Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 23 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 1 verborgen en 21 gasten

eura


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma 21 nov 2011 - 20:52.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+3
Greenhorn
ss
jan 49
7 plaatsers

    teer in de schouw


    erwin
    Admin


    Aantal berichten : 31484
    Registration date : 15-02-10

    teer in de schouw - Pagina 2 Empty Re: teer in de schouw

    Bericht van erwin zo 18 aug 2013 - 23:15

    de afstelling van de kachel en de konstruktie van de schouw is ok, zoals bevestigd door nicky

    1000kg in putje winter met de kachel volle bak of 1000 kg op waakvlam maakt wel een groot verschil kwa vervuiling.. ik durf zelfs wedden dat er momenteel in de kachel ook teer zit..

    maar ik zou ook eens andere pellets gebruiken..
    Anonymous
    Gast
    Gast


    teer in de schouw - Pagina 2 Empty Re: teer in de schouw

    Bericht van Gast ma 19 aug 2013 - 8:18

    Het is steeds een combinatie van beide factoren, de pellets enerzijds en de schoorsteen anderzijds. Feit is dat op laag vermogen de kachel een veel hogere productie van roet heeft door een oncomplete verbranding. Daarom ook dat alle houtkachels die geproduceerd worden getest worden aan 100% vermogen en sinds kort ook aan 50% vermogen om te kijken welke uitstoot van fijn stof en roet deeltjes ze produceren. Bij 50% is dat al dubbel zo hoog als bij vol vermogen, ... onder 50% vermogen en bij dus eigenlijk een te kort aan zuurstof wordt dat enkel maar erger. Ik zou toch steeds aanraden om de kachel zo nu en dan eens goed door te laten branden.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    teer in de schouw - Pagina 2 Empty Re: teer in de schouw

    Bericht van Gast vr 23 aug 2013 - 19:45

    waarom kachel geen 3a4 dagen laten branden ? (zie topic 14/19) er zitten toch niet voor niets beveiligingen op (schouwtemp!!!) dus bij een verstopte brandpot gaat kachel gewoon in alarm en uit ! geen prob zou ik zeggen !
    Anonymous
    Gast
    Gast


    teer in de schouw - Pagina 2 Empty Re: teer in de schouw

    Bericht van Gast za 24 aug 2013 - 10:40

    @Eric Gtc: Dan heeft U blijkbaar meer ervaring met het toestel dan dat de fabrikant zelf heeft!?! Als het toestel continue zou blijven branden is er vuur aanwezig en zal hij inderdaad testen uitvoeren en in veiligheid vallen. Maar wanneer hij UIT is en terug opgestart wordt houdt het toestel in de eerste 15 minuten GEEN rekening met de veiligheden en probeert hij gewoon op te starten. MET ALLE GEVOLGEN VAN DIEN!!! Ik veronderstel dat het toch nog beter is de richtlijnen van de fabrikant te volgen als degene die U zelf opmaakt..... angry 
    Anonymous
    Gast
    Gast


    teer in de schouw - Pagina 2 Empty Re: teer in de schouw

    Bericht van Gast za 24 aug 2013 - 17:59

    ben blijkbaar toch niet de enige die uw mening niet deelt ! zie [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
    Anonymous
    Gast
    Gast


    teer in de schouw - Pagina 2 Empty Re: teer in de schouw

    Bericht van Gast za 24 aug 2013 - 19:06

    Dat we elkaars mening tegen het licht houden is op zich niet verkeerd mits we binnen bepaalde grenzen blijven. Wat dan wel zaak is is die mening van anderen te lezen en te begrijpen, dan blijft de dialoog helder en zuiver.

    Wat Nicky zegt is correct maar dat is wat anders dan de kachel kontinue laten doorbranden. Als dan een kachel in storing valt zul je de reden van die storing eerst moeten verhelpen alvorens een herstart uit te voeren.

    Als de temperaturen in een etmaal van dien aard zijn dat het behaaglijker is de kachel te laten branden brandt hij bij mij ook rustig 24 uur en dat gaat probleemloos. Als de fabrikant voorschrijft dat er een bepaald dagelijks onderhoud nodig is is dat een dringend advies wat beter opgevolgd kan worden tenzij....

    Als er echter sprake is van een matige verbranding door welke oorzaak dan ook zou ik de veilige weg kiezen en het boekje volgen.

    Gesponsorde inhoud


    teer in de schouw - Pagina 2 Empty Re: teer in de schouw

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr 26 apr 2024 - 12:07