Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 9 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 2 verborgen en 6 gasten

povi1


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma 21 nov 2011 - 20:52.

Soortgelijke onderwerpen

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+3
erwin
alainvanackere
Luc B
7 plaatsers

    Een zwaardere kachel aankopen...???

    Luc B
    Luc B
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 172
    Leeftijd : 64
    Registration date : 12-11-13

    Een zwaardere kachel aankopen...??? Empty Een zwaardere kachel aankopen...???

    Bericht van Luc B za 23 nov 2013 - 20:34

    Ik heb in een vakantiewoning een 3 tal pelletkachels. In de living staat een nieuwe Edelkamin van 11 kW en eerlijk gezegd, ik heb het gevoel dat zelfs zonder de andere verwarming (accumulatie met electr.) deze kachel de volle living aankan om te verwarmen.
    Boven heb ik een Edelkamin van 9 kW (wel een 4j oud) en ik slaag er hier niet in om de temperatuur veel te laten stijgen... hoe hoog ik temp. of blazen ook zet.
    Heeft dit nu enkel met het verschil van 2kW en een nieuwe kachel te maken? Zou een zwaardere aankopen hier soelaas brengen of plaats ik betere bvb enkele electrische olie-radiatoren bij?
    alainvanackere
    alainvanackere
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 217
    Leeftijd : 55
    Registration date : 08-05-13

    Een zwaardere kachel aankopen...??? Empty Re: Een zwaardere kachel aankopen...???

    Bericht van alainvanackere za 23 nov 2013 - 20:40

    alle de eerste menenaar die ik hier tegenkom Smile


    _________________
    Mcz Mercury 8kw sedert 17 april 2017

    Domo power + pellets
    Olimps
    Huismerk pellets
    Eco line pellets 3.65 €
    ERDA Pellets
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Een zwaardere kachel aankopen...??? Empty Re: Een zwaardere kachel aankopen...???

    Bericht van erwin za 23 nov 2013 - 21:12

    Boven heb ik een Edelkamin van 9 kW (wel een 4j oud) en ik slaag er hier niet in om de temperatuur veel te laten stijgen... hoe hoog ik temp. of blazen ook zet.
    als de ruimte niet groter is dan 180m3 moet dat lukken,
    ik zou die kachel om te beginnen eens goed laten reinigen en afstellen, dan is je probleem waarschijnlijk opgelost.
    neem daarvoor bvb. eens kontakt met de importeur Girretz, deze zit waarschijnlijk niet zo ver uit de buurt..


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    flair
    flair
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 225
    Registration date : 12-03-11

    Een zwaardere kachel aankopen...??? Empty Re: Een zwaardere kachel aankopen...???

    Bericht van flair zo 24 nov 2013 - 13:42

    Zit je kamer boven rechtstreeks onder het dak en is je dak geïsoleerd ? Kan anders wel eens zijn dat je alle warmte gewoon naar buiten blaast ....
    jeanhup
    jeanhup
    verkoper


    Man Aantal berichten : 1556
    Registration date : 18-11-09

    Een zwaardere kachel aankopen...??? Empty Re: Een zwaardere kachel aankopen...???

    Bericht van jeanhup zo 24 nov 2013 - 15:17

    Je hebt flink wat vermogen geinstalleerd voor een vakantiewoning. Met ca. 27kW aan pelletkachelvermogen kun je toch al een flink gewoon huis goed warm krijgen (b.v. een klant verwarmt een recent gebouwde woning van 500m3 al 3 jaar met een pelletkachel van 8,5 kW).
    Ik weet natuurlijk niet hoe groot je vakantiewoning is maar kun je het dak niet beter isoleren? Dat is niet zo'n grote investering en je zult in de toekomst flink gaan besparen op stookkosten.


    _________________
    met vriendelijke groet,

    Jean - importeur/installateur/gebruiker van pelletkachels en pelletketels

    In eigen gebruik:
    Pasian Bijou pelletkachel
    Adler Firecube pelletkachel
    Ariterm Biomatic pelletketel
    Gebruikte pellets: momenteel zeer content met Piron belgische pellets
    Luc B
    Luc B
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 172
    Leeftijd : 64
    Registration date : 12-11-13

    Een zwaardere kachel aankopen...??? Empty Re: Een zwaardere kachel aankopen...???

