Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 18 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 3 verborgen en 15 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


3 plaatsers

    MCZ Saturn

    Anonymous
    Gast
    Gast


    MCZ Saturn  Empty mcz saturn

    Bericht van Gast vr nov 06, 2009 2:35 pm

    heeft er iemand ervaring met de mcz saturn?
    ik kan er 1 met behoorlijke korting kopen, maar wil wel wat ervaringen weten
    Anonymous
    Gast
    Gast


    MCZ Saturn  Empty Re: MCZ Saturn

    Bericht van Gast vr nov 06, 2009 2:47 pm

    Ik zou zeggen , woon je in mijn streek , wip eens binnen !!!!!
    Anonymous
    Gast
    Gast


    MCZ Saturn  Empty Re: MCZ Saturn

    Bericht van Gast vr nov 06, 2009 3:44 pm

    dat is te ver weg

    kun je hier wat neerzetten qua ervaring?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    MCZ Saturn  Empty Re: MCZ Saturn

    Bericht van Gast vr nov 06, 2009 4:14 pm

    Momenteel constant op minimum voor 100 m³ en een zak is dan voor 24 u en geeft een temp van 24 ° op 4 meter afstand van de kachel op termostaat van cv , ik heb geen trapgat naar boven daar ik volledig gelijkvloers zit , en dat spaart veel warmte !!!

    Ventilator redelijk stil ( ik hoor hem zelfs niet)kwestie van gewoon zijn.

    Over de vuile ruit gaan we niet spreken want dat is een probleem van alle kachels ( ik moet ze dagelijks kuisen)

    Tevreden van de kachel ,ja , maar niet van de installateur

    Op de site van FERO kun je alle parameters downloaden heb ik sinds gisteren gezien !!
    steven
    steven
    Moderator


    Man Aantal berichten : 5473
    Leeftijd : 48
    Registration date : 29-10-08

    MCZ Saturn  Empty Re: MCZ Saturn

    Bericht van steven vr nov 06, 2009 4:43 pm

    Krusty,

    Van daar komen mijn gegevens. Dat is de installateurshandleiding die ook op het forum staat.


    Mvg,


    Steven


    _________________
    Edilkamin Pellbox SCF
    Anonymous
    Gast
    Gast


    MCZ Saturn  Empty Re: MCZ Saturn

    Bericht van Gast vr nov 06, 2009 9:24 pm

    die vuile ruiten ligt niet aan de pellets of instellingen?
    op hogere vermogens hoor je de ventilator wel beter?
    Anonymous
    Gast
    Gast


    MCZ Saturn  Empty Re: MCZ Saturn

    Bericht van Gast vr nov 06, 2009 11:22 pm

    sandoz schreef:die vuile ruiten ligt niet aan de pellets of instellingen?
    op hogere vermogens hoor je de ventilator wel beter?

    Ik heb gisteren mijn dealer laten komen, omdat ik ook vlug een vuil raampje had. Hij heeft de basisvlam op de P1 stand wat verhoogt en idd. het raampje wordt minder vlug vuil. Hij brandt nu ongeveer 7 uur en je kan er nog altijd goed de vlam in zien. Dus de instellingen doen er wel degelijk iets aan. Volgens mijn dealer zal het gebruik van hoogwaardige pellets zoals badger nog betere resultaten geven.

    cantodea
    Anonymous
    Gast
    Gast


    MCZ Saturn  Empty Re: MCZ Saturn

    Bericht van Gast vr nov 06, 2009 11:40 pm

    wij hebben toch een goeie daeler he is hier vandaag ook geweest voor mijn teperatuur en heeft ook de p1 stand wat verhoogt maar ik had eigenlijk niet veel last van mijn ruit doordat ik hier nog 50 cm buis heb laten bij plaatsen gr diego
    Anonymous
    Gast
    Gast


    MCZ Saturn  Empty MCZ Saturn Remote

    Bericht van Gast ma okt 24, 2011 7:24 pm

    Dag allemaal,
    Nieuw op het forum, en eigenlijk ook nieuw in het pelletgebeuren.

