Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 59 gebruikers online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 59 gasten

Geen


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


+12
Yska
MCZ SUITE AIR
boxke
colleken
vinnus1
Fleur
nick1
grossard.rob
alainvanackere
pellbox
bart b
erwin
16 plaatsers

    Test-Aankoop: Verwarmen met houtpellets

    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31490
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    Test-Aankoop: Verwarmen met houtpellets Empty Test-Aankoop: Verwarmen met houtpellets

    Bericht van erwin vr dec 20, 2013 11:25 pm

    4 interessante bladzijden om eens door te lezen: link


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    avatar
    bart b
    verkoper


    Man Aantal berichten : 223
    Leeftijd : 45
    Registration date : 06-02-09

    Test-Aankoop: Verwarmen met houtpellets Empty Re: Test-Aankoop: Verwarmen met houtpellets

    Bericht van bart b za dec 21, 2013 6:20 pm

    Hey
    Kwa besparing is dit artikel niet volledig juist.
    Met de pelletkachel stookt men veel warmer in huis.
    Men moet met dezelfde temp in huis vergelijken.

    Dit is mijn gedacht er van .

    Grtz bb
    pellbox
    pellbox
    Admin


    Man Aantal berichten : 785
    Leeftijd : 48
    Registration date : 28-10-08

    Test-Aankoop: Verwarmen met houtpellets Empty Re: Test-Aankoop: Verwarmen met houtpellets

    Bericht van pellbox za dec 21, 2013 11:26 pm

    er staat in dat artikel niets verkeerd.

    Te weinig onderhoud of goede installatie, dat is belangrijk wat er staat.

    Die 50% besparing waar sommigen nog durven reclame mee maken, is er zwaar over
    alainvanackere
    alainvanackere
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 217
    Leeftijd : 55
    Registration date : 08-05-13

    Test-Aankoop: Verwarmen met houtpellets Empty Re: Test-Aankoop: Verwarmen met houtpellets

    Bericht van alainvanackere zo dec 22, 2013 8:24 am

    Mooi voorbeeld hier thuis 50 zakken sedert 27 september tot nu  198 euro , voor mijn tussentijdse faktuur van GAS zou ik 360 euro betalen verleden jaar nu zou het wat meer zijn. de helft besparen doen we zeker
    grossard.rob
    grossard.rob
    Admin


    Man Aantal berichten : 898
    Leeftijd : 40
    Registration date : 18-04-12

    Test-Aankoop: Verwarmen met houtpellets Empty Re: Test-Aankoop: Verwarmen met houtpellets

    Bericht van grossard.rob zo dec 22, 2013 9:22 am

    Het is zoals ze zeggen, ik bespaarde toen ik mijn logge mastodont van een heteluchtverwarming enorm veel.
    Als die aanschoot, begon het cijfer voor de komma te tellen, en kreeg het niet goed warm of als we de ketel afzetten direct een koud gevoel.

    Nu is het veel beter geisoleerd, kieren gedicht en een hoogrendement condensatieketel enkel bovenverdieping in afwachting van vloerisolatie en
    vernieuwing vloer electriciteit en leidingen in de grond op de benedenverdieping.
    Deze ketel draait wegens overcapaciteit altijd op laagste vermogen en telt het derde cijfer na de komma.

    In het artikel staat hetzelfde eigenlijk vermeld.

    1. Als je op electriciteit verwarmd is dit het duurdste

    [list=2][*]Als je een HR ketel hebt is het verschil maar klein, warmtepomp idem[/list]
    [list=3][*]Alles hangt samen met hoe duur je pellets in aankoop zijn[/list]

    Ieder kan zijn eigen situatie beter bekijken, eventueel een DUBO-architect laten passeren bij verbouwingen of gedeeltelijke ingrepen.
    Die adviseren een maximaal mogelijk rendement en is meestal gratis via de provincie of gemeente.

