Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 24 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 23 gasten

eura


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


3 plaatsers

    Ervaringen merk Jidé

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen merk Jidé Empty Ervaringen merk Jidé

    Bericht van Gast zo okt 20, 2013 5:19 pm

    Hoi iedereen,

    Graag had ik jullie mening over de kachels van Jidé.
    Ik ben al een tijdje opzoek naar een pelletkachel met de kleinste diepte.
    Eerst was mijn oog gevallen op de extraflame souvenir serie.
    Deze bevalt me heel goed maar ik ben nog aan het kijken naar een alternatief

    Jidé heeft een intressante serie dat misschien wel kan dienen: De Jidé Idea d'Angle Black|White

    Heeft iemand hier ervaring mee en kent iemand hier prijzen van?
    Op hun website is alles op en top en rooskleurig tot het kleinste detail, maar da's natuurlijk bij elke leverancier zo Smile.

    Groetjes,
    Frederik
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen merk Jidé Empty Re: Ervaringen merk Jidé

    Bericht van Gast zo okt 20, 2013 5:27 pm

    Ik denk dat je over deze kachel op het forum niets vindt en ook weinig ervaringen zult krijgen, ik zou deze uitdaging zelf ook niet oppakken.

    Waarom hou je het niet bij Extraflame of kijk je niet eens bij MCZ? Hebben beide verschillende types in het gamma met geringe diepte en dan weet je zeker dat je kwaliteit en een goede importeur hebt.
    pedro
    pedro
    Admin


    Man Aantal berichten : 4752
    Leeftijd : 44
    Registration date : 18-12-08

    Ervaringen merk Jidé Empty Re: Ervaringen merk Jidé

    Bericht van pedro zo okt 20, 2013 9:35 pm

    Hier op de site vind je er idd niks van terug maar heb net es de website bekeken en ze hebben toch in iedere provincie wel wat verkooppunten. En als ik het es bekijk in Wvl dan zijn het toch winkels met een goede naam en service die deze kachels aanbieden(Mauws,Mortier,...)

    In tegenstelling tot Dick zou ik,wanneer je echt deze kachel zou willen,mss toch wel overgaan tot aankoop Smile


    _________________
    Ecoteck Sara inbouwcassette
    MCZ Saturn
    Eva Calor Elena
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31526
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Ervaringen merk Jidé Empty Re: Ervaringen merk Jidé

    Bericht van erwin zo okt 20, 2013 9:39 pm

    ik zou eerst de prijs willen zien, en ze nog even in de toonzaal laten staan tot er wat ervaringen met de kachels bekend zijn,
    maar wie ben ik Smile


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    pellbox
    pellbox
    Admin


    Man Aantal berichten : 785
    Leeftijd : 48
    Registration date : 28-10-08

    Ervaringen merk Jidé Empty Re: Ervaringen merk Jidé

    Bericht van pellbox zo okt 20, 2013 11:29 pm

    Je kan het jezelf ook gewoon gemakkelijk maken en hier eens kijken:

    [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen merk Jidé Empty Re: Ervaringen merk Jidé

    Bericht van Gast ma okt 21, 2013 9:45 pm

    Hoi,

    Dus de ene zegt niet doen, de andere wachten en nog iemand anders zegt gokje wagen en als alles goed is, doen!
    Spijtig dat er geen ervaring mee is hier op het forum, dat geloof ik eerder dan de verkoopspraat van een dealer. Is blijkbaar wel een bekend merk maar dan bij de gewone houtkachels...

    Vermits ik nog wel een maandje kan verder speuren ga ik deze nog even in gedachte houden en ook eens in de bovenstaande lijst kijken. Misschien dat daar nog wat moois uit komt.
    De grootste criteria zijn ondiep en 'stil'. Stil niet in de zin van geruisloos, meer niet storend. Kachel komt in een tamelijk kleine woonkamer dus mag hij niet alle aandacht trekken Smile.

    Bedankt alvast allemaal en hou je niet in om nog meer goede raad af te vuren!

    Groetjes,
    Frederik
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31526
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Ervaringen merk Jidé Empty Re: Ervaringen merk Jidé

    Bericht van erwin ma okt 21, 2013 10:53 pm

    mrmagix,

    1 belangrijk criteria om mee te nemen in je zoektocht: 
    bij de meeste platte kachels zit het Tstuk voor de opvang van de asse gemonteerd in de kachel,
    bekijk altijd dat dit makkelijk bereikbaar is om tussentijds de asse te verwijderen.

    praatjes als "er is geen Tstuk nodig" wuif die ook maar weg, in dat geval komt alle asse immers in de kachel terecht..


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen merk Jidé Empty Re: Ervaringen merk Jidé

    Bericht van Gast di okt 22, 2013 7:03 pm

    Heb met de leverancier gebeld (jidé) en die wisten me te zeggen dat de pelletkachels origineel van jolly-mec afkomstig zijn. De productie zit dus in Italië.

    De prijzen zijn wel aan de hoge kant. Voor de duurste (idea d'angle) kan je makkelijk 4800 euro neertellen inc. 6% btw...
    Toch ga ik ze binnenkort in de toonzaal bekijken. Je weet maar nooit hoe verliefd ik op dat ding word ^^.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Ervaringen merk Jidé Empty Re: Ervaringen merk Jidé

    Bericht van Gast di okt 22, 2013 7:22 pm

    Verliefd worden is heerlijk maar liefde maakt blind, vergeet de kostprijs van de schouw daarbij ook niet.
    ik zou ter bezinning toch dit nog eens doorlezen: [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.]

    Gesponsorde inhoud


    Ervaringen merk Jidé Empty Re: Ervaringen merk Jidé

    Bericht van Gesponsorde inhoud

      Soortgelijke onderwerpen

      -

      Het is nu wo mei 08, 2024 3:33 am