Merk Skia Design - Pagina 2 Hitskin_logo Hitskin.com

Dit is een voorbeeld van Hitskin.com
Installeer deze stijlGa terug naar de stijlenpagina



Het forum over verwarmen met pellets
 
IndexRegistrerenInloggen
Voorstellen nieuwe leden
"De Tien Geboden”
Het pelletforum gebruiken:
Navigatie
 Index
 Forumregels
 Gebruikerslijst
 Profiel
 FAQ
 Zoeken
Wie is er online?
Er zijn in totaal 61 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 61 gasten

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.
Soortgelijke onderwerpen
Affiliates
gratis forum

Meest actieve berichtenplaatsers
erwin
Merk Skia Design - Pagina 2 I_vote_lcapMerk Skia Design - Pagina 2 I_voting_barMerk Skia Design - Pagina 2 I_vote_rcap 
steven
Merk Skia Design - Pagina 2 I_vote_lcapMerk Skia Design - Pagina 2 I_voting_barMerk Skia Design - Pagina 2 I_vote_rcap 
pedro
Merk Skia Design - Pagina 2 I_vote_lcapMerk Skia Design - Pagina 2 I_voting_barMerk Skia Design - Pagina 2 I_vote_rcap 
krusty
Merk Skia Design - Pagina 2 I_vote_lcapMerk Skia Design - Pagina 2 I_voting_barMerk Skia Design - Pagina 2 I_vote_rcap 
Fleur
Merk Skia Design - Pagina 2 I_vote_lcapMerk Skia Design - Pagina 2 I_voting_barMerk Skia Design - Pagina 2 I_vote_rcap 
ss
Merk Skia Design - Pagina 2 I_vote_lcapMerk Skia Design - Pagina 2 I_voting_barMerk Skia Design - Pagina 2 I_vote_rcap 
jeanhup
Merk Skia Design - Pagina 2 I_vote_lcapMerk Skia Design - Pagina 2 I_voting_barMerk Skia Design - Pagina 2 I_vote_rcap 
Philip
Merk Skia Design - Pagina 2 I_vote_lcapMerk Skia Design - Pagina 2 I_voting_barMerk Skia Design - Pagina 2 I_vote_rcap 
Annejanne
Merk Skia Design - Pagina 2 I_vote_lcapMerk Skia Design - Pagina 2 I_voting_barMerk Skia Design - Pagina 2 I_vote_rcap 
Maryline
Merk Skia Design - Pagina 2 I_vote_lcapMerk Skia Design - Pagina 2 I_voting_barMerk Skia Design - Pagina 2 I_vote_rcap 

 

 Merk Skia Design

Ga naar beneden 
+6
krusty
ben-revo
erwin
stef123
niel
john-159
10 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
AuteurBericht
Gast
Gast




Merk Skia Design - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Merk Skia Design   Merk Skia Design - Pagina 2 Emptyzo maa 10, 2013 8:46 pm

Vandaag had ik de kans om een Caminetti Montegrappa in werkelijkheid te kunnen aanschouwen. Ook al ken ik geheel niets van kachels, het leek me eenvoudig om er de mooie Skia (piramide model) in te herkennen. Heel blij dat ontdekt te hebben en een nog veiliger gevoel.

Bij de nieuwe modellen zullen (na april geleverd) de 'uitlaten' voor kanalisatie niet meer worden voorzien op de Skia's. Er zou te weinig interesse zijn bij de klanten... Aangezien ik daar in geïnteresseerd ben zal ik niet verder meer mogen uitstellen om de knoop door te hakken.