    Met vriendelijke groeten,
    Grossard Rob
    nick1
    nick1
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 835
    Leeftijd : 62
    Registration date : 22-11-11

    Test-Aankoop: Verwarmen met houtpellets Empty Re: Test-Aankoop: Verwarmen met houtpellets

    Bericht van nick1 zo dec 22, 2013 9:45 am

    Ik betaalde tot mei 2012 maandelijks 191 euro voor gas en electriciteit, in mei 2012 trok ik, voor de eerste keer (vroeger moest ik altijd bijbetalen), 445 euro terug en de maandelijkse betalingen werden herzien tot 160 euro/maand. In mei 2013 trok ik opnieuw 292 euro terug en werd de maandelijkse storting verlaagd tot 131 euro/maand, bedrag wat ik nu betaal tot de afrekening komt in mei 2014. Na uitpluizen van de facturen is de daling haast volledig toe te schrijven aan minder verbruik in gas. Ik verwacht in mei 2014 evenwel geen daling meer gezien we nu toch al twee seizoenen stoken met pellets of het zou moeten zijn dat onze zoon het ouderlijk huis verlaat want nu draait de centrale verwarming nog om de bovenverdieping (heiligdom van onze zoon) te verwarmen.

    Komende van maandelijkse bijdragen in 2012 van 191 euro naar 131 euro is mijn totale besparing tot nu: 1020 euro (geteld van juni 2012 tot december 2013: 17 maanden) + 737 euro terugbetaald gekregen - 632 euro (186 zakken pellets verbruikt sinds aanschaf kachel tot nu) - 130 euro (onderhoudsbeurt van kachel) = 995 euro. Hierin is geen afschrijving van de kachel geteld (3975 euro geplaatst, gratis pellets afgetrokken) aangezien ik geen idee heb hoelang deze zal meegaan, dus zal de besparing nog een stuk lager liggen.

    Mijn conclusie: geen spectaculaire besparingen maar wel genoten van hogere temperaturen in onze living en ook nog eens de gezelligheid van het vlammenspel ervaren en alleen maar spijt dat ik niet vroeger een pelletkachel kocht toen de pellets nog onder de 3 euro/zak te koop waren. Ik vrees wel wat voor de toekomst gezien de jaarlijkse prijsstijgingen van pellets.


    _________________
    Piazzetta P955 (11/01/2012)
    MCZ Cute (2014)
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3081
    Registration date : 06-12-11

    Test-Aankoop: Verwarmen met houtpellets Empty Re: Test-Aankoop: Verwarmen met houtpellets

    Bericht van Fleur zo dec 22, 2013 11:48 am

    mijn conclusie
    een zeer onvriendelijk onderhoudsprodukt ,ben je niet bezig met je kachel dan is het met de pellets waar je nooit van te voren weet wat je in huis haalt en met de hoop dat je niet toe bent voor de zoveelste afregeling ,ja.... de tuners hier op het forum hebben makkelijk praten maar hou ook eens rekening met de doorsnee belg .
    ik sta versteld dat dit forum blijft overleven, maar als je doordenkt is het wel nodig,elke dag een nieuwe klant met een probleem of een hoop miserie ,vind je die ook waar het gaat over de overige energiebronnen???.
    en dan nog mijn grootste probleem in afwachting ;hoeveel ga mij dat hier gekost hebben na 20 jaar stoken ? , kachel ,pellets,onderhoudsprodukten (stofzuigers en allerhande),schoorsteen,wisselstukken,schouwveger,installateur of mekanieker enz.enz
    over het sleuren van zakken ,het buitensleuren van de kachel,de zwarte piet spelen van het poetsen gaan we het deze keer NIET hebben.........


    _________________
    _________________________________________
    HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
    HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
    HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    _________________________________________
    vinnus1
    vinnus1
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 410
    Leeftijd : 69
    Registration date : 10-11-10

    Test-Aankoop: Verwarmen met houtpellets Empty Re: Test-Aankoop: Verwarmen met houtpellets

    Bericht van vinnus1 zo dec 22, 2013 12:12 pm

    Wij denken wel aan een grote besparing.
    Vier jaar geleden betaalde maandelijks 310€ (gas en electr.)
    Nu betalen we nog 92€/maand,en hebben het veel warmer +/m. 23°
    Kachels branden van 7.30u tot 23.00u.
    Wel vermelden in badkamer geen verwarming meer,maar wel op electr.
    Wij hebben 2 kachels en hebben tot nog toe 82 zakjes vanaf 1 sept.2013


    _________________
    Harman Accentra
    Nestor Martin
    COMBULUX
    colleken
    colleken
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Vrouw Aantal berichten : 233
    Leeftijd : 56
    Registration date : 25-11-12