    Wij hebben ons de MCZ saturn gekocht met het idee ons living, eetkamer mee te verwarmen. Met de deur open zelfs de keuken. Of dit beestje genoeg warmte genereert voor deze ruimtes allemaal te verwarmen merken we snel genoeg deze winter.

    Mijn vraag was eigenlijk, je kan wel de dagprogramma's instellen met de afstandsbediening met daarbij de gewenste temperatuur voor overdag, maar mijn weten is er nergens een optie om een nachttemperatuur in te stellen.

    Ik wou eens informeren of er mensen zijn met een kachel van MCZ die deze optie wel hebben.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    MCZ Saturn  Empty Re: MCZ Saturn

    Bericht van Gast ma okt 24, 2011 7:31 pm

    Als ik in de handleiding van de Musa kijk staat er op pagina 55 en 56 toch redelijk duidelijk beschreven hoe je kunt kiezen uit de voorgeprogrammeerde mogelijkheden en ook hoe je dat zelf kunt instellen.
    boxke
    boxke
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Aantal berichten : 223
    Registration date : 18-10-10

    MCZ Saturn  Empty Re: MCZ Saturn

    Bericht van boxke ma okt 24, 2011 9:41 pm

    Op de MCZ Toba remote (universeel voor vele modellen) kan je ook enkel ofwel kiezen voor een weekprogramma, ofwel een week samenstelling door voorgeprogrammeerde dagprogramma's per dag te kiezen. Zelf een dag-indeling maken is uitgesloten. En je kan alleen aan/uit programmeren - de temperatuur is bepaald door de laatste instelling. Je kan dus geen dag- en nachttemperatuur kiezen.

    Gr,
    Boxke
    Anonymous
    Gast
    Gast


    MCZ Saturn  Empty Re: MCZ Saturn

    Bericht van Gast do okt 27, 2011 5:26 pm

    Daar vreesde ik een beetje voor, ik ga eens informeren bij MCZ of ze geen remote hebben die dit wel ondersteund. Of eens uivogelen of ik geen gewone draadloze thermostaat kan afstellen op de saturn.
    Cosette
    Cosette
    Pelletje
    Pelletje


    Vrouw Aantal berichten : 26
    Registration date : 03-11-12

    MCZ Saturn  Empty MCZ Saturn

    Bericht van Cosette zo okt 13, 2013 11:27 am

    Laughing goeiendag, wij hebben een MCZ saturn , denk ik, deze is tweede hands en er is waarschijnlijk een fout
    op de bediening.Wij kunnen haar niet afzetten met de bediening knop, eveneens kunnen wij niet schakelen op manueel.
    Er is geen afstand bediening bij...
    Wij denken dat het bediening paneel stuk is, anders gaat hij in brand, maar blijft maar branden...heel kwaad 
    Waar kan ik zo een paneel vinden voor deze kachel aan een goede tweedehands prijs?
    Mvg,
    kampvuur 
    Anonymous
    Gast
    Gast


    MCZ Saturn  Empty Re: MCZ Saturn

    Bericht van Gast zo okt 13, 2013 11:47 am

    Of je een 2e hands display zult vinden betwijfel ik, een nieuwe kost rond de 100,=€ en dan heb je er in ieder geval garantie op. Een MCZ dealer in de buurt zal deze kunnen bestellen, eventueel dealeradres opvragen bij de importeur (www.fero.be).

    In ieder geval zul je zeker moeten weten dat het een Saturn is en dat staat op de CE sticker op de achterzijde.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    MCZ Saturn  Empty Re: MCZ Saturn

    Bericht van Gast zo okt 13, 2013 2:08 pm

    Off-topic verwijderd, TS vraagt om een bedieningsdisplay en niets anders.

    Gesponsorde inhoud


    MCZ Saturn  Empty Re: MCZ Saturn

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu zo apr 28, 2024 3:17 pm