven kun je zoeken of er al informatie over je vragen op het forum te vinden is.
    M.v.g.,
    Dick
    Greenhorn
    Greenhorn
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 133
    Leeftijd : 70
    Registration date : 07-08-12

     vraagje over pelletketel Empty Re: vraagje over pelletketel

    Bericht van Greenhorn vr feb 22, 2013 5:00 pm

    Kristof,

    Als je er de plaats en het budget voor hebt zou ik niet twijfelen.Best eens informeren op Batibouw (Hal 12 ).Zéér belangrijk is een goede instalateur. De beste ketels getest in Duitsland in 2009 waren Viessmann Vitoligno en Windhager Biowin.Ga eens langs op de stand van Stroomop. Dit is de importeur van Ökofen een betrouwbare firma met zeer goede ondersteuning.Ik heb daar destijds een info-avond gevolgd en een schat aan informatie opgedaan. Met je vermogen van 20 KW zit je goed voor je oppervlakte.Nogmaals, ga niet over een nacht ijs en laat je zeer goed informeren.

    Succes, Patrick
    Anonymous
    Gast
    Gast


     vraagje over pelletketel Empty Re: vraagje over pelletketel

    Bericht van Gast vr feb 22, 2013 6:18 pm

    Een vriendin van ons heeft een RED pelletketel staan en die doet het prima. RED pelletketels zijn matig van prijs en zouden een budgetmerk van MCZ zijn. Misschien eens de moeite nemen om te kijken wat RED te bieden heeft en wat het prijskaartje is. De ketel die zij heeft staan is een 24KW.

    Groetjes
    Anonymous
    Gast
    Gast


     vraagje over pelletketel Empty Re: vraagje over pelletketel

    Bericht van Gast za feb 23, 2013 11:21 pm

    Kristof,
    waar wij onze pellets kopen is bij een verdeler van hargassner.
    Ik weet hier wel geen prijzen of dergelijke van
    mvg
    Katrien
    Anonymous
    Gast
    Gast


     vraagje over pelletketel Empty Re: vraagje over pelletketel

    Bericht van Gast zo feb 24, 2013 12:01 pm

    Beste Kristof,

    Het belangrijkste is denk ik een goede installateur vinden met kennis van pelletketels en liefst bij jou in de buurt. Vervolgens vergelijk je best alle aanbiedingen, zowel op prijs als op mogelijkheden. Belangrijk: automatisch vulsysteem, of zelf vullen met zakjes. Zelfreinigend of niet? Vergeet ook niet dat je best een buffervat neemt. Sommige ketels moduleren en kunnen zonder, maar dan moet je wel rekening houden met een langere opwarmtijd.
    Groetjes Gisse
    avatar
    atlasgust
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 100
    Leeftijd : 80
    Registration date : 01-01-09

     vraagje over pelletketel Empty Re: vraagje over pelletketel

    Bericht van atlasgust zo feb 24, 2013 2:34 pm

    Hoi Kristof,
    Heb ook een ketel staan van 20 kw. volautomatisch (oekefen) een plezier om mee te werken en een verdeler waar ik op kan rekenen in de geburen.
    Mischien vindt je ook een ander merk dat kwalitatief ook goed is aan een kleinere prijs,toch zoeken naar een vakman want de eerste de beste kachelhandelaar is niet altijd goed thuis in centrale verwarming, want als er problemen zijn is het bijna altijd in putteke winter he.. sucses

    Gesponsorde inhoud


     vraagje over pelletketel Empty Re: vraagje over pelletketel

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu za mei 11, 2024 5:31 am