    Test-Aankoop: Verwarmen met houtpellets Empty Re: Test-Aankoop: Verwarmen met houtpellets

    Bericht van colleken zo dec 22, 2013 12:17 pm

    Iedereen zijn situatie is anders maar ik ben met dat artikel het toch niet eens . Toen we enkel op mazout verwarmden hadden we een 4500 liter mazout per jaar nodig ( verwarming + warm water )
    4500 x 0,8 = 3600 €
    Sinds vorig jaar hebben we een pelletkachel waar we de living en de keuken mee verwarmen .Het verbruik ziet er nu als volgt uit : 1500 liter mazout = 1200 € + 200 zakken pellets aan 3 € = 600 €
    1200 +600 =1800 €
    Onze uitgaven voor de verwarming zijn dus gehalveerd . cheers 
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3081
    Registration date : 06-12-11

    Test-Aankoop: Verwarmen met houtpellets Empty Re: Test-Aankoop: Verwarmen met houtpellets

    Bericht van Fleur zo dec 22, 2013 12:24 pm

    @colleken
    lange termijn visie hebben jullie dan niet.
    met 2 installaties werken,met onderhoud en dergelijke wordt hier geen rekening gehouden.
    de gebruiksvriendelijkheid ??

    als ik juist de faktuur van mijn pellets bekijk dan kan ook zeggen ,ik stook voor de helft goedkoper


    _________________
    _________________________________________
    HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
    HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
    HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    _________________________________________
    vinnus1
    vinnus1
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Man Aantal berichten : 410
    Leeftijd : 69
    Registration date : 10-11-10

    Test-Aankoop: Verwarmen met houtpellets Empty Re: Test-Aankoop: Verwarmen met houtpellets

    Bericht van vinnus1 zo dec 22, 2013 12:46 pm

    Fleur,
    Dat is waar wat je zegt,ben je niet bezig met kachel dan is het de pellets en of zoeken waar zijn ze het goedkoopst zijn of je bent bezig met poetsen of uitkuisen en het belangrijkst,je zit op het FORUM.
    Kruipt ook veel tijd in he Fleur,niet te vergeten hoor.
    Maar het belangrijkst in heel dit gebeuren is toch wel de gezelligheid,en die is niet te betalen en waar toch veel rond draaid.


    _________________
    Harman Accentra
    Nestor Martin
    COMBULUX
    boxke
    boxke
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Aantal berichten : 223
    Registration date : 18-10-10

    Test-Aankoop: Verwarmen met houtpellets Empty winst/verlies pellet stoken

    Bericht van boxke zo dec 22, 2013 1:28 pm

    Ik moet Fleur toch bijtreden.
    Ben 4 jaar een pelletstoker, en hou nauwgezet mijn verbruik bij in functie van de gebruikte energiebron (eerst zuiver mazout dan gemengd mazout en pellets en nu gemengd mazout en gas) en dit per graaddag gerekend (zoek maar op internet voor de link naar graaddagen, die gebruikt wordt in berekening van aardgas verbruik), en kom tot besluit dat een condensatieketel gas geen hogere energiekost kent dan pellet stoken.

    Dit omwille van volgende redenen in mijn persoonlijke situatie:
    - met mijn pelletkachel is het effectieve rendement uiteindelijk niet zo groot, alhoewel de kachel perfect ingeregeld is. Dit omdat het stoken met één kachel vereist dat je veel harder moet stoken om verder afgelegen kamer ook aangenaam te krijgen. Wat je buitenstuurt (uitlaatgassen) is op zijn minst 100°C.
    - met de CV op gas condensatieketel, kan ik door mijn overgedimensioneerde radiatoren (jaartal 1960), de watertemperatuur zeer laag houden (nu 45 °C), waardoor de uitlaatgassen van de ketel amper 50°C zijn. De verdeelde warmte over verschillende plaatsen laat toe om de kamertemperatuur waar de (niet-brandende) pelletkachel staat lager in temperatuur te houden en toch overal een aangename warmte te hebben.

    Ik stook nu het zuinigste in een combinatie met pellets 's avonds als de warmtevraag mag beperkt zijn tot 1 kamer, en gas gedurende dag als ook andere kamers verwarming nodig hebben.

