Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 32 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 32 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


3 plaatsers

    pollet jean - pellbox

    Anonymous
    Gast
    Gast


    pollet jean - pellbox Empty pollet jean - pellbox

    Bericht van Gast wo mei 08, 2013 10:47 pm

    hallo iedereen op dit forum ,wil mij effe voorstellen ik ben pollet jean en ben 60 jaar jong ben op deze side geraakt via kenissen ben geen computer freak maar doe mijn best voor niet teveel blunders te maken.
    ik ben niet echt thuis in het forum wezen is eerste maal dat ik me op een forum meld maar ja je bent nooit te oud voor te leren.
    De reden is dat ook omdat ik een pellet kachel heb gekocht wegens de hoog oplopende stookkosten heb een beperkt pensioen
    en ben alleenstaande mag zeggen dat ik een beetje handig ben maar kan goede raad gebruiken.

    Ik heb een tweedehands kachel edilkamin pellbox 10kw gekocht, ik heb er niks bijgekregen van gebruiksaanwijzing kan hem wel opstarten maar zou graag sommige parameters veranderen.
    ben naar een plaatselijke verkoper geweest voor een afstelling te laten doen maar zoals verwacht doen ze het niet als de aankoop niet bij hun is geweest. Ik weet niet hoe ik in het geheugen kan geraken er staat SETUP en dan CODE maar welke?

    Ik hoop hier een paar goede tips te krijgen en mischien kan ik er ook geven,wens jullie allemaal vele goedkopere warmte toe.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31512
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    pollet jean - pellbox Empty Re: pollet jean - pellbox

    Bericht van erwin wo mei 08, 2013 10:59 pm

    Jean,

    welkom op het forum.

    over de pellbox staat heel veel te lezen op het forum, gebruik de zoekknop bovenaan in de grijze balk en zoek op pellbox..

    een 6 talige handleiding staat op de volgende link: handleiding pellbox scf

    parameters kun je aanvragen bij admin pedro, na 5 zinvolle berichten op het forum.


    Laatst aangepast door erwin op zo mei 12, 2013 2:37 pm; in totaal 2 keer bewerkt


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    binck
    binck
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 83
    Registration date : 20-01-13

    pollet jean - pellbox Empty Re: pollet jean - pellbox

    Bericht van binck zo mei 12, 2013 12:32 pm

    Beste Jean,

    Knap gedaan!
    groet
    binck
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pollet jean - pellbox Empty Re: pollet jean - pellbox

    Bericht van Gast zo mei 12, 2013 1:36 pm

    Jean,
    welkom op het forum en veel leesplezier. Als je vertelt wat je zou willen afstellen komen de antwoorden vanzelf.
    M.v.g.,
    Dick
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pollet jean - pellbox Empty opstarten

    Bericht van Gast ma mei 13, 2013 7:27 pm

    hoi allemaal ik heb een vraag over het opstarten van mijn pelbox,die heeft namelijk bij het opstarten een grote vlam die hevig is(vind ik)waardoor het ruitje vrij snel donker word,heb al eens geprobeerd een deel pellets op te vangen zodat er minder inzitten bij het gloeien en dat helpt de vlam is minder hevig,maar ik weet niet of dat afgesteld kan worden en zowel hoe? mischien kan iemand mij raad geven

    Met dank.


    Laatst aangepast door pollet jean op ma mei 13, 2013 9:18 pm; in totaal 1 keer bewerkt
    pellbox
    pellbox
    Admin


    Man Aantal berichten : 785
    Leeftijd : 48
    Registration date : 28-10-08

    pollet jean - pellbox Empty Re: pollet jean - pellbox

    Bericht van pellbox ma mei 13, 2013 7:28 pm

    ja dat kan aangepast worden
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31512
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    pollet jean - pellbox Empty Re: pollet jean - pellbox

    Bericht van erwin di mei 14, 2013 8:29 pm

    jean,

    ik heb je posts in 1 topic gezet onder edilkamin, dan blijft het overzichtelijker voor uzelf.
    je vind makkelijkst je eigen berichten terug via de knop "jou berichten bekijken" rechts onder de grijze balk bovenaan.

    ik heb alle documentatie naar je mailbox gestuurd, meld hier even als je alles ontvangen en gelezen hebt..