@ Erwin: Heel juist, zo denk ik er tenminste ook over.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Merk Skia Design - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Merk Skia Design   Merk Skia Design - Pagina 2 Emptydi mei 21, 2013 9:42 pm

...ondertussen al een tijdje verstreken en nog wachtende op de levering van mijn Skia Smile

Ik vraag me af of er op de Keops ook een voorziening is om lucht van buiten aan te trekken? Bij onze cassette werd dat destijds sterk aanbevolen.
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 31575
Leeftijd : 61
Registration date : 15-02-10

Merk Skia Design - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Merk Skia Design   Merk Skia Design - Pagina 2 Emptydi mei 21, 2013 10:04 pm

Rietje,

op de schets van de keops op de site van skia staat achterkant een aansluiting van 55mm voor externe lucht, de kachel zal dan veel rustiger branden..

[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Merk Skia Design - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Merk Skia Design   Merk Skia Design - Pagina 2 Emptydi mei 21, 2013 10:32 pm

Erwin, nogmaals dank voor je snelle response. Ik ben trouwens heel blij met je bevestigend antwoord.
Dus nu weet ik ook dat de mogelijkheid bestaat het toe te passen op dit model en bovendien daardoor (externe lucht binnen brengen in de kachel) de kachel een rustigere vlam heeft. Eerder zei men dat het ook aangenamer is dat een kachel of cassette dan niet de lucht (zuurstof) verbrandt uit de ruimte waar het is opgesteld.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Merk Skia Design - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Merk Skia Design   Merk Skia Design - Pagina 2 Emptywo mei 22, 2013 7:10 am

veel respect voor SKIA om eindelijk eens een design reeks uit te brengen

mijn vrouw werkt bij een "serieus" interieurbedrijf en heeft al veel laten blijken dat er véél te weinig desing pelletkachels zijn

maar zoals gezegd, SKIA dit zijn gewoon bestaande kachels met een extra design touch
zo herken je duidelijk de Caminetta Montegrappa Linea...
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Merk Skia Design - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Merk Skia Design   Merk Skia Design - Pagina 2 Emptyma okt 14, 2013 9:00 pm

Inmiddels al een paar maanden heel tevreden van onze Keops   en... van de zaak waar deze hebben aangekocht (Wortegem Petegem) Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Merk Skia Design - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Merk Skia Design   Merk Skia Design - Pagina 2 Emptydi okt 15, 2013 10:59 am

Ik heb ze bij een dealer zien branden vrij stil net bij het opstarten iets meer geluid maar niet echt storend op dat moment maar meer weet ik ook niet.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Merk Skia Design - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: skia kachel - vlam slaat tegen het glas   Merk Skia Design - Pagina 2 Emptyma dec 02, 2013 11:42 pm

Ben de trotse eigenaar van een skia pelletkachel "Glas Up" white. Ik heb de kachel vooral gekocht omwille van het mooie design.
Heb echter een aantal problemen met de kachel, de vlam slaat tegen het glas aan, er is snel roetvorming ter hoogte van het glas(onderaan), en de assen stapelen zich ook makkelijk vooraan(ter hoogte van het glas).
Verder vind ik de vlam wat onrustig, en wanneer de pellets in de brander vallen zie je de vonken fel naar boven slaan.

Is dit normaal of staat de kachel slecht afgesteld?

De rookuitlaat bestaat uit een geïsoleerde inox buis die door het dak gaat(ong. 8 m. hoog), de aanvoer is binnenshuis(aanvoer verse lucht via rooster boven raam)

Veel dank!
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 31575
Leeftijd : 61
Registration date : 15-02-10

Merk Skia Design - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Merk Skia Design   Merk Skia Design - Pagina 2 Emptyma dec 02, 2013 11:57 pm

onrustige vlam en vonken is normaal.
welke binnendiameter heeft de buis, werd de kachel werkelijk afgesteld op de schouw bij de plaatsing.
zeker eens een paar merken pellets testen..

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Merk Skia Design - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Merk Skia Design   Merk Skia Design - Pagina 2 Emptydi dec 03, 2013 12:05 am

Ai de binnendiameter Embarassed ? De buitendiameter is 14cm...daar moet dan de isolatie nog van afgetrokken worden. Schat zo'n 11 - 12cm?

