Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 34 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 33 gasten

eura


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


2 plaatsers

    zoek tweedehandskachel

    Anonymous
    Gast
    Gast


    zoek tweedehandskachel Empty wie ben ik

    Bericht van Gast za okt 12, 2013 4:49 pm

    Hallo, mijn naam is Marlies en ik ben op zoek naar een tweedehands pelletkachel omdat ik zo'n kachel gezellig en zuinig vind. Ik heb nog weinig verstand van dat soort kachels maar het enthousiasme van een van mijn buren over hun pelletkachel werkt aanstekelijk. Ik moet nog een kachelpijp/schoorsteen laten aanbrengen en de nog te kopen kachel plaatsen. Ik heb al verschillende bedrijven benaderd maar niemand wil mij helpen omdat ik geen nieuwe kachel wil kopen. Ik hoop op deze site anwoord te vinden op mijn vragen en mogelijk ook een bedrijf dat wil helpen. Ik woon dicht bij de Belgische grens in de omgeving van Lanaken.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    zoek tweedehandskachel Empty zoek tweedehandskachel

    Bericht van Gast za okt 12, 2013 4:54 pm

    Marlies,
    welkom op het forum en veel leesplezier. We hebben een topic Aanbiedingen waarin verschillende forumleden een gebruikte kachel aanbieden.
    Voor onderhoud/herstellingen [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.] mogelijke enkele tips.
    M.v.g.,
    Dick
    Anonymous
    Gast
    Gast


    zoek tweedehandskachel Empty 2de handskachel

    Bericht van Gast za okt 12, 2013 8:07 pm

    bedankt voor de tip over bedrijven die waarschijnlijk wel wil helpen bij het plaatsen en onderhouden van een tweedehands pelletkachel.
    Mochten nog meer mensen dergelijke bedrijven in de buurt van Lanaken , '-Gravenvoeren of Riemst weten dan zou ik het fijn vinden om dat te horen,
    Weet iemand wat het maken van een rookkanaal kost ?

    m.vr.gr.

    Marlies
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31485
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    zoek tweedehandskachel Empty Re: zoek tweedehandskachel

    Bericht van erwin za okt 12, 2013 8:28 pm

    Marlies,

    Kun je even wat meer info geven over de te verwarmen ruimtes en of er een schouw reeds aanwezig is.
    Heb je een merk van kachel in gedachte, hierdoor kan er waarschijnlijk meer gerichte info gegeven worden.

    Voor je een 2dehandskachel koopt, overleg dan steeds eerst met de verkoper en zijn installateur of er toch geen overname van de plaatsing/service kan gebeuren. Dit liefst schriftelijk laten vastleggen...



    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Annejanne
    Annejanne
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Vrouw Aantal berichten : 1387
    Registration date : 05-07-09

    zoek tweedehandskachel Empty Re: zoek tweedehandskachel

    Bericht van Annejanne zo okt 13, 2013 9:03 am

    Veel verkopers hebben ook tweedehandskachels staan, heb je daar al eens geïnformeerd?


    _________________
    Edilkamin Iris Plus speksteen
    Green Energy, Badger, Mandi, Plospan, Bioflam, Jekro, GK, Basic Plus, Perfect Flame
    Anonymous
    Gast
    Gast


    zoek tweedehandskachel Empty Re: zoek tweedehandskachel

    Bericht van Gast zo okt 13, 2013 12:07 pm

    marlies,

    Heb begin dit jaar ook een pellet kachel aangeschaft,en ook een rookkanaal .
    De prijs van een geplaatst rookkanaal (2 offertes) was ongeveer 1600€ en dit voor
    10 meter flexibel diameter 100 ,afdekplaat met kap voor op de schoorsteen, een t-stuk en
    2.5 meter vaste inox buis met onderaan een afdekkap en een verloopstuk van 100 mm naar 80mm
    aansluiting pelletkachel.
    Heb deze tenslotte zelf geplaatst daar ik dit me toch te duur leek.
    Alles besteld via het internet voor de prijs van 850€ aan huis geleverd en in 2 uur heb ik dit werkeje geklaard

    mvg,

    Pascal
    Anonymous
    Gast
    Gast


    zoek tweedehandskachel Empty Re: zoek tweedehandskachel

    Bericht van Gast zo okt 13, 2013 12:54 pm

    hallo,

    wat leuk om zo veel reacties te krijgen op mijn berichtje. Maandag ga ik naar een of meer van de bedrijven waarvan ik via dit forum de namen heb gekregen. Misschien zie ik daar tweedehands kachels.
    Ik heb nog geen merk pelletkachel in gedachten. Het is mij niet goed gelukt om uit te vinden wat goede en wat slechte merken zijn. Wel heb ik gezien dat je op het aantal kW moet letten. Ook heb ik op deze site een lijstje gevonden van eisen waar de kachel aan moet voldoen zoals een jaarlijkse onderhoudsbeurt en boekjes van de kachel. Ik heb nu oa een gaskachel en die doet het al meer dan 10 jaar prima. Ik ga er daarom van uit dat er bij een pelletkachel ook niet veel mis kan gaan maar misschien zie ik dat verkeerd. Ik ben benieuwd wat jullie daar van vinden.
    De ruimte die ik wil verwarmen, de woonkamer,  is 65 m2 en heeft deels (ong 45 m2) een hoog puntdak (hoogste punt ongeveer 4 m). Een bedrijf heeft mij gezegd dat ik dan beter een pellet-cv-ketel kan nemen maar ik vind een kachel nu juist zo gezellig en wil daarom liever een kachel. Misschien kan ik daarmee niet de hele kamer verwarmen maar de gaskachel blijft dus daarmee kan ik bijverwarmen. De thermostaat hangt in de keuken en de andere kamers kunnnen dus door de cv verwarmd worden.
    Er moet een nieuwe aansluiting worden gemaakt, bij voorkeur in huis want aan de buitenkant zijn de muren geisoleerd met platen en daarop stucwerk waardoor daar niets aan vast kan worden gemaakt. Voor wat mij betreft hoeft de kachelpijp niet ommuurd te worden maar kan hij door het dak rechtstreeks naar buiten.
    Als iemand nog tips heeft voor mijn situatie dan hoor (lees) ik dat graag,

    m.vr.gr.

    Marlies


    Laatst aangepast door TIEK op zo okt 13, 2013 1:02 pm; in totaal 1 keer bewerkt
    Anonymous
    Gast
    Gast


    zoek tweedehandskachel Empty Re: zoek tweedehandskachel

    Bericht van Gast zo okt 13, 2013 1:14 pm

    Het benodigd vermogen kun je bepalen door het volume (aantal m³) uit te rekenen en te delen door 20, en dan een slag zwaarder kiezen.

    Gesponsorde inhoud


    zoek tweedehandskachel Empty Re: zoek tweedehandskachel

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr apr 26, 2024 3:05 pm