Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 16 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 15 gasten

dumo


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 am.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


3 plaatsers

    inpellet 54 - verschil in graden

    fdoncke
    fdoncke
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 47
    Registration date : 05-11-13

    inpellet 54 - verschil in graden Empty inpellet 54 - verschil in graden

    Bericht van fdoncke zo dec 15, 2013 1:31 am

    Hoi allemaal,

    Ik heb een inpellet 54, voorlopig werkt ze manueel goed --maakt wel veel lawaai--.
    Op auto heb ik 3graden afwijking tov de kamer thermometer.  
    De verkoper heeft een nieuwe afstandsbediening besteld-hou jullie op de hoogte

    grtn Swa
    marc
    marc
    Pellet
    Pellet


    Aantal berichten : 110
    Registration date : 20-05-10

    inpellet 54 - verschil in graden Empty Re: inpellet 54 - verschil in graden

    Bericht van marc wo dec 18, 2013 7:58 am

    Wat een klucht  Laughing
    Je kan u afstandsbediening ook gewoon eiken zodat hij juist gaat .
    En het lawaai beetje minderen met op iedere ventilatiesnelheid 10 % der af te doen zal al veel maken .  
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31542
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    inpellet 54 - verschil in graden Empty Re: inpellet 54 - verschil in graden

    Bericht van erwin wo dec 18, 2013 8:26 am

    laat de verkoper dit eerst maar eens proberen op te lossen, hij zou dat moeten weten en is ervoor betaald.
    voor die bijstelling moet je in de parameters gaan duiken bij een kachel die er pas een week staat,
    als dan de verkoper later moeilijk gaat doen daarover ben je helemaal de sigaar...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    fdoncke
    fdoncke
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 47
    Registration date : 05-11-13

    inpellet 54 - verschil in graden Empty Re: inpellet 54 - verschil in graden

    Bericht van fdoncke wo dec 18, 2013 9:30 am

    Bedankt Erwin,
    Zo denk ik er ook over. Trouwens hoe je de  afstandsbediening moet ijken staat nergens beschreven of geschreven. De parameters aanpassen lijkt me zeker in het begin iets voor de installateur.  Vrijdag aanstaande ga ik hem bellen of hij al nieuws heeft van de nieuwe afstandsbesturing.
    marc
    marc
    Pellet
    Pellet


    Aantal berichten : 110
    Registration date : 20-05-10

    inpellet 54 - verschil in graden Empty Re: inpellet 54 - verschil in graden

    Bericht van marc wo dec 18, 2013 10:03 am

    Het was maar een voorstel en ik kan nergens uit het eerste bericht lezen dat deze pas een week oud is .
    U nieuwe afstandsbediening zal ongeveer ? juist ja 3 graden afwijken ( doen ze allemaal ) dus veel succes als u verkoper deze niet voor u ijkt . Indien je toch nog een oplossing wil laat het horen en vraag eventueel schriftelijk toelating ervoor aan je verkoper .
    Anonymous
    Gast
    Gast


    inpellet 54 - verschil in graden Empty Re: inpellet 54 - verschil in graden

    Bericht van Gast wo dec 18, 2013 8:50 pm

    Het verschil tussen kamertemperatuur en eigenlijke temperatuur is simpel aan te passen in de parameters, daar is geen nieuwe afstandsbediening voor nodig. Dat doe je door de parameter ADJ TA bij te regelen.

    Dat is de enige manier om de aanpassing juist te doen, er zal echter altijd wel een verschil blijven met de kamerthermostaat aangezien deze op een vaste plaats hangt en de afstandsbediening dit niet is.
    fdoncke
    fdoncke
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 47
    Registration date : 05-11-13

    inpellet 54 - verschil in graden Empty Re: inpellet 54 - verschil in graden

    Bericht van fdoncke do dec 19, 2013 11:43 pm

    Ik heb vandaag naar de installateur gebeld en de nieuwe afstandsbediening is aangekomen. Er moest ook nog een omkasting rond gemaakt worden  en die zou vlgnd week gehaald worden en daarna geplaatst. Dan zouden ze ook de nwe afstandsbediening meebrengen en naar het lawaai van de ventilatoren kijken.

    Ik heb in de instellingen gaan kijken voor zelf eventueel een kalibratie te doen, maar kom geen  ADJ TA  0 °C tegen . Is er nog een ander menu?
    Alvast bedankt
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31542
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    inpellet 54 - verschil in graden Empty Re: inpellet 54 - verschil in graden

    Bericht van erwin vr dec 20, 2013 12:01 am

    daarvoor moet je in de beveiligde installateursmenu zijn zoals eerder gezegd,
    ik zou tot volgende week wachten tot alles geplaatst is en in afwachting de graden anders instellen...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    fdoncke
    fdoncke
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 47
    Registration date : 05-11-13

    inpellet 54 - verschil in graden Empty Re: inpellet 54 - verschil in graden

    Bericht van fdoncke zo dec 22, 2013 9:11 am

    Een gewone temperatuursregeling kan echt toch niet zo moeilijk zijn met de techniek van vandaag . Ik zal de nieuwe afwachten ,maar als ze zeggen dat ze automatisch kan werken had ik dat zo graag gehad.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31542
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    inpellet 54 - verschil in graden Empty Re: inpellet 54 - verschil in graden

    Bericht van erwin zo dec 22, 2013 9:17 am

    de kachel kan idd automatisch werken, maar zal dan op de laagste stand gaan branden als de temp bereikt is.
    als er dan minder warmteverlies is dan de kachel nog afgeeft blijft de temp toch wat oplopen.
    je kan de meeste kachels ook volledig uit laten gaan, maar dan zit je weer met extra opstarten en afkoelen ed...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    fdoncke
    fdoncke
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 47
    Registration date : 05-11-13

    inpellet 54 - verschil in graden Empty Re: inpellet 54 - verschil in graden

    Bericht van fdoncke za jan 04, 2014 8:26 am

    De installateur is tot heden nog nt aan de deur geweest ( waarschijnlijk kerst en nieuwjaar verlof) . Op internet heb ik de parameters gevonden van mijn inpellet 54. Ik heb de parameters vergeleken tov van wat ik gevonden heb op internet. In grote lijnen kwam dit overeen. Doch voor de parameter ADJ TA stond die op -4 ipv o . Deze heb ik aangepast , tevens de parameter adj t.con. welke op -3 stond ipv 0.

    Mijn "probleem" ivm de afwijking is hier mee opgelost.  Voor het "lawaai" heb ik gezien dat ook hier de parameters afwijken tov van de voorgeschrevene . Hier doe ik nog geen aanpassingen , ik wil die eerst nog bespreken met de installateur.
    fdoncke
    fdoncke
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 47
    Registration date : 05-11-13

    inpellet 54 - verschil in graden Empty Re: inpellet 54 - verschil in graden

    Bericht van fdoncke wo jan 08, 2014 9:07 am

    Gisteren is de omkasting geplaatst. De parameters ivm met de fan zijn door de installateur aangepast . Ook de min en max pellet invoer bij de verschillende vermogens zijn aangepast. Ik begin eindelijk te genieten van mijn inpellet. Smile  Hij gaf me ook de raad om zoveel mogelijk in auto ipv man. in de vermogen standen te werken. Omwille van de geluidshinder had ik dat zoveel mogelijk vermeden. grtz

    Gesponsorde inhoud


    inpellet 54 - verschil in graden Empty Re: inpellet 54 - verschil in graden

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr mei 10, 2024 7:49 am