    Bericht van Luc B ma 25 nov 2013 - 15:01

    Dank voor alle reacties. Ik bezit die woning al een jaar, doch kon er pas terecht vanaf 1 juli 2013.
    Met alle aanpassingen naar een vakantiewoning hebben we natuurlijk forse investeringen gedaan.
    De kachel boven werd héél zeker volledig gekuist en bekeken door een installateur, doch misschien moet ik het dak eens beter bekijken. De woning is wel nog maar 4 jaar oud, dus in feite vrij goed geïsoleerd.
    Aan mijn stadsgenoot: Ik haal voorlopig mijn pellets in de Ardennen en éénmaal reeds Total Xylets in Wervik (4.10 euro). Ken jij nog degelijke leveranciers hier?
    Ik gebruik domo (4.35 euro) en badger (4.75euro), prijzen uit de Ardennen...


    _________________
    Pasian Coccinela (10 kW) , Edilkamin Moon (11kW), Ecoforest air (13.5 kW), Pasian Supernova (24 kW) 2stuks
    (Pellets: Erda-pellets, Igel pellets)
    alainvanackere
    alainvanackere
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 217
    Leeftijd : 55
    Registration date : 08-05-13

    Een zwaardere kachel aankopen...??? Empty Re: Een zwaardere kachel aankopen...???

    Bericht van alainvanackere ma 25 nov 2013 - 15:13

    luc in dadizele kan je het huismerk kopen van houthandel delbeeke  aan 4euro zelf afgehaald
    ik ben zeer tevreden over hun huismerk zeer aangename warmte link

    of via de zoekknop "pellets onder de 4 euro"


    _________________
    Mcz Mercury 8kw sedert 17 april 2017

    Domo power + pellets
    Olimps
    Huismerk pellets
    Eco line pellets 3.65 €
    ERDA Pellets
    Luc B
    Luc B
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 172
    Leeftijd : 64
    Registration date : 12-11-13

    Een zwaardere kachel aankopen...??? Empty Re: Een zwaardere kachel aankopen...???

    Bericht van Luc B ma 25 nov 2013 - 15:50

    Aan Alain:  Hartelijk dank voor je info, ik heb nog hout gekocht aan Delbeeke, dus ik probeer het zeker eens. Ik moet hier thuis ook nog een pelletkachel kopen (gerestaureerde schuur die dient voor mijn zoon zijn muziek-groepje of andere zaken). Heb jij degelijke leveranciers in petto qua installatie van een degelijke, zware pelletkachel?
    Ik wil een degelijk merk met degelijke service.
    Dank voor je info hoor, hopelijk eens tot ziens hé....-Smile
    alainvanackere
    alainvanackere
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 217
    Leeftijd : 55
    Registration date : 08-05-13

    Een zwaardere kachel aankopen...??? Empty Re: Een zwaardere kachel aankopen...???

    Bericht van alainvanackere ma 25 nov 2013 - 16:03

    Over een leverancier zal ik mij niet direct uitspreken, ik heb mijn kachel gekocht bij Sylvere soete in geluwe ze hebben daar 11kw kachels staan
    ikzelf heb een superior monia van 8.5kw voor mijn huisje te verwarmen en dit gaat zonder problemen 172 m³


    _________________
    Mcz Mercury 8kw sedert 17 april 2017

    Domo power + pellets
    Olimps
    Huismerk pellets
    Eco line pellets 3.65 €
    ERDA Pellets
    Luc B
    Luc B
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 172
    Leeftijd : 64
    Registration date : 12-11-13

    Een zwaardere kachel aankopen...??? Empty Re: Een zwaardere kachel aankopen...???

    Bericht van Luc B ma 25 nov 2013 - 19:57

    Dank Alain en hopelijk eens tot ziens.


    _________________
    Pasian Coccinela (10 kW) , Edilkamin Moon (11kW), Ecoforest air (13.5 kW), Pasian Supernova (24 kW) 2stuks
    (Pellets: Erda-pellets, Igel pellets)
    Luc B
    Luc B
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 172
    Leeftijd : 64
    Registration date : 12-11-13

    Een zwaardere kachel aankopen...??? Empty Iemand ervaring met de Ecoforest Turbo Air van 20 kW?

    Bericht van Luc B wo 8 jan 2014 - 12:18

    Zou graag weten of er mensen zijn die ervaring hebben met de Turbo Air van 20kW.
    Inderdaad, een stevige kachel, doch de te verwarmen ruimte is dan ook rond de 450 m3, zodoende denk ik hier de juiste keuze te maken.
    Levert Ecolutions (groothandel) in Gans België of dient men beter te werken met een plaatselijk verdeler die ook Ecoforest verkoopt? Plaats van de kachel is Bièvre, op 15 km heb je Paliflam die ecoforest verdeler is.



    _________________
    Pasian Coccinela (10 kW) , Edilkamin Moon (11kW), Ecoforest air (13.5 kW), Pasian Supernova (24 kW) 2stuks
    (Pellets: Erda-pellets, Igel pellets)
    Bompa
    Bompa
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 90
    Registration date : 04-08-13

    Een zwaardere kachel aankopen...??? Empty Re: Een zwaardere kachel aankopen...???