    Kost van een netto kWh in mijn geval (vaste kosten gas berekend op jaarverbruik van 10.000kWh):

    gas: 7.11 c€ /kWh

    pellet:
    - indien 15kg zak @3.6€, dan 6.73 c€/kWh
    - indien 15kg zak @3.8€, dan 7.10 c€/kWh
    - indien 15kg zak @4.0€, dan 7.48 c€/kWh

    Nu ga ik vele boze reacties krijgen op dit schrijven, maar in de balans die per dag kan wijzigen (meer stoken met pelletkachel / minder met gas of omgekeerd en telkens gecorrigeerd per aantal graaddagen op die bewuste dag), kom ik aan een perfecte uiwisseling in warmte wanneer ik reken met volgende netto rendementen:
    pelletkachel (die 94% geafficheerd rendement heeft) : 67.3% rendement als je de Bioflam pellets rekent aan 5.3kW/kg
    condensatieketel gas (geafficheerd rendement 98% van bovenste verbrandingswaarde): 83.8% rendement op bovenste verbrandingswaarde (daar waar de kWh prijs op berekend wordt).


    en ja: ik verwarm de badkamer ook elektrisch omdat dit uiteindelijk de goedkoopste oplossing is. Het CV water naar boven sturen om enkel deze te verwarmen voor nog geen 2uur kost meer da enkel de lucht op te warmen met een elektrisch blazertje (dat nog geen uur alles tesamen draait per dag voor heel het gezin).

    mvg,
    Boxke
    boxke
    boxke
    Pelletkacheltje
    Pelletkacheltje


    Aantal berichten : 223
    Registration date : 18-10-10

    Test-Aankoop: Verwarmen met houtpellets Empty Re: Test-Aankoop: Verwarmen met houtpellets

    Bericht van boxke zo dec 22, 2013 2:56 pm

    Je bepaalt voor een groot gedeelte zelf je besparing, op basis van je stookgedrag.
    Zowel pellets als gas hebben het voordeel dat je direkt de opbrengst per dag (of per wijziging) kan zien : je kan het aantal kg pellets in het oog houden en je cijfertjes op de gasmeter.
    Bij mazout ligt dit moeilijker.

    Ik heb door de pellets in ieder geval mijn stookgedrag drastisch aangepast, en ook verder geoptimaliseerd  bij in-huis brengen van gas.
    Ben me ook danig bewust geworden van isolatie en het effect hiervan (niet alleen mathematisch maar ook comfort winst met vermindering koude straling van muren)

    Zo is het bv NIET rendabel (mijn situatie), om met de gas CV 's avonds de living te gaan warm stoken boven de 21 graden. Dit kost me een arm en een been aan gas, omdat dan de watertemperatuur van de CV moet hoger gezet worden (stooklijn) tov van wat ik nodig heb voor 20 graden overdag. Daar is de pelletkachel dan weer het goedkoopste middel (als die aan is op laagste stand, wordt het zowieso 23 graden als alle deuren dicht zouden blijven).

    De beste besparingen/winnen aan comfort heb ik verkregen met:
    prioriteit-1: grondig isoleren van de woning (muur isolatie in vrijstaande woning 1960 / HR-glas / bijkomende dak-isolatie)
    prioriteit-2: optimaliseren van stookgedrag (wanneer welke kamers verwarmen / hoe warm is absoluut nodig / wat en wanneer met welke energie bron)
    prioriteit-3: optimaliseren van de energiebron (binnenbrengen van pelletkachel en gascondensatieketel ter vervanging van mazout)

    Op die manier ben ik erin geslaagd om met bijwinnen van comfort, over te gaan in enkele jaren tijd van 2500Liter mazout+ vele m³ hout (houtkachel), naar nu nog net geen 15000 kWh/jaar te verdelen over een gas (10.000kWh) / pellets (4700kWh) / elektriciteit(300kWh).