Naar mijn weten is de kachel bij plaatsing niet afgesteld.
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 31575
Leeftijd : 61
Registration date : 15-02-10

Merk Skia Design - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Merk Skia Design   Merk Skia Design - Pagina 2 Emptydi dec 03, 2013 12:15 am

zijn het deze buizen, buitendiameter 140 is dan binnendiameter 80 mm.
als je de onderste dop van het Tstuk haalt kun je het exact meten, voor 8 meter is binnendiameter 100 mm toch wel aangewezen.

als de kachel niet werd afgesteld, verkoper kontakteren en aandringen op een afstelling, daar heb je voor betaald.

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 31575
Leeftijd : 61
Registration date : 15-02-10

Merk Skia Design - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Merk Skia Design   Merk Skia Design - Pagina 2 Emptydi dec 03, 2013 12:39 am

nieuwe serie skia mirror, kachels met een front in spiegelglas.
heel mooi maar weer wat extra poetswerk erbij...

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Merk Skia Design - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Merk Skia Design   Merk Skia Design - Pagina 2 Emptyza feb 08, 2014 8:23 pm

Ikzelf zou een pelletkachel willen aanschaffen voor in de veranda (tuinliving) van 30m2 of 75m3. Op dit moment is het er 11° (08/02/2014 - 21u). De veranda is zelf 10m op 3m en de pelletkachel zou in de zijkant komen te staan. In de veranda zelf is er een schuifraam met 2m opening. Zou de palletkachel ook een deel van de living kunnen verwarmen of is dit teveel gevraagd (zonder canalisatie) ?

Het model dat ik voor ogen heb (Skia Fusion Classic of Glass), bestaat in een uitvoering van 8.5kW en 11kW. Als je een kachel koopt met een te hoog verhogen, verbruik je teveel blijkbaar en een kachel met te weinig vermogen, moet blijkbaar teveel op hoge stand draaien wat ook niet goed zou zijn. Moeilijke keuze dus. Wie helpt ons de beste keuze te maken ? Alvast bedankt.
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 31575
Leeftijd : 61
Registration date : 15-02-10

Merk Skia Design - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Merk Skia Design   Merk Skia Design - Pagina 2 Emptyza feb 08, 2014 9:08 pm

voor 75m3 heb je genoeg aan 4kw mits goede isolatie, de 8.5kw is zeker meer dan voldoende dus.
als de kachel te zwaar is gaat deze teveel in laag vermogen branden. het resultaat gaat zijn inwendig snellere vervuiling, snel zwarte ruit ed...

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Merk Skia Design - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Merk Skia Design   Merk Skia Design - Pagina 2 Emptydo maa 06, 2014 11:55 am

Hallo, we hebben 1 maand geleden een pelletkachel van Skia Design gekocht, type Fusion Glass (black). We zijn er heel tevreden over.
Ik had eerder via dit forum de vraag gesteld of we voor een 8.5kw of een 11kw moesten gaan. Is voor onze veranda van 30m2 of 75m3 te verwarmen. Ik kreeg toen meerdere reacties dat een 8.5kw ruim voldoende zou zijn. En dit klopt Smile
Er zijn 5 standen (van 1 tot 5) en op stand 3 krijgen we op 2 uur een temperatuursstijging van 10°C.

Wel wat pech gehad bij het installeren. Hij viel tijdens de installatie (door de verdeler waarbij we deze gekocht hebben) in panne en kon niet meer opgestart worden. De verdeler heeft dan Skia Design Vlaanderen opgebeld en wijzelf kregen al na een uurtje bevestiging door deze laatste dat er nog een technieker langskwam dezelfde avond. Bleek dat er een klein onderdeeltje moest vervangen worden en we kregen een heel goede uitleg van de technieker van Skia zelf.

Wij hebben ook gekozen voor een Magna-glas langs de binnenkant. Er wordt een soort folie op de binnenkant van het glas aangebracht waardoor je de vuile aanslag niet ziet :- maar waardoor je ook een ander vlammenspel ziet. De vlammen zijn nu rood ipv geel en je ziet het bakje binnen of de pellets niet vallen. Is echt wel mooi.

