Pelletforum

Het forum over verwarmen met pellets

Voorstellen nieuwe leden

"De Tien Geboden”

Het pelletforum gebruiken:

Wie is er online?

Er zijn in totaal 15 gebruikers online :: 1 Geregistreerd, 0 verborgen en 14 gasten

grossard.rob


Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 278. Dit aantal is bereikt op ma nov 21, 2011 8:52 pm.

Affiliates

Meest actieve berichtenplaatsers


2 plaatsers

    2de hands gekocht edilkamin funny.

    Anonymous
    Gast
    Gast


    2de hands gekocht edilkamin funny. Empty 2de hands gekocht edilkamin funny.

    Bericht van Gast ma dec 23, 2013 11:31 am

    Hallo, na lang wikken en wegen dan toch zaterdag een pelletkachel edilkamine funny gekocht, deze is wel 2de hands maar slechts 22 maand oud. Ik heb ze zelf geinstaleerd en de schouw binnen geplaatst 2m omhoog en dan door de muur naar buiten met een bocht van 90 ° en daar een kap op tegen de regen ( model met platte hoed en gleuven geen chinees hoedje).

    Nu komen de vragen natuurlijk. Moet ik de kachel terug laten afstellen ? Ik had naar de leverancier verkoper van de vorige eigenaar gebeld en deze zei dat het niet hoefde om de kachel terug af te stellen maar elke schouw is toch anders niet ? Enfin ik wou graag jullie mening of expertise hier over horen. Is er soms iemand in de buurt van Tienen die ook een funny staan heeft en miss eens de tijd heeft om langs te komen en mij wat wegwijs te maken over hoe alles in te stellen want er is niets van handleiding bij en wat ik op het internet gevonden heb is heel magertjes. Ze brand hier nu op power 2 en heb net geen 22°C op 6 m van de kachel. Is dit goed ?

    Groetjes,

    Rudi.
    erwin
    erwin
    Admin


    Man Aantal berichten : 31493
    Leeftijd : 61
    Registration date : 15-02-10

    2de hands gekocht edilkamin funny. Empty Re: 2de hands gekocht edilkamin funny.

    Bericht van erwin ma dec 23, 2013 12:54 pm

    hoe je aan een handleiding komt staat beschreven in [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.].
    als je die eens grondig doorleest zullen er al veel vragen beantwoord zijn.
    over de funny/moon kachels staat trouwens heel veel info op het forum, lees die topics ook eens door.

    daarna moet je wat gaan stoken en kijken hoe de kachel brand, 
    als er een afstelling nodig is vind je in [Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze link te kunnen zien.] mogelijk iemand uit de regio die de kachel wil afstellen zoals het hoort, 
    dan heb je meteen iemand waar je terecht kan bij eventuele pannes en toekomstig onderhoud...


    _________________
    Edilkamin Mariu - okt 2009
    Italiana Camini Mariu - okt 2009
    Annejanne
    Annejanne
    PELLETKACHEL!
    PELLETKACHEL!


    Vrouw Aantal berichten : 1387
    Registration date : 05-07-09

    2de hands gekocht edilkamin funny. Empty Re: 2de hands gekocht edilkamin funny.

    Bericht van Annejanne ma dec 23, 2013 4:16 pm

    Hier staat een Edilkamin Iris plus te branden. Ze staat op power 1 en op 6 meter verder is het 25,9° en in de keuken (deuropening van living naar keuken) is het 23,6°. Het huis is een halfopen bebouwing en matig geïsoleerd. De meesten onder jullie zullen die temperaturen waarschijnlijk te hoog vinden, maar dat is voor iedereen anders.....ik ben een koukleum  Cool 


    _________________
    Edilkamin Iris Plus speksteen
    Green Energy, Badger, Mandi, Plospan, Bioflam, Jekro, GK, Basic Plus, Perfect Flame
    Anonymous
    Gast
    Gast


    2de hands gekocht edilkamin funny. Empty Re: 2de hands gekocht edilkamin funny.

    Bericht van Gast ma dec 23, 2013 4:59 pm

    Amaai aan die t° kom ik niet , zal nog even afwachten hoe ze verder brandt en anders toch eens iemand laten komen om ze te laten afstellen op mijn schouw.

    Gesponsorde inhoud


    2de hands gekocht edilkamin funny. Empty Re: 2de hands gekocht edilkamin funny.

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu zo apr 28, 2024 1:25 pm