    Gr,
    Boxke
    MCZ SUITE AIR
    MCZ SUITE AIR
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 102
    Leeftijd : 62
    Registration date : 17-05-12

    Test-Aankoop: Verwarmen met houtpellets Empty Re: Test-Aankoop: Verwarmen met houtpellets

    Bericht van MCZ SUITE AIR zo dec 22, 2013 3:53 pm

    Mijn stookkosten zijn toch bijna gehalveerd.
    Stookte met mazout. Living, keuken en badkamer. 2500 liter per jaar. €1960.00
    Nu met de pelletkachel. Living, keuken, gang, bureau en badkamer. Als het hard vriest worden de 2 slaapkamers in de namiddag ook een beetje verwarmd. Alles op de benedenverdieping uiteraard.
    3500 kg pellets €800.00 (prijs 2012)
    300 liter mazout voor warm water. €235.20
    Totaal 1035.20 tegen 1960.00
    Je moet natuurlijk om de 3 dagen het kacheltje proper maken en alle dagen met zakjes slepen en ook nog eens jaarlijks de kachel buiten rijden om de jaarlijkse beurt te doen. En dan niet vergeten de schouw 2 maal per jaar te kuisen. Maar dat neem ik erbij voor meer dan 900 euro uit te sparen.
    Natuurlijk moet de deze dingen dan ook zelf doen, want een jaarlijkse beurt is niet zo goedkoop en is makkelijk zelf te doen.
    Ik moet er ook nog bij vermelden dat de warmte van een kachel toch heel wat anders is dan centrale verwarming. Met andere woorden geeft de kachel een gezellige warmte af.
    Het is ook wel zo als je een nieuwe installatie hebt op gas of mazout dat je uiteraard niet zo veel bespaart als een verouderde installatie.


    _________________
    MCZ SUITE AIR  [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]
    fireland-wood-premium wood-agriselect-plus-econ-
    green energy-bioflam-igel-florafire-badger-pivetau-greenmax
    nick1
    nick1
    Pelletkachel
    Pelletkachel


    Man Aantal berichten : 835
    Leeftijd : 62
    Registration date : 22-11-11

    Test-Aankoop: Verwarmen met houtpellets Empty Re: Test-Aankoop: Verwarmen met houtpellets

    Bericht van nick1 zo dec 22, 2013 4:33 pm

    Mij valt vooral op dat niemand de aankoop/installatie van de kachel/schouw in rekening brengt en die moet toch ook afgeschreven worden!


    _________________
    Piazzetta P955 (11/01/2012)
    MCZ Cute (2014)
    Yska
    Yska
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 24
    Registration date : 23-02-13

    Test-Aankoop: Verwarmen met houtpellets Empty Re: Test-Aankoop: Verwarmen met houtpellets

    Bericht van Yska zo dec 22, 2013 6:07 pm

    Ik stook nu een jaartje op pellets Voordeel : toch wel goed koper hier in Nederland , wij betalen inmiddels €1,37 per liter voor de gasolie dat komt om dat ze de rode gasolie hebben laten vervallen.

    en wij helaas geen aard gas hebben . met een kachel van €3000- aan gesloten op de cv hebben wij het er redelijk vlot uit .

    nadelen : Sjouwen met pellets- opslag - stof - onderhoud kachel. de mazout ketel zorgt voor het warme water , en back up als we een paar dagen weg zijn .

    Voor ons werkt het goed maar ik zou het niet een ieder aan bevelen . er word mijns inziens nog wel eens te snel over het onder houd heen gekeken ,
    zeker als je als je het niet zelf kan .

    Ramiro

    Anonymous
    Gast
    Gast


    Test-Aankoop: Verwarmen met houtpellets Empty Re: Test-Aankoop: Verwarmen met houtpellets

    Bericht van Gast zo dec 22, 2013 8:56 pm

    nick1 schreef:Mij valt vooral op dat niemand de aankoop/installatie van de kachel/schouw in rekening brengt en die moet toch ook afgeschreven worden!

    Ik stook hier op flessengas (butaan) pellets zijn 3x goedkoper per kWh.
    Met de aanschafprijs erbij heb ik hem op 5a6 jaar terug verdiend.
    Verwachte levensduur van de kachel 10jaar?

    Maar je hebt wel 2 installaties die onderhouden moeten worden en wat doe je met de cv ketel als die defect gaat, vervangen of verwijderen (= geen backup meer.)

    Het is gewoon een heel moeilijke berekening die iedereen in zijn voordeel wil uitleggen.