    Bericht van Bompa wo 8 jan 2014 - 12:24

    Dan zou ik me wenden tot de plaatselijke verdeler. Denk niet dat Frank vgan Ecolutions zo ver komt.
    Een tevreden Ecoforest-stoker (met Green Energy's)
    krusty
    krusty
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 4420
    Leeftijd : 74
    Registration date : 19-11-11

    Een zwaardere kachel aankopen...??? Empty Re: Een zwaardere kachel aankopen...???

    Bericht van krusty wo 8 jan 2014 - 17:52

    Luc, misschien eens uitvlooien of die mannen wel degelijk werk leveren , voor je de aankoop doet!

    Misschien bestaat er een waals pelletforum waar je iets vind , of google zijn naam eens !!

    Dat is inderdaad geen goedkoop kachelken hé! en dus geraadzaam uw bedje goed op te maken !

    Je zou van minder hier al paranoia worden van al die lijken die hier dit stookseizoen uit de kas rollen !
    Luc B
    Luc B
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 172
    Leeftijd : 64
    Registration date : 12-11-13

    Een zwaardere kachel aankopen...??? Empty Iemand ervaring met de Ecoforest Turbo Air van 20 kW

    Bericht van Luc B do 9 jan 2014 - 15:07

    @Krusty :  Kan je  enkel 100% gelijk geven...
    Alles was bij mij ook ok totdat ik met zware windstoten te maken kreeg, dan blijkt dat omzeggens héél weinig fabrikanten/verdelers een degelijke schouw voorzien... Na lezen hier hoe het allemaal moet voel ik mij echt ten zeerste bedrogen.
    Ik ben echt geschrokken van de wettelijke uitlaatvoorzieningen tegenover het commentaar dat je dan krijgt van een verdeler/winkel enz. Mogelijks hebben die mannen dat zelf niet gelezen...
    Als er een andere uitlaat is dan beschreven in de handleiding van de kachels, denk ik zelfs dat de importeur zijn handen in onschuld kan wassen als het over garantie gaat....

    Ik bestudeer nu de juiste en wettelijke uitlaat, hoor dan eens de plaatselijke ecoforest verdeler uit, en als die zijn kennis niet toereikend is of hij wil helemaal geen wettelijke en/of veilige uitlaat steken, tja... op naar de volgende zou ik zeggen.
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Een zwaardere kachel aankopen...??? Empty Re: Een zwaardere kachel aankopen...???

    Bericht van Gast vr 10 jan 2014 - 10:01

    Ik heb deze kachel zien branden op een overdekt terras.
    Dus deze staat bij wijze van spreken dag en nacht buiten.
    Nooit niks mis mee.
    krusty
    krusty
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 4420
    Leeftijd : 74
    Registration date : 19-11-11

    Een zwaardere kachel aankopen...??? Empty Re: Een zwaardere kachel aankopen...???

    Bericht van krusty vr 10 jan 2014 - 10:03

    Staat die er nog , of is hij al gepikt? affraid
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Een zwaardere kachel aankopen...??? Empty Re: Een zwaardere kachel aankopen...???

    Bericht van Gast vr 10 jan 2014 - 10:24

    Staat er nog.
    @Luc B
    Zelf ben ik ook gaan kijken voor zo'n kachel.
    Thuis te verwarmen +/- 350 m3
    Open living.
    Daarna besloten hydrokachel te plaatsen,overal even warm.
    Zelfs SWW.
    Luc B
    Luc B
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 172
    Leeftijd : 64
    Registration date : 12-11-13

    Een zwaardere kachel aankopen...??? Empty Ecoforest Turbo Air van 20 kW

    Bericht van Luc B vr 10 jan 2014 - 10:34

    Beste,

    Ben niet thuis in hydrokachels, mijn enige zorg is in de winterperiode een ruimte van 400 m3 te verwarmen.
    Heb wel gelezen over die hydrokachels, héél hoog in kW, doch hoe werkt dit eigenlijk?  Soort CV plaatsen met radiatoren en water die via de hydrokachel rondgaat???


    _________________
    Pasian Coccinela (10 kW) , Edilkamin Moon (11kW), Ecoforest air (13.5 kW), Pasian Supernova (24 kW) 2stuks
    (Pellets: Erda-pellets, Igel pellets)
    Anonymous
    Gast
    Gast


    Een zwaardere kachel aankopen...??? Empty Re: Een zwaardere kachel aankopen...???