    Laatst aangepast door erwin op di mei 14, 2013 11:12 pm; in totaal 1 keer bewerkt


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pollet jean - pellbox Empty Re: pollet jean - pellbox

    Bericht van Gast di mei 14, 2013 10:54 pm

    hallo erwin ,bedankt voor de tips het is nog wennen voor mij maar zal wel lukken

    ja ik heb alles ontvangen mag in het frans dat lukt wel ga dat de komende dagen bestuderen ben echt blij want als je niks weet sta je ook machteloos ,heb al veel plezier gehad aan mijn kachel zeker nu met dit fantastisch lente weer,wens jullie nog een fijne nacht toe en bedankt.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31512
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    pollet jean - pellbox Empty Re: pollet jean - pellbox

    Bericht van erwin di mei 14, 2013 11:07 pm

    dat is de beste werkwijze, alles eerst rustig doorlezen en nadien horen we wel de vragen die je hebt..


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pollet jean - pellbox Empty Re: pollet jean - pellbox

    Bericht van Gast do mei 16, 2013 7:59 pm

    hallo,ik wil bij deze Erwin bedanken voor de handleiding en parameters voor de pelbox ben er wel wat wijzer mee geworden en heb het opstarten kunnen verbeteren had een vrij hoge en hevige vlam waardoor het ruitje snel zwart werd heb minder pellets bIJ het opstarten waardoor de vlam beter is niet zo hevig en het ruitje minder snel zwart.

    Ik had nog een vraag de bovenste afneembare platen (boven het vuurkorfje)hebben in het midden een licht grijze kleur als ook het korfje is dat goed of slecht of toch normaal ?
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31512
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    pollet jean - pellbox Empty Re: pollet jean - pellbox

    Bericht van erwin do mei 16, 2013 8:51 pm

    jean,

    je hebt waarschijnlijk de parameter "load pell 85" lager gezet dan, dat is de tijd dat de worm vol draait bij begin opstart, wat is nu de waarde?

    die grijze kleur is afzetting van de verbranding, dat is normaal. de kleur is ook afhankelijk van de gebruikte pellets, welke pellets stook je.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pollet jean - pellbox Empty Re: pollet jean - pellbox

    Bericht van Gast do mei 16, 2013 10:41 pm

    Erwin,ik heb de parameters van Pellet AC en AR verminderd van 30%naar 15% of ben ik verkeert bezig ?dat zijn de2 opstart parameters.
    De pellets die ik gebruik komen van de"groene kachel" in zolder.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31512
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    pollet jean - pellbox Empty Re: pollet jean - pellbox

    Bericht van erwin do mei 16, 2013 10:49 pm

    de "load pell" tijd werkt nog voor deze 2 parameters, maar zoals jij het deed lukt het ook.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pollet jean - pellbox Empty Re: pollet jean - pellbox

    Bericht van Gast do mei 16, 2013 10:54 pm

    oef :-)ga dat ook eens uitproberen al doende leert men
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31512
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    pollet jean - pellbox Empty Re: pollet jean - pellbox

    Bericht van erwin do mei 16, 2013 10:57 pm

    als je niet zeker bent over iets, stel gerust vragen we helpen je graag verder..

    als je de kachel opstart en na het eerste vol draaien van de worm, kijk dan eens hoeveel pellets er in het korfje liggen, als dit net gelijk met de gloeikaars komt is voldoende..


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pollet jean - pellbox Empty Re: pollet jean - pellbox

    Bericht van Gast do mei 23, 2013 9:45 pm

    goede avond iedereen,ik zou bij deze vooral Erwin willen bedanken voor de nuttige tips die ik heb kunnen gebruiken vooral voor het opstarten het is hier nu gezellig warm en niet omdat het een fijne "lente" avond is.
    Ik ben tevreden over de kachel het enigste "nadeel" is een beetje het geluid van de ventilators maar dat zal wennen,het poetsen valt best mee even stofzuigen en het ruitje poetsen +- 10 minuten dat valt goed mee het is ten slotte een kachel.
    Ik wens iedereen nog gezellige en warme avonden toe.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31512
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    pollet jean - pellbox Empty Re: pollet jean - pellbox

    Bericht van erwin do mei 23, 2013 9:51 pm

    jean,

    blij te horen dat je tevreden bent, de pellbox is idd niet de stilste kachel maar daar wen je wel aan denk ik..
    voor een zwart ruitje is hij ook gevoelig, maar zoals je zegt het is een kachel, geen aquarium Smile


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    pollet jean - pellbox Empty Re: pollet jean - pellbox

    Bericht van Gast do mei 23, 2013 10:03 pm

    Ik moet mischien eens andere pellets proberen maar heb pas 1000kg aangeschaft bij groene kachel in Zonhoven en heb een mooie vlam en weinig assen vind ik, maar heb nog geen ervaring maar zoals dat gezegde "wie niet waagt blijft maagd"

    Gesponsorde inhoud


    pollet jean - pellbox Empty Re: pollet jean - pellbox

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu do mei 02, 2024 1:18 am