    Bij mij was het puur het idee van die dure gasflessen en ook het milieu aspect.
    Maar of ik er mee bespaar? denk het niet.
    Yska
    Yska
    Pelletje
    Pelletje


    Man Aantal berichten : 24
    Registration date : 23-02-13

    Test-Aankoop: Verwarmen met houtpellets Empty Re: Test-Aankoop: Verwarmen met houtpellets

    Bericht van Yska zo dec 22, 2013 10:02 pm

    ik heb eerlijk gezegd veel meer vertrouwen in mijn Cv olieketel dan in mijn pellet kachel , maar ter vervanging van een hout kachel vind ik het een prima ding ! Ramiro
    ss
    ss
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 2085
    Leeftijd : 70
    Registration date : 22-11-10

    Test-Aankoop: Verwarmen met houtpellets Empty Re: Test-Aankoop: Verwarmen met houtpellets

    Bericht van ss zo dec 22, 2013 10:26 pm

    Het verhaal van Test-Aankoop klopt! jullie vergeten met z'n allen, zoals Nick1 duidelijk schrijft, onderhoud en aanschaf!!! Om nog te zwijgen van het poetswerk!


    Bompa
    Bompa
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 90
    Registration date : 04-08-13

    Test-Aankoop: Verwarmen met houtpellets Empty Re: Test-Aankoop: Verwarmen met houtpellets

    Bericht van Bompa ma dec 23, 2013 12:00 pm

    Bij mij was het gewoon een probleem dat al mijn hout op was en ik geen goesting had om een boom of twee te gaan afzagen, in stukken doen en dan nog gaan klieven.
    Voorts zaten we met een schouw van de jaren stillekes (1978) en die moest er ook uit.
    Verder hebben wij buiten de stookolie voor de bijverwarming van het warm water geen druppel verbruikt sedert september. Tot nu toe 15 zakken Green Energy's verstookt op 5 weken. Dus het verbruik valt mee, alhoewel het hier dikwijls meer dan 23 graden is.
    Eindafrekening wordt gemaakt de 15de april, wanneer ze de mazout komen aanvullen. En dan zal ik kunnen meepraten of mijn pelletkachel nu voordeliger is tov mazout, hout en zweet.

    Prettige feesten aan iedereen en dat de zon veel mag schijnen opdat de bomen tot in de hemel zouden groeien (minder dure pellets liefde )
    eura
    eura
    Pellet
    Pellet


    Man Aantal berichten : 114
    Registration date : 07-01-14

    Test-Aankoop: Verwarmen met houtpellets Empty Re: Test-Aankoop: Verwarmen met houtpellets

    Bericht van eura za jan 11, 2014 12:13 pm

    van nick1 op zo dec 22, 2013
    Mij valt vooral op dat niemand de aankoop/installatie van de kachel/schouw in rekening brengt en die moet toch ook afgeschreven worden!

    Dat telt ook voor de mazout - gas of whatever ketel , het gaat m over de kostprijs - rendement  van de brandstof
    Grtz eura
    krusty
    krusty
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 4411
    Leeftijd : 74
    Registration date : 19-11-11

    Test-Aankoop: Verwarmen met houtpellets Empty Re: Test-Aankoop: Verwarmen met houtpellets

    Bericht van krusty za jan 11, 2014 2:21 pm

    Vergeet ook niet onderhoudsbeurten en herstellingen, nieuwe batteryen in de afstandsbediening !

    Eerlijk alles optellen hé...hé !!
    Fleur
    Fleur
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Man Aantal berichten : 3081
    Registration date : 06-12-11

    Test-Aankoop: Verwarmen met houtpellets Empty Re: Test-Aankoop: Verwarmen met houtpellets

    Bericht van Fleur za jan 11, 2014 6:23 pm

    ook de poolse kuisvrouw ( die de kachel kuist en volgooit ) haar loon niet vergeten... Rolling Eyes 


    _________________
    _________________________________________
    HOE MEER JE WEET HOE MEER JE VERGEET
    HOE MEER JE VERGEET HOE MINDER JE WEET
    HOE MINDER JE WEET HOE MINDER JE VERGEET
    HOE MINDER JE VERGEET HOE MEER JE WEET
    _________________________________________

    Gesponsorde inhoud


    Test-Aankoop: Verwarmen met houtpellets Empty Re: Test-Aankoop: Verwarmen met houtpellets

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu za apr 27, 2024 4:03 am