Je hebt wel altijd een beetje een verbrande houtgeur in huis, vind ik. Is dit normaal ? Een familielid heeft een ingebouwde pelletkachel en daar ruik je dit niet zo.
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 31575
Leeftijd : 61
Registration date : 15-02-10

Merk Skia Design - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Merk Skia Design   Merk Skia Design - Pagina 2 Emptydo maa 06, 2014 12:43 pm

na een week stoken zou je een nieuwe kachel normaal niet meer mogen ruiken.
als het de geur van verbrand hout is klopt er iets niet.
wat voor schouw zit er achter de kachel.

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Merk Skia Design - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Merk Skia Design   Merk Skia Design - Pagina 2 Emptyvr maa 07, 2014 2:03 pm

We hebben een dubbelwandige geïsoleerde inoxbuis van +/- 3.80m en 2 bochten van 45° en we gebruiken xylets pellets (Total).
Alvast bedankt voor uw advies.
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 31575
Leeftijd : 61
Registration date : 15-02-10

Merk Skia Design - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Merk Skia Design   Merk Skia Design - Pagina 2 Emptyvr maa 07, 2014 2:16 pm

zit de uitmonding van de buis uit de windzone, meer info daarover in de 5 topics over schoorstenen achter [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.] link.
zitten de dichtingen in de buizen net achter de kachel goed op hun plaats.

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
krusty
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
krusty


Man Aantal berichten : 4419
Leeftijd : 74
Registration date : 19-11-11

Merk Skia Design - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Merk Skia Design   Merk Skia Design - Pagina 2 Emptyma apr 21, 2014 5:44 pm

Ik heb deze week naar een nieuwe buur zijn SKIA gaan kijken, mooie kachel en tevreden over de installateur .

Alleen een minpunt , de pelletresevoir is binnenin geverfd en daardoor schuiven de pellets moeilijk het lijkt soms of ze blijven plakken zegt de man !!
De installateur maakte er geen probleem van en kwam gratis een gegalvaniseerde plaatsen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast
Anonymous



Merk Skia Design - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: onderhoud skia   Merk Skia Design - Pagina 2 Emptydi apr 22, 2014 8:14 am

Hallo,

Ik bezit sedert deze maand een Skia design kachel van 8,5 kW en kreeg mee dat een jaarlijks onderhoud 300 euro !!! kost.
Ik lees hier nu net dat de richtprijs van een groot onderhoud tussen de 75 en 150 euro zou liggen.
Iemand ervaring met het onderhoud van een Skia?

grtz
Herwig
Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 31575
Leeftijd : 61
Registration date : 15-02-10

Merk Skia Design - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Merk Skia Design   Merk Skia Design - Pagina 2 Emptydi apr 22, 2014 8:19 am

die 300 euro heeft helemaal niets met skia te maken, eerder met winstbejag door uw verkoper.
daarover gaan jammeren is nu helaas te laat, het eerste jaar ga je er toch niet onderuit kunnen owv garantie.
ook daarna ga je heel weinig verkopers vinden die een onderhoud willen komen doen als de kachel van ergens anders komt, dat is de realiteit...

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009


Laatst aangepast door erwin op di apr 22, 2014 10:30 am; in totaal 2 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Fleur
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
Fleur


Man Aantal berichten : 3082
Registration date : 06-12-11

Merk Skia Design - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Merk Skia Design   Merk Skia Design - Pagina 2 Emptydi apr 22, 2014 9:32 am

misschien al eens iemand aan gedacht ??
bij aankoop van een nieuwe kachel......
vragen om het eerste onderhoud bij op de aankoopfaktuur te plaatsen.......... Smile

_________________
_________________________________________
HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
_________________________________________
Terug naar boven Ga naar beneden
harrielok
verkoper
harrielok


Man Aantal berichten : 789
Registration date : 08-11-12

Merk Skia Design - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Merk Skia Design   Merk Skia Design - Pagina 2 Emptydi apr 22, 2014 9:34 am

herwig
Misschien kunt u navragen wat er voor € 300,- gedaan wordt?