    Bericht van Gast vr 10 jan 2014 - 12:30

    De hydrokachel wordt aangesloten op de bestaande cv-installatie.
    Indien 't water op temp is wordt dit rondgepompt/gestuurd naar bestaande radiatoren.
    Dit in 't kort uitgelegd.
    Luc B
    Luc B
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 172
    Leeftijd : 64
    Registration date : 12-11-13

    Een zwaardere kachel aankopen...??? Empty Air en Hydro pelletkachels

    Bericht van Luc B wo 26 feb 2014 - 21:58

    Zodra men naar pelletkachels met hogere kW  (meer dan 12) begint te zoeken komt men steeds bij de soort "hydro" uit.
    Ik lees wel dat dergelijke kachels dan aangesloten worden op CV en vloerverwarming met water enz.

    Kan dergelijke hydro-kachel ook als "gewone" zware pelletkachel worden gebruikt,
    Ik zoek een voldoende zware kachel, doch heb geen CV of vloerverwarming waar ik de kachel kan op aansluiten...


    _________________
    Pasian Coccinela (10 kW) , Edilkamin Moon (11kW), Ecoforest air (13.5 kW), Pasian Supernova (24 kW) 2stuks
    (Pellets: Erda-pellets, Igel pellets)
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Een zwaardere kachel aankopen...??? Empty Re: Een zwaardere kachel aankopen...???

    Bericht van erwin wo 26 feb 2014 - 22:03

    het vermogen van een hydrokachel zit grotendeels in de warmtewisselaar van het watergedeelte, de rest is beperkte stralingswarmte.
    zonder aangesloten radiatoren stook je zo een kachel binnen de kortste keren kapot.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    jeanhup
    jeanhup
    verkoper


    Man Aantal berichten : 1556
    Registration date : 18-11-09

    Een zwaardere kachel aankopen...??? Empty Re: Een zwaardere kachel aankopen...???

    Bericht van jeanhup wo 26 feb 2014 - 23:07

    Luc: er zijn voldoende lucht-pelletkachels die tot ruim boven de 20kW gaan. Je kunt er eventueel een met kanalisatie nemen waarmee je warmte ook over wat grotere afstanden en in meerdere ruimtes kunt verdelen. Dat is echter lang niet zo comfortabel als een CV-gebaseerde pelletkachel - maar natuurlijk wel veel goedkoper.
    Bij lucht-gebaseerde pelletkachels is het wel heel belangrijk dat je plafond of dak goed geisoleerd is. Zo niet dan stijgt alle warme lucht snel naar boven en koelt daar meteen af. Van de warmte voel je dan niet zoveel.


    _________________
    met vriendelijke groet,

    Jean - importeur/installateur/gebruiker van pelletkachels en pelletketels

    In eigen gebruik:
    Pasian Bijou pelletkachel
    Adler Firecube pelletkachel
    Ariterm Biomatic pelletketel
    Gebruikte pellets: momenteel zeer content met Piron belgische pellets
    Luc B
    Luc B
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 172
    Leeftijd : 64
    Registration date : 12-11-13

    Een zwaardere kachel aankopen...??? Empty Re: Een zwaardere kachel aankopen...???

    Bericht van Luc B wo 26 feb 2014 - 23:42

    @jeanhup: Ik ken geen lucht-pelletkachels die boven de 20kW gaan, buiten ééntje bij ecoforest.
    Welke zou U mij nog kunnen aanraden?
    Wil gewoon in een grote ruimte de bestaande 8kW kachel vervangen omdat die te licht uitvalt, de isolatie is wel op en top ok.
    Wil of kan wel niks uitbreken, radiatoren plaatsen enzovoort... gewoon een kachel vervangen.

    @erwin : dank voor de tip ivm de hydrokachels, toch een fout die ik niet meer kan maken....


    _________________
    Pasian Coccinela (10 kW) , Edilkamin Moon (11kW), Ecoforest air (13.5 kW), Pasian Supernova (24 kW) 2stuks
    (Pellets: Erda-pellets, Igel pellets)
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Een zwaardere kachel aankopen...??? Empty Re: Een zwaardere kachel aankopen...???

    Bericht van erwin wo 26 feb 2014 - 23:48

    jean mag als verkoper geen eigen merken aanraden,
    op de volgende link 1 van de weinige zware pelletkachels die me zo onmiddellijk te binnen schiet: link.


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31576
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Een zwaardere kachel aankopen...??? Empty Re: Een zwaardere kachel aankopen...???

    Bericht van erwin do 27 feb 2014 - 16:16

    hier staat nog een zware luchtkachel met als bijkomend voordeel nooit een zwarte ruit: link


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009

    Gesponsorde inhoud


    Een zwaardere kachel aankopen...??? Empty Re: Een zwaardere kachel aankopen...???

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu zo 19 mei 2024 - 23:44