_________________
Vanaf september 2013 Saey Kali Mini CV.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.pelletkachelheerenveen.nl
Gast
Gast
Anonymous



Merk Skia Design - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Merk Skia Design   Merk Skia Design - Pagina 2 Emptydi apr 22, 2014 8:18 pm

Hoi aan ieder die al reageerde,
Hieronder heb ik integraal de mail geplakt die ik van de verkoper heb mogen ontvangen.
De kachel is nog geen maand geplaatst dus hij is er wel heel rap bij.
Grtz
Herwig


Beste klant

De winter zit er alweer op! De zon begint te schijnen en uw kachel zal minder frequent gebruikt worden.

Na 1500 diensturen, of na elk stookseizoen, is het noodzakelijk uw pelletkachel te onderwerpen aan een grote reinigingsbeurt en een grondige controle. Dit is een zeer technische opdracht die u best door uw installateur laat uitvoeren. Net zoals bij een cv-ketel is dit jaarlijks onderhoud belangrijk voor een optimale werking en een lange levensduur van uw pelletkachel. Enkel een regelmatig onderhoud volgens de aanwijzingen van de fabrikant garandeert de goede en veilige werking van het toestel, daarom is de fabrieksgarantie ook afhankelijk hiervan.

Ons jaarlijks onderhoud bedraagt 296,80 € (incl. 6% btw) en omvat volgende zaken:
- Reinigen van  de rookgasventilator en eventueel de dichtingen vervangen
- Reinigen van de tagentiële ventilator
- Het pelletreservoir ledigen en reinigen
- Reinigen van de luchtinlaatbuis en sds sensor
- Reinigen van  de volledige verbrandingskamer en de warmtewisselaar
- De dichting van de kacheldeur vervangen en corrigeren indien nodig

Skia-design Aartselaar zal u binnenkort telefonisch contacteren om een afspraak te maken voor dit jaarlijks onderhoud van uw pelletkachel.

Tot binnenkort!

Klantendienst  Skia-design Aartselaar

Terug naar boven Ga naar beneden
erwin
Admin
erwin


Man Aantal berichten : 31575
Leeftijd : 61
Registration date : 15-02-10

Merk Skia Design - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Merk Skia Design   Merk Skia Design - Pagina 2 Emptydi apr 22, 2014 8:23 pm

dat is niet meer of minder dan bij een ander kachelmerk hoort te gebeuren.
2 uurtjes werk aan een eerlijke prijs van zeg maar 120euro.
maar dat onderhoud is pas iets voor volgend jaar bij uw kachel van nog geen maand oud...

_________________
Edilkamin Mariu - okt 2009
Italiana Camini Mariu - okt 2009
Terug naar boven Ga naar beneden
krusty
PELLETKACHEL!
PELLETKACHEL!
krusty


Man Aantal berichten : 4419
Leeftijd : 74
Registration date : 19-11-11

Merk Skia Design - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Merk Skia Design   Merk Skia Design - Pagina 2 Emptydi apr 22, 2014 8:29 pm

Dat hij er rap bij is , OK ........ waarschijnlijk zit je als nieuwe klant in een map op zijn PC en bij het versturen van zijn mail krijgt iedereen , zowel klanten van 5 jaar oud  of nieuwe klanten  van verleden week een mailtje van hen op hetzelfde moment !......trek u dat niet aan !

Die 296,80 € ........woehaaaaaaaaa.....is dat met of zonder TIP (drinkgeld ) duivel
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Merk Skia Design - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Merk Skia Design   Merk Skia Design - Pagina 2 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Merk Skia Design
Terug naar boven 
Pagina 2 van 4Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» design pelletkachel
» verbruik per merk
» merk te koop

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Pelletforum :: Algemeen :: Algemeen + pelletkachels-
Ga naar: